ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Στην τελευταία (11/11) ανοιχτή συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, μεταξύ άλλων θεμάτων τέθηκαν υπό διεξοδική συζήτηση τα εξής:
- “Αντιμετώπιση των μαθητικών καταλήψεων από τη σχολική κοινότητα”, κατόπιν ενημέρωσης του προέδρου του Συλ. Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Ιωαννίνων.
- “Θέση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων για το θέμα ίδρυσης “προτύπου” Λυκείου”, μετά από ενημέρωση μέλους του Συλλόγου Διδασκόντων του Λυκείου Ζωσιμαίας για τη θέση του συλλόγου.
Με βάση τις ενημερώσεις, τη συζήτηση που ακολούθησε, αλλά και τις δημόσια διατυπωμένες θέσεις της ομοσπονδίας, το ΔΣ της ΕΛΜΕ-Ι, σημειώνει:
Α. Για το ζήτημα της αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
Η Ομοσπονδία μας και οι ΕΛΜΕ πρόβλεψαν από πέρυσι τις καταστρεπτικές συνέπειες του ν. 4186/86, που εφαρμόζει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ και τη λεγόμενη «Τράπεζα Θεμάτων», συνέπειες που αφορούν συνολικά την εκπαίδευση και μετατρέπουν το Σχολείο από χώρο μάθησης και δημιουργίας σε έναν ατελείωτο εξεταστικό λαβύρινθο.
Η κατάσταση αυτή σε συνδυασμό με τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν σε όλα τα σχολεία και τα οποία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας δηλώνει αδυναμία να τα καλύψει, αλλά και με τα εντεινόμενα κοινωνικά προβλήματα που προκαλεί η βάρβαρη πολιτική Κυβέρνησης-ΔΝΤ-ΕΕ, οδήγησαν τους μαθητές/ριες συλλογικά και οργανωμένα, να διεκδικήσουν το δικαίωμα τους στη μόρφωση, τη γνώση και το δικαίωμά τους στη ζωή, μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις που χρωματίζονται κι απ'τον αυθορμητισμό της νιότης.
Το υπουργείο παιδείας αντί να σκύψει στα προβλήματα αυτά και να τα επιλύσει (κατάργηση του νόμου, μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών), συνεπικουρούμενο από μερίδα των ΜΜΕ, προσπάθησε να συκοφαντήσει το μαθητικό κίνημα με αναφορές σε «υποκινητές», προκαλώντας εισαγγελικές παρεμβάσεις, και να το τρομοκρατήσει απειλώντας με μαθήματα τα σαββατοκύριακα και τις αργίες.
Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν μπορεί να ακολουθήσει αυτό το δρόμο. Τα προβλήματα της Εκπαίδευσης γενικά και των παιδιών μας ειδικότερα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με διοικητικό ή κατασταλτικό τρόπο. Αντίθετα, κάθε τέτοια παρέκκλιση από την παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος οδηγεί σε αδιέξοδα.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-Ι:
- Καταδικάζει κάθε προσπάθεια συκοφάντησης, τρομοκράτησης, ποινικοποίησης και καταστολής των μαθητικών αγώνων.
- Επισημαίνει ότι σε ό,τι αφορά στην αναπλήρωση της ύλης ο παιδαγωγικά σωστός τρόπος που προτείνεται είναι η μείωση της εξεταστέας ύλης.
- Καλεί τους διευθυντές των σχολικών μονάδων και τους συλλόγους διδασκόντων να επιλύουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τις κινητοποιήσεις των μαθητών/ριων με παιδαγωγικές μεθόδους. Τέλος, σε καμία περίπτωση τα θέματα του Σχολείου δεν αποτελούν κοινό μας σημείο επαφής με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς του κράτους.
Β. Για τα “πρότυπα” σχολεία.
1.Η μέχρι τώρα λειτουργία των πειραματικών σχολείων δεν ανταποκρίθηκε στους στόχους τους. Είναι απαραίτητο να ανασυγκροτηθούν, συνδεμένα με τα πανεπιστήμια, ούτως ώστε να ανταποκριθούν στις σημερινές ανάγκες της εκπαιδευτικής έρευνας και της εφαρμογής της.
2. Η αναβίωση του θεσμού των προτύπων και του ιδεολογικού μανδύα με τον οποίο επενδύεται είναι πολύ ανησυχητική. Με βάση τις εισαγωγικές εξετάσεις, θα φοιτούν σ'αυτά παιδιά συγκεκριμένου κοινωνικού και ταξικού περιβάλλοντος, μιας και είναι επιστημονικά διαπιστωμένο ότι οι υψηλές σχολικές επιδόσεις είναι απόλυτα συνδεμένες με το κοινωνικό και ταξικό περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει το παιδί. Για μας είναι ξεκάθαρο ότι η κοινωνία μας δε χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία «αρίστων», αλλά αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου. Σε αντίθεση με τη λογική των “σχολείων των αρίστων”, πιστεύουμε πως, αν είναι να πέσει κάπου ιδιαίτερο βάρος, αυτό πρέπει να είναι στα σχολεία των υποβαθμισμένων περιοχών, εκεί που οι μαθητές/ριες έχουν μειωμένες ευκαιρίες για μόρφωση, και συχνά οδηγούνται εκτός σχολείου ή στη “λύση” της “κατάρτισης”.
3.Οι όροι «πειραματικό» και «πρότυπο», που συνυπάρχουν στον τίτλο του προωθούμενου σχολείου, στην πραγματικότητα αλληλοαναιρούνται. Ενώ ο στόχος του σχολείου αυτού είναι η πειραματική εφαρμογή προγραμμάτων, μεθόδων, εκπαιδευτικού υλικού κλπ, που παραπέμπει σε πειραματικά σχολεία, προβλέπει ταυτόχρονα ότι θα φοιτούν σε αυτό οι «άριστοι», άρα θα λειτουργεί ως πρότυπο. Όμως στα πρότυπα σχολεία δεν είναι δυνατό να δοκιμάζονται νέες μέθοδοι, αφού αυτό προϋποθέτει μαθητές που δεν απέχουν πολύ από το μέσο όρο του συνόλου των μαθητών της χώρας. Από την άλλη, οι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές που θα ασκούνται στα σχολεία αυτά επιβάλλεται να παρακολουθούν διδασκαλίες με εφαρμογή πρωτοποριακών μεθόδων σε όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών, σε πραγματικές και όχι «εργαστηριακές» συνθήκες.
4. Ιδιαίτερη ανησυχία μας προκαλεί το γεγονός ότι στα πρότυπα-πειραματικά σχολεία υλοποιήθηκε όλο το θεσμικό πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης καθώς και της λεγόμενης “επιχειρηματικότητας/καινοτομίας”, αποτυπώνοντας στις σημερινές συνθήκες μια συντηρητική στροφή που λογοδοτεί στις μνημονιακές δεσμεύσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η εξέλιξη αυτή δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ποιους ακριβώς “πειραματισμούς” επιθυμεί και προωθεί η κυβέρνηση στα συγκεκριμένα σχολεία...
Τα παραπάνω στοιχειοθετούν ικανούς λόγους να είμαστε αντίθετοι με τη λειτουργία των υπαρκτών και την ίδρυση νέων “πρότυπων- πειραματικών” σχολείων.
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων
Η πρόεδρος
Μαντζούτσου Αλέκα Ο γραμματέας
Παπαθανάσης Λευτέρης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη