Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Αχαϊας

Σχετικά με την εγκύκλιο « Συμπληρωματικές ενέργειες στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης φαινόμενων της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού (ΣΒΕ) στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3» του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», που εστάλη στις σχολικές μονάδες στις 31-8-2015 , έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο , καλούνται τα μέλη των ΟΔΠ (Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) των Δημόσιων Σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας να προχωρήσουν στην καταγραφή περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού μέσω της ειδικής φόρμας  στην ιστοσελίδα http://stop-bullying.sch.gr τα οποία έλαβαν χώρα στη σχολική μονάδα που υπηρετούν. Τα μέλη ΠΟΔΠ  (Περιφερειακές Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) και ΕΣΥΔΠ (Επιτροπής Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης) θα έχουν πρόσβαση στο σύνολο των καταγεγραμμένων περιστατικών τόσο στα σχολεία ευθύνης τους όσο και στην Περιφερειακή Διεύθυνση που ανήκουν.

Επίσης καλούνται οι Διευθυντές των δημόσιων σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  να ενημερώσουν το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας τους, για το ερωτηματολόγιο το οποίο θα βρίσκεται διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της πράξης (http://stop-bullying.sch.gr) από την 1η Σεπτεμβρίου, 2015. Οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση στο σχετικό ερωτηματολόγιο, μέσω ενός κλειδαρίθμου ο οποίος θα εκδίδεται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας, το οποίο μπορούν να συμπληρώνουν προαιρετικά και θα βασίζεται στις μαρτυρίες των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί , γονείς , μαθητές)και θα αφορά το φαινόμενο της σχολικής βίας.

Καταθέτουμε την έντονη διαφωνία μας με την παραπάνω διαδικασία διότι:

Α) Η αντικειμενικότητα-αξιοπιστία της μεθόδου που εφαρμόζεται δε διασφαλίζεται επ΄ουδενί, αφού κατά  την επεξεργασία του ερωτηματολογίου δεν μπορεί να ελεγχθεί αν τα περιστατικά αναφέρονται σε αληθινά γεγονότα  ή σε «κατασκευασμένα».

Β) Είναι πολύ πιθανόν να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης των σχολείων με έμμεσο τρόπο (καταγγελίες γονέων-μαθητών σε περιπτώσεις αντιπαράθεσης με καθηγητές για βαθμούς ή απουσίες κτλ),ακόμη και από συναδέλφους σπέρνοντας μια άλλου είδους κουλτούρα ανθρωποφαγίας.

Γ) Καταργεί τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων ως του οργάνου που επιλαμβάνεται τέτοιων περιστατικών και λαμβάνει ανάλογα πειθαρχικά και παιδαγωγικά μέτρα.

Θεωρούμε σαφώς πιο σημαντικό να διορισθούν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί  στα σχολεία και να ενισχυθούν οι υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης (Συμβουλευτικός Σταθμός) όπου η επιστημονική τους συνδρομή θα ήταν σε πραγματικό χρόνο καταλυτική για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

Ζητούμε την παρέμβαση της ΟΛΜΕ στην πολιτική ηγεσία για την άμεση απόσυρση της παραπάνω εγκυκλίου. Καλούμε τους συναδέλφους να μην συνδράμουν στην υλοποίηση του προγράμματος και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου μοιράζοντας κλειδαρίθμους στους μαθητές.

Για το ΔΣ      

Ο Πρόεδρος                      Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος                      Ψαρράς Σπύρος


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     Πάτρα 13-9-2015                                           

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
http://aelmeahaias.wordpress.com,
[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideftikos-aithousa.jpg
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο πλαίσιο στελέχωσης – Συγκριτική ανάλυση παλιού και νέου νόμου και επιπτώσεις στην εκπαίδευση
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο μοντέλο στελέχωσης – Αναλυτική σύγκριση με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και οι συνέπειες για το εκπαιδευτικό...
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο πλαίσιο στελέχωσης – Συγκριτική ανάλυση παλιού και νέου νόμου και επιπτώσεις στην εκπαίδευση
Ο Στέφανος Κασσελάκης με τον Παύλο Πολάκη συζητούν
Μωραΐτης κατά Κασσελάκη: «Κατηγορεί την αντιπολίτευση ενώ κάνει σαφάρι στη Ζάμπια»
Ο πρώην υποστηρικτής του Κασσελάκη και συνδιαμορφωτής της ιδρυτικής διακήρυξης του Κινήματος Δημοκρατίας εξαπολύει σφοδρή επίθεση: «Μας εξαπάτησε –...
Μωραΐτης κατά Κασσελάκη: «Κατηγορεί την αντιπολίτευση ενώ κάνει σαφάρι στη Ζάμπια»
δουκας
Σφοδρή αντιπαράθεση Δούκα – Ισραηλινού πρέσβη για τα φιλοπαλαιστινιακά γκράφιτι στην Αθήνα
Νόαμ Κατς για τα γκράφιτι υπέρ της Παλαιστίνης: «Η Αθήνα στο επίκεντρο του αντισημιτισμού» - Ο Χάρης Δούκας απαντά: «Δεν δεχόμαστε μαθήματα...
Σφοδρή αντιπαράθεση Δούκα – Ισραηλινού πρέσβη για τα φιλοπαλαιστινιακά γκράφιτι στην Αθήνα
Μίρα Μουράτι
«Ένα δισ. δολάρια; Όχι, ευχαριστώ»: Η Αλβανίδα «ιέρεια» της Τεχνητής Νοημοσύνης που είπε «όχι» στον Ζούκερμπεργκ
Έξι χρόνια στην OpenAI, πρωταγωνίστρια πίσω από το ChatGPT, και τώρα ιδρύτρια μιας startup που συγκλονίζει τη Silicon Valley – Η Μίρα Μουράτι...
«Ένα δισ. δολάρια; Όχι, ευχαριστώ»: Η Αλβανίδα «ιέρεια» της Τεχνητής Νοημοσύνης που είπε «όχι» στον Ζούκερμπεργκ