Η Ε.Ε.Φ. έχει γίνει αποδέκτης της ανησυχίας και της οργής πολλών μελών της μετά τη δήλωση του Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη σύμφωνα με την οποία:
«…γιατί πρέπει να έχουμε ένα Τεχνικό Λύκειο όπου στη μία τάξη υπάρχει ο μηχανικός που μπορεί να κάνει μαθήματα μηχανικής κατεύθυνσης και δίπλα στην άλλη τάξη δεν υπάρχει μαθηματικός ή φυσικός και δεν μπορεί ο μηχανικός να κάνει μάθημα, ο μηχανικός μαθηματικά ή φυσική…»
και διαμαρτύρεται έντονα προς πάσα κατεύθυνση με την παρέμβαση αυτή.
Με έκπληξη διαβάσαμε μέσω του τύπου τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ υποστήριξε ότι οι πάντες μπορούν να διδάξουν τα πάντα.
Η Ε.Ε.Φ. θεωρεί εξαιρετικά προσβλητικές τις απόψεις του κυρίου Φίλη για την ποιότητα και τις δυνατότητες όσων έχουν σπουδάσει στις Φυσικομαθηματικές σχολές και τις αντιπαρέρχεται ως ανάξιες σχολιασμού. Αρκεί να δει μόνο κάποιος ότι πέρυσι ο πρώτος των πρώτων εισήχθη στο Φυσικό της Αθήνας! Εκτιμούμε ότι τέτοιες ιδέες και προτάσεις για το «ποιος μπορεί να διδάξει Φυσική» είναι καθαρά προσωπικές, περιορίζονται στην ικανοποίηση του ακροατηρίου μιας ημερίδας και δεν εκφράζουν την κυβέρνηση.
Η Ε.Ε.Φ. θα εναντιωθεί με κάθε δυνατό μέσο στις πρωτοφανείς προθέσεις του υπουργείου να υποβαθμίσει περαιτέρω την Παιδεία, αναθέτοντας τη διδασκαλία της Φυσικής σε όποιον…ήταν καλός μαθητής στο Λύκειο. Η εκτίμηση του «ό,τι δηλώσεις είσαι», άρα διδάσκεις όποιο μάθημα δεν έχει εκπαιδευτικό στην αίθουσα, είναι απαράδεκτη από επιστημονική και παιδαγωγική άποψη.
Θα μπορούσαμε να συζητήσουμε την άποψη του κ. Υπουργού μετά τον διορισμό και του τελευταίου αδιόριστου Φυσικού. Την ώρα που συνάδελφοι μας παραμένουν αδιόριστοι ή γυρίζουν κάθε χρόνο την Ελλάδα για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία μας, τέτοιες δηλώσεις δείχνουν ασέβεια προς αυτούς.
Στις κοινωνίες που βρίσκονται εν μέσω κρίσης, η Παιδεία είναι η μέγιστη επένδυση και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με κοντόφθαλμα και λογιστικά κριτήρια, που θα στερήσουν από τα παιδιά της τις προοπτικές τους. Ας σεβαστούμε όλοι μας τον πολύπαθο χώρο της Εκπαίδευσης.
Ας σταματήσει το υπουργείο την απορρύθμιση της Εκπαίδευσης, ας σεβαστεί τους ανθρώπους που σπούδασαν και υπηρετούν την Εκπαίδευση. Είναι κρίμα να μεταφέρεται το κλίμα ανασφάλειας, που η κοινωνία βιώνει, μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Το μάθημα της Φυσικής έχει υποβαθμιστεί το τελευταίο διάστημα, καλό είναι να είμαστε όλοι ψύχραιμοι και προσεκτικοί. Η πρακτική που εφαρμόζει το υπουργείο, με τις αναθέσεις μαθημάτων σε άσχετες ειδικότητες, έχει ήδη τα αρνητικότατα αποτελέσματά της, με τους γονείς και τους μαθητές να διαμαρτύρονται για την κατάσταση στα σχολεία.
Η Ε.Ε.Φ. ζητά άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, ο οποίος αποφεύγει συστηματικά τον διάλογο με τις επιστημονικές ενώσεις, άγνωστο σε εμάς για ποιον λόγο. Σε κάθε περίπτωση περιμένουμε κάποια στιγμή να λάβουμε και εμείς ως Ένωση Ελλήνων Φυσικών την πρόσκληση για συμμετοχή στον περίφημο "Εθνικό διάλογο για την Παιδεία" και να εκθέσουμε τις απόψεις μας. Yπάρχουν προγράμματα σπουδών, υπάρχουν ειδικότητες εκπαιδευτικών και, τελικά, υπάρχουν και γονείς που θεωρούν το σχολείο χώρο μάθησης και όχι parking. Δεν θα ευτελίσουμε την Παιδεία, στερώντας από τους μαθητές την ελπίδα.
Κύριε Φίλη,
αξιοποιήστε την Παιδεία και επενδύστε σε αυτή για να βγάλουμε την χώρα μας από την οικονομική κρίση και μη μεταφέρετε την κρίση στην Παιδεία.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη