Σχολεία χαρακτηρίστηκαν ως ακατάλληλα άλλα υπέστησαν υλικές ζημίες και χρήζουν επισκευών. Κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει ληφθεί ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με ασφάλεια στα σχολεία αυτά για μαθητές – εκπαιδευτικούς ενώ παραμένει μεγάλος ο αριθμός των σχολικών κτιρίων που δεν έχουν ελεγχθεί στοιχειωδώς για τυχόν φθορές. Λόγω έλλειψης προσωπικού στον πρώην ΟΣΚ (νυν ΚΤΥΠ ΑΕ) και στις Τεχνικές Υπηρεσίες των ΟΤΑ, η ευθύνη για ενδελεχή αυτοψία μετακυλύεται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς!!! Και αυτό συμβαίνει διαχρονικά οι κυβερνήσεις, στο πλαίσιο των πολιτικών υπέρ του κεφαλαίου, της γραμμής της ΕΕ περί «κόστους – οφέλους» και των δημοσιονομικών στόχων, οδήγησαν σε ανυπαρξία την κρατική μέριμνα για τον προσεισμικό έλεγχο των σχολικών μονάδων. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές έχουν να ελεγχθούν από το σεισμό του 1999. Προσεισμικός έλεγχος έχει πραγματοποιηθεί περίπου στο 1/5 των σχολικών μονάδων της Αττικής και αυτός ήταν μόνο οπτικός. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985 και ακόμη παλιότερα, δηλαδή σύμφωνα με παλιότερους αντισεισμικούς κανονισμούς. Επιπλέον, στους πιο πρόσφατους σεισμούς των τελευταίων χρόνων που έγιναν ανά την Ελλάδα, σε όσα σχολεία έγιναν παρεμβάσεις, ακολουθήθηκε η απαράδεκτη πολιτική της «επιστροφής στην πρότερη κατάσταση».
Ιδιαίτερα στο δήμο Αχαρνών πολλά σχολεία επλήγησαν από το σεισμό με κίνδυνο σε κάποια από αυτά ( 6ο – 12ο, και 8ο) να μην αποκατασταθούν οι ζημιές εγκαίρως, ώστε να υποδεχθούν τους μαθητές με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.
Η εξασφάλιση σύγχρονων – ασφαλών – δημόσιων σχολικών υποδομών, η λήψη άμεσα μέτρων για την αντιμετώπιση των ζημιών και τον έλεγχο των σχολικών μονάδων αφορά τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων. Αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας.
Διεκδικούμε:
- Να αποκατασταθούν ΑΜΕΣΑ και έγκαιρα όλες οι φθορές που προκλήθηκαν. Να επιταχθούν ασφαλή κτίρια ή να παραχωρηθούν κτίρια του κράτους και των ΟΤΑ ΑΜΕΣΑ, ώστε να λειτουργήσουν αυτή τη σχολική χρονιά τα σχολεία που κρίθηκαν ακατάλληλα.
- Να ελεγχθούν όλα τα σχολικά κτίρια. Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο οπτικοί από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Ο ουσιαστικός - ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια –έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης). Να δρομολογηθούν σύγχρονα αντισεισμικά κτηριακά συγκροτήματα. ΟΛΑ τα σχολεία πρέπει να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς (2003), που πρέπει να επικαιροποιηθούν, βάσει των δεδομένων των τελευταίων σεισμών (όχι πολυώροφα, επάρκεια σε προαύλια, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ.).
- Να εξασφαλισθούν χρηματοδότηση και επιστημονικό εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να ενισχυθεί αποφασιστικά ο προσεισμικός έλεγχος στα σχολεία σε μόνιμη και σταθερή βάση. Να σταματήσει η απαράδεκτη μετακύλιση της ευθύνης των ελέγχων στους εκπαιδευτικούς!!!
- Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
- Άμεση ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων (κατ’ αρχήν για όσα έχουν κριθεί ως ακατάλληλα), με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή και η συντήρησή της, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη