Η χρόνια υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, η μονιμοποίηση της αναπλήρωσης, το τσάκισμα εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και η αξιολόγηση δε θα περάσουν! Το εκπαιδευτικό κίνημα θα τα αποτρέψει!
Σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, η σταθερή επιλογή όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων σε όλους τους συνδυασμούς τους, ήταν και είναι υποτίμηση της εργασίας και η προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων. Τα μνημόνια ήταν η συγκεκριμένη μορφή που πήρε αυτή η πολιτική. Η μνημονιακή πολιτική που ασκείται όλα αυτά τα χρόνια, οι επιταγές ΕΕ – ΔΝΤ - ΟΟΣΑ καθώς και η στρατηγική πρόσδεσης με ΝΑΤΟ-ΗΠΑ-Ισραήλ, η συνέχιση και το βάθεμα της κοινωνικής καταστροφής, νομιμοποίησαν τον μονόδρομο των μνημονίων και την «κανονικότητα» του ασφυκτικού πλαισίου που ορίζουν θεσμοί και κεφάλαιο, σταθεροποίησαν την κυριαρχία του μνημονιακού καθεστώτος και της επιτροπείας και εμπέδωσαν τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη TINA (there is no alternative). Σε αυτό το πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον, η υποχώρηση του λαϊκού κινήματος συνέβαλε σε μια βαθιά συντηρητική στροφή σε μεγάλα τμήματα της κοινωνίας. Στροφή που καταγράφηκε, μεταξύ άλλων και στο ποσοστό που πήρε η ακραία νέο-φιλελεύθερη, αντιδραστική και συντηρητική κυβέρνηση (της ΝΔ).
Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση της ΝΔ, προβάλλει χωρίς προσχήματα το νεοφιλελεύθερο πολιτικό της πρόγραμμα εδραίωσης και κλιμάκωσης της αντιλαϊκής επίθεσης και των αντιεκπαιδευτικών και αντικοινωνικών της επιλογών: εργασιακός μεσαίωνας με 7ήμερη εργασία και ελαστικά ωράρια, εργαζόμενοι χωρίς δικαιώματα, αποθέωση της καταστολής και του εργοδοτικού αυταρχισμού, ιδιωτικοποίηση της υγείας και της περίθαλψης, πλήρης ισοπέδωση της κοινωνικής ασφάλισης. Ήδη ή κυβέρνηση της Ν. Δ. και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έδωσαν τα πρώτα δείγματα γραφής, όταν μέσα στο κατακαλόκαιρο του 2019 με νόμους και υπουργικές αποφάσεις κατάργησαν το πανεπιστημιακό άσυλο και περιέστειλαν την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης σε 13 Δήμους της χώρας, υποχωρώντας στις ορέξεις της Κ.Ε.Δ.Ε. και των Δημάρχων και ανοίγοντας το δρόμο για τη χορήγηση κουπονιών στους γονείς των προνηπίων του Δημόσιου Νηπιαγωγείου στη βάση της δήθεν «γονεϊκής επιλογής» στοχεύοντας στην καταστροφή του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και ενισχύοντας τους ιδιώτες σχολάρχες και τη λογική της ιδιωτικοποίησης – εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Από την πρώτη λοιπόν στιγμή η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ της κυβέρνησης της ΝΔ μίλησε και έπραξε πεντακάθαρα για την πολιτική που θα ασκήσει. Παράλληλα με την αναστολή την υποχρεωτικής δίχρονης σε 13 δήμους και την κατάργηση του ασύλου, έκλινε τη λέξη αξιολόγηση σε όλες τις πτώσεις, αμφισβήτησε την ανάγκη διορισμών. Καμία απολύτως αυταπάτη δεν δικαιολογείται. Ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης καθώς και το σύνολο των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων είναι στο στόχαστρό της: Η προώθηση της εκπαίδευσης της αγοράς, του σχολείου επιχείρηση δια μέσου της σχολικής αυτονομίας, της αποκέντρωσης, της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, της μεταφοράς αρχικά της προσχολικής αγωγής στους δήμους, της επίθεσης στα δικαιώματα όπως το ωράριο, το σχολείο των «αρίστων» σε βάρος του δημόσιου σχολείων των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η κατάργηση του ασύλου, η διεύρυνση της ελαστικής εργασίας χωρίς δικαιώματα, κι όλα αυτά σε περιβάλλον αυταρχισμού και εργοδοτικής τρομοκρατίας, αποτελούν προτεραιότητες της. Άλλωστε το έδαφος είναι στρωμένο! Η μνημονιακή πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 10 χρόνων (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και όλων των συνδυασμών τους), που έστρωσαν το έδαφος για την εφαρμογή και το προχώρημα όλων των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων και των κατευθύνσεων ΟΟΣΑ-Ε.Ε. στην εκπαίδευση έχουν συμβάλει σε αυτό.
Λιτότητα, αυταρχισμός και καταστολή για να φιμώσουν την αντίσταση
Τα χρόνια που πέρασαν οι εκπαιδευτικοί έχουν έρθει αντιμέτωποι με δραματικές μειώσεις στους μισθούς τους που φτάνουν ακόμα και στο 40%. Η κυβέρνηση της ΝΔ επιβάλλει για μια ακόμα φορά τη φτώχεια διάρκειας για το σύνολο των εκπαιδευτικών. Διατηρεί το καθεστώς της καθήλωσης και του παγώματος στους μισθούς, ενώ με την εφαρμογή και του νέου αφορολόγητου ορίου θα έρθουν και νέες περικοπές στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Οι αντιασφαλιστικοί νόμοι οδηγούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε νέα εργασιακή ομηρία καταδικάζοντάς τους στη δουλειά μέχρι τα 67 χρόνια. Ως Εκπαιδευτικοί πρέπει να ζούμε και να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια. Οφείλουμε να επαναφέρουμε στο προσκήνιο των αγωνιστικών διεκδικήσεών μας τις πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, την επαναφορά όλων των απωλειών της μνημονιακής περιόδου στο μισθό, στα δώρα, στις συντάξεις. Η υπόθεση αυτή μας αφορά όλους.
Για να μπορεί να συνεχίσει την πολιτική της λιτότητας και να περάσει τα αντιλαϊκά μέτρα χωρίς αντιδράσεις, η κυβέρνηση επιχειρεί ένα συντριπτικό πλήγμα στο συνδικαλιστικό κίνημα επιδιώκοντας τον απόλυτο αφοπλισμό του. Ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης, κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων ανακοίνωσε τη δημιουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου συνδικαλιστικών Οργανώσεων και τη διενέργεια ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις διαδικασίες απόφασης για απεργία. Η ωμή επέμβαση στη δράση και στη λειτουργία των συνδικάτων από τη μεριά της κυβέρνησης της Ν.Δ., ως συνέχεια της ανεπιτυχούς προσπάθειας επιβολής των απεργοκτόνων νόμων του ΣΥΡΙΖΑ: Α. Επιχειρεί την καθιέρωση ηλεκτρονικού μητρώου για τα συνδικάτα που σημαίνει γενικευμένο φακέλωμα για τα μέλη του για λογαριασμό τους κράτους και της εργοδοσίας. Β. Προβλέπει καθιέρωση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για την κήρυξη απεργίας από ένα σωματείο καταργώντας τις συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες των σωματείων. Στην ουσία, η κυβέρνηση επιχειρεί ένα συντριπτικό πλήγμα στο συνδικαλιστικό κίνημα επιδιώκοντας τον απόλυτο αφοπλισμό του ώστε να μπορεί να περάσει τα αντιλαϊκά μέτρα χωρίς αντιδράσεις. Θέλει να φιμώσει κάθε φωνή μέσα στους χώρους δουλειάς για να μπορεί η εργοδοσία να κάνει ανενόχλητα τη δουλειά της. Να φακελώνει τη συνδικαλιστική δράση καταργώντας στην ουσία τις συλλογικές διαδικασίες για τη λήψη αγωνιστικών αποφάσεων για κινητοποιήσεις, όπως και τις Γενικές Συνελεύσεις.
