Στο φάσμα του αυτισμού-Στο σχολείο δυο λέξεις είναι το ζητούμενο: «Τα κατάφερες»!
Η σχολική διαδρομή για το κάθε παιδί , είτε είναι στο φάσμα του αυτισμού, είτε είναι τυπικής ανάπτυξης, πρέπει να είναι χαραγμένη με τέτοιο τρόπο , ώστε να ενθαρρύνει το παιδί, να του παρέχει εκτός από γνώσεις, ασφάλεια και κοινωνική ένταξη

Ο Σ. πέρασε το κατώφλι του γυμνασίου στα 13 του. Μαζί του, δίπλα του ήταν η συνοδός του, που είχε και στο δημοτικό.

Είχε ήδη χάσει μια χρονιά λόγω επανάληψης του νηπιαγωγείου. Φοβισμένος σχεδόν τρομοκρατημένος κοιτούσε το τεράστιο κτίριο. Η σύνοδος του δίπλα του, του κρατούσε το χέρι σφιχτά και του ψιθύριζε συνέχεια: ‘’είσαι πρώτη γυμνασίου. Είμαι περήφανη για σένα. Τα κατάφερες!!! ‘’

Εκείνος γυρνούσε αμήχανα το κεφάλι του προσπαθώντας να συνηθίσει το χώρο… Υποφέροντας από τους δυνατούς θορύβους κάνοντας υπεράνθρωπη προσπάθεια να μείνει ήρεμος…

Κάποιοι συμμαθητές του από το δημοτικό τον πλησίασαν τον αγκάλιαζαν, χαιρετούσαν εγκάρδια και την σύνοδο του γιατί 6 χρόνια στο δημοτικό ήταν πια σαν την δεύτερή τους δασκάλα. Με δειλά βήματα περπάτησαν μαζί μέχρι την είσοδο….’’ 

Όταν το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ προτείνει ειδικό σχολείο για την φοίτηση κάποιου μαθητή, η οικογένεια μπορεί να επιλέξει για το παιδί να φοιτήσει στο γενικό σχολείο με την βοήθεια της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης. Κάποιοι θα πουν ότι αυτό γίνεται από ματαιοδοξία γιατί οι γονείς δεν αποδέχονται τις σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού. Αυτό έχει μια πιθανότητα όντως να συμβαίνει. Η πλειοψηφία όμως των γονιών δεν επιλέγουν το γενικό σχολείο γι αυτό τον λόγο. Οι γονείς θέλουν να εξασφαλίσουν ένα ασφαλές περιβάλλον για το παιδί τους. Ένα περιβάλλον όπου δεν θα κινδυνεύει να αντιγράψει συμπεριφορές από συμμαθητές του και που θα αναδείξει το δυναμικό του παιδιού.

Ο γονιός του αυτιστικού παιδιού έχει βιώσει στα σχολικά χρόνια του παιδιού του τέτοιο στρες που σύμφωνα με μελέτες είναι παρόμοιο με το στρες που βιώνει ένας στρατιώτης σε μάχη.

Και δεν είναι οι μαθησιακές δυσκολίες το θέμα. Είναι κυρίως η αποδοχή από την ομάδα. Είναι η ενσωμάτωση στην σχολική διαδικασία. Είναι η κατανόηση στην διαφορετικότητα. Αυτό παλεύει η οικογένεια. Γι αυτό γίνεται η προσπάθεια. Για να μπορέσει το παιδί να ενταχθεί κοινωνικά. Αρκεί να έχει την αποδοχή, την αγάπη , την κατανόηση, το φιλικό χτύπημα στην πλάτη από συμμαθητές και δασκάλους. Ο σύνοδός θα πρέπει να επιλεχθεί κατάλληλα από την οικογένεια ώστε να μπορεί να βοηθήσει το παιδί, να ενσωματωθεί στην σχολική και μαθησιακή διαδικασία.

