Διεθνές Απολυτήριo: «Απαιτούμε κατάργηση των Τμημάτων ΙΒ» - Ξεσηκώνονται οι γονείς σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Με ψήφισμα η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων καταγγέλλει την εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και απαιτεί ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά

Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων βγάζει «κόκκινη κάρτα» στο Υπουργείο Παιδείας, καταγγέλλοντας πολιτική που δημιουργεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα πολλαπλών ταχυτήτων, όπου οι μαθητές και τα σχολεία χωρίζονται σε κατηγορίες και κοινωνικές τάξεις.

Η καταστροφική στρατηγική με νόμους όπως η Τράπεζα Θεμάτων, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), το Εθνικό Απολυτήριο, και η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, σημειώνουν, χτυπά αλύπητα τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Απαράδεκτο σχέδιο η χρηματοδότηση ιδιωτών μέσα στα Δημόσια Σχολεία

Αντί να αντιμετωπίσει τις τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, εκπαιδευτικό προσωπικό και βασικές ανάγκες (παράλληλη στήριξη, σχολικούς νοσηλευτές), το Υπουργείο επιλέγει να δώσει εκατομμύρια ευρώ σε ιδιωτικούς οργανισμούς, εγχώριους και ξένους, τονίζει η Ένωση.

Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να βάλει ιδιώτες μέσα στα δημόσια σχολεία, ακόμα και στη διοίκηση και το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, προωθώντας την αυτονόμηση και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.

ΙΒ στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία: Η απόλυτη πρόκληση

Όπως υπογραμμίζουν οι γονείς, ο χυδαίος εμπαιγμός του Υπουργείου ότι το ΙΒ θα δώσει ίσες ευκαιρίες είναι ψευδαίσθηση. Στην πραγματικότητα, το πρόγραμμα αυτό εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες, ευνοώντας προκλητικά τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων.

Η ύπαρξη διπλών προγραμμάτων (ΙΒ και κανονικό) μέσα στα ίδια μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία δημιουργεί μαθητές δύο ταχυτήτων, σε σχολεία που υποτίθεται ότι είναι χώροι ισότητας.

Οι γονείς των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων ζητούν εδώ και χρόνια την αναγνώριση των σπουδών με δωρεάν εξετάσεις πιστοποίησης, κάτι που το Υπουργείο αρνείται, επικαλούμενο «υψηλό κόστος».

Την ίδια στιγμή, ξοδεύει εκατομμύρια για το ΙΒ, την πιστοποίηση εκπαιδευτικών και τα δίδακτρα των προγραμμάτων, ενώ τα ίδια τα σχολεία στερούνται βασικών υλικών και συγγραμμάτων, τα οποία οι γονείς πληρώνουν από την τσέπη τους.

Αναλυτικά το Ψήφισμα

«Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων καταγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας και την στρατηγική του επιλογή να διαμορφώσει ένα εκπαιδευτικό σύστημα πολλαπλών ταχυτήτων και κατηγοριοποίησης μαθητών και σχολείων με μια σειρά αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων και υπουργικών αποφάσεων ( Τράπεζα Θεμάτων, ΕΒΕ, εθνικό απολυτήριο, ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων ) όπως και με την ίδρυση των Ωνάσειων Σχολείων και την λειτουργία τμημάτων ΙΒ και στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, ξηλώνοντας λίγο λίγο τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα τις εκπαίδευσης.

Το υπουργείο Παιδείας αγνοώντας επιδεικτικά τις πραγματικές ανάγκες και ελλείψεις όλων των σχολείων μέχρι σήμερα από την ανεπαρκή χρηματοδότηση , υλικοτεχνικές υποδομές, την υποστελέχωση σε εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό ειδικοτήτων , όπως παράλληλης στήριξης και σχολικών νοσηλευτών, επιλέγει να χρηματοδοτήσει με εκατομμύρια ευρώ ιδιωτικούς οργανισμούς εγχώριους και ξένους .

Με σκοπό να εμπλέξει με αυτόν τον τρόπο τους ιδιώτες μέσα στα δημόσια σχολεία παραχωρώντας ακόμη και την διοίκηση καθώς και το περιεχόμενο προσδοκώντας σταδιακά την αυτονόμηση των σχολικών μονάδων, κατηγοριοποιώντας τα σχολεία με διαφορετικά απολυτήρια και διαφορετική λειτουργία και διαφορετικά προγράμματα σπουδών.

Με τον χυδαίο εμπαιγμό του Υπουργείου προς τους γονείς πως το ΙΒ πρόκειται να παρέχει ΄¨ίσες ευκαιρίες και διόρθωση των αδικιών ¨, οι γονείς αντιλαμβανόμαστε πως στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν ακόμα μηχανισμό διεύρυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων εφόσον εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων.