Καταστολή λοιπόν για τους εκπαιδευτικούς – λαϊκούς αγώνες και περιορισμός – κατεδάφιση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας είναι η συνταγή των πολιτικών που υιοθετεί και ακολουθεί η κυβέρνηση της Ν. Δ. και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Η έκθεση του ΟΟΣΑ και η απόλυτη ευθυγράμμιση των πολιτικών του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης της Ν.Δ. είναι εδώ για να μας υπενθυμίζει το σύνολο των νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης, τους διευθυντές managers που θα επιλέγουν και θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς και θα αναζητούν χορηγούς. Προτείνει την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και τις πενταετείς συμβάσεις εργασίας μειωμένης απασχόλησης για τους αναπληρωτές.
Με Απεργία – Αποχή απαντάμε στην Αξιολόγηση
(Η Πλειοψηφία της ΔΟΕ στον αστερισμό της υποταγής και της ήττας)
Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να εφαρμόσει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας την αξιολόγηση του εκπ/κού και του έργου του θέλοντας να υλοποιήσει τις νεοφιλελεύθερες προεκλογικές εξαγγελίες της αλλά και τις δεσμεύσεις που έχει απέναντι στους δανειστές. Ήδη προετοιμάζουν την σύνταξη και εφαρμογή νέου νόμου για την αξιολόγηση επιδιώκοντας να οικοδομήσουν τον μηχανισμό των «προθύμων» στελεχών που θα αναλάβουν την υλοποίηση του. Σ’ αυτή την κρίσιμη περίοδο η στάση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΚΕ-ΕΡΑ) είναι αποκαλυπτική. Παρότι το θέμα της αξιολόγησης και της απόφασης για απεργία – αποχή τέθηκε στην 88η Γ.Σ. αλλά και στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, οι αποφάσεις που πάρθηκαν και η στάση που κρατά η Δ.Ο.Ε., δέσμια των αποφάσεων της πλειοψηφίας του Δ. Σ. της, ουσιαστικά στρώνει το δρόμο στην κυβέρνηση και στις πολιτικές που θέλει να εφαρμόσει ξεθεμελιώνοντας το Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο. Όλες οι συνδικαλιστικές δυνάμεις γνωρίζουν καλά ότι το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει με κάθε τρόπο να διαμορφώσει κουλτούρα αξιολόγησης μέσα στις σχολικές μονάδες, ότι αποτελεί μνημονιακή δέσμευση και προαπαιτούμενο των δανειστών, ενώ ο ΟΟΣΑ την θεωρεί αναγκαία προϋπόθεση για «ένα λαμπρό μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης». Έχει τεράστια σημασία λοιπόν, η αγωνιστική απάντηση του συνδικάτου να είναι άμεση, σαφής και αποφασιστική χωρίς υποσημειώσεις και «ναι μεν αλλά…». Αναμένουν την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων και των κυβερνητικών νόμων ενώ ταυτόχρονα τη θέτουν υπό αίρεση ανάλογα με τις αξιολογικές φόρμες που θα προταθούν από το υπουργείο Παιδείας. Με τον τρόπο αυτό αφήνουν εκτεθειμένο τον κλάδο, προσφέροντας χρόνο στην κυβέρνηση να σχεδιάσει την εφαρμογή της αξιολόγησης και της δίνουν μήνυμα δισταγμού, ταλάντευσης και αναμονής χειρισμών με βάση τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Η συζήτηση για την αξιολόγηση δεν γίνεται σε κενό χρόνο. Ο κλάδος πρέπει να διατυπώσει θέση για τον νόμο που ετοιμάζεται να φέρει η κυβέρνηση της Ν. Δ. και το ΥΠΑΙΘ και να πάρει απόφαση για απεργία – αποχή απέναντι σε αυτόν. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να συνταχτεί και να ακολουθήσει την ίδια στάση με τους συλλόγους εκπαιδευτικών που έχουν πάρει απόφαση για απεργία-αποχή και να διαμορφώσει τις αναγκαίες συνθήκες προετοιμασίας. Σε κάθε περίπτωση, το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης της Ν. Δ., όπως ακριβώς κάνει εδώ και 21 χρόνια με ψηφισμένο νόμο για την αξιολόγηση που ποτέ δεν εφαρμόστηκε, θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του απέναντι στη κυβέρνηση και σε όλα τα συστημικά κόμματα που προωθούν την αξιολόγηση και συνολικά τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις των Ε.Ε.-Ο.Ο.Σ.Α.
Με χιλιάδες κενά στα σχολεία και ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά!
Η «Οδύσσεια» των αναπληρωτών θα πάρει τέλος μόνο με μαζικούς μόνιμους διορισμούς! Κάτω το προσοντολόγιο των απολύσεων και του κανιβαλισμού! Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους!
Κλείνουμε δεκαετία μηδενικών διορισμών στην πραγματικότητα ενώ οι εκπαιδευτικές ανάγκες αυξάνονται συνεχώς. Έναν(1) διορισμό για κάθε 10 αποχωρήσεις υποσχόταν ο Αρβανιτόπουλος της ΝΔ, 10.000 μόνιμους διορισμούς ο Λοβέρδος του ΠΑΣΟΚ, 20.000 μόνιμους διορισμούς το 2015 ως το 2018 ο Φίλης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, 15.000 διορισμούς ως το 2021 ο Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ, και τώρα η Κεραμέως της ΝΔ, ακόμα χειρότερα, αμφισβητεί ακόμα και την αναγκαιότητά τους μιλώντας για εξορθολογισμό και εξοικονόμηση προσωπικού. Είναι πλέον σαφές σε όλους μας ότι η “λύση” της ελαστικής εργασίας και της μόνιμης επαναλαμβανόμενης αναπλήρωσης δεν αποτελεί μια δημοσιονομική “αναγκαιότητα”, αλλά μια ξεκάθαρη πολιτική επιλογή του συστήματος: Χρειάζονται και θέλουν εκπαιδευτικούς αναπληρωτές εργαζόμενους – λάστιχο, φθηνούς, ευέλικτους για τις ανάγκες της αγοράς, εξαρτημένους από προγράμματα ΕΣΠΑ. Υποτακτικούς, συμβιβασμένους, οικονομικά εξαθλιωμένους, χωρίς εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Αλλά πάνω από όλα τους θέλουν διασπασμένους – κατακερματισμένους σε υπο-κλάδους και υπό-ομάδες με διαφορετικά δήθεν συντεχνιακά συμφέροντα, να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για “περισσότερα προσόντα”.
Σε αυτή την κατεύθυνση πέρυσι ψηφίστηκε ένας καινούριος τρόπος για τις προσλήψεις αναπληρωτών και μονίμων, το προσοντολόγιο λαιμητόμος, ο ν. 4589/2019 της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που επιδιώκει να ανατρέψει συνολικά το DNA του σχολείου και των εργαζόμενων. Σε αξιολογικούς πίνακες «κινούμενη άμμο» οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να κυνηγούν «προσόντα», δεκάδες αλλά και εκατοντάδες μήνες προϋπηρεσίας πετιούνται στα σκουπίδια, αφού τους εξισώνει με τα ακαδημαϊκά κριτήρια, και συνθλίβονται τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Αυτά επιτάσσουν οι βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, αυτό έχουν αποδείξει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις.
Δε θα τους επιτρέψουμε να παίζουν άλλο με τις ζωές μας! Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, από την μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν δουλέψει στο δημόσιο σχολείο αποκλειστικά με πτυχίο/προϋπηρεσία κι όχι από ένα προσοντολόγιο κι έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ απολύσεων και αξιολόγησης. Να πάρουμε τη σκυτάλη από τους αγώνες του Γενάρη του 2019, που ράγισαν τη βιτρίνα της συναίνεσης και της αδράνειας, ξεπέρασαν τα όρια που έθετε ο κρατικός-κυβερνητικός συνδικαλισμός, δημιούργησαν κέντρο αγώνα στην κατειλημμένη πρυτανεία, έσπασαν τη λογική του «μάταιου αγώνα» και της συνδιαχείρισης της βαρβαρότητας, έβαλαν στην προμετωπίδα των αγώνων τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματα και συσπείρωσαν χιλιάδες αναπληρωτές και μόνιμους σε αυτή τη μάχη. Συναντήθηκαν με εργαζόμενους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για το δικαίωμα όλου του λαού σε μόνιμη, σταθερή αξιοπρεπή εργασία!
