ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αθήνα 12-6-2014
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δαρδανελλίων 7, 17124, Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Τηλέφωνο: 6977478338
Απαντήσεις και σχόλια
για τα θέματα του μαθήματος Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Τα θέματα του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές της Γ’ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β’) χαρακτηρίζονται κλιμακούμενης δυσκολίας ως προς τις ασκήσεις, απαιτούσαν όμως καλή κατανόηση της αντίστοιχης θεωρίας.
Επισημάνσεις:
Θέμα Γ- Ερώτημα Γ2: Αιτιολόγηση: «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι συντελεστές παραγωγής δεν είναι εξίσου κατάλληλοι για την παραγωγή όλων των αγαθών». Συνεπώς, ή οποιαδήποτε περαιτέρω ανάλυση θεωρείται πλεονασμός.
Θέμα Γ- Ερώτημα Γ3: Αιτιολόγηση: «Στην οικονομία υπάρχει υποαπασχόληση των παραγωγικών συντελεστών». Συνεπώς, ή οποιαδήποτε περαιτέρω ανάλυση θεωρείται πλεονασμός.
Θέμα Δ- Ερώτημα Δ4: Αιτιολόγηση: «Η επιβολή ανώτατης τιμής πρέπει να είναι βραχυχρόνια, για να αποφεύγεται η ”μαύρη αγορά”». Συνεπώς, ή οποιαδήποτε περαιτέρω ανάλυση θεωρείται πλεονασμός.
Ενδεικτικές σύντομες απαντήσεις των θεμάτων
Ομάδα Α
Α1α. => Λάθος (σελ. 59)
Α1β. => Σωστό (σελ. 35)
Α1γ. => Σωστό (σελ. 48)
Α1δ. => Λάθος (σελ. 98)
Α1ε. => Λάθος (σελ. 43)
Α2 => δ (σελ. 59)
Α3 => β (σελ. 83)
Ομάδα Β
Κεφάλαιο 2, παράγραφος 2 «Η συμπεριφορά του καταναλωτή» (σελ. 28-29)
Ομάδα Γ
Γ1
Στο συνδυασμό Α: Ψ=250, Χ=0.
Στο διάστημα Α-Β: Κόστος Ευκαιρίας του Χ = 2
Στο διάστημα Β-Γ: Κόστος Ευκαιρίας του Χ=3
Στο συνδυασμός Δ: Χ=90
Στο διάστημα Γ-Δ: Κόστος Ευκαιρίας του Χ=5
Γ2
Διάστημα Α-Β: Κόστος Ευκαιρίας του Ψ= 1/2= 0,5
Διάστημα Β-Γ: Κόστος Ευκαιρίας του Ψ = 1/3 = 0,33
Διάστημα Γ-Δ: Κόστος Ευκαιρίας του Ψ = 1/5 = 0,2
Κόστος ευκαιρίας αυξανόμενο. «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι συντελεστές παραγωγής δεν είναι εξίσου κατάλληλοι για την παραγωγή όλων των αγαθών».
Γ3
Για Χ=8, μέγιστο Ψ=50,άρα ο συνδυασμός είναι εφικτός.
Ή για Ψ=45, μέγιστο Χ=81, άρα ο συνδυασμός είναι εφικτός.
Οικονομική σημασία: «Υπάρχει υποαπασχόληση των παραγωγικών συντελεστών».
Γ4
Για Χ=20, μέγιστο Ψ=210.
Για Χ=70, μέγιστο Ψ=90.
Άρα πρέπει να θυσιαστούν 210 – 90 = 120 μονάδες Ψ για να αυξηθεί η παραγωγή από 20 σε 70 μονάδες.
Ομάδα Δ
Δ1
Για PE=4, QDE=320
QD’ = QD + 100 => QD΄ = 500-20P
Στο νέο σημείο ισορροπίας θα έχουμε PE=6
QS = 200 + 30P
Δ2
ES = 0,43
Επειδή ES <1, η προσφορά είναι ανελαστική
Δ3α.
Για P = 4, QD = 420, Qs= 320
Έλλειμμα = QD – QS = 420 – 320 = 100
Δ3β.
Θέτουμε στην QD’ την προσφερόμενη ποσότητα στην τιμή PΑ=4, δηλαδή QS=320 και έχουμε P2 = 9. Άρα Καπέλο = 9 – 4 = 5.
Δ4
Απάντηση: «Η επιβολή ανώτατης τιμής πρέπει να είναι βραχυχρόνια, για να αποφεύγεται η ”μαύρη αγορά”».
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Παντελής Τέντες Αντρέας Χατζηανδρέου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη