Thumbnail
Η ενημέρωση του αιρετού Τάκη Ρουμπή για τη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας

Η ανάγκη επικαιροποίησης του απαρχαιωμένου πλαισίου που διέπει τις ειδικές κατηγορίες εκπαιδευτικών καθώς και η κατάρτιση πίνακα προακτέων εκπαιδευτικών βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας, όπως ενημερώνει ο αιρετός Α’ Αθήνας, Τάκης Ρουμπής.

Η ενημέρωση του αιρετού

«Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ, μεταξύ των άλλων θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης, συζητήθηκαν και τα παρακάτω:

Α) Ένταξη εκπαιδευτικών σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης

«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να ξεκινήσει όλες τις απαιτούμενες νομοθετικές
ενέργειες και να προχωρήσει στην επικαιροποίηση του αναχρονιστικού και ξεπερασμένου, πλέον, ισχύοντος
πλαισίου που διέπει τις ειδικές κατηγορίες, ενός πλαισίου που, στην αρχική του μορφή, πλησιάζει σε
διάρκεια τα 30 έτη. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταθεί αρωγός στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν
οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί. Είναι επιτακτική και αδήριτη ανάγκη να τεθεί φραγμός στην άνιση
μεταχείριση αυτών των περιπτώσεων και να ληφθεί υπόψη η δύσκολη καθημερινότητα που βιώνουν οι
εκπαιδευτικοί των ειδικών κατηγοριών.»

«Ειδικές κατηγορίες είναι αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 13 του Π.Δ. 50/1996, στο άρθρο 17 του
ν. 3402/2005 (δρεπανοκυτταρική και μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία), στο άρθρο 6 του ν. 3454/2006
(πολύτεκνοι), στο άρθρο 39 του ν. 4403/2016 (τέκνο με ποσοστό αναπηρίας 67%), στο άρθρο 18 του
ν. 5128/2024 (αναπηρία εφ’ όρου ζωής σε ποσοστό 80% και άνω).»

«Οι εκπαιδευτικοί των ειδικών κατηγοριών κατά τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις μετατίθενται ή
τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους.»

Ειδικότερα, στις Ειδικές Κατηγορίες, βάσει του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996, εντάσσονται:

α) «Οι εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά τα οποία χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή ή εκπαίδευση και
είναι τυφλά, κωφά ή βαρύκοα, αυτιστικά, σπαστικά, πάσχουν από μεσογειακή αναιμία, που χρήζει
μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS,
σύνδρομο DOWN και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής, καρκίνο σε
μεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn. Για την απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση Β/θμιας
Υγειονομικής Επιτροπής στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας.»

β) «Οι εκπαιδευτικοί που έχουν τέσσερα ή περισσότερα άγαμα παιδιά, τα οποία δεν έχουν συμπληρώσει το
18ο έτος της ηλικίας τους. Στο σύνολο των παιδιών υπολογίζονται και όσα φοιτούν σε ανώτατες ή ανώτερες
δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον αυτά δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της
ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου
πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή 25ου έτους της ηλικίας
θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.»

γ) «Οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει
μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS,
σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής, καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο και νόσο
του Crohn. Για την απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση Β/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής στην
οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας.»

«Στον ν. 4653/2020 και συγκεκριμένα στο άρθρο 55 "Τροποποίηση του Π.Δ. 50/1996" προστέθηκε δεύτερη
παράγραφος στο άρθρο 13, του συγκεκριμένου Προεδρικού Διατάγματος, ως εξής:»

«Η προτεραιότητα για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της προηγούμενης παραγράφου του άρθρου 13
του Π.Δ. 50/1996 ισχύει τόσο για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης όσο και για τις
μεταθέσεις και τοποθετήσεις εντός της ίδιας περιοχής.»

«Η συγκεκριμένη περίπτωση αφορά στην ένταξη ως ειδική κατηγορία, πλέον, και στις εντός ΠΥΣΠΕ
μεταθέσεις - τοποθετήσεις των πολύτεκνων εκπαιδευτικών.»

«Στις καταργούμενες διατάξεις του παραπάνω νόμου περιλαμβάνονται οι παράγραφοι 3, 4 και 6 του
άρθρου 30 του ν. 3848/2010 με αποτέλεσμα οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί να εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις
του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/1996 "Κρίση και τοποθέτηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών", όπως αυτό
συμπληρώθηκε με το άρθρο 12, παρ. 2 του Π.Δ. 100/1997 (οργανικές και λειτουργικές υπεραριθμίες).»

«Επίσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 39 του ν. 4403/2016, ειδική κατηγορία είναι και οι
εκπαιδευτικοί γονείς ενός (1) τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67%, οι οποίοι εξομοιώθηκαν με τους
πολύτεκνους εκπαιδευτικούς στις υπηρεσιακές μεταβολές.»

«Με το άρθρο 18 του ν. 5128/2024 εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης εκπαιδευτικοί και μέλη
Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) που εμφανίζουν
αναπηρία εφ’ όρου ζωής σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, η οποία πιστοποιείται από Κέντρο
Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή άλλης ισοδύναμης ανώτατης υγειονομικής επιτροπής.»

Β) Κατάρτιση πίνακα προακτέων εκπαιδευτικών

«Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα με τα άρθρα 12, 13 και 16 του ν. 1566/1985
καταρτίστηκε πίνακας προακτέων εκπαιδευτικών της Δ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας.»

«Για την προαγωγή, από βαθμό σε βαθμό, στην κατηγορία ΠΕ, απαιτείται για προαγωγή στον βαθμό Β’
διετής υπηρεσία στον βαθμό Γ’ και για προαγωγή στον βαθμό Α’ εξαετής υπηρεσία στον βαθμό Β’.»

«Η προαγωγή θεωρείται ότι συντελείται από την ημέρα που συμπληρώνει ο εκπαιδευτικός τον χρόνο
υπηρεσίας που απαιτείται για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό.»

«Προκειμένου για εκπαιδευτικούς ΠΕ κατηγορίας, κατόχους μεταπτυχιακού διπλώματος ετήσιας
τουλάχιστον φοίτησης ή διδακτορικού διπλώματος Α.Ε.Ι., συναφούς με τα αντικείμενα στα οποία
απασχολούνται ή είναι δυνατό να απασχοληθούν, μειώνεται ο χρόνος προαγωγής κατά ένα έτος για την
προαγωγή στον βαθμό Β’ και στις δύο περιπτώσεις και για την προαγωγή στον βαθμό Α’ κατά ένα έτος για
τους κατόχους μεταπτυχιακού διπλώματος και κατά δύο έτη για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος.»

«Αν οι παραπάνω τίτλοι σπουδών συντρέχουν αθροιστικά, η συνολική μείωση του χρόνου προαγωγής σε
όλους τους βαθμούς δεν μπορεί να υπερβαίνει την τριετία.»

«Στην παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 3528/2007 ορίζεται ότι:»

«Η εισαγωγική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, τόσο για την υπηρεσία όσο και για τον υπάλληλο. Γίνεται
κατά την πρώτη διετία από τον διορισμό του υπαλλήλου και έχει ως σκοπό την εξοικείωση του υπαλλήλου
με τα αντικείμενα της υπηρεσίας του και τα καθήκοντά του ως δημοσίου υπαλλήλου γενικότερα. Οι αρμόδιες
υπηρεσίες υποχρεούνται να φροντίζουν για την πρόβλεψη των αναγκαίων πιστώσεων στον οικείο
προϋπολογισμό. Δεν γίνεται προαγωγή υπαλλήλου στον επόμενο του εισαγωγικού βαθμό εάν δεν έχει
ολοκληρώσει επιτυχώς την εισαγωγική εκπαίδευση. Ευθύς ως ο υπάλληλος ολοκληρώσει την εισαγωγική
εκπαίδευση, η προαγωγή διενεργείται αναδρομικώς με όλες τις συνέπειες.»

«Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019, η υπηρεσία που προσφέρθηκε με την
ιδιότητα του αναπληρωτή ή του ωρομισθίου λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και
λαμβάνεται υπόψη μετά τον μόνιμο διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση για κάθε συνέπεια.»

Τάκης Ρουμπής

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

arxaia
Tεχνητή νοημοσύνη αποκαλύπτει εκατοντάδες νέα γεωγλυφικά
Ένας από τους πιο μυστηριώδεις αρχαιολογικούς γρίφους του κόσμου, οι γραμμές της Νάζκα στο Περού αρχίζει επιτέλους να ξετυλίγεται, και όχι από...
Tεχνητή νοημοσύνη αποκαλύπτει εκατοντάδες νέα γεωγλυφικά
βιβλία
Τι είναι η κομπορρημοσύνη; Μια παλιά λέξη με διαχρονική σημασία
Η κομπορρημοσύνη είναι ένας όρος μεσαιωνικής προέλευσης, που χαρακτηρίζει μια στάση ζωής αρκετά γνώριμη σε πολλούς από εμάς.
Τι είναι η κομπορρημοσύνη; Μια παλιά λέξη με διαχρονική σημασία