Η κατάσταση που βιώνουμε τις τελευταίες ημέρες στον χώρο της εκπαίδευσης αλλά και γενικότερα στον δημόσιο Τομέα αναδεικνύει την προσπάθεια από την πλευρά της Κυβέρνησης σε συνδυασμό με την Τρόικα να επιφέρουν βαθιές συνολικές αλλαγές στην λειτουργία του Δημόσιου Τομέα αλλά και στην Εκπαίδευση.
Από αυτή την σκοπιά κλιμακώνουν την επίθεση με μια σειρά μέτρα και επιλογές που για να τα αντιμετωπίσουμε πρέπει να τα δούμε στο σύνολό τους.
1) Το προηγούμενο διάστημα έκαναν την επίθεση στους ΙΔΑΧ και στους εργαζόμενους στους Δήμους.
Το κίνημα τότε στους χώρους αυτούς ανάδειξε κινητοποιήσεις που ξεκινούσαν από πορείες και καταλήψεις έως και την λογική να μην αποσταλούν τα στοιχεία στο Υπουργείο.
'Έβαλε σε ένα βαθμό φρένο στην διαδικασία αυτή αλλά το βασικό του μειονέκτημα ήταν ότι δεν αγκαλιάστηκε από τους υπόλοιπους χώρους του Δημοσίου.
Ταυτόχρονα φάνηκε και η δυσκολία από πλευράς Κυβέρνησης να κάνει άμεσα απολύσεις έτσι προχώρησε στην λογική του μαστιγίου και του καρότου όπου έβαλε στο περιθώριο μια σειρά κόσμο να αποδεχθεί την διαθεσιμότητα υποσχόμενοι σε αυτόν τον κόσμο ότι θα τον βάλουν σε άλλη θέση.
Όποιοι από αυτούς αποδέχθηκαν αυτόν τον όρο βγήκαν σε διαθεσιμότητα και είναι ακόμα εκτός εργασίας με άμεσο κίνδυνο την απόλυση αν μέχρι τον Σεπτέμβρη που λήγει η προθεσμία δεν τοποθετηθούν.
Όσοι δεν πάτησαν την μπανανόφλουδα και κατέφυγαν στα Δικαστήρια στην πλειοψηφία τους δικαιώθηκαν και βρίσκονται ακόμα στην δουλειά.
Συμπέρασμα . Υπάρχει μεγάλη νομική και συνταγματική δυσκολία για να γίνουν απολύσεις ακόμα και για ΙΔΑΧ και αορίστου χρόνου εργαζόμενους.
Και αυτό το εργατικό κίνημα πρέπει να το χρησιμοποιήσει.
2)Το Επόμενο βήμα ήταν οι Εκπαιδευτικοί όπου η Κυβέρνηση σε πρώτη φάση θέλησε να εκφοβίσει αλλά και να δημιουργήσει Πλεονάσματα σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης έτσι αιφνιδίασε τους εκπαιδευτικούς φέρνοντας την αύξηση του Ωραρίου μέσα στο Πάσχα και έχοντας στο τσεπάκι της εκτός από τις κυβερνητικές παρατάξεις ΔΑΚΕ ΠΑΣΚΕ και την καθεστωτική αριστερά ΠΑΜΕ και ΣΥΡΙΖΑ.
Χωρίς αυτούς δεν είχε την δυνατότητα να διαμορφώσει όρους και τους ήθελε και τους δύο για να το πετύχει.
Έτσι από την μια με το ΠΑΜΕ να είναι από την αρχή κατά της απεργίας και τις ΣΥΝΕΚ του ΣΥΡΙΖΑ να παίζουν τον ρόλο του βασικού εργολάβου του ξεπουλήματος της Απεργίας κατάφερε η Κυβέρνηση να Περάσει με πλήρη συναίνεση και της καθεστωτικής αριστεράς την αύξηση του Ωραρίου.
Συμπέρασμα . Δυστυχώς η καθεστωτική αριστερά παίζει πάρα πολύ άσχημο παιχνίδι στην πλάτη των εργαζόμενων και όσο δεν διαμορφώνονται όροι ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος και βαθύτερης πολιτικοποίησης του αυτό θα συνεχίζετε.
3)Η τρίτη σκηνή του δράματος παίχθηκε με την ανακοίνωση των πλασματικών πλεονασμάτων που μεθόδευσε το Υπουργείο με στόχο από την μία να εκφοβίσει ακόμα περισσότερο τον κόσμο αλλά και από την άλλη να δημιουργήσει μια πλαστή εικόνα για τους εκπαιδευτικούς στην κοινωνία (δηλαδή ότι είναι πολλοί και κάθονται και είναι Τεμπέληδες και τους πληρώνουμε τσάμπα).
