Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών των Κυκλάδων εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση καταγγέλλοντας την υποστελέχωση των σχολείων και την παρέμβαση αστυνομικών δυνάμεων σε πρόσφατη διαμαρτυρία έξω από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας. Η ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι η εκπαίδευση αποτελεί ύψιστο κοινωνικό αγαθό και όχι εργαλείο επικοινωνιακών τακτικισμών ή πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης.
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι παρά τις δύο φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών που ολοκληρώθηκαν ήδη αυτόν τον Οκτώβριο, πολλά σχολεία παραμένουν υποστελεχωμένα. Η έλλειψη προσωπικού πλήττει ιδιαίτερα την Παράλληλη Στήριξη, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ), το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), αλλά ακόμα και δασκάλους και νηπιαγωγούς. Ως αποτέλεσμα, πολλά σχολεία αδυνατούν να λειτουργήσουν κανονικά το πρωινό πρόγραμμα ή/και το ολοήμερο, ενώ η συνδυαστική λειτουργία και των δύο προγραμμάτων καθίσταται προβληματική.
Οι Σύλλογοι καταγγέλλουν τα μέτρα που εφαρμόζει το υπουργείο «εκ των υστέρων», όπως οι συγχωνεύσεις τμημάτων, η προτεραιοποίηση συμμετοχής μαθητών στο ολοήμερο και οι υποχρεωτικές υπερωρίες εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τέτοιες πρακτικές στερούνται παιδαγωγικών αρχών και παραβιάζουν την ισοτιμία στην εκπαίδευση.
Παράλληλα, η ανακοίνωση τονίζει την «απαράδεκτη» επέμβαση αστυνομικών δυνάμεων στις 23 Οκτωβρίου, κατά την κινητοποίηση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών κατά των συμπτύξεων τμημάτων και των χιλιάδων κενών στα σχολεία, χαρακτηρίζοντας τη βία ως «βίαιη και απρόκλητη».
«Πίσω από τα κουτάκια με τους αριθμούς μαθητών και εκπαιδευτικών υπάρχουν ανθρώπινες ζωές, ανάγκες και δικαιώματα», υπογραμμίζουν οι Σύλλογοι, ζητώντας άμεση πλήρη κάλυψη όλων των κενών, σεβασμό στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την κατάργηση των συμπτύξεων τμημάτων.
Η κοινή ανακοίνωση καταλήγει με κάλεσμα προς το υπουργείο Παιδείας να αφήσει στην άκρη τις επικοινωνιακές τακτικές και να διασφαλίσει ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των παιδιών στη δημόσια εκπαίδευση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Η εκπαίδευση είναι πρώτιστο κοινωνικό αγαθό κι όχι πεδίο επικοινωνιακών τακτικισμών, πόσο μάλλον επέμβασης αστυνομικών δυνάμεων
Άμεση χρονικά κάλυψη όλων των κενών
Καμία υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας
Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων και στις υποχρεωτικές υπερωρίες
Με το ημερολόγιο να δείχνει πλέον προς τις τελευταίες μέρες του Οκτώβρη και παρά την παρέλευση ήδη δύο φάσεων πρόσληψης αναπληρωτών, αρκετά σχολεία παραμένουν υποστελεχωμένα, ιδίως σε Παράλληλη Στήριξη, ΕΕΠ, ΕΒΠ, αλλά ακόμα και σε δασκάλες/ους και νηπιαγωγούς.
Ως αποτέλεσμα αυτών των κενών, αρκετά σχολεία αδυνατούν, είτε να αναπτύξουν πλήρως το πρωινό πρόγραμμα, είτε να λειτουργήσουν το ολοήμερο, είτε ακόμα αθροιστικά και τα δύο.
Δυστυχώς, το υπουργείο, αντί να λάβει εγκαίρως όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων, προσπαθεί εκ των υστέρων και με μέτρα που στερούνται παιδαγωγικών αρχών και ισοτιμίας, όπως οι συγχωνεύσεις τμημάτων, η προτεραιοποίηση της συμμετοχής μαθητών στο ολοήμερο και οι υποχρεωτικές υπερωρίες εκπαιδευτικών, να μειώσει τα υπάρχοντα κενά. Ταυτόχρονα επιδίδεται σε μια επικοινωνιακή τακτική, με στόχο, απ' τη μια τη μετάθεση των τεράστιων ευθυνών του στις πλάτες των εκπαιδευτικών κι απ' την άλλη τον εξωραϊσμό της υποβαθμισμένης σχολικής πραγματικότητας.
Δεν μπορεί, άλλωστε, να περάσει απαρατήρητο το γεγονός πως την ίδια ώρα που κεντρικά προωθούνται δράσεις για την προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/ τριών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και προγραμματίζεται σχετική εκδήλωση, την ίδια ακριβώς ώρα τμήματα σχολείων ασφυκτιούν λόγω της απουσίας Παράλληλης Στήριξης, μαθητές ειδικών σχολείων στερούνται κρίσιμες ειδικότητες εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ και γονείς δικαίως διαμαρτύρονται ζητώντας τα αυτονόητα για τα παιδιά τους.
Για να καταδειχθεί για άλλη μια φορά ότι τα λόγια περισσεύουν εκεί όπου τα έργα υπολείπονται.
Εκτός κι αν στα έργα συμπεριληφθεί η προχθεσινή (23/10) «βίαιη και απρόκλητη επίθεση αστυνομικών δυνάμεων απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές που διαμαρτύρονταν έξω απ' τη ΔΙ.Π.Ε. Α' Αθήνας για τις συμπτύξεις τμημάτων και τα εκατοντάδες κενά που παραμένουν στα σχολεία, τέλη του Οκτώβρη», που μόνο περισσότερη αναλγησία, κυνισμό και έλλειψη συναίσθησης μπορεί να προσδώσει.
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό πλήρως απ'την πολιτική ηγεσία είναι ότι πίσω από τα κουτάκια με τους αριθμούς μαθητών και εκπαιδευτικών υπάρχουν ανθρώπινες ζωές, ανάγκες και δικαιώματα.
Υπάρχουν άνθρωποι που ζητούν ζωή κι εργασία με αξιοπρέπεια, που ζητούν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και ολόπλευρη μόρφωση κι όχι απλές συμπληρώσεις κι αντιστοιχίσεις αριθμών.
Ως Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ενώνουμε τη φωνή μας με τους γονείς των μαθητών μας στηρίζοντας τα δίκαια αιτήματά τους για την κάλυψη όλων των κενών και τον σεβασμό των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των μαθητών.
Καλούμε, για άλλη μια φορά, το υπουργείο, να προβεί το συντομότερο δυνατόν στην πλήρη στελέχωση όλων των σχολείων, αφήνοντας στην άκρη επικοινωνιακούς τακτικισμούς και κοντόθωρες οικονομιστικές λογικές.
Άλλωστε, η εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα κάθε δημοκρατικού και ευνομούμενου κράτους και αποστολή κάθε κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των παιδιών σε αυτό το τόσο σημαντικό αγαθό.
ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΑΖΙ
ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ,
ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ,
ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΟΛΩΝ, ΤΩΝ ΙΣΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ!
Την ανακοίνωση συνυπογράφουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών :
- Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων
- Πάρου - Αντιπάρου «Π. Καλλιέρος»
- Σύρου - Τήνου - Μυκόνου
- Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στην Ειδική Αγωγή Νοτίου Αιγαίου (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Ν.Α.)
- Σύλλογος Π.Ε. «Θεόφιλος Καΐρης»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Alfavita Newsroom