Μια ιδιαίτερα αιχμηρή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, απέστειλαν γονείς μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες από τη Μυτιλήνη, εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για τα παρατεταμένα κενά σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και την αδυναμία πλήρους κάλυψης της Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία των παιδιών τους.
Στην επιστολή τους, οι γονείς περιγράφουν την κατάσταση ως “αδιέξοδη και παιδαγωγικά άδικη”, καταγγέλλοντας ότι εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, συγκεκριμένα μαθηματικός, μοιράζεται ανάμεσα σε δύο σχολεία και τρεις διαφορετικές τάξεις.
Όπως σημειώνουν, «ένας εκπαιδευτικός που καλείται να υπηρετήσει δύο σχολεία δεν μπορεί να προσφέρει ουσιαστικά αυτά που θα μπορούσε υπό φυσιολογικές συνθήκες». Το αποτέλεσμα, όπως τονίζουν, είναι οι μαθητές να βιώνουν επιπλέον άγχος και απογοήτευση, αφού η παρουσία του δασκάλου της Παράλληλης Στήριξης δεν είναι σταθερή.
Χαρακτηριστικά, αναφέρουν περιστατικό όπου μαθητής επέστρεψε στο σπίτι του κλαίγοντας, επειδή η μαθηματικός της Παράλληλης δεν μπόρεσε να παραστεί στο μάθημα, λόγω του φόρτου εργασίας και των υποχρεώσεων της σε άλλο σχολείο.
Κενά σε Φυσική και άλλες ειδικότητες – «Η μάθηση δεν μπορεί να γίνεται με οικονομία»
Οι γονείς επισημαίνουν ότι μέχρι και σήμερα δεν έχει παρουσιαστεί εκπαιδευτικός για τη Φυσική, παρά το ότι η γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ προβλέπει συγκεκριμένες ώρες Παράλληλης Στήριξης για κάθε μάθημα (Φιλολογικά, Μαθηματικά, Φυσική).
«Η οικονομία μπορεί να επιτυγχάνεται, αλλά μάθηση – που είναι και το ζητούμενο – δεν υπάρχει», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Παράλληλα, θέτουν εύλογα ερωτήματα για το πώς είναι δυνατόν να συντονιστούν προγράμματα τριών διαφορετικών τάξεων, με έναν εκπαιδευτικό να προσπαθεί να “μοιράσει” τέσσερις ώρες εβδομαδιαίας υποστήριξης ανά μαθητή.
Οι γονείς ζητούν την πλήρη κάλυψη των θέσεων Παράλληλης Στήριξης στη β΄ φάση των τοποθετήσεων, επικαλούμενοι τη σχετική νομοθεσία (Ν. 3699/2008, Ν. 4547/2018, Ν. 4589/2019, Ν. 4823/2021) και τις αποφάσεις του ΚΕΔΑΣΥ.
Όπως υπογραμμίζουν, η Παράλληλη Στήριξη πρέπει να είναι 24ωρη εβδομαδιαίως και αφοσιωμένη σε έναν μαθητή, όχι κατανεμημένη μεταξύ διαφορετικών παιδιών, τάξεων ή – ακόμη χειρότερα – διαφορετικών σχολικών μονάδων.
Καταγγελίες για άνιση μεταχείριση σχολείων
Στο υστερόγραφο της επιστολής τους, οι γονείς αναφέρονται σε φήμες περί προνομιακής μεταχείρισης ορισμένων σχολικών μονάδων, όπως του Προτύπου και του 3ου Γυμνασίου Μυτιλήνης, σε ό,τι αφορά την κατανομή θέσεων Παράλληλης Στήριξης.
Ζητούν, για λόγους διαφάνειας και κοινωνικού ελέγχου, τη δημοσιοποίηση από το Υπουργείο Παιδείας τόσο των αιτημάτων κάθε σχολείου όσο και των τελικών εγκρίσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης ανά σχολική μονάδα.
Τέλος, οι γονείς καλούν την Υπουργό Παιδείας να επισκεφθεί άμεσα τη Μυτιλήνη, προκειμένου να διαπιστώσει η ίδια την κατάσταση που επικρατεί και να δώσει λύση σε χρόνια προβλήματα που, όπως λένε, «μετατρέπουν την κάθε σχολική χρονιά σε εφιάλτη».
«Σας περιμένουμε στη Μυτιλήνη, για να δείτε από κοντά τα προβλήματα και να δώσετε ουσιαστικές λύσεις, ώστε τα παιδιά μας να επιστρέφουν στο σπίτι χαρούμενα και ασφαλή», καταλήγει η επιστολή.
