mousiki
Έτος Μίκη Θεοδωράκη με 545 οργανικά κενά Μουσικής: ακάλυπτο το 92% των αναγκών σε διορισμούς της τελευταίας 5ετίας!

Ενώ το 2025 ανακηρύχθηκε Έτος Μίκη Θεοδωράκη, οι εκπαιδευτικοί μουσικής καταγγέλλουν την πλήρη περιθωριοποίηση του κλάδου τους από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης (ΠΑΣΕΜΕ), καταγγέλλει ότι δεν πρέπει να επαναληφθεί η σκανδαλώδης «εξαφάνιση» των λιμναζόντων οργανικών κενών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον κλάδο Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 από τις διαδικασίες διορισμών. «Πώς γίνεται, ενώ στην εγκύκλιο μετατάξεων των ετών 2020 και 2021 καταγράφονταν 593 οργανικά κενά, το 2022 να μετατράπηκαν αιφνιδίως σε… μηδέν; Και πώς είναι δυνατόν στη φετινή εγκύκλιο μετατάξεων (2025) να εμφανίζονται μόλις 26, παρά την ύπαρξη 545 καταγεγραμμένων οργανικών κενών, εκ των οποίων τα 145 στην Αττική;» σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί.

Από το 2020 έως το 2025, ο αριθμός των οργανικών κενών Μουσικής ΠΕ79.01 μειώθηκε ελάχιστα — από 593 σε 545. Πέντε χρόνια μετά, παραμένει ακάλυπτο το 92% των αναγκών του κλάδου σε μόνιμους διορισμούς.

Η φετινή σχολική χρονιά (2024-2025) ξεκίνησε χωρίς την παρουσία όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών μουσικής στα σχολεία. Παρά τα 545 οργανικά κενά πανελλαδικά, στην Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών κλήθηκαν μόλις 352, ενώ στην Αττική, όπου εντοπίζονται 145 κενά, προσεκλήθησαν μόλις 85. Την ίδια στιγμή, οι πραγματικές ανάγκες (οργανικά + λειτουργικά κενά) είναι πολύ μεγαλύτερες. Η υποστελέχωση των σχολείων πλήττει άμεσα τόσο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όσο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

«Ποιος ευθύνεται για την υποβάθμιση της σχολικής μουσικής παιδείας και την «εξαφάνιση» του κλάδου ΠΕ79.01 από τους διορισμούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;».

Έτος Μίκη Θεοδωράκη χωρίς το όραμά του;

Το 2025, ανακηρυγμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού ως Έτος Μίκη Θεοδωράκη, αποδεικνύεται τραγικά ειρωνικό. Πώς τιμάται ο μεγάλος συνθέτης όταν αγνοείται επιδεικτικά το διαχρονικό του αίτημα: την καθιέρωση της μουσικής σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης;

Το αίτημα αυτό είχε διατυπωθεί δημόσια ήδη από το 1960, στο περίφημο «Σχέδιο προγράμματος για την αναδιοργάνωση της ελληνικής μουσικής», συνυπογραμμένο από τους Θεοδωράκη, Κουνάδη, Ξενάκη, Παπαϊωάννου, Χωραφά και Ανωγειανάκη. Το όραμά τους παραμένει ανεκπλήρωτο.

Αόρατοι και εξαντλημένοι εκπαιδευτικοί

Πώς όμως να ανταποκριθούν οι εκπαιδευτικοί Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 στις παιδαγωγικές τους αποστολές, όταν κάθε χρόνο αλλάζουν σχολεία και περιοχές, συχνά υπηρετώντας ταυτόχρονα σε 2, 3 ή και 5 σχολεία; Όταν απαιτούνται τουλάχιστον 4 μήνες για να διαμορφωθούν ουσιαστικές σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας στα μονόωρα μαθήματα;

Οι μουσικοί εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν 400-500 μαθητές ανά σχολική χρονιά, χωρίς επαρκή χρόνο γνωριμίας και προσαρμογής, ενώ οι μαθητές και οι σύλλογοι διδασκόντων είναι κάθε χρόνο διαφορετικοί.

Και όλα αυτά ενώ το 2025 η πλειοψηφία των σχολείων στερείται βασικών υποδομών: δεν υπάρχουν αίθουσες μουσικής, ούτε ο βασικός εξοπλισμός (όργανα, ηχεία, αναλόγια). Το μάθημα καλείται να προσαρμοστεί στην έλλειψη, όχι στις ανάγκες των παιδιών.

Ο ΠΑΣΕΜΕ απαιτεί

Ο υπό σύσταση Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης (ΠΑΣΕΜΕ) διατυπώνει σαφείς και άμεσες διεκδικήσεις:

  • Να μην «εξαφανιστούν» ξανά τα 545 οργανικά κενά από τους διορισμούς.

  • Να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά από την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς.

  • Να επεκταθεί και να προσμετρείται το δίωρο χορωδίας σε κάθε βαθμίδα.

  • Να δημοσιοποιούνται ετησίως όλες οι οργανικές θέσεις και τα κενά ανά Διεύθυνση.

Από κοινού με τους υπόλοιπους κλάδους της Αισθητικής Αγωγής διεκδικούν:

  • Μαζικούς διορισμούς και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/ριών.

  • Διδασκαλία των μαθημάτων αποκλειστικά από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς.

  • Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική σε όλες τις τάξεις και βαθμίδες.

  • Επαναφορά θεατρικής αγωγής στην Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού, διώρου μουσικής στις πρώτες τάξεις και επαναφορά στο Λύκειο.

  • Δημιουργία και εξοπλισμό κατάλληλων αιθουσών για τις τέχνες.

  • Ενίσχυση των καλλιτεχνικών σχολείων και διαφάνεια στις μεταθέσεις.

  • Σύσταση νέων οργανικών θέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

  • Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών (άδειες, 13ος-14ος μισθός).

  • Συνυπολογισμός του χρόνου μετακίνησης στο διδακτικό ωράριο.

  • Απόρριψη του «ψηφιακού σχολείου» για τις τέχνες – διδασκαλία μόνο δια ζώσης.

  • Κατάργηση των Ωνάσειων σχολείων και κάθε κατηγοριοποίησης.

  • Τερματισμό των πειθαρχικών διώξεων και της λογοκρισίας.

Πίνακας με τα Οργανικά Κενά 2025

Ακολουθεί πίνακας με τα οργανικά κενά που απέστειλαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΠΕ) στο Υπουργείο Παιδείας, βάσει των στοιχείων που ανάρτησαν αιρετοί, καθώς και ο αριθμός των προσκληθέντων αναπληρωτών/τριών για ανάληψη υπηρεσίας κατά την Α΄ φάση προσλήψεων.

Ο αριθμός των οργανικών κενών ενδέχεται να παρουσίασε μικρές διαφοροποιήσεις την περίοδο της Α΄ φάσης, ωστόσο σε κάθε περίπτωση ξεπερνούσε τις 500 θέσεις.

Υπενθυμίζεται ότι οι πραγματικές ανάγκες του κλάδου σε αναπληρωτές/τριες υπήρξαν ακόμα μεγαλύτερες, καθώς στις πάγιες ανάγκες των οργανικών κενών προστίθενται οι προσωρινές των λειτουργικών κενών.

 ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ 2025ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ Α΄ ΦΑΣΗ 2024-2025
Α΄ ΑΘΗΝΑΣ ( Π.Ε. )-185
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ ( Π.Ε. )314
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ ( Π.Ε. )-3814
Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ( Π.Ε. )-69
Α΄ ΑΝΑΤ . ΑΤΤΙΚΗΣ ( Π.Ε. )-141
Β΄ ΑΝΑΤ . ΑΤΤΙΚΗΣ ( Π.Ε. )-168
ΔΥΤ . ΑΤΤΙΚΗΣ ( Π.Ε. )-3113
Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ ( Π.Ε. )-2519
Β΄ ΠΕΙΡΑΙΑ ( Π.Ε. )-32
ΑΤΤΙΚΗ ΣΥΝΟΛΟ-14885
Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ( Π.Ε. )03
Β΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ( Π.Ε. )-1821
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ( Π.Ε. )-512
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ( Π.Ε. )-107
ΑΡΚΑΔΙΑΣ ( Π.Ε. )-73
ΑΡΤΑΣ ( Π.Ε. )-44
ΑΧΑΪΑΣ ( Π.Ε. )-21
ΒΟΙΩΤΙΑΣ ( Π.Ε. )-1110
ΓΡΕΒΕΝΩΝ ( Π.Ε. )-82
ΔΡΑΜΑΣ ( Π.Ε. )-99
Α΄ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ( Π.Ε. )-1614
Β΄ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ( Π.Ε. )-54
Γ΄ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ( Π.Ε. )-22
Δ΄ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ( Π.Ε. )-31
Α΄ ΕΒΡΟΥ ( Π.Ε. )-106
Β΄ ΕΒΡΟΥ ( Π.Ε. )10
Α΄ ΕΥΒΟΙΑΣ ( Π.Ε. )-55
Β΄ ΕΥΒΟΙΑΣ ( Π.Ε. )-32
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ( Π.Ε. )-21
ΖΑΚΥΝΘΟΥ ( Π.Ε. )-32
ΗΛΕΙΑΣ ( Π.Ε. )16
ΗΜΑΘΙΑΣ ( Π.Ε. )-118
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ( Π.Ε. )-3122
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ( Π.Ε. )-74
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ( Π.Ε. )-10
Α΄ ΚΑΒΑΛΑΣ ( Π.Ε. )-104
Β΄ ΚΑΒΑΛΑΣ ( Π.Ε. )-31
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ( Π.Ε. )-51
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ( Π.Ε. )-114
Α΄ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ( Π.Ε. )01
Β΄ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ( Π.Ε. )00
Α΄ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ( Π.Ε. )-42
Β΄ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ( Π.Ε. )00
ΚΙΛΚΙΣ ( Π.Ε. )-62
Α΄ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ( Π.Ε. )-11
Β΄ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ( Π.Ε. )-22
Γ΄ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ( Π.Ε. )-21
Δ΄ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ( Π.Ε. )-12
ΚΟΖΑΝΗΣ ( Π.Ε. )-197
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ( Π.Ε. )-99
ΛΑΚΩΝΙΑΣ ( Π.Ε. )-136
ΛΑΡΙΣΑΣ ( Π.Ε. )-11
ΛΑΣΙΘΙΟΥ ( Π.Ε. )-67
ΛΕΥΚΑΔΑΣ ( Π.Ε. )-12
Α΄ ΛΕΣΒΟΥ ( Π.Ε. )-102
Β΄ ΛΕΣΒΟΥ ( Π.Ε. )00
Γ΄ ΛΕΣΒΟΥ ( Π.Ε. )00
Α΄ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ( Π.Ε. )01
Β΄ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ( Π.Ε. )00
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ( Π.Ε. )-911
ΞΑΝΘΗΣ ( Π.Ε. )-61
ΠΕΛΛΑΣ ( Π.Ε. )-208
ΠΙΕΡΙΑΣ ( Π.Ε. )-117
ΠΡΕΒΕΖΑΣ ( Π.Ε. )-41
ΡΕΘΥΜΝΟΥ ( Π.Ε. )-26
ΡΟΔΟΠΗΣ ( Π.Ε. )-55
Α΄ ΣΑΜΟΥ ( Π.Ε. )-32
Β΄ ΣΑΜΟΥ ( Π.Ε. )-10
Γ΄ ΣΑΜΟΥ ( Π.Ε. )00
ΣΕΡΡΩΝ ( Π.Ε. )-82
ΤΡΙΚΑΛΩΝ ( Π.Ε. )-20
ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ( Π.Ε. )-122
ΦΛΩΡΙΝΑΣ ( Π.Ε. )-62
ΦΩΚΙΔΑΣ ( Π.Ε. )-10
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ( Π.Ε. )-154
ΧΑΝΙΩΝ ( Π.Ε. )-138
Α΄ ΧΙΟΥ ( Π.Ε. )-43
Β΄ ΧΙΟΥ ( Π.Ε. )00
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΣΥΝΟΛΟ-545352

