Εκπαίδευση
Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου για τα κενά στα σχολεία και τις δυσλειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος

Τη βαθιά δυσλειτουργία του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης, αλλά και την αυξανόμενη πίεση στους εκπαιδευτικούς, ανέδειξε το νέο ενημερωτικό σημείωμα του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ, Θοδωρή Κατσωνόπουλου, στον απόηχο της τελευταίας συνεδρίασης του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

«Το Συμβούλιο επέμεινε σε στενή ερμηνεία, οδηγώντας σε απορρίψεις ακόμα και σε περιπτώσεις με σοβαρότατα προβλήματα», σημειώνει, σχολιάζοντας τις απορρίψεις αιτήσεων απόσπασης νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών με κοινωνικά και υγειονομικά κριτήρια.

Ο Θ. Κατσωνόπουλος κάνει λόγο για ανάγκη δίκαιων και διαφανών διαδικασιών και ασκεί δριμεία κριτική στη διοίκηση για την επιβολή υποχρεωτικών υπερωριών αντί προσλήψεων:

«Αντί να καλύψει τα κενά με προσλήψεις, το Υπουργείο έχει επιλέξει τη ‘νέα κανονικότητα’: Υποχρεωτικές υπερωρίες, μέχρι και 5 ώρες την εβδομάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά, προειδοποιώντας για εξουθένωση του προσωπικού και υποβάθμιση της διδασκαλίας.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στη δικαστική δικαίωση εκπαιδευτικών με αναδρομική μετάθεση, στις ελλείψεις διαφάνειας κατά τις αποσπάσεις, αλλά και στη διαχρονική καθυστέρηση έκδοσης αποφάσεων:

«Είναι αδιανόητο αποφάσεις του Συμβουλίου να καθυστερούν. [...] Οι αποσπάσεις της συνεδρίασης της 3/9 ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί!».

Η αναφορά κλείνει με ένα κάλεσμα για κοινό αγώνα εκπαιδευτικών και γονέων, στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο και τις ανάγκες των παιδιών: «Τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από πράξεις. [...] Έχουν ανάγκη από το αυτονόητο: να έχουν καθηγητή σε όλα τους τα μαθήματα από την πρώτη κιόλας μέρα».

Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου

Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 10/09/2025 και την εκπαιδευτική επικαιρότητα

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025 εξετάστηκαν ζητήματα που αφορούν την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και κρίσιμες πτυχές της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Ακολουθεί αναλυτικά η παρουσίαση των θεμάτων, οι αποφάσεις που ελήφθησαν και οι παρεμβάσεις μας.

📌(1) Ενστάσεις επί μεταθέσεων στην ΕΑΕ

Το Συμβούλιο απέρριψε 2 ενστάσεις εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04 (ΠΕ04.01, ΠΕ04.05), με τις δικές μας διαφοροποιήσεις, παρατηρήσεις και επισημάνσεις, τόσο επί του συγκεκριμένου, όσο και γενικότερα για την ίδια τη διαδικασία των συμπληρωματικών μεταθέσεων, τις ασάφειες που δημιουργήθηκαν, τις διαφορετικές πρακτικές που ακολούθησαν τα ΠΥΣΔΕ σε τοποθετήσεις.

Η ανάγκη για ενιαία, δίκαιη και διαφανή διαδικασία είναι περισσότερο από επιτακτική.

📌(2) Αποσπάσεις σε ΠΥΣΔΕ

• Εξετάστηκαν:

24 ανακλήσεις: όλες θετικές.

1 τροποποίηση αίτησης: αρνητική.

8 νέες αιτήσεις (Δ΄ φάση): 4 θετικές.

10 αιτήσεις συζύγων νεοδιόριστων: εγκρίθηκαν 9.

Αιτήσεις νεοδιόριστων 2025

• Με τέκνα με αναπηρία ≥67%: από 45 αιτήσεις, 1 αρνητική (έλλειψη ΚΕΠΑ).

• Πολύτεκνοι: από 27 αιτήσεις, 2 αρνητικές.

• Αναπηρία ≥75% (εκπαιδευτικός ή σύζυγος): 40 αιτήσεις, 4 αρνητικές.

• Λόγοι υγείας: 21 αιτήσεις, 13 αρνητικές (κυρίως λόγω έλλειψης ΚΕΠΑ/Υγειονομικής).

• Λοιποί λόγοι (αιρετοί ΟΤΑ, σύζυγοι ένστολων κ.ά.): 17 αιτήσεις, όλες αρνητικές.

• Εγκρίθηκε 1 αίτηση εκπαιδευτικού ΤΕ16 ως προς την ένταξή της στις κατ ́ εξαίρεση περιπτώσεις του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (13Α ́) και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, την οποία αγωνιζόμαστε να αλλάξει, προκειμένου να μην έχουμε άνιση μεταχείριση μεταξύ εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία της χώρας, θα εξεταστεί η αίτηση απόσπασής της σε Μουσικό Σχολείο κατόπιν συγκρίσεως των προσόντων της με τα αντίστοιχα των συνυποψηφίων της στα υφιστάμενα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στην υπ ́αριθ. 103036/Ε2/E2/27-08-2025 εγκύκλιο αποσπάσεων όπου ορίζεται ότι, «Σε ό,τι αφορά τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην ΠΕ16.02), οι οποίοι διορίστηκαν σε Μουσικά Σχολεία και δεν έχουν δικαίωμα μετακίνησης σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης βάσει του διορισμού τους, μπορούν να αιτηθούν απόσπαση μόνο προς άλλο Μουσικό Σχολείο, εφόσον εμπίπτουν στις κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις που προβλέπει η ίδια διάταξη. Σε κάθε περίπτωση, η απόσπασή τους γίνεται σε υφιστάμενα λειτουργικά κενά κατόπιν σύγκρισης των προσόντων τους με τα εκείνα των συνυποψηφίων, με προτεραιότητα σε όσους υπερτερούν.».

📌(3) Αποσπάσεις σε ΠΥΣΔΕ για ΕΑΕ

• Με τέκνα ≥67%: 5 αιτήσεις, όλες θετικές.

• Πολύτεκνοι: 8 αιτήσεις, 1 αρνητική.

• Νεοδιοριζόμενοι (σύζυγοι ένστολων): 2 αιτήσεις, αρνητικές.

• Ασθένειες: 3 αιτήσεις, όλες θετικές.

• Αναπηρία ≥75%: 1 αίτηση, θετική.

• Λοιποί λόγοι: 7 αιτήσεις, αρνητικές.

📌(4) Τροποποίηση απόσπασης σε ΕΑΕ

• Από Γενική Εκπαίδευση σε ΕΑΕ, εντός ίδιου ΠΥΣΔΕ: απορρίφθηκε.

📌(5) Ένσταση για απόσπαση σε ΚΕΔΑΣΥ

• Αναβλήθηκε για περαιτέρω διευκρινίσεις.

📌(6) Απόσπαση σε Ευρωπαϊκό Οργανισμό

• Αίτηση εκπαιδευτικού για θέση εθνικού εμπειρογνώμονα στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας: αναβολή.

📌(7) Δικαστική απόφαση Α250/2025

• Ακυρώθηκε πράξη ΚΥΣΔΕ (6/20.03.2024).

• Δικαιώθηκαν 2 εκπαιδευτικοί ΠΕ11, με αναδρομική μετάθεση (2023–2024) και επικαιροποίηση μοριοδότησης.

📌(8) Παραιτήσεις για εξαιρετικούς λόγους

• Εγκρίθηκε 1 αίτηση παραίτησης εκπαιδευτικού ΠΕ80 (Αν. Θεσσαλονίκης) για σοβαρούς λόγους υγείας/οικογενειακούς.

📌(9) Ανάκληση απόσπασης

• Εγκρίθηκε ανάκληση απόσπασης εκπαιδευτικού στο ΣΕΠ Ηρακλείου.

📌Εκτός Ημερήσιας Διάταξης

• Αίτηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου στελέχους εκπαίδευσης: εγκρίθηκε.

📌Θέσαμε εκ νέου σειρά θεμάτων που αφορούν:

👉Επανεξέταση της έγκρισης ή μη, ενός κενού σε συγκεκριμένη ειδίκευση που δήλωσε Μουσικό Σχολείο και επανεξέταση των αιτήσεων εκπαιδευτικών για την κάλυψη του εν λόγω κενού.

👉Εξέταση της έγκρισης ή μη, 3 κενών σε συγκεκριμένη ειδίκευση που δήλωσε Μουσικό Σχολείο και παράλληλα επανεξέταση όλων των αιτήσεων/ενστάσεων εκπαιδευτικών.

👉Επανεξέταση των αιτήσεων απόσπασης σε συγκεκριμένη ειδίκευση που είχαν αναπεμφθεί στην Επιτροπή και νέα αναπομπή για εισήγηση στο ορθό από την ΕΕΜΠ, καθώς οι ενστάσεις δεν απαντήθηκαν επί της ουσίας.

👉Εξέταση αιτήσεων επανεξέτασης/ενστάσεων/νέων αιτήσεων εκπαιδευτικών Μουσικών Σχολείων που υποβλήθηκαν μέσα στον Αύγουστο για τους πολύ σοβαρούς λόγους που επικαλούνται οι εκπαιδευτικοί στις αιτήσεις τους. Το εν λόγω το είχαμε θέσει και την προηγούμενη φορά, δεν είχαμε όμως την εισήγηση της Επιτροπής, ούτε όμως και στη σημερινή συνεδρίαση.

👉Για όλα τα παραπάνω έγινε δεκτό να συζητηθούν στην επόμενη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 18 Σεπτεμβρίου.

👉Τέλος, θέσαμε εκ νέου το θέμα των αναμοριοδοτήσεων σχολικών μονάδων, θέμα το οποίο εκκρεμεί από την προηγούμενη χρονιά και πρέπει να υπάρξει εισήγηση από την αρμόδια υπηρεσία.

📌Για τις αποσπάσεις νεοδιοριζόμενων

Με αφορμή τις αιτήσεις νεοδιόριστων, ζητήσαμε:

• Επέκταση του δικαιώματος απόσπασης και για σοβαρούς λόγους που δεν προβλέπονται ρητά από τον νόμο.

• Ερμηνεία του νόμου με βάση το πνεύμα και όχι το γράμμα του, με γνώμονα τον Άνθρωπο και τις πραγματικές ανάγκες.

Δυστυχώς, το Συμβούλιο επέμεινε σε στενή ερμηνεία, οδηγώντας σε απορρίψεις ακόμα και σε περιπτώσεις με σοβαρότατα προβλήματα.

✊Ο αγώνας για δίκαιη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων θα συνεχιστεί.

📌Αίτημα για άμεση έκδοση αποφάσεων

Τονίσαμε ότι είναι αδιανόητο αποφάσεις του Συμβουλίου να καθυστερούν. Για παράδειγμα, οι αποσπάσεις της συνεδρίασης της 3/9 ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί!

✊Απαιτούμε άμεση δημοσιοποίηση, ώστε να διευκολύνεται ο προγραμματισμός εκπαιδευτικών, σχολείων και ΠΥΣΔΕ.

📌Η συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ ανέδειξε για άλλη μια φορά τα αδιέξοδα της ισχύουσας νομοθεσίας και την ανάγκη για δίκαιες, διαφανείς και ανθρώπινες διαδικασίες. Δεν εφησυχάζουμε, συνεχίζουμε να παλεύουμε για:

• την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών,

• τη στήριξη του δημόσιου σχολείου,

• την εξάλειψη αδικιών και άνισης μεταχείρισης.

Ο αγώνας μας συνεχίζεται!

📌Προσλήψεις αναπληρωτών και η νέα «κανονικότητα» των υποχρεωτικών υπερωριών

Η καταγραφή των λειτουργικών κενών από τις σχολικές μονάδες ολοκληρώνεται στις 12/09, με την Υπουργό να ανακοινώνει ως ημερομηνία της επόμενης φάσης προσλήψεων την 25η Σεπτεμβρίου. Αυτή η φάση οφείλει να καλύψει το 100% των αναγκών. Κάθε άλλη επιλογή θα είναι εις βάρος μαθητών, οικογενειών και εκπαιδευτικών.

Αντί να καλύψει τα κενά με προσλήψεις, το Υπουργείο έχει επιλέξει τη «νέα κανονικότητα»:

👉Υποχρεωτικές υπερωρίες, μέχρι και 5 ώρες την εβδομάδα.

Αυτό σημαίνει:

Εξουθένωση των εκπαιδευτικών.

«Μπαλώματα» κενών με το υπάρχον προσωπικό.

Υποβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας.

Την ώρα που ο κλάδος διεκδικεί μείωση ωραρίου και επαναφορά στα προ του 2013 επίπεδα, η διοίκηση επιβάλλει με τον «δούρειο ίππο» των υπερωριών την αύξησή του.

✊Όχι στις υπερωρίες ως «νέο καθεστώς».

✊Ναι στους μόνιμους διορισμούς και στην πλήρη κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις.

✊Διεκδικούμε ένα δημόσιο σχολείο που να σέβεται τους μαθητές, τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς.

Ο αγώνας είναι κοινός. Εκπαιδευτικοί και γονείς, ενώνουμε τις φωνές μας για να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και το μέλλον των παιδιών μας.

Καλή σχολική χρονιά με υγεία, δημιουργικότητα, έμπνευση, δύναμη και αντοχές!

Σήμερα, 11 Σεπτεμβρίου, με τον αγιασμό, ξεκίνησε ουσιαστικά η νέα σχολική χρονιά. Μια χρονιά που εύχομαι από καρδιάς να είναι γεμάτη υγεία, δημιουργικότητα, έμπνευση, δύναμη και αντοχές για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Τα παιδιά μας δεν έχουν ανάγκη από μεγάλους και βαρύγδουπους λόγους. Έχουν ανάγκη από πράξεις. Από το αυτονόητο, να έχουν καθηγητή σε όλα τους τα μαθήματα από την πρώτη κιόλας μέρα. Έχουν ανάγκη από ουσιαστική στήριξη, από σχολεία με επάρκεια σε προσωπικό και μέσα.

Και εμείς οι εκπαιδευτικοί έχουμε ανάγκη από σεβασμό και στήριξη στο έργο μας, αναγνώριση του ρόλου μας, πραγματικά κίνητρα και αυξήσεις στους μισθούς. Η πίεση, ο ασφυκτικός έλεγχος, ο αυταρχισμός δεν δημιουργούν κλίμα συνεργασίας, ούτε αφήνουν τον εκπαιδευτικό ελεύθερο να εμπνεύσει και να δημιουργήσει.

Η νέα χρονιά είναι μια ευκαιρία. Να δημιουργήσουμε, να εμπνεύσουμε, να γοητεύσουμε και να γοητευτούμε, να γίνουμε φάρος γνώσης και αξιών. Για το μέλλον αυτού του τόπου, για τη νέα γενιά που αξίζει να είναι καλύτερη από εμάς και από κάθε προηγούμενη.

Με συναδελφικούς, αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Κατσωνόπουλος Θοδωρής
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις - ΣΥΝΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φοιτη
Φοιτητικοί Σύλλογοι Αθήνας: Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας ενάντια στις διαγραφές και το τεράστιο κόστος στέγασης
Κεντρικά αιτήματα αποτέλεσαν η κατάργηση του νόμου περί διαγραφών και η λήψη ουσιαστικών μέτρων στήριξης για τη φοιτητική στέγαση.
Φοιτητικοί Σύλλογοι Αθήνας: Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας ενάντια στις διαγραφές και το τεράστιο κόστος στέγασης
nosokomeio_diadromos_madata_434572448.jpg
Συναγερμός: Επικίνδυνος μύκητας εξαπλώνεται σε νοσοκομεία Ελλάδας και Ευρώπης
Συναγερμός στα νοσοκομεία και στις υγειονομικές αρχές - Επικίνδυνος μύκητας Candida Auris: Η Ελλάδα στη δεύτερη θέση σε κρούσματα στην Ε.Ε.
Συναγερμός: Επικίνδυνος μύκητας εξαπλώνεται σε νοσοκομεία Ελλάδας και Ευρώπης
dypa
ΔΥΠΑ: Αιτήσεις για αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς στις ΕΠΑΣ Μαθητείας
Οι προσλήψεις θα γίνουν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου διάρκειας ενός έτους, καλύπτοντας ανάγκες πλήρους ή μειωμένου ωραρίου
ΔΥΠΑ: Αιτήσεις για αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς στις ΕΠΑΣ Μαθητείας