Αναλυτικά η επιστολή
Είμαι Μητέρα εργαζόμενη, δύο αγοριών, του:
* ο ένας με διάσπαση προσοχής/ΔΕΠ(Υ), Μαθητή Β´τάξης, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, με ένα Εκπαιδευτικό για τη Παράλληλη Στήριξη, για τρία παιδιά, σε μία τάξη και του:
* ο άλλος, με διάσπαση προσοχής/ΔΕΠ(Υ) (αργό ρυθμό, δυσγραφία, δυσαναγνωσία, δυσκολία αντιγραφής από το πίνακα, που χάνεται δίχως Παράλληλη μαθητή Ά τάξης, στο 2ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, με ένα Εκπαιδευτικό Φιλόλογο για τη Παράλληλη, με 23 ώρες, για τρεις μαθητές και ένα Μαθηματικό για τη Παράλληλη, με 12 ώρες, για τρεις μαθητές, σε διαφορετικές τάξεις του Γυμνασίου τους, καθώς επίσης και … σε άλλο Γυμνάσιο η Μαθηματικός!
Επίσης δεν παρουσιάστηκε, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, Εκπαιδευτικός στη Παράλληλη για τη Φυσική, παρά το ότι η Γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ προβλέπει 11 ώρες Φιλολογικά, 4 ώρες Μαθηματικά και 3 ώρες Φυσική!
Εύλογος και ο προβληματισμός: Οι 12 ώρες στα Μαθηματικά για τους τρείς μαθητές, των τριών τάξεων, αντιστοιχούν σε 4 ώρες στο καθένα. Πως θα … «κουμπώσουν» τα 4ωρα των τριών μαθητών, με τα (διαφορετικά) ωριαία Προγράμματα των τριών διαφορετικών τάξεων, δίχως να δημιουργούνται κενά, πότε στον ένα μαθητή της μιας τάξης και πότε στον άλλο, της άλλης;
Οικονομία μπορεί να επιτυγχάνεται, αλλά … μάθηση, που είναι και το ζητούμενο αλλά και η μεγάλη προσδοκία μας, δεν;
Σήμερα το ένα παιδί επέστρεψε κλαίγοντας από το Σχολείο του, διότι ο εκπαιδευτικός της Παράλληλης των Μαθηματικών, δεν παρουσιάστηκε στο μάθημα, προφανώς ήταν σε άλλη τάξη ή και στο … άλλο Σχολείο και τα είχε χαμένα!!! Άλλωστε μέχρι και σήμερα, από την έναρξη της σχολικής περιόδου, δεν έχει «φανεί» στη τάξη ο Μαθηματικός της Παράλληλης !
Διεκδικούμε, θεμελιώδες δικαίωμα μας και των μαθητών/παιδιών μας, σύμφωνα άλλωστε με τη κείμενη νομοθεσία (όπως π.χ. ενδεικτικά των Ν.3699/08, Ν.4547/18, Ν.4589/19, Ν.4823/21 κ.α.) και τις Αποφάσεις του ΚΕΔΑΣΥ, η Παράλληλη από τον εκπαιδευτικό, να είναι 24ωρη εβδομαδιαίως, μη κατανεμόμενη όμως σε δύο και τρείς μαθητές και μάλιστα σε διαφορετικές τάξεις και ακόμα χειρότερα, σε … διαφορετικά Σχολεία!
Αξιότιμη κα Υπουργός,
Προσβλέποντας στη συναντίληψη και κοινωνική Σας ευαισθησία, σε ένα κόσμο που αλλάζει, (που δεν λύθηκε το πρόβλημα, που μας απασχολεί, ούτε από τους προκατόχους Σας, εκτός της … περυσινής χρονιάς), προσδοκούμε στη β´φάση των τοποθετήσεων εκπαιδευτικών για τη Παράλληλη, να ικανοποιηθούν τα αιτήματα/ανάγκες των εκπαιδευτικών μονάδων/μαθητών, για τη πλήρωση των υφιστάμενων κενών τους στη Παράλληλη (που καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η 20η Οκτωβρίου του οικείου σχολικού έτους/παρ.β, αρθρ 6 Ν.3699/08) και εμείς ως Γονείς, να νοιώσουμε, επι του πεδίου, τη στήριξη/μέριμνα της Πολιτείας, βλέποντας τα παιδιά μας να επιστρέφουν από το Σχολείο χαρούμενα και ασφαλή, τουλάχιστον, όσο χαρούμενα και ασφαλή αφήνουν το πρωί το σπίτι τους!
Πιστεύουμε τέλος, ότι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος Πολιτείας/ΥΠΑΙΘΑ πρέπει να είναι η διαρκής εξασφάλιση της μάθησης/προόδου και ΙΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στη Κοινωνία, όλων των μαθητών και ιδιαίτερα εκείνων με ΔΕΠ(Υ) ή και με άλλες μαθησιακές δυσκολίες/διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πέρα και πάνω από «όχι ιδιαίτερα μεγαλόψυχους» περιορισμούς χρηματοδότησης —μη βάζοντας, (η Πολιτεία), το «κόφτη» των πιστώσεων, πάνω από τη πρόοδο και το συμφέρον των παιδιών της και παιδιών μας— καθώς και η έγκυρη και έγκαιρη, συγχρόνως, ενημέρωση Γονέων και Σχολικών μονάδων, για ότι τους αφορά, από το ΥΠΑΙΘΑ και όχι από Κέντρα παραπληροφόρησης και ανυπόστατων φημών.
Υ/Γ: 1. «Αιωρείται» στην Εκπαιδευτική Κοινότητα, (με σχετικές … «διαρροές»), ότι ορισμένες σχολικές μονάδες έτυχαν προνομιακής μεταχείρισης, (όπως π.χ. ενδεικτικά το Πρότυπο και το Γ´Γυμνάσιο Μυτιλήνης), έναντι άλλων, σε ότι αφορά τη κατανομή των θέσεων της Παράλληλης, ανα σχολική μονάδα.
Θα ήταν σκόπιμο κα Υπουργός, μετσξύ άλλων, για τη Διαφάνεια και τον Κοινωνικό έλεγχο, αδιαπραγμάτευτοι άλλωστε στόχοι μιας Κοινωνίας Δικαίου και διαχρονικό αίτημα των Γονέων, που θα ανακούφιζε και θα καθησύχαζε Γονείς, Μαθητές και Εκπαδευτικούς, (συνακόλουθα ολόκληρη την Εκπαιδευτική Κοινότητα/Τοπική Κοινωνία), αποκλείοντας συγχρόνως και διαρροή ανεύθυνων … «πληροφοριών», η δημοσιοποίηση, με πρωτοβουλία του Υπουργείου, τόσο των (κάθε φορά) υποβαλλόμενων αιτημάτων των εκπαιδευτικών μονάδων, (προς το Υπουργείο), για Παράλληλη (και για Ειδική Αγωγή, Νοσηλευτές), όσο και η δημοσιοποιηση από το Υπουργείο, των εγκρίσεων, κατανομών/τοποθετήσεων Παράλληλης κλπ, ανα σχολική μονάδα.
2. Γνωρίζουμε ότι το κάθε Σχολείο έχει πολλά και σοβαρά προβλήματα, μεταξύ των οποίων και οι υποδομές ΥΠΟΔΟΧΗΣ παιδιών, από άλλες χώρες (οπως π.χ. ενδεικτικά των Μεταναστών, Προσφύγων κ.α.), κάτι, που τονίσθηκε μάλιστα και από σχολικό παράγοντα, σε απάντηση του, προς ενδιαφερόμενο για τα κενά στη Παράλληλη, «ότι έχουμε πολύ σοβαρότερα προβλήματα από τα κενά της Παράλληλης», συμπληρώνοντας (πάντα ο ίδιος παράγοντας) τη πρόταση του «και αυτά είναι οι ελλείψεις μας στις υποδομές υποδοχής αλλοεθνών παιδιών».
Αμφότερα τα προβλήματα είναι εξίσου σοβαρά και θα πρέπει, άποψη μας, να αντιμετωπισθούν από τη Πολιτεία ισοβαρώς και δίκαια και όχι τα μεν εις βάρος των δε, διότι αφορούν παιδιά, Ελληνόπουλα και μη, με τα ίδια ακριβώς δικαιώματα στη ζωή !
«Πρέπει να έχουμε Σχολεία, αντάξια των προσδωκιών Ευρωπαίου Πολίτη» (δήλωση κ Παύλου Μαρινάκη, Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ)
3. Ευχόμαστε και ελπίζουμε, πέρα των προαναφερθέντων, στην ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ του ρόλου του Εκπαδευτικού της ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ!
4. Η επίσκεψη Σας στη πολύπαθη Μυτιλήνη, κάτι όχι σύνηθες για τις προκάτοχες Σας Πολ. Ηγεσίες του ΥΠΕΠΘ, θα έδινε την ευκαιρία σε Εσάς, αλλά και στους Γονείς, Εκπαιδευτικούς και Τοπικούς Φορείς, πολλά άλυτα προβλήματα του … παρελθόντος, που μέχρι σήμερα ταλανίζουν την Εκπαιδευτική Κοινότητα και όχι μόνο…, να βρούν τη λύση τους, μη βιώνοντας κάθε χρόνο και τον … ΕΦΙΑΛΤΗ των κενών θέσεων στη Παράλληλη, χωρίζοντας το χρόνο στα δύο, κα Υπουργός, πρίν και μετά την επίσκεψη Σας.
Ικανή και χρήσιμη η τακτική ενημέρωση Σας από τους Υπηρεσιακούς Παράγοντες και Εκπροσώπους μας, αλλά και αναγκαία, ουσιαστική, πολύ χρήσιμη, συγχρόνως, η απ´ευθείας επαφή/πληροφόρηση Σας, από τους ίδιους, τους αγωνιούντες, Γονείς, στη Περιφέρεια, για ένα ακόμα καλύτερο Σχολείο, για όλους και για τους μη έχοντες μαθησιακές δυσκολίες και τους … έχοντες !!!
Σας περιμένουμε !
Για την παραπάνω επιστολή ενημερώθηκε και ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Alfavita Newsroom