Μαθητές έξω από το 15ο Γυμνάσιο στην Κυψέλη
«Καμπανάκι» από τους γονείς του 15ου Γυμνασίου Αθηνών – Ζητούν μόνιμους ψυχολόγους και τέλος στην αστυνομοκρατία στα σχολεία

Το αποτρόπαιο περιστατικό βίας που σημειώθηκε στις 15 Δεκεμβρίου στο 15ο Γυμνάσιο Αθηνών, στην Κυψέλη, δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο γεγονός, αλλά το σύμπτωμα μιας βαθύτερης κοινωνικής και εκπαιδευτικής κρίσης.

Αυτό υπογραμμίζει με μια σκληρή και αναλυτική παρέμβαση η Αγωνιστική Σύμπραξη Γονέων (6ης ΔΚ), θέτοντας το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων για τις αιτίες που μετατρέπουν τα σχολικά προαύλια σε πεδία συγκρούσεων.

Στην ανακοίνωσή τους, οι γονείς κάνουν λόγο για μια «εγκληματική πολιτική» που επιβάλλεται στο δημόσιο σχολείο, καταγγέλλοντας πως η μετακύλιση των ευθυνών σε γονείς και εκπαιδευτικούς απλώς συσκοτίζει το πρόβλημα.

Το περιστατικό στο 15ο Γυμνάσιο: Μια «πληγή» που αποκαλύπτει τις ελλείψεις

Η επίθεση που οδήγησε στον τραυματισμό μιας μαθήτριας και τη δημόσια διαπόμπευση μιας άλλης, αντιμετωπίζεται από τη Σύμπραξη Γονέων ως μια τραγική κατάληξη.

Όπως επισημαίνουν, η εξάντληση της ποινικής αυστηρότητας και η λογική της καταστολής δεν πρόκειται να θεραπεύσουν το πρόβλημα, όσο οι μαθητές παραμένουν αθωράκιστοι απέναντι στην ψυχική και κοινωνική αποξένωση.

«Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών μας», τονίζουν, σημειώνοντας ότι η κοινωνική φροντίδα που οφείλεται στη νεολαία έχει αντικατασταθεί από ένα κενό υποστήριξης.

Σύμφωνα με την ανάλυση των γονέων, το περιστατικό στην Κυψέλη συνέβη σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχεί η συστηματική υποβάθμιση των κοινωνικών αγαθών. Η βία που ασκείται στο «κοινωνικό σώμα» μέσω της ακρίβειας, της έλλειψης στέγης και της υποβάθμισης της υγείας, ξεσπά αναπόφευκτα στο εσωτερικό της κοινωνίας, με θύματα τους πιο αδύναμους: τα παιδιά.

Η νεολαία εμφανίζεται παγιδευμένη σε έναν φαύλο κύκλο βίας, την ώρα που το δημόσιο σχολείο στερείται μόνιμων δομών ψυχικής υγείας, εργαλείων κοινωνικής ανάπτυξης και ελεύθερων χώρων δημιουργίας (Τέχνη, Άθληση).

Η Αγωνιστική Σύμπραξη Γονέων καλεί σε μια συλλογική αντεπίθεση απέναντι στη λογική της ιδιώτευσης και της «ανάθεσης». Προτείνουν την ενδυνάμωση των Συλλόγων Γονέων και τη σύνδεσή τους με τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς και μαθητές.

«Ο αγώνας για το Σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, είναι το μοναδικό ανάχωμα στην αναπαραγωγή της βίας», καταλήγει η ανακοίνωση, δίνοντας το στίγμα μιας διεκδίκησης που υπερβαίνει τα όρια μιας απλής καταγγελίας.

Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Σύμπραξης Γονέων

«Ανακοίνωση σχετικά με το περιστατικό στο 15ο Γυμνάσιο Αθηνών, στην Κυψέλη

Ως Αγωνιστική Σύμπραξη Γονέων, επιδιώκοντας από την αφετηρία της σύστασής μας να εγείρουμε τη σημασία του ενεργού ρόλου της γονεϊκής κοινότητας απέναντι στις εγκληματικές πολιτικές που επιβάλλονται στο Δημόσιο Σχολείο και στα παράγωγά τους, χρειάζεται να επισημάνουμε ορισμένα σημεία που θεωρούμε κρίσιμα για τα φαινόμενα βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνονται στα σχολεία, όπως το περιστατικό που συνέβη αποτρόπαια στο 15ο Γυμνάσιο.

Αποτρόπαια, γιατί δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό, σπουδαίο και καίριο από την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα, την υποστήριξη απέναντι σε κάθε δυσκολία, την κοινωνική και ψυχική ενδυνάμωση, για το κάθε μέλος της μαθητικής κοινότητας. Γιατί μιλάμε για παιδιά που τους οφείλεται συλλογική κοινωνική φροντίδα. Γιατί οι ανεπάρκειες που προκύπτουν ως προς την προστασία όλων των παραπάνω αποκαλύπτονται κάθε φορά που εκδηλώνονται τέτοια φαινόμενα, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση η ίδια η επίθεση με συνέπεια τον τραυματισμό της μίας μαθήτριας, παράλληλα με τη δημόσια διαπόμπευση της άλλης και την εξάντληση κάθε ποινικής αυστηρότητας στο πρόσωπό της.

Το περιστατικό αυτό δεν συνέβη σε κενό χρόνο και τόπο, αλλά σε μια εποχή όπου το τρίπτυχο Υποβάθμιση – Πειθαρχία – Καταστολή κυριαρχεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην εποχή μιας άνευ προηγουμένου και σε βάθος χρόνου επίθεσης στη Δημόσια Παιδεία, σε όλες τις βαθμίδες της. Μια επίθεση που ανήκει στην ευρύτερη πολιτική υποβάθμισης κάθε κοινωνικού αγαθού, όπως η Υγεία, η στέγη, η τροφή (και πλήθος άλλων), με τη συνεπακόλουθη παραγωγή τεράστιων ποσοστών βίας και πίεσης και βίας επάνω στο κοινωνικό σώμα. Πίεση και βία που στρεβλά ξεσπούν στο εσωτερικό της κοινωνίας με θύμα τον πιο αδύναμο κοινωνικά, το παιδί, τη γυναίκα, τον μετανάστη ή πρόσφυγα, τον πιο φτωχό, τον διαφορετικό.

Η νεολαία στις σχολικές μας κοινότητες, στην πιο τρυφερή ηλικία της ενεργούς σύνδεσης της με την κοινωνική ζωή, βρίσκεται παγιδευμένη σε έναν φαύλο κύκλο βίας που δεν αποδίδεται στην πηγή του: τις πολιτικές που διαφεντεύουν τις ζωές όλων όσων ανήκουμε στη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία. Την ίδια στιγμή, η πάγια μετακύλιση των ευθυνών είτε στους γονείς, είτε στους εκπαιδευτικούς, συσκοτίζει τις αιτίες του προβλήματος και τις δυνατότητες για την αντιμετώπισή του.

Εκείνο που χρειάζεται η μαθητική νεολαία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και που δεν της παρέχεται στο ελάχιστο, είναι η φροντίδα όλων των μόνιμων, πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών μέσα στα σχολεία ώστε να μην κυριαρχούν φαινόμενα αποξένωσης από την εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι η οριζόντια, δημόσια ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Είναι η άνευ όρων και περιορισμών φροντίδα της ψυχικής υγείας, η παροχή σύγχρονων εργαλείων κοινωνικής ανάπτυξης, η λειτουργία δημόσιων δομών Τέχνης, Παιχνιδιού και Άθλησης.

Καθώς όλα τα παραπάνω, δε συμβαίνουν μέσα στο ζοφερό εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιβάλλον που εξυφαίνουν οι πολιτικές που μας επιβάλλονται, η μόνη διέξοδος σε ο,τι αφορά τις δικές μας δυνατότητες ως γονείς, είναι η δημιουργία και η ενίσχυση κοινοτήτων αντίστασης μέσα στα σχολικά περιβάλλοντα:

  • Η ενεργή συμμετοχή σε μαχητικούς και δημιουργικούς Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων

  • Η ανοιχτή, ενεργή λειτουργία και δράση των Ενώσεων των Συλλόγων, με σκοπό την ενδυνάμωση των γονεϊκών κοινοτήτων στα σχολεία και την αντιπαραβολή συλλογικών διεκδικήσεων απέναντι στα κοινά προβλήματα

  • Η σύνδεση των γονεϊκών κοινοτήτων με τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς και μαθητές στα σχολεία

  • Η υλοποίηση συλλογικών δράσεων πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα και η αντίστοιχη προβολή τους

Αντίθετα, η λογική της ανάθεσης των υποθέσεών μας σε άλλους, η ιδιώτευση, η αυστηροποίηση των πειθαρχικών μέτρων, η διαρκής ανανέωση μιας αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής χωρίς αντίλογο, αποτελούν τις συνθήκες που θα γονιμοποιήσουν τα επόμενα περιστατικά βίας ή εκφοβισμού στα σχολεία.

Ο αγώνας για το Σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, είναι το ανάχωμα στην αναπαραγωγή της βίας στις εκπαιδευτικές μας κοινότητες.

Αγωνιστική Σύμπραξη Γονέων – 6η ΔΚ»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παπανικολάου άρια
Παπανικολάου: Έλεγαν πως η Άρια μπορεί να μη μιλήσει ποτέ κανονικά και τώρα μιλάει 3 γλώσσες
Δημήτρης Παπανικολάου για την κόρη του που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού: Η αρχική διάγνωση ήταν πως η Άρια μπορεί να μη μιλήσει ποτέ κανονικά...
Παπανικολάου: Έλεγαν πως η Άρια μπορεί να μη μιλήσει ποτέ κανονικά και τώρα μιλάει 3 γλώσσες
λεφτα
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Γιατί θα πρέπει να γίνεται πάντα με πληρωμή όταν είναι εκτός ωραρίου
Όπως τονίζει ο Τηλέμαχος Κουντούρης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η...
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Γιατί θα πρέπει να γίνεται πάντα με πληρωμή όταν είναι εκτός ωραρίου