Σκοπός του 5ου Πανελλήνιου Παιδαγωγικού Συνεδρίου Ημαθίας είναι να παρουσιαστούν οι παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις, που στοχεύουν στην προαγωγή γνώσεων και δεξιοτήτων στη νεότερη γενιά, αναγκαίων για τη συνεχή μάθηση σε έναν οικουμενικά και ψηφιακά διασυνδεδεμένο κόσμο, που μεταβάλλεται διαρκώς.
Σε ποιους απευθύνεται
Σε Εκπαιδευτικούς της Α/θμιας Εκπαίδευσης (δασκάλους, νηπιαγωγούς, εκπ/κούς ειδικοτήτων)
Σε Στελέχη της Εκπαίδευσης
Σε Ερευνητές και Επιστήμονες (υποψήφιους διδάκτορες, μεταπτυχιακούς κ.λπ.)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Δεξιότητες Μάθησης, Learning by design (4Cs)
Κριτική σκέψη & επίλυση προβλημάτων
Επικοινωνία: πολυτροπική, ψηφιακή, προφορική, γραπτή
Συνεργασία και κοινωνικές δεξιότητες
Δημιουργικότητα και καινοτόμος σκέψη
STEAM & Project-Based Learning
Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες, Μαθηματικά στην εκπαίδευση
Μάθηση μέσω Σχεδίων Εργασίας
Ευρωπαϊκά προγράμματα (etwinning, Erasmus+)
Ψηφιακές Δεξιότητες
Γραμματισμός στα μέσα και στην πληροφορία (Media and Information Literacy - MIL)
Πολυτροπική επικοινωνία και συνεργασία σε ψηφιακά περιβάλλοντα
Δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου
Ασφάλεια και ευ ζην στον ψηφιακό κόσμο
Δεξιότητες ΤΝ – AI Literacy
Κατανόηση βασικών αρχών ΤΝ
Αξιολόγηση και κριτική χρήση εργαλείων ΤΝ στην εκπαίδευση
Δημιουργία περιεχομένου με εργαλεία ΤΝ
Αξιοποίηση της ΤΝ από μαθητές
Ηθική, ασφάλεια και υπεύθυνη χρήση ΤΝ
Ενεργός Πολιτειότητα
Προώθηση των Παγκόσμιων Στόχων του ΟΗΕ
Δεξιότητες Ζωής
Αυτονομία, πρωτοβουλία και αυτορρύθμιση
Διαπολιτισμικές δεξιότητες, συμπερίληψη και σεβασμός στη διαφορετικότητα
Ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα
Αναλυτική σκέψη και λήψη αποφάσεων
Συστήματα Υποστήριξης Μάθησης στον 21ο αιώνα
Παιγνιώδης μάθηση και δημιουργικά εργαστήρια
Καινοτόμα μαθησιακά περιβάλλοντα (π.χ. υπαίθρια μάθηση)
Συμμετοχή σε διεθνή, περιφερειακά και τοπικά θεματικά δίκτυα
Συνεργασία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας

Εργασίες
Πλήρη Άρθρα - Εισηγήσεις:
3000-4000 λέξεις (εκτός βιβλιογραφικών αναφορών). Αφορούν ολοκληρωμένες εργασίες (διδακτικές προτάσεις, παιδαγωγικές προσεγγίσεις, μεθόδους, αξιοποίηση ψηφιακών μέσων, εργαλεία, υλικό, δράσεις).
Για τη συμπερίληψη στα πρακτικά, η εργασία πρέπει να παρουσιαστεί από έναν τουλάχιστον εκ των συγγραφέων.Αναρτημένες Ανακοινώσεις (posters):
1500-1600 λέξεις (μαζί με τις βιβλιογραφικές αναφορές). Εκτυπώνονται από τους εισηγητές και παραμένουν αναρτημένες στον χώρο του Συνεδρίου. Οι εισηγητές μπορούν να παρίστανται για ερωτήσεις ενδιαφερομένων.
Σημαντικές ημερομηνίες
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 24 & 25 Απριλίου 2026
Έναρξη υποβολής εισηγήσεων: 20 Σεπτεμβρίου 2025
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής εισηγήσεων: 31 Ιανουαρίου 2026
Ενημέρωση αποδοχής εισηγήσεων: 28 Φεβρουαρίου 2026
Υποβολή αναθεωρημένων εισηγήσεων: 20 Μαρτίου 2026
Συμμετοχή στο συνέδριο
Οι εισηγητές πρέπει να αποστείλουν τις εργασίες έως την καταληκτική ημερομηνία στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συνεδρίου [email protected], σύμφωνα με το πρότυπο της ιστοσελίδας.
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Η παρακολούθηση είναι ελεύθερη.
Με την ολοκλήρωση του Συνεδρίου, οι εισηγήσεις θα δημοσιευθούν στα πρακτικά με ISBN.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
 
 Μαρία Δούση