Σήμερα το εκπαιδευτικό κίνημα είναι αναγκαίο να πάει αλλιώς! Να ξαναφέρουμε στο προσκήνιο τα δικαιώματά μας, να κλιμακώσουμε τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων!
Εμείς ως Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις ΠΕ δηλώνουμε ότι με όπλο την μαχητικότητα κι αποφασιστικότητα του εκπαιδευτικού κινήματος, την ενότητα και τον αγώνα της ριζοσπαστικής του πτέρυγας, θα πιάσουμε το νήμα ξανά: Θα υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, την μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα για όλους. Θα θέσουμε ξανά στη σημαία μας τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία σαν την μόνη εφικτή λύση στην ασφυξία των σχολείων μας! Θα επιβάλλουμε την εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά 4-6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών! Η αξιολόγηση – χειραγώγηση – υποταγή δεν έχει θέση στα σχολεία μας, όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα θα αποτρέψουμε τις προσπάθειες της κυβέρνησης της Ν.Δ. και του ΥΠΑΙΘ για την εφαρμογή της, με όπλο τους αγώνες του εκπαιδευτικού – λαϊκού κινήματος και του κλάδου, αλλά και το συντονισμό και τη δράση των δεκάδων πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων που έχουν πάρει ανάλογες αποφάσεις!
Η επίθεση που δεχόμαστε δεν έχει τέλος και δεν πρόκειται ούτε να ανακοπεί ούτε να σταματήσει, αν οι εργαζόμενοι δεν ξαναβγούν αποφασιστικά στο δρόμο. Οργανώνουμε τον αγώνα για την ανατροπή της σημερινής δραματικής κατάστασης των εργαζομένων και την αποτροπή των νέων μέτρων. Απέναντι στο μνημονιακό καθεστώς, απέναντι στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων, ένας νέος κύκλος άνθισης των εκπαιδευτικών, των εργατικών και λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων.
Σήμερα χρειάζεται να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν! Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής κυβέρνησης, Ε.Ε., Δ.Ν.Τ., ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα. Είναι ζωτική ανάγκη να ανασυγκροτήσουμε αγωνιστικά και να ενισχύσουμε τα σωματεία μας και τις συλλογικές μας διαδικασίες. Βασική μας επιδίωξη είναι η αναζωογόνηση των Συλλόγων, η αγωνιστική ανάταση των Γενικών μας Συνελεύσεων, ο πραγματικός συντονισμός των εκπαιδευτικών σωματείων. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό.
Στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων μας να πάρουμε αποφάσεις για:
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Όχι στην ελαστική εργασία.
- Κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
- Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Μπλοκάρουμε στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που προβλέπονται από το ήδη ψηφισμένο θεσμικό πλαίσιο για τις νέες δομές (ν.4547).
- Μπλοκάρουμε τις τριμελείς επιτροπές του ΠΔ 79 και κάθε απόπειρα για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε «όμορα σχολεία», , συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων και κάθε διαδικασία να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθεί η Π.Σ.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν μπορούν να συνεδριάσουν αν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
- Οι Σύλλ. Διδ/ντων να διαμορφώσουν με δημοκρατικές διαδικασίες το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
- Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4-6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στα δημόσια νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα.
- Γενικές Συνελεύσεις με πρόταση για απεργιακό αγώνα, πανεκπαιδευτικό/παλλαϊκό. Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε προσπάθεια εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
- Να συμβάλουμε σε πανεργατικό αγωνιστικό απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών. Να διεκδικήσουμε αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Επαναφορά των μισθολογικών απωλειών και του 13ου-14ου μισθού, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, μείωση των ορίων συνταξιοδότησης ώστε να βρουν δουλειά οι νέοι εκπαιδευτικοί. Καμία μείωση των συντάξεων.
- Συνδικαλιστική κάλυψη στους Σ.Δ. των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα και να εφαρμόσουν την εναλλαγή της βάρδιας στα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη