sxoleio
«Δυστυχώς, διαπιστώνουμε πως η λογική του "πάμε κι όπου βγει" διέπει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν το ΥΠΑΙΘΑ και οι υπεύθυνοι τα σχολεία και την ασφάλεια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του συνόλου των εργαζομένων στις σχολικές μονάδες.»

Το ζήτημα της σχολικής υποδομής στην Ελλάδα έρχεται ξανά στο προσκήνιο, με αλλεπάλληλα περιστατικά που αποκαλύπτουν την ελλιπή συντήρηση και την επικίνδυνη κατάσταση πολλών σχολικών μονάδων.

Το πρόσφατο περιστατικό στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, όπου σημειώθηκε διαρροή πετρελαίου από τον λέβητα, είχε ως αποτέλεσμα οι γονείς να απομακρύνουν τα παιδιά τους από το σχολείο, φοβούμενοι για την ασφάλειά τους. Η έλλειψη έγκαιρης παρέμβασης και ο αυτοσχέδιος τρόπος ενημέρωσης - με ένα απλό χαρτί έξω από το σχολείο - αναδεικνύουν τη γενικότερη αδιαφορία για τις συνθήκες στις σχολικές μονάδες.

Μόλις δύο μέρες πριν, στο Δημοτικό Σχολείο Μονοδρύου Εύβοιας, ένας σωλήνας του καλοριφέρ, που είχε αντικατασταθεί την προηγούμενη ημέρα, έσπασε κατά τη διάρκεια του μαθήματος, εκθέτοντας μαθητές και δασκάλους σε κίνδυνο.

ΔΟΕ: «Δεν θα περιμένουμε να θρηνήσουμε θύματα»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) εξέφρασε την έντονη αγανάκτησή του για την κατάσταση, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας και τους υπεύθυνους για αδιαφορία. Σε ανακοίνωσή της, η ΔΟΕ αναφέρει:

«Δυστυχώς, διαπιστώνουμε πως η λογική του "πάμε κι όπου βγει" διέπει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν το ΥΠΑΙΘΑ και οι υπεύθυνοι τα σχολεία και την ασφάλεια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του συνόλου των εργαζομένων στις σχολικές μονάδες.»

Η Ομοσπονδία τονίζει ότι δεν θα ανεχθεί τη συνέχιση αυτής της πολιτικής και απαιτεί από την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία άμεσες λύσεις με σαφές σχέδιο και χρονοδιάγραμμα για τη βελτίωση των σχολικών υποδομών.

Η διαχρονική υποχρηματοδότηση και οι επιπτώσεις της

Το πρόβλημα της εγκατάλειψης των σχολικών υποδομών δεν είναι τωρινό. Εδώ και δεκαετίες, η υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης έχει αφήσει χιλιάδες σχολεία με ελλείψεις σε συντήρηση, ασφάλεια και υποδομές.

Πολλά σχολικά κτίρια είναι παλαιά, με ανεπαρκή θέρμανση, διαβρωμένες σωληνώσεις και κτιριακές φθορές.
Οι τοπικές αρχές συχνά αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες συντήρησης, λόγω περιορισμένων πόρων.
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές καλούνται να λειτουργούν σε ακατάλληλες συνθήκες, με κινδύνους τόσο για την υγεία όσο και για την ασφάλειά τους.

Οι επαναλαμβανόμενες καταγγελίες δείχνουν πως το ζήτημα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά. Η πολιτεία οφείλει:

-Να προχωρήσει σε εθνικό σχέδιο ανακαίνισης και συντήρησης των σχολικών κτιρίων.
-Να αυξήσει τη χρηματοδότηση για τη βελτίωση της σχολικής υποδομής.
-Να διασφαλίσει άμεσες επισκευές σε επικίνδυνες σχολικές μονάδες.
-Να καθιερώσει τακτικούς και αυστηρούς ελέγχους στις εγκαταστάσεις των σχολείων.

Το ερώτημα που τίθεται είναι απλό: Θα πρέπει να φτάσουμε σε τραγωδία για να ληφθούν σοβαρά μέτρα;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πότε θα βγουν οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών για προσλήψεις

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

texniti noimosini
Από το πένθος στην καινοτομία: Μια startup εταιρεία με συνιδρυτή την τεχνητή νοημοσύνη
Με «συνεργάτη» την AI, σχεδιάζει μια καινοτόμο πλατφόρμα που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι διαχειρίζονται το πένθος
Από το πένθος στην καινοτομία: Μια startup εταιρεία με συνιδρυτή την τεχνητή νοημοσύνη