Σύμφωνα με την επίσημη καταγραφή της Ένωσης, οι χαμένες διδακτικές ώρες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του νησιού αγγίζουν τις 13.000 (12.940 για την ακρίβεια) από την αρχή του σχολικού έτους, αφήνοντας εκατοντάδες μαθητές, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, χωρίς καθηγητές.
Η καταγγελία της ΕΛΜΕ-Ζ δεν περιορίζεται μόνο στην αριθμητική απεικόνιση της καταστροφής, αλλά στρέφεται ευθέως κατά της πολιτικής του ΥΠΑΙΘΑ και της τοπικής Διεύθυνσης (ΔΔΕ), κατηγορώντας τους για σπατάλη πόρων σε «έργα βιτρίνας» και για έναν ανεπίτρεπτο διαχωρισμό των μαθητών σε «παιδιά ανώτερου και κατώτερου Θεού».
Η «ακτινογραφία» της κατάρρευσης: 467 χαμένες ώρες την εβδομάδα
Παρά το γεγονός ότι διανύουμε τα τέλη Δεκεμβρίου, στη Ζάκυνθο παραμένουν ακάλυπτα 22 κενά εκπαιδευτικών σε κρίσιμες ειδικότητες, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εβδομάδας 15/12-19/12, η κατανομή των κενών ανά κλάδο έχει ως εξής:
Η κατανομή των κενών και των χαμένων ωρών ανά κλάδο
| Κλάδος | Εκπαιδευτικοί που δεν έχουν διοριστεί | Μη διδαχθείσες ώρες |
|---|---|---|
| ΠΕ01 Θεολόγοι | 1 | 23 |
| ΠΕ04.01 Φυσικοί | 1 | 23 |
| ΠΕ06 Αγγλικών | 1 | 23 |
| ΠΕ08 Εικαστικών | 1 + 1 ΑΜΩ | 38 |
| ΠΕ78 Κοινωνιολόγοι | 1 | 23 |
| ΠΕ11 Γυμναστές | 1 | 23 |
| ΠΕ79 Μουσικής | 2 | 46 |
| ΠΕ80 Οικονομολόγοι | 1 | 23 |
| ΠΕ81 Πολ. Μηχανικών | 1 | 69 |
| ΠΕ82 Μηχανολόγοι | 1 | – |
| ΠΕ86 Πληροφορικής | 1 | 23 |
| ΠΕ02.50 Φιλόλογοι ΕΑ | 2 | 46 |
| ΠΕ03.50 Μαθηματικοί ΕΑ | 1 | 23 |
| ΠΕ04.01.50 Φυσικοί ΕΑ | 1 | 23 |
| ΠΕ08.50 Εικαστικοί ΕΑ | 1 | 23 |
| ΠΕ11.50 Γυμναστές ΕΑ | 1 ΑΜΩ | 15 |
| ΠΕ79.01.50 Μουσικοί ΕΑ | 1 | 23 |
| Σύνολο | 22 | 467 |
Χαμένες διδακτικές ώρες ανά περίοδο
| Περίοδος | Χαμένες ώρες |
|---|---|
| 15–19/9 | 1.566 |
| 22–26/9 | 1.566 |
| 29/9–03/10 | 1.566 |
| 06–10/10 | 973 |
| 13–17/10 | 973 |
| 20–24/10 | 927 |
| 27–31/10 | 973 |
| 03–07/11 | 973 |
| 10–14/11 | 973 |
| 17–21/11 | 490 |
| 24–28/11 | 490 |
| 01–05/12 | 490 |
| 08–12/12 | 490 |
| 15–19/12 | 490 |
| Σύνολο από την αρχή του έτους | 12.940 |
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου στηλιτεύει την επιλογή του Υπουργείου να διαθέτει τεράστια κονδύλια σε αμφίβολης χρησιμότητας έργα, την ίδια στιγμή που οι πόροι αυτοί θα αρκούσαν για την πρόσληψη 5.500 αναπληρωτών.
Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει 74 εκατ. ευρώ για τρισδιάστατα ολογράμματα, 8,5 εκατ. ευρώ για lockers (ντουλαπάκια) και 2 εκατ. ευρώ για λαχανόκηπους και άλλα 2 εκατ. ευρώ για την αυτοδιαφήμιση του ΥΠΑΙΘΑ.
Σχετικά με τα «Πειραματικά Σχολεία»
Σοβαρές είναι και οι καταγγελίες για την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, ο ίδιος ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου παραδέχθηκε ότι στα σχεδιαζόμενα Πειραματικά Σχολεία το όριο θα είναι 20 μαθητές ανά τμήμα, ενώ στα υπόλοιπα σχολεία οι μαθητές θα αναγκάζονται να «στοιβάζονται» σε τμήματα των 27 έως 30 ατόμων.
«Με ποιο δικαίωμα διαχωρίζουν τους μαθητές;» αναρωτιέται το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ, δεσμευόμενο να συνεχίσει να αποκαλύπτει τα ψεύδη περί πλήρους στελέχωσης των σχολικών μονάδων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Λεωνίδας Βουρλιώτης