amfitheatro
ΠΟΣΔΕΠ: «Με ποια απλή λογική αποτελεί αναβάθμιση μια νέα Σχολή με ελάχιστα μέλη ΔΕΠ και χαμηλό όριο εισαγωγής;»

Η έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς στην Ελλάδα συνοδεύεται από την επίσημη αδειοδότηση ξένων πανεπιστημίων για την ίδρυση παραρτημάτων στην Ελλάδα. Οι κυβερνητικές ανακοινώσεις συνοδεύτηκαν από ένθερμους χαρακτηρισμούς: «εμβληματική καινοτομία», «νίκη της απλής λογικής», «στιγμή δικαίωσης για τις οικογένειες που πλήρωναν στο εξωτερικό».

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), δεν ανταποκρίνεται στις εντυπωσιακές λέξεις της κυβερνητικής ρητορικής. Η «καινοτομία» περιορίζεται ουσιαστικά στο γεγονός ότι ορισμένες οικογένειες θα πληρώνουν δίδακτρα στην Ελλάδα αντί για το εξωτερικό, χωρίς να υπάρχει καμία ουσιαστική αναβάθμιση για τα δημόσια πανεπιστήμια και τα παιδιά που εισάγονται με υψηλές βάσεις, όπως Ιατρική ή Νομική.

Η ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει επίσης ότι η απόρριψη άλλων οκτώ αιτήσεων δεν αποδεικνύει αυστηρό έλεγχο, αλλά πιθανόν απλά ανεπαρκείς φακέλους, ενώ τα κριτήρια για τα εγκεκριμένα παραρτήματα παρουσιάζουν σημαντικές χαλαρώσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται με ενδιαφέρον να φανεί πόσο αυστηρή θα είναι η πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών και των δομών των νέων παραρτημάτων, σε σύγκριση με τη χρονοβόρα και διαφανή διαδικασία αξιολόγησης των ελληνικών πανεπιστημίων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ

«Αδειοδότηση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων και απλή λογική

 Η έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς συμπίπτει χρονικά με την ιδρυματική αδειοδότηση τεσσάρων ξένων πανεπιστημίων για ίδρυση παραρτημάτων στην Ελλάδα, η οποία ανακοινώθηκε με αβάσιμες θριαμβολογίες και αμετροέπειες.

Χαρακτηρίστηκε «εμβληματική καινοτομία», «μεταρρύθμιση που καθυστέρησε», «νίκη της απλής λογικής έναντι της ιδεοληψίας», «στιγμή δικαίωσης για τις οικογένειες που πλήρωναν στο εξωτερικό».

Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι στην πραγματικότητα η «καινοτομία» είναι ότι κάποιες οικογένειες από εκείνες που έχουν τη δυνατότητα - θα πληρώνουν πλέον στο εσωτερικό αντί για το εξωτερικό τις σπουδές των παιδιών τους, όταν αυτά δεν επιτυγχάνουν στις εισαγωγικές ή δεν επιλέγουν το δημόσιο πανεπιστήμιο. Και η απλή λογική λέει ότι αυτό σίγουρα δεν αποτελεί δικαίωση για τα χιλιάδες παιδιά που με κόπο εισάγονται στο ελληνικό πανεπιστήμιο, ιδίως σε σχολές με υψηλότατη βάση, οι οποίες απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια, όπως η Ιατρική και η Νομική.

Η απλή λογική επίσης λέει ότι η απόρριψη των υπολοίπων οκτώ αιτήσεων, στην παρούσα φάση, δεν αποτελεί απόδειξη της αυστηρότητας του ελέγχου των αιτήσεων, ούτε αποδεικνύει την ποιότητα αυτών που εγκρίθηκαν, όπως παρουσιάζεται από κυβερνητικούς παράγοντες, αλλά απλά σημαίνει ότι οι σχετικοί φάκελοι ήταν ελλιπείς, ανεπαρκείς και κάτω των ορίων που τέθηκαν. Είναι δε γνωστό ότι τα κριτήρια ήταν χαλαρά και χαλάρωσαν περαιτέρω, ενώ επίσης δόθηκαν παρατάσεις προθεσμιών και αναβολές ελέγχου ή παροχής απαραίτητων στοιχείων (όπως π.χ. των εγκαταστάσεων και των αδειών πυρασφάλειας). Αναμένουμε να δούμε στη συνέχεια πόσο «αυστηρή» θα είναι, μέσα στον ελάχιστο διαθέσιμο χρόνο των τριών εβδομάδων, η πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών για τις ιδιωτικές σχολές που ιδρύονται.

Για σύγκριση υπενθυμίζουμε ότι η πιστοποίηση των προγραμμάτων, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών, του ελληνικού πανεπιστημίου αποτελεί μια χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία, και τα αποτελέσματά της, μαζί με το πλήρες συνοδευτικό υλικό, δημοσιεύονται αναλυτικά από την ΕΘΑΑΕ. Επιπλέον, στο πλαίσιο της εκ του νόμου προβλεπόμενης συμμόρφωσης με τις αρχές της διαφάνειας, της λογοδοσίας, και της αξιοκρατίας, αναμένουμε τη δημοσιοποίηση των εγκριθέντων φακέλων.

Παράλληλα, εφόσον η Κυβέρνηση ενδιαφέρεται για τις οικογένειες που πληρώνουν τα δίδακτρα, θα πρέπει να υποχρεώνονται τα παραρτήματα να δίνουν στη δημοσιότητα τα πλήρη δεδομένα της ακαδημαϊκής λειτουργίας τους (π.χ., διαδικασία, κριτήρια και βαθμολογία εισαγωγής ανά Τμήμα, αναλυτική κατάσταση και βιογραφικά διδακτικού προσωπικού, διαδικασίες αξιολόγησης και επιλογής προσωπικού, αναλυτικά προγράμματα και κανονισμοί σπουδών), σε αντιστοιχία με ό,τι ισχύει για το ελληνικό πανεπιστήμιο και όχι με την πλήρη αδιαφάνεια που χαρακτηρίζει τα κολέγια.

Είναι προφανές ότι το διαφορετικό καθεστώς που επιφυλάσσεται για παρόχους πανεπιστημιακών πτυχίων με δίδακτρα, είτε είναι κολέγια είτε είναι ΝΠΠΕ – παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, δεν συνιστά εμβληματική μεταρρύθμιση αλλά υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας.

Δηλαδή με ποια απλή λογική, απαλλαγμένη από ιδεοληψίες, αποτελεί αναβάθμιση για τις σπουδές μία νέα Σχολή που λειτουργεί με ελάχιστα μέλη ΔΕΠ, χωρίς σοβαρό βαθμολογικό όριο εισαγωγής, συστεγαζόμενη με άλλες εκπαιδευτικές δομές και με πρόγραμμα σπουδών να εγκρίνεται σε μια νύχτα;»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΤΩΡΑ – Θεσσαλονίκη: Άγρια επεισόδια με ΜΑΤ και αγρότες για την πρόσβαση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (ΦΩΤΟ – VIDEO)
ΤΩΡΑ – Θεσσαλονίκη: Άγρια επεισόδια με ΜΑΤ και αγρότες για την πρόσβαση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (ΦΩΤΟ – VIDEO)
Σκηνές χάους έξω από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» - Μάχη σώμα με σώμα ΜΑΤ και αγροτών, στο μπλόκο φοιτητές της Γεωπονικής
ΤΩΡΑ – Θεσσαλονίκη: Άγρια επεισόδια με ΜΑΤ και αγρότες για την πρόσβαση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (ΦΩΤΟ – VIDEO)
ναρκω
Κρήτη: Γονείς έστελναν τον 17χρονο γιο τους στο σχολείο να πουλήσει ναρκωτικά
Συνελήφθη η 52χρονη μητέρα του ανηλίκου, ενώ σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος του 52χρονου πατέρα για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών,...
Κρήτη: Γονείς έστελναν τον 17χρονο γιο τους στο σχολείο να πουλήσει ναρκωτικά