Σε υψηλούς τόνους παρεμβαίνει η Ένωση Συλλόγων Γονέων της 3ης Δημοτικής Κοινότητας Αθηναίων, αντιδρώντας στην απόφαση για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση μετά το κλείσιμο των σχολείων λόγω της κακοκαιρίας «Byron».
Σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για μια πρακτική που «δεν προσφέρει τίποτα σε γνωστικό επίπεδο, παρά μόνο μια επίφαση ενεργοποίησης του Υπουργείου Παιδείας», ενώ υπογραμμίζει ότι «η ασφάλεια δεν είναι ζήτημα σύνδεσης – αλλά ευθύνης και υποδομών».
Η Ένωση σημειώνει πως η απόφαση για μη λειτουργία των σχολικών μονάδων «μπορεί να συμβάλλει στην ασφάλεια των μετακινήσεων», ωστόσο θεωρεί ότι η ουσιαστική θωράκιση απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι ανύπαρκτη, με τα αντιπλημμυρικά έργα να «παραμένουν για χρόνια σε εκκρεμότητα». Την ίδια στιγμή, καταγγέλλει ότι οι γονείς μένουν «χωρίς ενημέρωση και χωρίς καμία πρόβλεψη για τις εργασιακές τους υποχρεώσεις», ενώ υπενθυμίζει τις πρόσφατες εικόνες από «αίθουσες–κοντέινερ που στάζουν με μια απλή βροχή».
Με αιχμηρή κριτική απέναντι στην κυβέρνηση και τον Δήμο Αθηναίων, η Ένωση Γονέων τονίζει πως η τηλεκπαίδευση είναι «αντιπαιδαγωγικό εργαλείο» και καλεί εκπαιδευτικούς και γονείς «να απέχουν» από τη διαδικασία. Παράλληλα, διατυπώνει σαφή αιτήματα: να μην καταγράφονται απουσίες, να αποσυρθούν οι σχετικές οδηγίες και να παραχωρείται ειδική άδεια με αποδοχές στους γονείς που αναγκάζονται να μείνουν στο σπίτι.
Η ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων της 3ης Δημοτικής Κοινότητας Αθηναίων
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ – ΑΛΛΑ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Η Ένωση Γονέων της 3ης Δ.Κ Αθηνών, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της Περιφέρειας Αττικής για μη λειτουργία των σχολείων την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου λόγω του κύματος κακοκαιρίας “Byron” και της ανακοίνωσης του Υπουργείου Παιδείας για διεξαγωγή μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης, δηλώνει την αντίθεσή της σε αυτή την πρακτική και προτρέπει εκπαιδευτικούς και γονείς να απέχουν από αυτή τη διαδικασία.
Η τηλεκπαίδευση ως μέσο διδασκαλίας έχει αποδειχθεί στην πράξη ως ακατάλληλη ακόμα και σε μεγαλύτερες περιόδους μη διεξαγωγής μαθημάτων. Η ενεργοποίησή της για μία ημέρα κακοκαιρίας είναι ανώφελη, καθώς δεν θα προσφέρει τίποτα σε γνωστικό επίπεδο, παρά μόνο μια επίφαση ενεργοποίησης του Υπουργείου Παιδείας για επικοινωνιακούς λόγους.
Η απόφαση μη λειτουργίας των σχολείων μπορεί να συμβάλλει στην ασφάλεια των μετακινήσεων· ωστόσο, η πραγματική προστασία απέναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα απαιτεί υποδομές που στην Αθήνα –και ευρύτερα στην Αττική– δεν υλοποιούνται καν. Τα αντιπλημμυρικά έργα παραμένουν για χρόνια σε εκκρεμότητα, την ώρα που το Ταμείο Ανάκαμψης, με σαφή στόχευση την ανθεκτικότητα και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, μένει αναξιοποίητο. Η συνεχής αναβολή τέτοιων παρεμβάσεων δεν είναι ζήτημα τεχνικής καθυστέρησης ή έλλειψης πόρων, αλλά πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, που αφήνει ανεκμετάλλευτους διαθέσιμους πόρους.
Αντίστοιχη ανακοίνωση για τη μη λειτουργία των σχολείων εξέδωσε και ο Δήμος Αθηναίων, μια απόφαση που λειτουργεί ως «βολική λύση» και αποκρύπτει τη σοβαρή κατάσταση των σχολικών κτιρίων. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα είδαμε αίθουσες– κοντέινερ να στάζουν με μια απλή βροχή, χωρίς καν έντονο φαινόμενο. Κι ενώ τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται, οι γονείς παραμένουν χωρίς ενημέρωση και χωρίς καμία πρόβλεψη για τις εργασιακές τους υποχρεώσεις – χωρίς δυνατότητα ειδικής άδειας.
Παράλληλα, αγνοούνται πλήρως οι ανάγκες μαθητ(ρι)ών που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό ή στήριξη για να συνδεθούν στο μάθημα, ενώ η πιθανότητα διακοπών ρεύματος καθιστά την τηλεκπαίδευση ακόμη πιο ανεφάρμοστη.
Απαιτούμε:
• Να αποσυρθούν όλες οι οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού.
• Να μην καταγραφούν απουσίες στους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων.
• Να δίνεται ειδική άδεια στους γονείς που αναγκάζονται να μείνουν σπίτι λόγω κλειστών σχολείων, με πλήρεις αποδοχές.
Στηρίζουμε τους/τις εκπαιδευτικούς στη μη διεξαγωγή μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης, τόσο ως «λύση ανάγκης» σε μια ημέρα κακοκαιρίας όσο και συνολικά, καθώς αποτελεί αντιπαιδαγωγικό εργαλείο που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Κοκκινάκη Υπατία