Thumbnail
Ο ΣΕΠΕ Αργοσαρωνικού για το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας "η Τσάντα στο σχολείο"

    Από τη φετινή σχολική χρονιά το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την υποχρεωτική εφαρμογή του προγράμματος «Η τσάντα στο σχολείο». (Αριθ. Πρωτ. Φ.7/ΦΜ/139107/Δ1, 27-8-2018) Μετά την παταγώδη αποτυχία της περσινής χρονιάς,(Aρ. πρωτ. 49/30-11-2017 Πράξη του ΔΣ του ΙΕΠ) να καταφέρει να πείσει τους Συλλόγους Διδασκόντων για την πραγματική αξία του προγράμματος, (περσινή εγκύκλιος του Υπουργείου  με Αριθ.Πρωτ.Φ.7/219218 /Δ1, 13/12/2017) αναγκάστηκε να καταφύγει στη διοικητική επιβολή με τη λογική του «εντέλλεσθε» και μέσω αυτού του δρόμου να μετατρέψει το πρόγραμμα αυτό σε υποχρεωτικό. 

     Από την πλευρά μας θεωρούμε ότι το πρόγραμμα αυτό δεν απαντάει σε κανένα πραγματικό πρόβλημα της εκπαίδευσης ,δεν αλλάζει τον ανταγωνιστικό και καταπιεστικό χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας του σημερινού σχολείου στο βαθμό που στόχοι του εκπαιδευτικού συστήματος και οι ανάλογοι προσανατολισμοί των αναλυτικών προγραμμάτων παραμένουν στην ίδια κατεύθυνση  δηλ. της εκπαίδευσης – εμπόρευμα και της γνώσης απλά ως μια χρήσιμη οικονομικά δεξιότητα.Στο βαθμό που οι βασικοί προσανατολισμοί της εκπαιδευτικής πολιτικής παραμένουν όχι μόνο άθικτοι αλλά και ενισχύονται, το πρόγραμμα αυτό όχι μόνο δεν έχει καμιά πιθανότητα να επηρεάσει προς το καλύτερο το χαρακτήρα του σχολείου αλλά στην ουσία αποτελεί έναν εξωραϊσμό της υπάρχουσας κατάστασης και λειτουργεί απλά ως επικοινωνιακή φιέστα. Γιατί το πρόβλημα δεν είναι τα δύο ή και περισσότερα σαββατοκύριακα που οι μαθητές θα μένουν «ελεύθεροι» από σχολικές εργασίες με την τσάντα στο σχολείο, όσο κυρίως το γεγονός ότι η εκπαδευτική διαδιακασία στην οποία υπόκεινται για όλο το διάστημα της παιδικής και εφηβκής τους ηλικίας είναι διαμορφωμένη από τον ατομικισμό, τον ανταγωνισμό, την ταξική επιλογή και τους σκληρούς εξεταστικούς καταναγκασμούς . Από τις πραγματικότητες αυτές κανείς δεν αποδρά, έστω και για δύο σαββατοκύριακα, αν δεν έχει άλλο κοινωνικό και πολιτικό όραμα για το σχολείο και τον ρόλο του.       

•    Η ρητορική για το σεβασμό του ελεύθερου χρόνου των μαθητών και συνολικά των αναγκών της παιδικής ηλικίας έρχεται σε αντίθεση με την εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας. Ο «χρόνος που απαιτείται καθημερινά για την υλοποίηση των κατ’ οίκον εργασιών» συναρτάται άμεσα με τα αναλυτικά προγράμματα, τους διδακτιούς στόχους κάθε τάξης και τα σχολικά εγχειρίδια. Η κυβέρνηση δεν έχει αλλάξει τίποτε από τα παραπάνω, συνεχίζοντας την εκπαιδευτική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και σε αυτό το πεδίο. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την έγκριση και για την επόμενη χρονιά (Φ.31/205016/Δ1/24-11-2017), του σχολικού βιβλίου μαθηματικών της Β΄ Δημοτικού – ενός βιβλίου  έχει επισύρει την κριτική των εκπαιδευτικών, όπως αναδείχτηκε και από σχετική έρευνα της ΔΟΕ το 2007.

•    Ο στόχος ουσιαστικής υποστήριξης του μειωμένου χρόνου «δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών» που είναι το βασικό  επικοινωνιακό τέχνασμα της σχετικής εγκυκλίου, προσκρούει στις πολιτικές ελαστικών σχέσεων εργασίας και κατάργησης εργασιακών δικαιωμάτων που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών και συνεχίζει απρόσκοπτα η σημερινή κυβέρνηση, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα τη διάλυση κάθε οικογενειακού προγραμματισμού.

•    Η αναβάθμιση της σχολικής ζωής συνδέεται άμεσα με τις συνολικές εκπαιδευτικές πολιτικές που αφορούν στην αναβάθμιση των όρων λειτουργίας του σχολείου και στήριξης των δομών του ( αύξηση δαπανών για την παιδεία, μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, μείωση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, μείωση της διδακτέας ύλης, ολοήμερο σχολείο για όλους τους μαθητές, πραγματική παράλληλη στήριξη των μαθητών που την χρειάζονται, λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών, δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών και χώρων ανάγνωσης). Όμως, οι μνημονιακές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των τελευταίων χρόνων λειτουργούν στην αντίθετη κατεύθυνση.

•    Το υπουργείο Παιδείας φαίνεται για μία ακόμα φορά – όπως και στην περίπτωση των σχολικών γευμάτων – να αγνοεί την σχολική πραγματικότητα. Υπάρχει σειρά πρακτικών ζητημάτων που προκύπτουν κατά την υλοποίηση της δράσης, όπως η απουσία κατάλληλων χώρων για την φύλαξη της σχολικής τσάντας, η λειτουργία τμημάτων ολοήμερων στις ίδιες αίθουσες που καλούνται να αφήσουν τις τσάντες τους οι μαθητές/τριες, η ανάγκη που θα προκύψει για τους μαθητές/τριες του ολοήμερου να μεταφέρουν το απαραίτητο υλικό τη Δευτέρα το πρωί κλπ.

    Καλούμε τους συναδέλφους και τους γονείς των μαθητών μας να δώσουν τη μάχη πάνω στα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης, που έχουν να κάνουν με την μείωση της διδακτέας ύλης  και τη διαμόρφωση ενός δημιουργικού , κριτικού και απελευθερωτικού χαρακτήρα της γνώσης, κάτι που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με παιδαγωγικά ρηχές επιλογές που δεν ξεφεύγουν από τα όρια μιας επικοινωνιακής φιέστας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρκ
"Καρκίνος: 8 στις 10 ζωές σώζονται με πρόληψη και προσυμπτωματικό Έλεγχο"
Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA, εκτιμά ότι στις ΗΠΑ αποφεύχθηκαν συνολικά 5,94 εκατομμύρια θάνατοι από αυτούς τους καρκίνους από το...
"Καρκίνος: 8 στις 10 ζωές σώζονται με πρόληψη και προσυμπτωματικό Έλεγχο"
στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά