anaplirotes-kathigites
«Οι επαγγελματίες μετανάστες του Υπουργείου Παιδείας, αυτοί που αφήνουν οικογένειες και παιδιά στο βωμό του μεροκάματου»

Τους πίνακες των αναπληρωτών κάθε χρονιά, την ίδια εποχή που γράφω αυτές τις γραμμές, τους εγκολπώνομαι.

Τους καταπίνω και νοιώθω την γεύση των συναισθημάτων της βαλίτσας που κουβαλούν αυτοί οι άνθρωποι: οι ταξιδιώτες της εκπαίδευσης.

Οι επαγγελματίες μετανάστες του Υπουργείου Παιδείας, αυτοί που αφήνουν οικογένειες και παιδιά στο βωμό του μεροκάματου.

Τους αγάπησα αυτούς τους ανθρώπους.

Τους αγάπησα όταν αγωνιούσαν για την εγκυμοσύνη της γυναίκας τους.

Όταν η γιαγιά έστελνε βίντεο στη μαμά τις γιορτές των παιδιών της.

Όταν στα διαλείμματα ή στο κενό τους πήγαιναν(συνήθως κοντά στις εξώπορτες, σα να ‘θελαν να διακτινιστούν κοντά στους αγαπημένους τους) να τηλεφωνήσουν.

Το τηλέφωνο κοντά στο πρόσωπο και το πρόσωπο, αλλαγμένο, χαρούμενο και συνάμα νοσταλγικό με μια διάχυτη τρυφερότητα, το διάλειμμα του διαλείμματος…

Τους αγάπησα όταν έψαχναν σπίτι και όλα ήταν πιασμένα.

Όταν έρχονταν ζευγάρια με παιδί κι έφερναν μαζί κι έναν γονέα να το προσέχει, σε ένα δυάρι στο χωριό που κοστίζει μισό μισθουλάκι.

Τους ενστερνίστηκα όταν ήρθαν στα σχολεία και πάλεψαν να μπουν στην ομάδα των μονίμων-πολλοί τα καταφέρνουν, άλλοι όχι.

Όταν είχε λειτουργικά κενά στην… “Καρδίτσα” σου, αλλά εσύ στάλθηκες στην “Κρήτη”… τότε σε σεβάστηκα πολύ.

Σε αγάπησα ακόμη περισσότερο όταν η βαλίτσα σου έγραφε το όνομα του παιδιού μου: παράλληλη στήριξη του Ευάγγελου Αυγερινού Φιωτάκη.

Όταν με δίδαξες όταν γύρισα στο σχολείο, στο ΕΠΑ.Λ, και νοιάστηκες τόσο πολύ για μένα… όταν ήθελες να περασω τις στιγμές που λύγιζα!

Τότε έγινες οικογένεια.

Αυτό είναι πλέον αυτοί οι άνθρωποι για μας.

Και απορώ τελικά: ποια τα κριτήρια πρόσληψης και τοποθέτησης σε σχολείο, εκτός από τα μόρια του εκπαιδευτικού;

Ποια προσπάθεια γίνεται αγαπητό σύστημα ώστε να μην χωριστούν οικογένειες;

Ποια οικονομικά βοηθήματα δίνονται στον ξεριζωμένο και επαναπατρισμένο δάσκαλο;

Σε τι άραγε να ανταποκρίνονται τα οδοιπορικά, αν αποφασιστεί “καθημερινή εκδρομή” 50 χιλιομέτρων· φιλοσοφείστε αναπληρωτές: ουκ εν τω πολλώ το ευ.

Μετέφρασε ποτέ το υπουργείο με μεγάλη προσοχή τους αριθμούς σε ανθρώπους με ίσως “προβληματικό” κοινωνικό-οικογενειακό υπόβαθρο;

Είδε κανείς ότι εκείνη η δασκάλα από τη Θεσσαλονίκη με το κοριτσάκι στα φάσμα του Αυτισμού, διορίστηκε πρώτη φορά της στη Χαλκίδα και τελικά δεν μπόρεσε να κάνει το λειτούργημά της;

Ποια η λογική των τόσων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στον πάγκο ενώ στα Ειδικά Σχολεία στέλνουμε επί το πλείστον εκπαιδευτικούς με ένα το πολύ δύο σεμινάρια, χωρίς πρακτική εκπαίδευση, βλάπτοντας αμφοτέρους τελικά: δάσκαλους και μαθητές;

Σε αυτό θα κάνω παρένθεση: τα Ειδικά Σχολεία χρειάζονται μόνιμους.