Η πραγματικότητα βέβαια είναι διαφορετική γιαυτό και από ΔΑΚΕ ΠΑΣΚΕ ΔΗΜΑΡ μέχρι και ΣΥΡΙΖΑ από μια μεριά και εκ των προτέρων καθησυχάζουν τον κόσμο και λένε ότι τα πλεονάσματα θα μηδενιστούν.
Τους ενδιαφέρει σε πρώτη φάση να περάσει στην κοινωνία η λογική των πλεονασμάτων και σε δεύτερη φάση να την διαχειριστούν.
Ταυτόχρονα σπέρνει τον ανταγωνισμό και την ανθρωποφαγία στον κλάδο βάζοντας την μία ειδικότητα ενάντια στην άλλη.
Την ίδια στιγμή ο Μανιτάκης προωθεί δυο νομοσχέδια για να συμπληρώσει το Παζλ , ένα για τις αναρρωτικές άδειες και την ασθένεια που βάζει όρια και αν αυτά ξεπεραστούν οδηγούν σε διαθεσιμότητα και ένα ακόμα με την προώθηση της Ρουφιανιάς και του Αλληλοκαρφώματος των Υπαλλήλων όπου θα δίνει μπόνους σε αυτούς που θα καρφώνουν τους συναδέλφους τους.
Συμπέρασμα.
Επειδή ξέρουν ότι είναι δύσκολο να απολύσουν μαζικά αλλά και ότι προσκρούει στο σύνταγμα και σε νομικά κριτήρια διαμορφώνουν τους όρους ώστε να πετύχουν δύο βασικά πράγματα.
α) Την βαθιά αλλαγή στην λειτουργία από εδώ και στο εξής του δημοσίου.
Δηλαδή.
Την αποδοχή της αξιολόγησης.
Την αποδοχή των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων.
Την αποδοχή των ανέφικτων πλάνων και στοιχειοθεσιών
Την αποδοχή της μισθολογικής και ασφαλιστικής καταβαράθρωσης.
Την αποδοχή των κριτηρίων για την γνώση της ΕΕ και της Μπολ ώνια
Την εκφόβηση των Εκπαιδευτικών
Την διάσπαση του κλάδου.
β) Την ενσωμάτωση της αριστεράς και του εργατικού κινήματος
Και τέλος το πιο σημαντικό την αποδοχή από την κοινωνία τους εργαζομένους και τους ίδιους τους Εκπαιδευτικούς ότι είναι ανεπαρκείς οδηγώντας τελικά σε απολύσεις.
Αυτός θα είναι και ο τρόπος που θα οδηγούν τον κόσμο σε παραίτηση και απόλυση και αυτό προβάλανε και ιδεολογικά πολιτικά από την αρχή του Μνημονίου σε κοινή γραμμή .
Προβάλανε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι ανεπαρκείς .
Το ίδιο λένε πλέον και οι εργοδοτικές οργανώσεις στον Ιδιωτικό τομέα.
Ότι δηλαδή υπάρχει ανεργία γιατί οι εργαζόμενοι δεν έχουν τα απαραίτητα προσόντα .
Θέλουν δηλαδή οι εργαζόμενοι να δουλεύουν χωρίς μισθό χωρίς δικαιώματα και χωρίς καμία αξιοπρέπεια .
Δεν πρέπει να μασήσουμε.
Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση να λάβουμε όλα τα παραπάνω σοβαρά υπόψη μας να μπούμε μπροστά να συσπειρώσουμε τον κόσμο και να παλέψουμε σε όλα τα επίπεδα από τα Πύσδε και το νομικό κομμάτι μέχρι τις συνελεύσεις για να ανατρέψουμε την κατάσταση.
Ταυτόχρονα πρέπει να βάλουμε τους όρους για ένα νέο εργατικό κίνημα για ριζικές αλλαγές στην ΟΛΜΕ και στο συνέδριο για βαθύτερη Πολιτικοποίηση του εργατικού κινήματος που να απαντάει σε όλα τα παραπάνω αλλά και για επανίδρυση των Παρεμβάσεων μέσα από πλατιές διαδικασίες Βάσης σε Πανελλαδικό Επίπεδο για να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων με τις Παρεμβάσεις που έχει ανάγκη η εποχή μας.
Καζάνης Νεκτάριος
Μέλος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ Νομού Λασιθίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη