ΟΙΕΛΕ για επιμόρφωση: «Χρήσιμη αλλά με πρόσθετη αμοιβή εκτός ωραρίου»
«Χρήσιμη, αλλά με πρόσθετη αμοιβή αν πραγματοποιείται εκτός εργασιακού ωραρίου, η επιμόρφωση εκπαιδευτικών», λέει η ΟΙΕΛΕ

Με πρόσθετη αμοιβή, ζητά η ΟΙΕΛΕ, να πραγματοποιείται η επιμόρφωση εκπαιδευτικών, όταν γίνεται εκτός εργασιακού ωραρίου.

Στην ανακοίνωσή της, τονίζει πως στηρίζει κάθε σοβαρή επιμορφωτική δραστηριότητα για τους εκπαιδευτικούς.

«Οι επιμορφωτικές αυτές πρωτοβουλίες των σχολείων να διεξάγονται με όρους και προϋποθέσεις, χωρίς να θίγονται τα στοιχειώδη εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα των συναδέλφων μας. Κάθε εκπαιδευτικός, κάθε εργαζόμενος δικαιούται να περάσει τον ελεύθερο χρόνο του με την οικογένειά του, τα παιδιά του, για αναψυχή, για ξεκούραση», τονίζει χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Χρήσιμη μεν, αλλά υπό προϋποθέσεις και με πρόσθετη αμοιβή αν πραγματοποιείται εκτός εργασιακού ωραρίου

Η ΟΙΕΛΕ στηρίζει κάθε σοβαρή επιμορφωτική δραστηριότητα για τους εκπαιδευτικούς. Άλλωστε διαχρονικά έχουμε δείξει με πράξεις (χαρακτηριστικό παράδειγμα η συνεργασία με το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για το επιμορφωτικό πρόγραμμα στο CERN που θα συνεχιστεί και αυτή τη σχολική χρονιά) ότι θεωρούμε πως η επιστημονική στήριξη των εκπαιδευτικών βαίνει προς όφελος της εκπαιδευτικής πράξης και των  μαθητών μας.

Αρκεί οι επιμορφωτικές αυτές πρωτοβουλίες των σχολείων να διεξάγονται με όρους και προϋποθέσεις, χωρίς να θίγονται τα στοιχειώδη εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα των συναδέλφων μας. Κάθε εκπαιδευτικός, κάθε εργαζόμενος δικαιούται να περάσει τον ελεύθερο χρόνο του με την οικογένειά του, τα παιδιά του, για αναψυχή, για ξεκούραση. Η συμμετοχή του σε οποιαδήποτε δραστηριότητα εκτός του εργασιακού του ωραρίου χωρίς τη βούλησή του και χωρίς πρόσθετη αμοιβή είναι έκνομη πράξη!

Δεχόμαστε το τελευταίο διάστημα ερωτήματα και καταγγελίες από συναδέλφους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σχετικά με τις επιμορφωτικές δράσεις που διοργανώνουν κάποια ιδιωτικά σχολεία κυρίως εκτός νόμιμου εργασιακού ωραρίου. Τα περισσότερα ερωτήματα αφορούν στον υποχρεωτικό ή προαιρετικό χαρακτήρα των επιμορφωτικών σεμιναρίων, στην διεξαγωγή τους εντός ή εκτός διδακτικού και εργασιακού ωραρίου και στην υπερωριακή αμοιβή, αν αυτά διεξάγονται εκτός χρόνου εργασίας.

Η νομοθεσία για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Σχετικές διατάξεις για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνονται στα άρθρα 95 και 96 του Ν. 4823/2021. Σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές:

-Με απόφαση του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος.
-Τα επιμορφωτικά σεμινάρια διενεργούνται εκτός του διδακτικού ωραρίου.
-Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια είναι προαιρετική.

Η ερμηνεία των διατάξεων και το ζήτημα του εργασιακού εκφοβισμού
Σύμφωνα με το νομικό σύμβουλο της ΟΙΕΛΕ Γ. Μελισσάρη, οποιαδήποτε εργασιακή δραστηριότητα λαμβάνει χώρα πέραν του 30ώρου (ή του ωραρίου που προκύπτει αναλογικά στους μειωμένου ωραρίου συναδέλφους), οφείλει να αποζημιωθεί πέραν του μηνιαίου μισθού. 

Αφού, σύμφωνα με το νόμο, οι επιμορφωτικές δράσεις διεξάγονται εκτός διδακτικού ωραρίου, υπάρχουν οι ακόλουθες περιπτώσεις:

1.    Να πραγματοποιούνται εντός του εργασιακού ωραρίου ή ωραρίου παραμονής στη σχολική μονάδα

2.    Να πραγματοποιούνται εκτός εργασιακού ωραρίου (30ωρου ή αναλογικά για τους έχοντες μειωμένο ωράριο).

Επειδή το φαινόμενο των απογευματινών επιμορφώσεων (άρα εκτός χρόνου εργασίας) παίρνει χαρακτήρα επιδημίας σε κάποια ιδιωτικά σχολεία, αποσαφηνίζεται ότι, όποιοι εκπαιδευτικοί με τη δική τους βούληση τα παρακολουθήσουν, πρέπει να λάβουν πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις ώρες απασχόλησής τους.
Δυστυχώς, σε πολλά ιδιωτικά σχολεία πληροφορούμαστε ότι η προαιρετική συμμετοχή των συναδέλφων σε εκτός χρόνου εργασίας επιμορφωτικές δράσεις μετατρέπεται με άμεση ή έμμεση πίεση σε «υποχρεωτική». Κάτι τέτοιο συνιστά έκνομη ενέργεια εκ μέρους του εργοδότη, επειδή δημιουργεί «εκφοβιστικό, εχθρικό και επιθετικό περιβάλλον εργασίας» σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4808/2021. Σε αυτή την περίπτωση, οι συνέπειες για τον παραβάτη εργοδότη είναι βαρύτατες. Απειλείται με βαριές διοικητικές κυρώσεις και γεννιέται αξίωση του εκπαιδευτικού για αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης. Πολύ κρίσιμο εδώ να τονιστεί ότι απαγορεύεται ρητά η καταγγελία σύμβασης εφόσον συνιστά εκδικητική συμπεριφορά για την διαμαρτυρία του εκπαιδευτικού ή για την εκδήλωση της πρόθεσής του να μην συμμετέχει στην επιμόρφωση.

Να σημειωθεί εδώ, τέλος, ότι, σύμφωνα με την από 28-10-2021 εκδοθείσα απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης βάσει των διατάξεων της οδηγίας 2003/88/ΕΚ, η επαγγελματική κατάρτιση έξω από το ωράριο ενός εργαζόμενου θεωρείται χρόνος εργασίας και καταπάτηση του δικαιώματος ανάπαυσης, άρα πρέπει να αμειφθεί.
Καλούμε τους συναδέλφους που υφίστανται πιέσεις να συμμετέχουν σε εκτός χρόνου εργασίας επιμορφωτικές δράσεις να ενημερώνουν άμεσα την Ομοσπονδία και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 1/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi arrosto koronoios gripi
Γιατί επανέρχονται ξεχασμένες παιδικές ασθένειες, όπως η ιλαρά και ο κοκκύτης
Ιλαρά, κοκκύτης, σοβαρά περιστατικά μηνιγγίτιδας. Πώς γίνεται ασθένειες που προλαμβάνονται με τον παιδικό εμβολιασμό να είναι σε εξάρση
Γιατί επανέρχονται ξεχασμένες παιδικές ασθένειες, όπως η ιλαρά και ο κοκκύτης