δασκαλος
Τα άρθρα που αναφέρονται στις αλλαγές στην Α/βάθμια και Β/β΄θμια Εκπαίδευση

Δημοσιεύθηκε το ψηφισθέν νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας “Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα», ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, ενίσχυση της ασφάλειας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, διατάξεις για τον αθλητισμό, απονομή ισόβιας σύνταξης σε λογοτέχνες και καλλιτέχνες έτους 2025 και λοιπές ρυθμίσεις”.

Στο ψηφισθέν νομοσχέδιο περιέχονται μεταξύ άλλων διατάξεις με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που παρουσιάζουμε παρακάτω.

Δείτε το ψηφισθέν νομοσχέδιο ΕΔΩ

Αναλυτικά μεταξύ άλλων έχουμε:

Άρθρο 117 Φοίτηση μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Αντικατάσταση παρ. 1 και προσθήκη παρ. 7 και 8 στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008 Επικαιροποίηση του πλαισίου παράλληλης υποστήριξης για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και επεκτείνεται η δυνατότητα παροχής παράλληλης στήριξης και κατά το ολοήμερο σχολείο. Η ισχύς των άρθρου 117, περί φοίτησης μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αρχίζει από την 1η.9.2025.

Άρθρο 118 Βιβλία μαθητή για τη διδασκαλία μαθημάτων ξένων γλωσσών του δημοτικού σχολείου και του γυμνάσιου – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 6 ν. 2817/2000 Κάλυψη της δαπάνης για την προμήθεια από το ελεύθερο εμπόριο του βιβλίου μαθητή για τη διδασκαλία μαθημάτων ξένων γλωσσών του δημοτικού σχολείου και του γυμνασίου.

Άρθρο 119Διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 10 ν. 4452/2017 Επανακαθορίζονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό για το διδακτικό αντικείμενο της κολύμβησης ως προς τις προσλήψεις, την τοποθέτηση και την απασχόληση τους προβλέποντας τον προγραμματισμό και την έγκαιρη κάλυψη των λειτουργικών κενών, σύμφωνα με το πρόγραμμα Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον, προβλέπεται ο ορισμός συντονιστή κολύμβησης, για την καλύτερη δυνατή οργάνωση, συντονισμό και υλοποίηση του αντικειμένου τις κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής λαμβάνοντας υπόψη τη σύνθετη διαδικασία που απαιτείται καθώς και την εμπλοκή συναρμόδιων φορέων.

Άρθρο 120 Ρυθμίσεις για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με θητεία σε Πρότυπο Σχολείο ή Πειραματικό Σχολείο – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 61 του ν. 4692/2020 Παράταση της θητείας όσων εκπαιδευτικών υπηρετούν σε Πρότυπο Σχολείο (Π.Σ.) ή Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.) και δεν ολοκλήρωσαν την αξιολόγηση κατά το σχολικό έτος 2024-2025, λόγω μη ορισμού Συμβούλου Εκπαίδευσης του κλάδου/ειδικότητάς τους στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.

Άρθρο 121Μηχανισμός διάχυσης καλών πρακτικών και ανατροφοδότησης Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 4692/2020 Καθιέρωση μηχανισμού διάχυσης καλών πρακτικών και ανατροφοδότησης των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., με σκοπό τη διάχυση των βέλτιστων εκπαιδευτικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων που αναπτύσσονται στα σχολεία αυτά σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Άρθρο 122 Ολοκληρωμένο Ψηφιακό Πληροφοριακό Σύστημα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «eSchools» – Προσθήκη άρθρου 207Α στον ν. 4610/2019 Ανάπτυξη του Ολοκληρωμένου Ψηφιακού Πληροφοριακού Συστήματος (Ο.Ψ.Π.Σ.) της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την ονομασία «eSchools», με σκοπό τη δημιουργία κεντρικού μητρώου που διαχειρίζεται δεδομένα εκπαιδευτικών, υποδομών και φορέων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Άρθρο 123 Αποδοχές και επιμίσθιο Αναπληρωτών Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 14 του ν. 4415/2016 Παράταση της λήψης επιμισθίου στους αναπληρωτές Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού ανεξάρτητα από τον χρόνο θητείας τους στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό.