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΠΑΣΕΜΕ

Δεν πρέπει να επαναληφθεί η σκανδαλώδης «εξαφάνιση» των λιμναζόντων οργανικών κενών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον κλάδο Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 από τις διαδικασίες διορισμών. Πώς γίνεται, ενώ στην εγκύκλιο μετατάξεων των ετών 2020 και 2021 καταγράφονταν 593 οργανικά κενά, το 2022 να μετατράπηκαν αιφνιδίως σε μηδέν; Και πώς είναι δυνατόν στη φετινή εγκύκλιο μετατάξεων (2025) να εμφανίζονται μόλις 26, παρά την ύπαρξη 545 καταγεγραμμένων οργανικών κενών, εκ των οποίων τα 145 στην Αττική;

Γιατί, από το 2020 έως το 2025, ο αριθμός των οργανικών κενών εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μειώθηκε ελάχιστα — από 593 σε 545; Γιατί πέντε χρόνια μετά, παραμένει ακάλυπτο το 92% των αναγκών του κλάδου σε μόνιμους διορισμούς;

Γιατί το κουδούνι της φετινής σχολικής χρονιάς (2024-2025) χτύπησε χωρίς να βρίσκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 στα σχολεία; Παρά τα 545 οργανικά κενά πανελλαδικώς, στην Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών κλήθηκαν μόλις 352 αναπληρωτές/τριες. Ακόμα και  στην Αττική, όπου καταγράφονται 145 οργανικά κενά, κλήθηκαν μόλις 85 αναπληρωτές/τριες! Και όλα αυτά παρότι οι πραγματικές ανάγκες (οργανικά + λειτουργικά κενά) είναι πολύ μεγαλύτερες.* Η υποστελέχωση των σχολείων θίγει κατάφορα τόσο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όσο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών.

Ποιος ευθύνεται για την υποβάθμιση της σχολικής μουσικής παιδείας και την «εξαφάνιση» του κλάδου Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 από τους διορισμούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;

*Στο τέλος της παρούσας ανακοίνωσης παρατίθεται πίνακας οργανικών κενών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ79.01 (2025) και προσλήψεων Α΄φάσης (2024-2025).

ΕΤΟΣ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ;

Πόσο οξύμωρο να απαξιώνεται η σχολική μουσική παιδεία, την ίδια στιγμή που το 2025 έχει ανακηρυχθεί από την κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Πολιτισμού, ως έτος Μίκη ΘεοδωράκηΠώς τιμούν τον σπουδαίο συνθέτη αν αγνοούν επιδεικτικά το ίδιο του το αίτημα: την καθιέρωση του μαθήματος μουσικής σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης; Πρόκειται για ένα αίτημα που μαζί με τον Θεοδωράκη είχαν συνυπογράψει εμβληματικές μορφές του ελληνικού μουσικού πολιτισμού, όπως οι Αργύρης Κουνάδης, Ιάννης Ξενάκης, Γιάννης Α. Παπαϊωάννου, Δημήτρης Χωραφάς και Φοίβος Ανωγειανάκης (βλ. «Σχέδιο προγράμματος για την αναδιοργάνωση της ελληνικής μουσικής», περιοδικό Κριτική, 1960). Πώς τιμούμε μια τόσο σπουδαία προσωπικότητα, αν δεν τιμήσουμε το όραμά της; Το έτος Μίκης Θεοδωράκη δεν μπορεί να συμβαδίζει με την απαξίωση του μαθήματος μουσικής στα ελληνικά σχολεία.