Τα παιδιά με αναπηρία θέλουν άγκυρες να αισθανθούν ασφάλεια όχι πανάκια να πλεύσουν.

Δεν μπορεί στην έκτη Δημοτικού του γιού μου να ήρθε σε μας το υπέροχο Μαράκι, δασκάλα ΕΑΕ και στο Ειδικό Δημοτικό Ωρωπού να πήγαν εκπαιδευτικοί με ένα σεμινάριο.

Μπορεί όμως κι έτσι έγινε και γίνεται.

Όπως μπορούσε κείνος ο δάσκαλος, ο πολύτεκνος να κατεβαίνει από τον Διόνυσο με το ποδήλατο και να γυρνάει με το λεωφορείο, σε προσπάθεια εξισορρόπησης των… “οδοιπορικών”.

Και  μέσα σε όλα, οι γονείς: “πηγαδάκια” που ψιθυρίζουν.

Ποιος θα ρθει πάλι, τι κουμάσι θα ‘ναι, θα διδάσκει σωστά τα αγγελούδια μας;

Άκου μανούλα και μπαμπά: μας φοβούνται οι δάσκαλοι “μουσαφίρηδες” σας το λέω.

Πιο πολύ από τον εργοδότη τους: το υπουργείο.

Είναι σαν τη νύφη που μπαίνει σε ένα σπίτι προσεχτικά-προσεχτικά.

Από την πεθερά εξαρτάται ο σεβασμός που θα αναπτυχθεί.

Από την αγάπη και την δεκτικότητα, από τον χώρο δράσης που θα αφήσουμε να ανήκει στον καθένα.

Εμείς γονείς είμαστε η “πεθερά”!

Αυτό το γεγονός αδιαμφισβήτητα τίθεται στην ζωή μας μεγαλώνοντας ένα παιδί.

Εμείς αγαπάμε το παιδί μας πιο πολύ από όλους.

Αυτό όμως δεν μπορεί να στερήσει το δικαίωμα ούτε στο παιδί να αγαπηθεί άνευ όρων(μας) από τους άλλους, ούτε στον εκπαιδευτικό να το αγαπήσει με τον δικό του τρόπο χωρίς την δική μας σκιά στο κεφάλι του.

Τούτο ‘δω, δεν είναι κανόνας!

Γι αυτό δεν έχει εξαιρέσεις!

 

Καλή σχολική χρονιά, κάνοντας χώρο ο ένας για τον άλλο!

* Μαρία Κασαμπαλάκου

(Πρωτοετής στα 56 στη σχολή που ονειρεύτηκε, μαμά παιδιού στο φάσμα, μαθήτρια και δασκάλα)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto-vivlia-kimolia-pinakas-sxoleia.jpg
Κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ για προσλήψεις αναπληρωτών 2025-26: Πίνακας και ποσοστά κάλυψης
Αναλυτικά στοιχεία από τον εκπαιδευτικό αναλυτή “Πατρέας” – Πότε αναλαμβάνουν υπηρεσία οι αναπληρωτές
Κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ για προσλήψεις αναπληρωτών 2025-26: Πίνακας και ποσοστά κάλυψης
peripoliko
Φρίκη στον Νέο Κόσμο: Νεκροί άνδρας και γυναίκα σε διαμέρισμα – Σοροί σε αποσύνθεση
εντοπίστηκαν οι σοροί ενός 59χρονου άνδρα και μίας γυναίκας σε κατάσταση προχωρημένης αποσύνθεσης
Φρίκη στον Νέο Κόσμο: Νεκροί άνδρας και γυναίκα σε διαμέρισμα – Σοροί σε αποσύνθεση
epitropi_peiramatika_sxoleia.jpg
Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Καθορίστηκαν οι ανάγκες για αναπληρωτές - Η απόφαση
Προσδιορισμός λειτουργικών αναγκών των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων για προσωρινούς αναπληρωτές το 2025-2026
Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Καθορίστηκαν οι ανάγκες για αναπληρωτές - Η απόφαση