Παιδί παίζει με παιχνίδια
Μπορεί ο αριθμός των παιχνιδιών να επηρεάζει τον χρόνο που αφιερώνει ένα μικρό παιδί σε κάθε παιχνίδι και την ποιότητα του παιχνιδιού του;

Μάλλον δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει δει αυτήν την εικόνα: Χριστούγεννα ή ίσως σε ένα πάρτι γενεθλίων, ένα παιδί και άπειρα δώρα. Αρχίζει να τα ανοίγει. Σκίζει τα περιτυλίγματα, παλεύει με τις συσκευασίες και, τελικά, φτάνει στο τελευταίο. Χωρίς να δείχνει ιδιαίτερη προσοχή για κάποιο συγκεκριμένο παιχνίδι, το παιδί ρωτά: «Αυτά είναι όλα;».

Αυτό και μόνο εγείρει ένα ενδιαφέρον ερώτημα, σύμφωνα με τον David J. Bredehoft, ομότιμο καθηγητή και πρώην πρόεδρο του Τμήματος Κοινωνικών και Συμπεριφορικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Concordia: Μπορεί ο αριθμός των παιχνιδιών να επηρεάζει τον χρόνο που αφιερώνει ένα μικρό παιδί σε κάθε παιχνίδι και την ποιότητα του παιχνιδιού με κάθε παιχνίδι;

Για να ελέγξουν την υπόθεση ότι ένα περιβάλλον με λιγότερα παιχνίδια θα οδηγούσε σε υψηλότερη ποιότητα παιχνιδιού, μία επιστημονική ομάδα το 2018 δημιούργησε μια έξυπνη εργαστηριακή μελέτη. Στην έρευνα συμμετείχαν 36 νήπια ηλικίας 18 και 30 μηνών και οι γονείς τους. Οι συμμετέχοντες είχαν παρόμοιο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο και την τυπική ανάπτυξη προσωπικών-κοινωνικών, κινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων.

Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν 32 διαφορετικά παιχνίδια.

Τα παιχνίδια προέρχονταν από τέσσερις κατηγορίες: (1) εκπαιδευτικά (σχήματα, χρώματα, μέτρηση), (2) παιχνίδια ρόλων (παιχνίδια που προτείνουν θεματικό παιχνίδι), (3) δράσης (χτίσιμο, στοίβαξη, άνοιγμα, στρίψιμο) και (4) οχήματα (παιχνίδια που πρέπει να σπρώξει το παιδί). Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε σε δύο παρόμοιες αίθουσες παιχνιδιού.

Υπήρχαν δύο σενάρια για το παιχνίδι: μία κατάσταση με τέσσερα παιχνίδια και μία κατάσταση με 16. Τα παιχνίδια επιλέχθηκαν τυχαία από τις τέσσερις κατηγορίες παιχνιδιών και κατανεμήθηκαν σε μία από τις δύο ομάδες (με τα 4 ή τα 16 παιχνίδια). Κάθε νήπιο με τον φροντιστή του κλήθηκαν να μείνουν με τα παιχνίδια τρεις φορές, για μία ώρα τη φορά.

Τι παρατήρησαν οι ερευνητές

Η ερευνητική ομάδα κατέγραψε τρία είδη δεδομένων.

  • Πόσες φορές έπαιξε το νήπιο με ένα παιχνίδι.
  • Τον συνολικό χρόνο που έπαιξε το νήπιο με κάθε παιχνίδι.
  • Τους διαφορετικούς τρόπους και τα είδη παιχνιδιού με κάθε παιχνίδι (π.χ. τύμπανο, ρίψη, εξερεύνηση, προσποίηση, αντιστοίχιση και ούτω καθ’ εξής).

Αποτελέσματα

Τι διαπίστωσαν; Διαπίστωσαν σημαντική διαφορά στην ποιότητα του παιχνιδιού των νηπίων όταν υπήρχαν 4 παιχνίδια αντί για 16.

Τα νήπια, όταν είχαν τέσσερα παιχνίδια, έπαιζαν καλύτερα απ’ ό,τι με τα 16.

