απθ
Οι Πρυτανικές Αρχές εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια στα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας για αυτή τη ξεχωριστή διεθνή διάκριση.

Οι λίστες των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως «World’s Top 2% Scientists Lists» του Πανεπιστημίου Stanford, οι οποίες πρόσφατα δημοσιεύτηκαν στο Elsevier Data Repository, περιλαμβάνουν 244 μέλη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.

Οι λίστες αυτές διαμορφώνονται εκτιμώντας την επίδραση του ερευνητικού έργου των επιστημόνων, με βάση έναν σύνθετο δείκτη, ο οποίος λαμβάνει υπόψη, μεταξύ άλλων, το πλήθος των δημοσιεύσεων των επιστημόνων σε έγκριτα διεθνή περιοδικά, καθώς και τον αριθμό των αναφορών στο έργο τους. Με τον σύνθετο αυτό ποσοτικό δείκτη επιχειρείται η αποτίμηση της επίδοσης των επιστημόνων στη συνολική ερευνητική τους πορεία «career-long», καθώς και εντός του προηγούμενου έτους (2024) «single year impact».

Η παρουσία 244 μελών του Πανεπιστημίου στο ανώτερο 2% των επιστημόνων παγκοσμίως κατατάσσει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο στην πρώτη θέση μεταξύ των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Ερευνητικών Ινστιτούτων της Ελλάδας. Ταυτόχρονα, υποδηλώνει την υψηλή ερευνητική επίδοση του Πανεπιστημίου διεθνώς.

Οι Πρυτανικές Αρχές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια στα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας για αυτή τη ξεχωριστή διεθνή διάκριση.

Παρόλα αυτά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σημαντικές και σημαντικοί επιστήμονες δεν εμφανίζονται στις εν λόγω λίστες, παρά το γεγονός ότι το ερευνητικό έργο τους είναι διεθνώς αναγνωρισμένο, κατά γενική ομολογία των ειδικών. Επίσης, η υιοθέτηση του σύνθετου ποσοτικού δείκτη αποτυγχάνει σημαντικά στην αποτίμηση του πλούσιου ερευνητικού έργου στον χώρο των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών και των τεχνών.

Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη μεθοδολογία ανάδειξης των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως, αν και είναι μια σχετικά αναγνωρισμένη πρακτική εκτίμησης της ερευνητικής επίδοσης (ποσοτικό μέτρο), αδυνατεί να αποτυπώσει επακριβώς την απόδοση (ποιοτικά χαρακτηριστικά) του επιστημονικού έργου. Συνεπώς, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα και χρήσιμη ένδειξη, αλλά όχι απόδειξη, της ερευνητικής αριστείας και θα πρέπει πάντοτε να λαμβάνεται υπόψη σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φλογα
Υπ. Παιδείας: Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Σχολικές αθλητικές δράσεις
Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στις 26 Νοεμβρίου 2025 και Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στις 4 Δεκεμβρίου 2025
Υπ. Παιδείας: Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Σχολικές αθλητικές δράσεις
Ιόνιος σχολή
Ιόνιος Σχολή – Καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ για εκδικητικές συμπεριφορές απέναντι σε απεργούς εκπαιδευτικούς
Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας κάνει λόγο για απειλές απολύσεων, υβριστικές συμπεριφορές και κλίμα έντονης πίεσης στο σχολείο
Ιόνιος Σχολή – Καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ για εκδικητικές συμπεριφορές απέναντι σε απεργούς εκπαιδευτικούς
olimpiakoi_agones.jpg
Υπ. Παιδείας: Συνδιοργάνωση Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ολυμπιακών Αθλημάτων
Συμμετοχή μαθητών/μαθητριών από τουλάχιστον δεκαέξι (16) Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας
Υπ. Παιδείας: Συνδιοργάνωση Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ολυμπιακών Αθλημάτων
Κοινό Δελτίο Τύπου ΙΚΥ- ΙΔΕΠ
Ισχυρή συνεργασία ΙΚΥ – ΙΔΕΠ για το Erasmus+: Νέα εποχή για τη διά βίου μάθηση
Συνάντηση εργασίας ΙΚΥ – ΙΔΕΠ στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας για το Erasmus+. Οι δύο οργανισμοί ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση...
Ισχυρή συνεργασία ΙΚΥ – ΙΔΕΠ για το Erasmus+: Νέα εποχή για τη διά βίου μάθηση