Το μάθημα μουσικής δεν αποτελεί απλώς αναπόσπαστο συστατικό στοιχείο των σχολικών εορτών· έχει ουσιαστικό ρόλο, όπως και οι άλλες τέχνες, στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου. Συμβάλλει στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, της αυτοπεποίθησης και στη διαμόρφωση της προσωπικής ταυτότητας. Μέσω της καλλιέργειας ομαδοσυνεργατικού πνεύματος συμβάλλει στην ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Προάγει την κατανόηση της πολιτισμικής κληρονομιάς, καθώς και τη διαπολιτισμική κατανόηση ως μέσο μη-λεκτικής επικοινωνίας και ενσυναίσθησης. Με εργαλείο και τη μουσική μπορούν να ενθαρρυνθούν και να ενισχυθούν οι διαδικασίες κοινωνικής ένταξης και αποδοχής της διαφορετικότητας. Καλλιεργεί τη μνήμη, την αντίληψη του χρόνου και τις λεπτές κινητικές δεξιότητες. Συμβάλλει στη μείωση του άγχους, προάγει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, την αυτοέκφραση και καλλιεργεί τη φαντασία. Όπως εύστοχα επεσήμανε, στο δοκίμιο του για τον Σαίξπηρ, ο Βίκτωρ Ουγκώ: Η μουσική εκφράζει αυτό που δεν μπορεί να ειπωθεί και αυτό για το οποίο είναι αδύνατο να μείνει κανείς σιωπηλός. Το μάθημα μουσικής αποτελεί από μόνο του ένα πολυσύνθετο και ουσιαστικό «εργαστήριο δεξιοτήτων». 

Οι πολιτισμικές και παιδαγωγικές διαστάσεις της μουσικής συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός σχολείου που μορφώνει ολόπλευρα, καλλιεργεί και απελευθερώνει τις κλίσεις κάθε παιδιού, το στηρίζει στην ψυχοκοινωνική του ανάπτυξη και ενισχύει τις διαπροσωπικές του σχέσεις· ενός σχολείου που εξοπλίζει τους/τις μαθητές/τριες με αισθητικό κριτήριο και κριτική σκέψη· ενός σχολείου όπου η μουσική ―μα και ευρύτερα η αισθητική αγωγή― συμβάλλει μαζί με τις άλλες επιστήμες στην κατανόηση της λειτουργία της κοινωνίας και, κατ’ επέκταση, στη δυνατότητα κοινωνικής αλλαγής.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΑ ΑΝΘΙΣΕΙ

Πώς όμως οι εκπαιδευτικοί Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 θα τα προσφέρουν όλα αυτά στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους, αν κάθε χρόνο αλλάζουν σχολεία ―υπηρετώντας μάλιστα σε 2, 3, 4 ή ακόμα και 5 διαφορετικά σχολεία εντός της ίδιας σχολικής χρονιάς― αναπληρώνοντας συνεχώς τον εαυτό τους; Δεν γνωρίζουν άραγε στο Υπουργείο Παιδείας ότι τουλάχιστον 4 μήνες χάνονται κάθε χρόνο μέχρι να αναπτυχθούν οι σχέσεις ανάμεσα στους/στις αναπληρωτές/τριες και τους μαθητές/τριες στα μονόωρα μαθήματα; Δεν γνωρίζουν ότι ένας εκπαιδευτικός μουσικής διδάσκει, κατά μέσο όρο, σε 400-500 μαθητές ετησίως και ότι, αντικειμενικά, αδυνατεί να τους γνωρίσει επαρκώς,  μέσα σε μια σχολική χρονιά, ώστε να ανταποκριθεί επαρκώς στις ανάγκες τους ― — πόσο μάλλον όταν αυτοί οι 400-500 μαθητές (και οι αντίστοιχοι συνάδελφοι) είναι διαφορετικοί κάθε χρόνο;

Και όλα αυτά όταν, στο 2025 (!), δεν έχουν εξασφαλιστεί παντού οι ίδιες συνθήκες διδασκαλίας: τα περισσότερα σχολεία στερούνται αιθουσών μουσικής, ενώ ούτε τα στοιχειώδη εργαλεία του μαθήματος ― όπως τα κατάλληλα ηχεία και τα βασικά εκπαιδευτικά μουσικά όργανα (μαράκες, ταμπουρίνα, μεταλλόφωνα κ.ά.) ― δεν έχουν εξασφαλιστεί ως αυτονόητα. Αυτά καθιστούν ακόμα πιο δύσκολη τη διαμόρφωση του μαθήματος στις εκάστοτε νέες, και συχνά ανεπαρκείς, συνθήκες. Συνεπώς, το μάθημα αναγκάζεται να προσαρμόζεται στις υλικοτεχνικές ελλείψεις, αντί να θέτει ως προτεραιότητα του τις ανάγκες των παιδιών.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΩΣ ΥΠΟ ΣΥΣΤΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΑΣΕΜΕ) ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Να μην εξαφανιστούν ξανά τα 545 οργανικά κενά εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01από τους διορισμούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Παιδείας.
  • Να μην ξαναχτυπήσει το κουδούνι έναρξης σχολικής χρονιάς χωρίς όλους τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά από την πρώτη ημέρα.
  • Να επεκταθεί το δίωρο χορωδίας σε κάθε σχολείο και σε κάθε βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης, καθώς και να προσμετρείται στον υπολογισμό των οργανικών θέσεων και στα κενά για τις προσλήψεις αναπληρωτών/τριών.
  • Να δημοσιοποιείται ετησίως το σύνολο των οργανικών θέσεων και των οργανικών κενών ανά κλάδο και ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΘΕΑΤΡΟ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ) ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Μαζικούς   Διορισμούς   Εκπαιδευτικών   –   Διορισμός/Μονιμοποίηση εδώ και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ/ΡΙΩΝ
  • Να διδάσκονται τα μαθήματα Αισθητικής Αγωγής αποκλειστικά από τους/ις εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  • Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική σε όλες τις βαθμίδες και σε όλες τις τάξεις της σχολικής εκπαίδευσης.
  • Επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, του διώρου Μουσικής στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, καθώς και Εικαστικών και Μουσικής στο Λύκειο.
  • Να μπει χρονοδιάγραμμα για να αποκτήσουν όλα τα σχολεία αίθουσες για τα εργαστηριακά μαθήματα θεάτρου, εικαστικών και μουσικής, και να εξοπλιστούν καταλλήλως.
  • Να ενισχυθούν τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία και να μπει τέλος στην αδιαφάνεια μεταθέσεων και αποσπάσεων όσων διδάσκουν σε αυτά, με σαφές σύστημα μοριοδότησης.
  • Σύσταση νέων οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες τις αισθητικής αγωγής με βάση τις πραγματικές ανάγκες. Να καλυφθούν όλες οι κενές οργανικές με μόνιμους διορισμούς και να συσταθούν νέες οργανικές στα ολιγοθέσια δημοτικά.
  • Επαναφορά 13ου-14ου μισθού. Εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών/ριών (9μηνο ανατροφής, άδειες). Συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
  • Ο χρόνος μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο να συνυπολογίζεται στο διδακτικό ωράριο.
  • Όχι στο «ψηφιακό σχολείο». Οι τέχνες διδάσκονται μόνο δια ζώσης.
  • Όχι στα Ωνάσεια σχολεία και στην κατηγοριοποίηση.
  • Να παρθούν πίσω οι πειθαρχικές διώξεις και κλίσεις. Να σταματήσει η τρομοκρατία σε συναδέλφους/ισσες και η λογοκρισία.

Καλούμε τους Εκπαιδευτικούς Μουσικής Επιστήμης να συσπειρωθούν στον υπό σύσταση Σύλλογό μας. Εγγραφείτε στη λίστα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας: https://forms.gle/mRvoJy5v7dfpvVrd7

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΑΣΕΜΕ)».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές εξετάσεις
Κίνδυνος θερμοπληξίας στις Πανελλαδικές: SOS από γονείς για τις ελλείψεις στα σχολεία
Χωρίς air-condition στις Πανελλαδικές: Οι γονείς προειδοποιούν για τις συνέπειες της αδιαφορίας
Κίνδυνος θερμοπληξίας στις Πανελλαδικές: SOS από γονείς για τις ελλείψεις στα σχολεία