Και πραγματικά το έργο του είναι πολύ δύσκολο. Πρέπει να ισορροπήσει τις εξάρσεις του παιδιού, πρέπει να μάθει να χειρίζεται τις συμπεριφορές του, πρέπει να τον βοηθήσει να γίνει μέλος της ομάδας και να τον βοηθήσει και μαθησιακά. Η επαφή με τα τυπικής ανάπτυξης παιδιά μόνο καλή επιρροή μπορεί να προκαλέσει.

Δυστυχώς η ειδική αγωγή έχει μείνει πίσω συγκριτικά με άλλες χώρες της Ευρώπης σε σχέση με τις υποδομές και την στήριξη των οικογενειών. Τα τελευταία 15 χρόνια έχει αλλάξει αρκετά η νοοτροπία για την φοίτηση του αυτιστικού παιδιού στο σχολείο, έχουν γίνει απίστευτες αλλαγές έχουν καλυτερεύσει οι συνθήκες όμως έχουν πολλά ακόμα να γίνουν στην πορεία. Ένα είναι το ζητούμενο. Η σχολική διαδρομή για το κάθε παιδί, είτε είναι στο φάσμα του αυτισμού, είτε είναι τυπικής ανάπτυξης, πρέπει να είναι χαραγμένη με τέτοιο τρόπο , ώστε να ενθαρρύνει το παιδί, να του παρέχει εκτός από γνώσεις, ασφάλεια και κοινωνική ένταξη.

Ο Σ με την βοήθεια των καθηγητών του και την φροντίδα της συνοδού του, κατάφερε να τελειώσει το σχολείο. Μα πάνω απ όλα, ένιωσε με όλη του την ψυχή σ όλη αυτή την διαδρομή των σχολικών του χρόνων, την κουβέντα που του είχε πει η σύνοδος του , την πρώτη μέρα στο γυμνάσιο. Τότε που στεκόταν μικρός μπροστά στο τεράστιο κτίριο. ‘’Τα κατάφερες.’’ ‘’

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νοσοκομείο
Στο νοσοκομείο 14χρονη στο Ρέθυμνο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε γλέντι
Η ανήλικη μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο για τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις και παρακολούθηση της κατάστασής της.
Στο νοσοκομείο 14χρονη στο Ρέθυμνο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε γλέντι
σιασος
Ιστορική επίσκεψη της Προέδρου του Yale στο ΕΚΠΑ: Αναγόρευση του Peter Salovey σε Επίτιμο Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών
Αυτή ήταν η πρώτη επίσημη επίσκεψη της νέας Προέδρου του Yale εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών, γεγονός που αποτελεί μεγάλη τιμή για την Ελλάδα και το...
Ιστορική επίσκεψη της Προέδρου του Yale στο ΕΚΠΑ: Αναγόρευση του Peter Salovey σε Επίτιμο Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών
nipiagogeio
Πρωτοφανής παρέμβαση: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «κατάσχεση αιθουσών» νηπιαγωγείων πριν καν τη λήξη του διδακτικού έτους
Καταγγελία για αυθαιρεσία του Δήμου Αθηναίων στα νηπιαγωγεία
Πρωτοφανής παρέμβαση: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «κατάσχεση αιθουσών» νηπιαγωγείων πριν καν τη λήξη του διδακτικού έτους
σχολική τάξη, σχολείο, θρανία, καρέκλες, πίνακας, μαυροπίνακας
Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας σε Γυμνάσιο της Λάρισας – Έδειραν 15χρονη και ανέβασαν βίντεο στο Instagram
Σύμφωνα με την καταγγελία, η δράστιδα της επιτέθηκε βίαια, ενώ δύο ακόμα ανήλικοι φέρονται να συμμετείχαν στην πράξη — ο ένας κρατούσε τη 15χρονη...
Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας σε Γυμνάσιο της Λάρισας – Έδειραν 15χρονη και ανέβασαν βίντεο στο Instagram