Αρχικά το Διεθνές Απολυτήριο παρουσιάστηκε ως ευκαιρία για τους μαθητές που επιθυμούν να σπουδάσουν στο εξωτερικό, ωστόσο πίσω από αυτό το επιφανειακό επιχείρημα αναδύεται μια βαθύτερη στόχευση: η παροχή πρόσβασης στα δημόσια πανεπιστήμια παρακάμπτοντας τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Σε κάθε περίπτωση είτε πρόκειται για σπουδές στο εξωτερικό είτε σε ιδιωτικά ΑΕΙ με την προϋπόθεση ότι οι γονείς εξασφαλίζουν το κόστος διαβίωσης και τα δίδακτρα, είτε για την πρόσβαση των κατόχων ΙΒ στα δημόσια ΑΕΙ , το πλεονέκτημα το αποκτούν φυσικά οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων σε βάρος των μαθητών των δημοσίων σχολείων και των οικογενειών τους, που είτε θα παλεύουν με τις πανελλαδικές εξετάσεις με τα γνωστά προβλήματα ( Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, συντελεστές που έχει πετάξει έξω από τα πανεπιστήμια πάνω από 48.000 παιδιά), είτε θα παλεύουν με χρόνια προετοιμασία για μια θέση στους λίγους και εκλεκτούς στα τμήματα ΙΒ ξοδεύοντας τεράστια ποσά στα φροντιστήρια.

Ειδικά στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία η ίδρυση τμημάτων ΙΒ είναι προκλητική γιατί σημαίνει διπλά προγράμματα σπουδών και επομένως μαθητές δύο ταχυτήτων μέσα στο ίδιο σχολείο.

Επανειλημμένα τα τελευταία χρονιά γονείς και μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων θέτουμε επιτακτικά το ζήτημα του δικαιώματος της αναγνώρισης των μουσικών και καλλιτεχνικών σπουδών με δωρεάν εξετάσεις πιστοποίησης και το υπουργείο αρνείται κατηγορηματικά επικαλούμενο το μεγάλο κόστος διεξαγωγής των εξετάσεων, ενώ θα χρηματοδοτήσει με εκατομμύρια ευρώ την ίδρυση τμημάτων ΙΒ , την πιστοποίηση των εκπαιδευτικών, τα δίδακτρα και τα συγγράμματα του προγράμματος την ίδια ώρα που τα δικά μας σχολεία δεν διαθέτουν ορισμένη ύλη στα μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα ούτε καν συγγράμματα αλλά αντίθετα το κόστος και για αυτά το επωμιζόμαστε εμείς οι γονείς.

Ενδεικτικά αξίζει να σημειώσουμε την ακαταλληλότητα των κτιρίων που στεγάζουν τα περισσότερα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, την ανεπαρκή χρηματοδότηση για την συντήρηση όσων μουσικών οργάνων διαθέτουν και την συντήρηση των εργαστηρίων φυσικών επιστημών οπού αυτά υπάρχουν.

Όσο λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας αγνοεί τις πραγματικές ανάγκες για την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων σχολείων τόσο εμείς οι γονείς θα αγωνιζόμαστε για το σχολείο που θα παρέχει πραγματικά ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως της κοινωνικής και οικονομικής τους κατάστασης αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν που θα μορφώνει ολόπλευρα και ισότιμα κάθε παιδί χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Απαιτούμε την κατάργηση των τμημάτων ΙΒ σε κάθε μουσικό και καλλιτεχνικό σχολείο που επιλέχτηκε να εφαρμοστεί

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ με ψωμί του τοστ: Βρέθηκε επικίνδυνο βακτήριο – Ανάκληση σε χιλιάδες συσκευασίες!

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εξετάσεις
Το νέο απολυτήριο διαλύει τον παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου - Η κυβέρνηση μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο

Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου κατηγόρησε την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για συστηματική αποδόμηση...

Το νέο απολυτήριο διαλύει τον παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου - Η κυβέρνηση μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο
ζωη
Εμπλοκή Φλωρίδη βλέπει η Κωνσταντοπούλου στην καθυστέρηση διαβίβασης της ποινικής δικογραφίας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ στη Βουλή
Υποστηρίζει πως υπάρχουν ενδείξεις για συγκάλυψη και παρακώλυση της δικαιοσύνης, σχετικά με την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ και τους εμπλεκόμενους διαλόγους...
Εμπλοκή Φλωρίδη βλέπει η Κωνσταντοπούλου στην καθυστέρηση διαβίβασης της ποινικής δικογραφίας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ στη Βουλή
bullying
Πολύχρωμο Σχολείο: Ως αποτέλεσμα ΛΟΑΤΚΙφοβικού εκφοβισμού καταγγέλλει την αυτοκτονία 13χρονου στη Φυλή
Ανάληψη ευθύνης ζητά το Πολύχρωμο Σχολείο μετά την αυτοκτονία 13χρονου
Πολύχρωμο Σχολείο: Ως αποτέλεσμα ΛΟΑΤΚΙφοβικού εκφοβισμού καταγγέλλει την αυτοκτονία 13χρονου στη Φυλή
dimokriteio panepistimio
Το ΔΠΘ επεκτείνεται στο Κάιρο: Προς ίδρυση παραρτήματος σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Helwan
Ακαδημαϊκή γέφυρα Ελλάδας – Αιγύπτου: Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ενισχύει τη διεθνή του παρουσία
Το ΔΠΘ επεκτείνεται στο Κάιρο: Προς ίδρυση παραρτήματος σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Helwan