Με τα 4 παιχνίδια, τα νήπια:

  • Έπαιζαν με λιγότερα παιχνίδια.
  • Έπαιζαν περισσότερη ώρα και με μεγαλύτερη αφοσίωση με κάθε παιχνίδι.
  • Έπαιζαν με πιο ευφάνταστους τρόπους με κάθε παιχνίδι.

Η ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα λιγότερα παιχνίδια βελτίωναν την ποιότητα του παιχνιδιού, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός παιχνιδιών φαινόταν να αποσπά την προσοχή, γεγονός που έκανε τα νήπια να εγκαταλείπουν το ένα παιχνίδι για να εξερευνήσουν κάποιο άλλο.

Ο έλεγχος της προσοχής είναι μια βασική δεξιότητα που πρέπει να κατακτήσουν τα παιδιά. Τα πάρα πολλά παιχνίδια δημιουργούν περισπασμούς. Τα νήπια έπαιξαν διπλάσιο χρόνο με τα παιχνίδια όταν είχαν μόνο 4 και με πιο ευφάνταστους τρόπους.

Είναι υπερβολή το να έχεις πάρα πολλά παιχνίδια;

Ο μέσος αριθμός παιχνιδιών στο περιβάλλον των συμμετεχόντων ήταν σχεδόν 90 παιχνίδια, με ορισμένους γονείς να μην μπορούν να υπολογίσουν ακριβή αριθμό και να αναφέρουν απλά «πολλά».

Η έρευνα εντόπισε υπερβολή σε τρία επίπεδα: υπερβολική προσφορά, υπερβολική φροντίδα και πολύ λίγη δομή.

Η υπερβολή μπορεί να μην αφορά μόνο τα υλικά αγαθά, αλλά μπορεί επίσης να φανεί και στις δραστηριότητες που προγραμματίζουν για τα παιδιά οι γονείς.

Τα παιχνίδια, τα ρούχα, τα προνόμια, η ψυχαγωγία, ο αθλητισμός και τα camp εμπίπτουν στην κατηγορία του να δίνεις πάρα πολλά.

Αυτοί οι τρεις τύποι υπερκατανάλωσης μπορούν να αλληλεπιδράσουν και να επηρεάσουν την ανάπτυξη του παιδιού.

Πηγή: iatropedia.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kne-logotypo-1200x700.jpg
Καταδίκη της επίθεσης από την ΚΝΕ: «Τραμπούκικη ενέργεια που εξυπηρετεί τον αποπροσανατολισμό»
«Η απάντηση θα δοθεί στις φοιτητικές εκλογές», τονίζει η οργάνωση
Καταδίκη της επίθεσης από την ΚΝΕ: «Τραμπούκικη ενέργεια που εξυπηρετεί τον αποπροσανατολισμό»
nekros
Τραγωδία στο Κερατσίνι: Βρέθηκε νεκρός στην αποθήκη του σπιτιού του ο 43χρονος που αγνοούνταν από τις 28 Απριλίου
Τραγικό τέλος στην υπόθεση εξαφάνισης – Νεκρός στην αποθήκη του σπιτιού του ο 43χρονος που αναζητούνταν από τις 28 Απριλίου
Τραγωδία στο Κερατσίνι: Βρέθηκε νεκρός στην αποθήκη του σπιτιού του ο 43χρονος που αγνοούνταν από τις 28 Απριλίου
iaponia
Σοκ στην Οσάκα: Άνδρας έπεσε με το αυτοκίνητο σε μαθητές – «Είχα βαρεθεί τα πάντα»
Επτά παιδιά τραυματίστηκαν αλλά νοσηλεύονται εκτός κινδύνου – Ο δράστης συνελήφθη για απόπειρα ανθρωποκτονίας
Σοκ στην Οσάκα: Άνδρας έπεσε με το αυτοκίνητο σε μαθητές – «Είχα βαρεθεί τα πάντα»
xrisoxoidis
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
Οργή Χρυσοχοΐδη για την επίθεση στη Νομική – Βολές κατά των πανεπιστημιακών αρχών για αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»