Σε καθεστώς σοβαρής υποστελέχωσης συνεχίζουν να λειτουργούν τα δημόσια σχολεία της χώρας, με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑ.Σ.Ε.Π.) να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την αδράνεια του Υπουργείου Παιδείας όσον αφορά τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος καταγγέλλει την ολιγωρία της κυβέρνησης, τη διαρκή υποτίμηση του κλάδου της Πληροφορικής και την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ κάνει λόγο για σχολεία που παραμένουν χωρίς βασικές ειδικότητες, εκπαιδευτικούς που μετακινούνται αυθαίρετα και μια πολιτική διαχείρισης που στηρίζεται περισσότερο σε «μπαλώματα» και ΕΣΠΑ, παρά σε ουσιαστικές λύσεις.
Η ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑΣΕΠ)
«Σχολεία χωρίς καθηγητές – Υπουργείο Παιδείας σε καθεστώς αδράνειας - Αναπληρωτές σε ανασφάλεια!»
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑ.Σ.Ε.Π.) εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για τη συνεχιζόμενη αδράνεια και καθυστέρηση του Υπουργείου Παιδείας στην επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Η κυβέρνηση δεν έχει εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια στον τακτικό προϋπολογισμό, γεγονός που αποτυπώνεται στο δραματικά μειωμένο ποσοστό προσλήψεων.
Μόλις το 42% των πραγματικών κενών στα σχολεία έχει καλυφθεί, ενώ συζητούνται μόνο 3.500 νέες πιστώσεις, αριθμός που απέχει έτη φωτός από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.
Από την αρχή της χρονιάς, οι σχολικές μονάδες παλεύουν να λειτουργήσουν με τεράστια κενά σε βασικές ειδικότητες.
Αντί για ουσιαστική στελέχωση, το Υπουργείο επιλέγει να «μπαλώνει τρύπες» με αναθέσεις Β΄ και Γ΄ ειδικότητας, υποβαθμίζοντας το μάθημα και εξαντλώντας τους εκπαιδευτικούς.
Αναπληρωτές μετακινούνται για μία ή δύο ώρες διδασκαλίας σε αποστάσεις δεκάδων χιλιομέτρων, ενώ θα μπορούσαν να προσφέρουν πλήρως στο σχολείο όπου ήδη υπηρετούν.
Η εικόνα συμπληρώνεται από παράνομες κρίσεις αναπληρωτών ως υπεράριθμων, αναγκαστικές μετακινήσεις σε άλλες περιφέρειες και εκμετάλλευση προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ώστε να αποφευχθεί η κάλυψη των αναγκών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σχολεία λειτουργούν ακόμη με 3ωρα και 4ωρα προγράμματα, και το Υπουργείο ζητά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς να το ενημερώνουν για τα κενά — μια προσβλητική πρακτική που αποδεικνύει την αποσύνδεση του Υπουργείου από την πραγματικότητα.
Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο προβάλλει φανφάρες περί «Τεχνητής Νοημοσύνης» και «ψηφιακής μετάβασης», οι προσλήψεις αναπληρωτών Πληροφορικής (ΠΕ86) μειώνονται δραματικά, αποδεικνύοντας την πλήρη απαξίωση του κλάδου και του μαθήματος.
Ο ΠΑ.Σ.Ε.Π. απαιτεί:
1.Άμεση εξασφάλιση πιστώσεων στον τακτικό προϋπολογισμό για την κάλυψη όλων των κενών.
2.Διαφάνεια και δημοσιοποίηση των πραγματικών κενών ανά ειδικότητα και περιοχή.
3.Τερματισμό των παράλογων μετακινήσεων και εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας για τους αναπληρωτές.
4.Ενίσχυση του κλάδου Πληροφορικής (ΠΕ86) και αναβάθμιση του ρόλου του στο σχολείο.
5.Άμεση στελέχωση των σχολείων, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή και ποιοτική λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η υποβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών δεν θα μείνει αναπάντητη.
Η οργή και η αγανάκτηση χιλιάδων συναδέλφων δεν θα «καλυφθεί» από επικοινωνιακές εξαγγελίες.
Η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί και κονδύλια ΕΣΠΑ — είναι δικαίωμα των παιδιών και αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών.
Με εκτίμηση ,
Το Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Ε.Π.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