Άρθρο 124Επιστημονικές Επιτροπές Μουσικής και Καλλιτεχνικής Παιδείας – Τροποποίηση περ. Ι` παρ. 1 άρθρου 16 ν. 1824/1988 Σύνδεση του ρόλου του προεδρεύοντος των Επιστημονικών Επιτροπών Μουσικής και Καλλιτεχνικής Παιδείας με το αντικείμενο των ανωτέρω επιτροπών. Άρθρο 125 – Χρόνος απόσπασης για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς ή μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 62 ν. 4589/2019 Συνυπολογισμός του χρόνου απόσπασης από το σχολικό έτος 2020-2021 και εντεύθεν για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών ή μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π..

Άρθρο 126Οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – Προσθήκη άρθρου 15Α στον ν. 4823/2021 1. Συστήνονται, πλέον των υφιστάμενων, εκατόν εξήντα δύο (162) οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων θέσεων των ίδιων ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ως ακολούθως: α) Νηπιαγωγών (ΠΕ60 ή ΠΕ61): σαράντα επτά (47) θέσεις, β) Δασκάλων (ΠΕ70 ή ΠΕ71): τριάντα μία (31) θέσεις, γ) Φιλολόγων (ΠΕ02): τριάντα εννέα (39) θέσεις, δ) Μαθηματικών (ΠΕ03) ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04): σαράντα πέντε (45) θέσεις. 2. Συστήνονται, πλέον των υφιστάμενων, πεντακόσιες τριάντα οκτώ (538) οργανικές θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων θέσεων από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ως ακολούθως α) Θεραπευτών Λόγου (ΠΕ21): εξήντα (60) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, β) Ψυχολόγων (ΠΕ23): διακόσιες δύο (202) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, γ) Φυσιοθεραπευτών (ΠΕ28): δέκα (10) θέσεις, δ) Εργασιοθεραπευτών – Εργοθεραπευτών (ΠΕ29): εξήντα τέσσερις (64) θέσεις, ε) Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30): διακόσιες δύο (202) θέσεις, από τις οποίες δύο πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Η ισχύς του άρθρου 126, περί οργανικών θέσεων Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για τη στελέχωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, αρχίζει από την 1η.9.2025.

Άρθρο 127Οργανικές θέσεις κλάδων προσωπικού για τη στελέχωση των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης – Προσθήκη άρθρου 17Α στον ν. 4823/2021 Αποκλειστικά για τη στελέχωση των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης της παρ. 3 του άρθρου 17, συστήνονται, πλέον των υφιστάμενων: α) εξακόσιες (600) θέσεις Ψυχολόγων του κλάδου ΠΕ23 και β) εξακόσιες (600) θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών του κλάδου ΠΕ30. Η ισχύς του άρθρου 127, περί οργανικών θέσεων κλάδων προσωπικού για τη στελέχωση των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, αρχίζει από την 1η.9.2025.

Άρθρο 128 –  Ρυθμίσεις αναφορικά με τα έργα «ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι» και «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ» Πρόβλεψη της δυνατότητας άσκησης δικαιωμάτων προαίρεσης, όπως έχουν προβλεφθεί στις έξι (6) εκτελεστικές συμβάσεις που έχει συνάψει η «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Μ.Α.Ε.» με αναδόχους στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ» και αφορούν στην παροχή υπηρεσιών τηλεκπαίδευσης στις δημόσιες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, αναδρομικά, για το διάστημα από 18.9.2024 έως και 17.9.2025.

Άρθρο 142 Ρυθμίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) – Προσθήκη παρ. 9 και 10 στο άρθρο 66 του ν. 4823/2021 Ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ειδικότερα: Στη δυνατότητα ορισμού Συμβούλου Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης άλλης ειδικότητας ως αξιολογητή εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. σε περίπτωση που ο αρμόδιος Σύμβουλος Εκπαίδευσης της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης δεν υπάρχει, απουσιάζει ή κωλύεται, προκειμένου να διασφαλιστεί η δίκαιη μεταχείριση των αξιολογουμένων, καθώς και η αξιοπιστία της διαδικασίας της αξιολόγησης.

Άρθρο 151Εξειδίκευση των προϋποθέσεων παροχής σχολικού νοσηλευτή – Εξουσιοδοτική διάταξη – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 34 ν. 3699/2008 Ο Σχολικός Νοσηλευτής υποστηρίζει μαθητές για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης δημοσίου νοσοκομείου και ασκεί τα καθήκοντα που ορίζονται με την απόφαση της περ. δ) της παρ. 6. Σχολικός Νοσηλευτής που τοποθετείται σε σχολική μονάδα γενικής εκπαίδευσης υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης. Η απόφαση τοποθέτησης σε σχολική μονάδα εκδίδεται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης. Με όμοια απόφαση δύναται να επεκτείνεται η άσκηση καθηκόντων του σε μαθητές ενός (1) συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου με έγκριση υποστήριξης. Η απόφαση του προηγουμένου εδαφίου, αν αφορά σχολικές μονάδες διαφορετικής βαθμίδας, εκδίδεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ως όμορη σχολική μονάδα για τους σκοπούς της παρούσας, ορίζεται αυτή που βρίσκεται εντός ακτίνας εκατό (100) μέτρων από τη σχολική μονάδα τοποθέτησης του σχολικού νοσηλευτή. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Υγείας, ορίζεται η διαδικασία, εξειδικεύονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις παροχής σχολικού νοσηλευτή, οι κατηγορίες ωφελούμενων μαθητών και καθορίζεται κάθε άλλο ειδικό, τεχνικό ή λεπτομερειακό θέμα που σχετίζεται με την εφαρμογή της παροχής.»

Άρθρο 154Σύστημα πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 22 στο άρθρο 45 του ν. 4115/2013 Σύστημα πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων.

Άρθρο 155 – Σύστημα πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης – Έγκριση καταβολής χρηματικών ποσών για συμμετοχή στη διαδικασία πιστοποίησης – Καταργούμενες διατάξεις- Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 46 του ν. 4115/2013 Νομοθετική πρόβλεψη και αναμόρφωση της διαδικασίας πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων και εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης.

Άρθρο 160 Μετεγγραφές φοιτητών επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων και αδελφών σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Στρατιωτικών Σχολών Αξιωματικών Σωμάτων και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 75 και αντικατάσταση παρ. 1 και 2 άρθρου 76 ν. 4692/2020

Άρθρο 176 – Έναρξη ισχύος ….ε) η ισχύς των άρθρων 117, περί φοίτησης μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, 126, περί οργανικών θέσεων Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για τη στελέχωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης και 127, περί οργανικών θέσεων κλάδων προσωπικού για τη στελέχωση των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης αρχίζει από την 1η.9.2025.».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pasok
Νεολαία ΠΑΣΟΚ: «Η κυβέρνηση θεσπίζει ιδιώνυμο ποινικό αδίκημα για πράξεις εντός των ΑΕΙ»
«Είμαστε με τα ανοικτά Πανεπιστήμια, με ισχυρό αυτοδιοίκητο και κοινωνική γείωση. Και δεν θα κάνουμε βήμα πίσω»
Νεολαία ΠΑΣΟΚ: «Η κυβέρνηση θεσπίζει ιδιώνυμο ποινικό αδίκημα για πράξεις εντός των ΑΕΙ»
syntaxeis-poioi-tha-paroyn-anadromika.jpg
Συντάξεις Σεπτεμβρίου 2025: Πλήρης οδηγός για πληρωμές και αναδρομικά
Αναλυτικός οδηγός για τις ημερομηνίες πληρωμών, τις κατηγορίες δικαιούχων και τις επιστροφές αναδρομικών – Ποιοι θα δουν αυξήσεις από τον ΕΦΚΑ και...
Συντάξεις Σεπτεμβρίου 2025: Πλήρης οδηγός για πληρωμές και αναδρομικά
ypoyrgeio paideias kai thriskeymaton
Αιρετοί Υπηρεσιακών Συμβουλίων: Αντιδράσεις για την κάλυψη οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης – Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας
«Τα εναπομείναντα οργανικά κενά, μετά τις τοποθετήσεις των εν διαθέσει εκπαιδευτικών και τις μεταθέσεις, θα δοθούν σε νεοδιόριστους. Πόσο ηθικό και...
Αιρετοί Υπηρεσιακών Συμβουλίων: Αντιδράσεις για την κάλυψη οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης – Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας