Thumbnail
Όρια που στερούν όνειρα: Μαθητές Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων αναγκάζονται να κουβαλούν βαριά υλικά για χιλιόμετρα - Λύση στις ανισότητες μετακίνησης μαθητών ζητούν οι γονείς από τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Αναβρασμός επικρατεί στις κοινότητες γονέων των Καλλιτεχνικών Σχολείων της Αττικής, καθώς οι πρόεδροι των συλλόγων απέστειλαν ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας άμεση και δίκαιη λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα που, όπως καταγγέλλουν, οδηγεί σε ανισότητες εις βάρος των μαθητών τους.

Στην επιστολή τονίζεται η ανάγκη να εξισωθούν τα δικαιώματα μετακίνησης με εκείνα που ήδη απολαμβάνουν οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων, με τους γονείς να κάνουν λόγο για παιδιά «δύο ταχυτήτων» στην εκπαίδευση.

Η παρέμβαση έρχεται σε μια περίοδο που οι οικογένειες δηλώνουν ότι η καθημερινή οικονομική και πρακτική επιβάρυνση έχει φτάσει σε οριακό σημείο, καθώς οι μαθητές συχνά διανύουν πολύωρες αποστάσεις για να φτάσουν στα σχολεία τους, χωρίς καμία πρόβλεψη για δωρεάν μεταφορά ή κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών τους (μεταφορά υλικών, καβαλέτων, χρωμάτων κ.λπ.).

Αναλυτικά η επιστολή προς τον πρωθυπουργό

«ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ανοιχτή Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Εμείς, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Καλλιτεχνικών Σχολείων της Αττικής, απευθυνόμαστε σε εσάς με σεβασμό αλλά και έντονη αγωνία, ζητώντας την έμπρακτη στήριξη της Πολιτείας σε ένα πάγιο και απολύτως δίκαιο αίτημά μας: την ισότιμη και δωρεάν μετακίνηση των παιδιών μας προς και από τα σχολεία τους, όπως ήδη ισχύει για τους μαθητές των Μουσικών Σχολείων.

Τα Καλλιτεχνικά Σχολεία αποτελούν θεσμούς υψηλής παιδείας και πολιτιστικής καλλιέργειας. Ωστόσο, λειτουργούν σε ελάχιστες περιοχές της χώρας (μόλις 9 Καλλιτεχνικά Σχολεία έναντι 52 Μουσικών Σχολείων), γεγονός που αναγκάζει πολλούς μαθητές να διανύουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις. Οι οικογένειες, ιδιαίτερα με χαμηλά εισοδήματα, καλούνται να επωμιστούν ένα κόστος που συχνά ξεπερνά τις δυνατότητές τους, μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν το αυτονόητο δικαίωμα των παιδιών τους στη δημόσια εκπαίδευση. Ακόμη πιο οξυμένο είναι το πρόβλημα στις περιοχές όπου η κάλυψη από τα δημόσια μέσα μεταφοράς είναι ελάχιστη ή και ανύπαρκτη. Εκεί, οι μαθητές αναγκάζονται να μετακινηθούν με ιδία μέσα ακόμη και για να φτάσουν στην πλησιέστερη στάση, επιβαρύνοντας υπέρμετρα την οικογενειακή καθημερινότητα. Με την επιβολή αυτών των χιλιομετρικών περιορισμών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, η Πολιτεία ουσιαστικά αποκλείει πολλά παιδιά από την καλλιτεχνική εκπαίδευση, μετατρέποντας το δικαίωμα σε προνόμιο για λίγους.

Η ισχύουσα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ 50025/2023 και 32239/2024) δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες των Καλλιτεχνικών Σχολείων. Αντίθετα, η Πολιτεία έχει ήδη αναγνωρίσει τις ανάγκες των Μουσικών Σχολείων, θεσμοθετώντας εξαιρέσεις και ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη μεταφορά των μαθητών τους.

Ενδεικτικά:

  •  Στα Μουσικά Σχολεία: το όριο μετακίνησης είναι 1.500 μ., ενώ καταργείται σε περίπτωση μεταφοράς βαριών αντικειμένων (μουσικών οργάνων).
  • Στα Καλλιτεχνικά Σχολεία: το όριο ανέρχεται στα 3.000 μ. για μαθητές Γυμνασίου και 5.000 μ. για μαθητές Λυκείου, χωρίς καμία εξαίρεση, ακόμη κι όταν οι μαθητές μεταφέρουν βαριά αντικείμενα (π.χ. καβαλέτα, χρώματα, υλικά θεάτρου, χορού κ.λπ.).

Ζητούμε:

1. Νομοθετική ρύθμιση για την εξίσωση των μετακινήσεων των μαθητών των Καλλιτεχνικών Σχολείων με εκείνων των Μουσικών.
2. Αναγνώριση της ισοτιμίας των Καλλιτεχνικών Σχολείων με τα Μουσικά, ώστε να πάψει να υφίσταται αδικία και να έχουμε μαθητές δύο ταχυτήτων.
3. Θεσμοθέτηση συνοδών στα σχολικά λεωφορεία, ιδιαίτερα για τους μικρότερους μαθητές, με στόχο την ασφάλεια και την προστασία τους.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

η Παιδεία είναι το θεμέλιο της κοινωνικής δικαιοσύνης. Η καλλιτεχνική εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά δικαίωμα όλων των παιδιών. Σας καλούμε να στηρίξετε έμπρακτα τη δίκαιη διεκδίκησή μας, ώστε κανένα παιδί να μην αναγκαστεί να εγκαταλείψει το όνειρό του επειδή «δεν μπορεί να το φτάσει με λεωφορείο».

Ζητάμε τα αυτονόητα: Δικαιοσύνη – Ισότητα – Ισονομία – Ασφάλεια.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Φέτα: Η έξυπνη τεχνική που τη διατηρεί φρέσκια και νόστιμη για έναν μήνα

1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

baseis_eisagogis_2021_aei
Πανελλήνιες 2025: Τα τμήματα με την πιο τρανταχτή άνοδο και την πιο συγκλονιστική πτώση
Σοκ και ανατροπές στις βάσεις 2025: Ποια τμήματα εκτοξεύτηκαν και ποια κατρακύλησαν — Οι μεγάλες αλλαγές που διαμορφώνουν το μέλλον των ΑΕΙ
Πανελλήνιες 2025: Τα τμήματα με την πιο τρανταχτή άνοδο και την πιο συγκλονιστική πτώση
Λένα Παπαντώνη
Ζήστε τον μύθο μας στην Ελλάδα (και αφήστε μας να πεθάνουμε)
Ζούμε στην ωραιότερη χώρα του κόσμου-όπως φιλάρεσκα επαναλαμβάνουμε με κάθε αιτία και αφορμή- αλλά μας είναι απαγορευτικό να την ζήσουμε.
Ζήστε τον μύθο μας στην Ελλάδα (και αφήστε μας να πεθάνουμε)