Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας

Αγαπητοί συνάδελφοι και  συναδέλφισσες

Στη συνεδρίαση του ΔΣ της Γ’ ΕΛΜΕ της 9/2/2015 με θέμα την επικαιροποίηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος, εκτιμήθηκαν τα παρακάτω. Η συντριβή της λαομίσητης κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου και των κατ΄ εξοχή μνημονιακών κομμάτων (ΝΔ- ΠΑΣΟΚ –ΔΗΜΑΡ –ΛΑΟΣ κλπ) είναι αποτέλεσμα των αγώνων που έγιναν την περίοδο που πέρασε, καθώς και της λαϊκής αγανάκτησης που προκάλεσαν τα δυσβάσταχτα αντιλαϊκά μέτρα. Ανοίγει μια ρωγμή στην πολιτική της άγριας λιτότητας και της κοινωνικής βαρβαρότητας και δημιουργούνται καλύτεροι όροι και πρoϋποθέσεις για την ανάπτυξη του οργανωμένου και  λαϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος. Με το σπάσιμο του φόβου, τη δημιουργία της ελπίδας, μα πιο πολύ την ανάκτηση της αυτοπεποίθησης μας, γίνεται προφανέστερο από ποτέ, ότι μόνο ο μαζικός ενωτικός ανυποχώρητος αγώνας θα οδηγήσει στην τελική νίκη, έχοντας παράλληλα τη βεβαιότητα ότι η πλήρης εκπλήρωση των αιτημάτων μας δεν χωράνε στο οριοθετημένο ασφυκτικό πλαίσιο ΕΕ – ΔΝΤ και μεγάλου κεφαλαίου.

Τονίστηκε ότι το πρώτιστο καθήκον των σωματείων και του εκπαιδευτικού κινήματος είναι να επαναφέρουμε στο  προσκήνιο όλα τα αιτήματα που αποτέλεσαν τις κύριες αιχμές της πάλης μας ενάντια στη λαίλαπα της εποχής των μνημονίων (δηλαδή το πλαίσιο αιτημάτων του συνεδρίου της ΟΛΜΕ και των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων Προέδρων), της τρόϊκας και του βαθέματος της εξάρτησης της χώρας μας από την ΕΕ και το ΔΝΤ.

Είναι, επίσης, επιτακτική ανάγκη να προβληθεί η αξία του συλλογικού αγώνα, της συμμετοχής και της συσπείρωσης στα σωματεία ως τη μόνη εγγύηση για την ανατροπή της βάρβαρης  αντιλαϊκής πολιτικής και την ανάσχεση της κατάρρευσης του Δημόσιου Σχολείου.

Θεωρούμε, λοιπόν, ότι τα πρωτοβάθμια σωματεία και τα εκπαιδευτικά συνδικάτα πρέπει καταρχήν να απαιτήσουν από τη νέα κυβέρνηση την ακύρωση των μνημονίων και όλων των νομοθετημάτων που ψηφίστηκαν στη βάση αυτών, με τα οποία υπονομεύτηκε περαιτέρω ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και οξύνθηκε η ταξικότητα του σχολείου.

Συγκεκριμένα πρέπει να απαιτήσουμε:

     1.  Άμεση αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ. Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και στις  

          συντάξεις όλων των εκπαιδευτικών. Να επανέλθουν όλοι οι μισθοί στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά  του 

          13ου και 14ου μισθού και σύνταξης. Να ενισχυθούν άμεσα όλα τα ασφαλιστικά ταμεία. Να γυρίσουν πίσω όλα

          τα χρήματα των εργαζομένων που υφαρπάχτηκαν.

     2.  Καμία σύνδεση μισθού – αξιολόγησης. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη για όλους. Να

          επανακαταταγούν αμέσως όλοι οι εκπαιδευτικοί σε κλιμάκια και βαθμούς με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους.

Να καταργηθεί άμεσα όλο το νομοθετικό πλαίσιο (νόμοι, υπουργικές αποφάσεις, προεδρικά διατάγματα) της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης. Η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία ηττημένη ιδεολογικά, πολιτικά και συνδικαλιστικά.  Είναι ζήτημα ουσίας και τιμής για το εκπαιδευτικό κίνημα να επιβάλλει την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ όλων των νόμων που αναφέρονται στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση κλπ. Η ΕΛΜΕ μας πιστεύουμε ότι συνέβαλε καθοριστικά στην ιδεολογική και πολιτική απονομιμοποίηση της αξιολόγησης, αναδεικνύοντας ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής στρατηγικής Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΟΟΣΑ – κυβερνήσεων, αποδεικνύοντας και από τη διεθνή εμπειρία, ότι δεν μπορεί να διαχωριστεί σε καλή και κακή, «παιδαγωγική» ή τιμωρητική, εσωτερική ή εξωτερική, αλλά ότι σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί παρά να είναι μοχλός ιδεολογικής χειραγώγησης και υποταγής, μισθολογικής καθήλωσης και απόλυσης. Άλλωστε η αξιολόγηση αποτελεί βασικό συστατικό της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Η αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος ήταν αυτή που ανάγκασε το υπουργείο παιδείας σε συνεχείς παρατάσεις των ημερομηνιών εφαρμογής της αξιολόγησης.

Το σύνολο των εκπαιδευτικών απαιτεί την οριστική και καθολική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, την οριστική δηλαδή και αμετάκλητη δικαίωση του αγώνα μας. Κάθε προσπάθεια εφαρμογής οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας από οποιαδήποτε κυβέρνηση θα μας βρει απέναντι της. Μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες (αποφάσεις Συνεδρίου ΟΛΜΕ, ΓΣ, ΔΣ ΕΛΜΕ) θα αποτρέψουμε την εφαρμογή της.  

  3. Καμία απόλυση εκπαιδευτικού. Να επιστρέψουν ΤΩΡΑ στα σχολεία όλοι οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα και να ξαναλειτουργήσουν όλες οι καταργημένες ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης.

   4. Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος για το λύκειο και η τράπεζα θεμάτων. Δημόσιο ενιαίο δωρεάν 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά.

   5. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών. Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των σχολείων. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις.

   6. Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα επίπεδα του Μαϊου 2013. Κανένας εκπαιδευτικός με περισσότερες από 21 ώρες.

   7. Τμήματα των 20 μαθητών, μέχρι 15 στις κατευθύνσεις, μέχρι 10 στα εργαστήρια.

   8. Να ανοίξουν άμεσα τα σχολεία που έκλεισαν την περίοδο 2010 – 2014. Καμία συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.      

   9. Εργασιακή δημοκρατία στα σχολεία. Σύλλογοι διδασκόντων κυρίαρχα όργανα. Να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό πλαίσιο του πειθαρχικού δικαίου.

10. Υπεράσπιση των δημοκρατικών, συνδικαλιστικών και πολιτικών δικαιωμάτων μας. Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα.

        11. Αποκλειστική δημόσια και δωρεάν αναβαθμισμένη ειδική αγωγή, με άμεση και γενναία χρηματοδότηση.

Με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση δεν υποστέλλουμε, δεν μεμψιμοιρούμε, συνεχίζουμε.

Με τις θερμότερες ευχές για υγεία και μια νέα χρονιά αγώνων και κατακτήσεων.  

 Για το ΔΣ

         Ο πρόεδρος                          Η γραμματέας

  Αντώνης Πέττας                   Αθανασία Ρήγα


Γ΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΘΗΝΑΣ

[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνείο Κρήτης: «Η Σύγκλητος απαγόρευσε την εκδήλωση φοιτητικών ομάδων»
Καταγγελία ΦΣ Εστιών για την «απαράδεκτη απόφαση» απαγόρευσης εκδηλώσεων φοιτητικών ομάδων στην Πολυτεχνειούπολη
Πολυτεχνείο Κρήτης: «Η Σύγκλητος απαγόρευσε την εκδήλωση φοιτητικών ομάδων»
συνοδος
Κ. Πιερρακάκης στη Σύνοδο Πρυτάνεων: «Να γίνει η Ελλάδα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης»
«Στη σημερινή συνεδρίαση είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα επόμενα βήματα της μεταξύ μας συνεργασίας για την αναβάθμιση των δημόσιων...
Κ. Πιερρακάκης στη Σύνοδο Πρυτάνεων: «Να γίνει η Ελλάδα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης»
συνοδος
Ολοκληρώθηκε η 107η Σύνοδος Πρυτάνεων στο Μυστρά - Ανησυχία για υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και διαγραφές φοιτητών
Η Σύνοδος ανέδειξε τα χρόνια προβλήματα της υποστελέχωσης των Πανεπιστημίων, αλλά και την ανάγκη ανεύρεσης χρηματοδότησης για την ανακαίνιση και...
Ολοκληρώθηκε η 107η Σύνοδος Πρυτάνεων στο Μυστρά - Ανησυχία για υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και διαγραφές φοιτητών
αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβαση Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβαση Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας