Thumbnail
Δ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής

Δ΄ ΕΛΜΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ

Νέα Ιωνία 19/12/2013

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

Το σχολείο: Ένα τρίμηνο στα Γυμνάσια, σχεδόν ένα τετράμηνο στα Λύκεια με χιλιάδες ώρες χωρίς καθηγητή, χωρίς μάθημα.

Το Υπουργείο: Ηλεκτρονική πλατφόρμα Myschool: Εργαλείο αξιολόγησης και τρομοκράτησης για την εφαρμογή του νέου σχολείου.

Η ΓΣ της ΕΛΜΕ καταγγέλλει ότι με την ένταξη των σχολείων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myschool η κυβέρνηση εκσυγχρονίζει τους μηχανισμούς επιτήρησης, επιβολής και αξιολόγησης των σχολείων. Θέλει να έχει περισσότερα εργαλεία στα χέρια της για την εφαρμογή της αντιλαϊκής – αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της. Το myschool, ενοποιεί μια σειρά βάσεων δεδομένων όπως το e-survey (αριθμός μαθητών / τμήμα, ωράρια εκπαιδευτικών – αναθέσεις μαθημάτων– συμπληρώσεις ωραρίων κλπ) και η βάση δεδομένων ΝΕΣΤΩΡ / ΕΠΑΦΟΣ ( στοιχεία μαθητών, αποτελέσματα φοίτησης κλπ). Επιπλέον, η συμπλήρωση και νέων στοιχείων, ακόμη και κάποιων που ενδεχομένως παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα, καθίσταται υποχρεωτική (ΑΜΚΑ μαθητών, απουσίες μαθητών, άδειες εκπαιδευτικών, συμμετοχή σε απεργίες κλπ). Το myschool είναι επεκτάσιμο με νέες εφαρμογές και στοιχεία που αφορούν το φάκελο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, την εξωτερική αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση. Επιδιώκουν, μέσω του προγράμματος, να καταγράφουν, να συσχετίζουν, να παίρνουν αναφορές, να αξιολογούν αυτόματα.

 

Άρα, το my school δεν είναι ΚΥΡΙΩΣ μια απόπειρα τακτοποίησης διοικητικών - λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Είναι ένα γιγαντιαίο πληροφορικό σύστημα που θα λειτουργήσει ως εργαλείο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Μια βάση δεδομένων όπου:

·                     καταγράφονται οι απεργίες και η “συνεργασιμότητα” των εκπαιδευτικών, οι επιδόσεις, οι έλεγχοι, τα απολυτήρια, οι μετακινήσεις αλλά και  η κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών. Εδώ, προσπαθούν να δελεάσουν τους γονείς λέγοντάς τους ότι μπορούν με ένα «κλικ» να βλέπουν on line τις επιδόσεις και τις απουσίες των παιδιών τους. Αυτό που έχει κατακτηθεί, η ζωντανή και αμφίδρομη επαφή γονιού και εκπαιδευτικού για τις επιδόσεις, τη συμπεριφορά του παιδιού δεν μπορεί να την καλύψει ένας «ψυχρός» υπολογιστής. Αναρωτιόμαστε το on line σύστημά τους βλέπει το μαθητή που υποσιτίζεται;

·                     Τα τμήματα και τα σχολεία θα φτιάχνονται στη λογική των αριθμών και όχι των πραγματικών αναγκών. Π.χ. αν έχουμε 45 παιδιά σε μια τάξη δεν θα μπαίνουν σε 2 τμήματα αλλά θα φτιάχνεται 1 και τα υπόλοιπα παιδιά θα στέλνονται σε άλλο σχολείο. Θα εξυπηρετείται έτσι η γρήγορη «διάθεση» των εκπαιδευτικών ανά περιφέρεια, αφού θα περισσεύουν.

·                     Το κάθε σχολείο ως μαγαζάκι θα ανεβάζει τις επιδόσεις του, τις «δράσεις» και τις «καινοτομίες του», προκειμένου να ψαρεύει πελάτες. Π.χ. τα project, τα πολύχρωμα προγράμματα της Ε.Ε. κ.ά. Καλώς ήρθατε στο virtual σχολείο, της διαφοροποίησης, της αυτονομίας, οικονομικής και εκπαιδευτικής, που θα έχει υποχρέωση να βρίσκει χορηγούς και χρηματοδότες .

·                     Ο κάθε μαθητής και εκπαιδευτικός θα φτιάχνει το «προφίλ» του, το portfolio του, στο όνομα της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης, εσωτερικής και εξωτερικής.  Χαρακτηριστικά παραθέτουμε τι είναι η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα «e-me» (κομμάτι του e-school)… «Είναι ένα ψηφιακό περιβάλλον που θα παρέχει το «χώρο» και τα «εργαλεία» για να εξυπηρετεί και να αναβαθμίζει αυτό που ήδη συμβαίνει στο σχολείο. Θα είναι ο προσωπικός χώρος κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικού. Ένας ψηφιακός χώρος συνάντησης και συνεργασίας. Το ατομικό αποθετήριο περιεχομένου και εφαρμογών. Αλλά και ένας χώρος προβολής της δουλειάς τους». Αυτό το portfolio θα τους ακολουθεί μια ζωή, γι’ αυτό είναι απαραίτητο ο ΑΜΚΑ. Είναι ο «σύνδεσμος» του νέου ανθρώπου ως μαθητή και ως εργαζόμενου αύριο…

Προκύπτει μια επιπλέον σειρά παρατηρήσεων και διαπιστώσεων πολύ αποκαλυπτικών:

Αυτοί που από τη μια θεωρούν κόστος τον καθηγητή που θα διδάξει, απ’ την άλλη  θα διαθέσουν εκατομμύρια για τα κονδύλια της υποδομής για την εφαρμογή της πλατφόρμας.

Αυτοί που 4-5 μήνες προσπαθούν να κλείσουν τμήματα και να περικόψουν ώρες και συντηρούν άπειρα κενά,  απαιτεί η ίδια η πολιτική τους, χρειάζονται τάχα την πλατφόρμα για να μάθουν τι συμβαίνει στα σχολεία.

Θα υποβαθμίσουν κι άλλο τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου υποχρεώνοντας τον καθηγητή κάθε μέρα, κάθε ώρα να καταχωρίζει τις απουσίες από ώρα σε ώρα, να καταγράφει τη διδαχθείσα ύλη σε κάθε διάλειμμα και κάθε πότε πέρασε την είσοδο του σχολείου μπαίνοντας ή βγαίνοντας.

Η  ηλεκτρονική καταγραφή των απουσιών, των βαθμών, της συμπεριφοράς των μαθητών διαμορφώνοντας όρους απαρέγκλιτης εφαρμογής της νομοθεσίας, ακυρώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και ουσιαστικά απαγορεύει τη δυνατότητα σε ορισμένες περιπτώσεις μαθητών με μεγάλα προβλήματα, από ασιτία μέχρι βαριές μαθησιακές δυσκολίες (καθώς τα ειδικά υπολειτουργούν και περιορίζονται) να αντιμετωπιστούν με ένα σχετικό εύρος παιδαγωγικών και κοινωνικών κριτηρίων. Απ’ την άλλη πλευρά βέβαια ο εκπαιδευτικός «θα αξιολογείται» και «θα βαθμολογείται» κατά πόσο έλαβε υπόψη του τις γνωστικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες του μαθητή!

Η ΓΣ της ΕΛΜΕ λέει όχι στο myschool γιατί λέει όχι στην αξιολόγηση και το νέο σχολείο. Λέει όχι στο myschool γιατί λέει όχι στην πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – κεφαλαίου.

Θεωρεί ότι το κίνημα των εκπαιδευτικών, των γονιών, των μαθητών πρέπει να στραφεί στη διεκδίκηση μιας άλλης πολιτικής, για ένα άλλο σχολείο και μια άλλη οικονομική βάση στην οποία αυτό θα στηρίζεται. Μόνο σε ένα σχολείο που θα έχει στόχο την ολόπλευρη μόρφωση όλων των μαθητών, που δεν θα ετοιμάζεται να τους ρίξει στον καιάδα των αναγκών της αγοράς και της ΕΕ, μπορεί να υπάρξει δημιουργικός έλεγχος από το λαό και για το λαό. Μόνο μια οικονομία με κοινωνικοποιημένο τον πλούτο και έξω από την ΕΕ, μπορεί να σχεδιάζει, να υλοποιεί και να ελέγχει χωρίς το φόβο της ανεργίας.

 

Αποφασίζουμε με κάλυψη από τη ΓΣ και το ΔΣ της ΕΛΜΕ:

 

Κάθε Σύλλογος Διδασκόντων, κάθε συνάδελφος και κάθε συνδικαλιστικό όργανο να αντισταθεί έμπρακτα στα προωθούμενα αντιλαϊκά και αντιεκπαδευτικά μέτρα. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αρνηθούν κάθε εμπλοκή στην υλοποίηση του προγράμματος. Κάθε συμμετοχή βαθαίνει περισσότερο το λάκκο στον οποίο θα πέσουν με τη σειρά τους οι μαθητές τους και οι ίδιοι.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα απόφαση στην κατεύθυνση καταγγελίας του myschool, της απόσυρσης και της συλλογικής άρνησης συμμετοχής και συνεργασίας για την υλοποίηση της πλατφόρμας.

Η σοβαρότητα του ζητήματος απαιτεί τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και γονέων, γι’ αυτό σε κάθε σχολείο, και με τη συνεργασία της ΕΛΜΕ, πρέπει να οργανωθούν συγκεντρώσεις ενημέρωσης και οργάνωσης κοινής δράσης για την παρεμπόδιση της εφαρμογής τέτοιων μέτρων. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PARASTATIDIS
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
Κριτική του Παραστατίδη στην κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις στην Παιδεία και την ενίσχυση των ανισοτήτων
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»