ΟΙΕΛΕ: Καλεί τα κόμματα να πάρουν θέση για το «παζάρι» τίτλων σπουδών ιδιωτικών Κολεγίων
ΟΙΕΛΕ: Ο χώρος της ιδιωτικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης είναι βαθιά προβληματικός. Η εποπτεία της πολιτείας, ιδιαίτερα του Υπουργείου Παιδείας, είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Η Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕκαλεί την κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να πάρουν θέση για το ζήτημα των πτυχίων που δεν αναγνωρίζονται από μεγάλο εκπαιδευτικό όμιλο, καθώς η υπόθεση που σχετίζεται με το αγαθό της Παιδείας, με το μέλλον χιλιάδων νέων ανθρώπων, με την πρόσβαση στην εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας, με τη διόγκωση των ανισοτήτων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Η συνταρακτική αποκάλυψη της ιστοσελίδας Data Journalists για «κούφιους» τίτλους σπουδών από μεγάλο εκπαιδευτικό όμιλο που δραστηριοποιείται στον χώρο της (απολύτως ανεξέλεγκτης) ιδιωτικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης συζητήθηκε ιδιαίτερα στο δημόσιο διάλογο. Φώτισε, δε, έναν πολύ σκοτεινό χώρο σε μια κρίσιμη περίοδο, όταν συζητείται η «παράκαμψη» του άρθρου 16 και η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων μέσα σε ένα ακραίο τοπίο επιχειρηματικής ασυδοσίας και ανομίας. Προκαλεί, επομένως, εντύπωση ότι μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει από την κυβέρνηση και (ιδίως) την αντιπολίτευση κάποια ιδιαίτερη αντίδραση για ένα τόσο σημαντικό θέμα που αφορά σε χιλιάδες νέες και νέους που φοιτούν σε ιδιωτικά Κολλέγια, καταβάλλοντας εξαιρετικά υψηλά δίδακτρα.

Ως Ομοσπονδία έχουμε ασχοληθεί ιδιαίτερα με την νομιμότητα των τίτλων σπουδών που εκδίδουν ιδιωτικοί φορείς εκπαίδευσης, γνωρίζοντας πόσο κρίσιμο είναι το ζήτημα για την προστασία του ευαίσθητου χώρου της Παιδείας και για την όξυνση των ανισοτήτων. Η εξαγορά τίτλων σπουδών μετατρέπει το εκπαιδευτικό αγαθό σε εμπόρευμα και την πρόσβαση στη γνώση και στην αγορά εργασίας σε προνόμιο, όχι για όσους κοπιάζουν αλλά για όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν.

Είναι πολύ γνωστή στο πανελλήνιο η περίφημη υπόθεση της έκδοσης χιλιάδων παράνομων δήθεν άριστων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά τεχνικά λύκεια κυρίως της επαρχίας πριν από περίπου 20 χρόνια, την οποία ανέδειξε η ΟΙΕΛΕ. Παρά το γεγονός ότι η τότε Υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου με μια γενναία απόφαση έβαλε λουκέτο σε 18 ιδιωτικά ΤΕΕ και νομοθέτησε για την επανεξέταση των αποφοίτων (που έλαβαν 20ρια χωρίς να παρακολουθούν μαθήματα και εργαστήρια…), περίπου 1.500 από αυτούς έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ στο δημόσιο και δη σε υπηρεσίες δημόσιας υγείας (!), παίρνοντας τις θέσεις αποφοίτων δημόσιων λυκείων που μόχθησαν για το βαθμό τους.

Ο χώρος της ιδιωτικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης είναι βαθιά προβληματικός. Η εποπτεία της πολιτείας, ιδιαίτερα του Υπουργείου Παιδείας, είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης κατάστασης είναι να υπάρχουν τραγικές εργασιακές σχέσεις με ωρομίσθια πείνας (οι εκπαιδευτικοί των ΙΕΚ είναι το χαμηλότερα αμειβόμενο επιστημονικό προσωπικό στην Ευρώπη), αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία, τάξεις και μαθητές φαντάσματα, ώστε να εισπράττουν οι ιδιοκτήτες επιχορηγήσεις από την Ε.Ε. και τίτλοι σπουδών συχνά αμφίβολης νομιμότητας. Οι εξετάσεις πιστοποίησης των αποφοίτων ΙΕΚ από τον ΕΟΠΠΕΠ είναι ο μόνος αυτή τη στιγμή τρόπος διασφάλισης της διαφάνειας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο χώρο.

Όμως οι ιδιοκτήτες ΙΕΚ και Κολλεγίων είναι ένα πανίσχυρο επιχειρηματικό λόμπι σε έναν χώρο που διακινούνται τεράστια ποσά. Η θεσμοθέτηση (μετά από πιέσεις των συγκεκριμένων επιχειρηματιών) της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και το συνεπακόλουθο κόψιμο 25.000 παιδιών από την δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση ήταν ένα τεράστιο δώρο χιλιάδων «πελατών» για τις δομές αυτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεγάλος όμιλος που πρόσφατα εξαγοράστηκε από fund έναντι του ποσού των 300 εκατομμυρίων περίπου τετραπλασίασε τα κέρδη του, μετά την καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Το επιχειρηματικό αυτό λόμπι θα χρησιμοποιήσει κάθε μέσον προκειμένου να μην υπάρξει κανένας έλεγχος στο χώρο και να συνεχίζεται ανενόχλητο το πάρτι του χρήματος, αλλά και ο απόλυτος ευτελισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον αδιαφάνειας και ασυδοσίας, η προσπάθεια νομοθέτησης μη κερδοσκοπικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων δεν θα πρέπει να προκαλεί ευφορία, αλλά προβληματισμό και ανησυχία. Η πολυετής εμπειρία μας στο χώρο της τυπικής (ιδιωτικά σχολεία) και της μη τυπικής (Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών) εκπαίδευσης εμπειρία μας έχει δείξει ότι, παρά τις βαρύγδουπες κατά καιρούς εξαγγελίες για ρυθμιστικό πλαίσιο «αυστηρών όρων και προϋποθέσεων εποπτείας», οι επιχειρηματικές πιέσεις είναι πολύ ισχυρές και εμποδίζουν κάθε προσπάθεια κάθαρσης. Όπως είχε τονίσει στη δημόσια παρέμβασή του για την κατάργηση του άρθρου 16 ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Γ. Χριστόπουλος, «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να οδηγηθούμε σε ένα ατελείωτο πάρτι εμπορίας τίτλων σπουδών για έχοντες και κατέχοντες με ανυπολόγιστες συνέπειες για την ελληνική κοινωνία. Εάν δεν μπουν ισχυροί όροι εποπτείας του κράτους, όπως αυτοί που ισχύουν στο γαλλικό και στο γερμανικό Σύνταγμα, τα δεινά της ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μεταφερθούν και στην ανώτατη».

Η Ομοσπονδία μας καλεί την κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να πάρουν θέση για το ζήτημα αυτό που σχετίζεται με το αγαθό της Παιδείας, με το μέλλον χιλιάδων νέων ανθρώπων, με την πρόσβαση στην εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας, με τη διόγκωση των ανισοτήτων. Καταθέτουμε, δε, στο δημόσιο διάλογο τα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Θα υπάρξει δίωξη εναντίον αυτών που εξαπατούν την κοινωνία τάζοντας τίτλους σπουδών χωρίς αντίκρισμα;

  • Θα υπάρξει, επιτέλους, θεσμοθέτηση ενός αποτελεσματικού ρυθμιστικού πλαισίου για το χώρο της ιδιωτικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης, ώστε να ελέγχονται στοιχειωδώς τα ιδιωτικά ΙΕΚ και Κολλέγια και να αποφεύγονται οι παραβάσεις της εκπαιδευτικής και της εργατικής νομοθεσίας;

  • Θα θεσμοθετηθεί πιστοποίηση των αποφοίτων των ανεξέλεγκτων ιδιωτικών Κολλεγίων, όπως ισχύει και για τους αποφοίτους ΙΕΚ;

  • Ποια είναι η θέση των κομμάτων για την άμεση ή έμμεση κατάργηση του άρθρου 16 μέσα σε αυτό το σαθρό περιβάλλον ακραίας ανομίας και για τις συνεπακόλουθες κοινωνικές συνέπειες της χωρίς όρους και όρια εμπορευματοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσοχή! Σβήστε αμέσως αυτές τις εφαρμογές από το κινητό σας

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

bullying
Δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού αύριο στο Σύνταγμα
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας στο σχολείο...
Δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού αύριο στο Σύνταγμα
amfitheatro-aei-foitites1
ΑΠΘ - ΕΚΠΑ: Να παραμείνει ως προϋπόθεση εγγραφής των αλλοδαπών φοιτητών η πιστοποιημένη γνώση της νέας ελληνικής γλώσσας
«Το πιστοποιητικό γλωσσικής επάρκειας εξάλλου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή σε πανεπιστήμια διεθνώς και χωρίς αυτό δεν καθίσταται...
ΑΠΘ - ΕΚΠΑ: Να παραμείνει ως προϋπόθεση εγγραφής των αλλοδαπών φοιτητών η πιστοποιημένη γνώση της νέας ελληνικής γλώσσας
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Επίθεση στους φοιτητές που αγωνίζονται ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Εισέβαλαν για "ενισχύσεις" στο κτίριο, ομάδα ατόμων - με καλυμμένα πρόσωπα και μη - ανάμεσα στα οποία ταυτοποιήθηκαν μέλη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και ο...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Επίθεση στους φοιτητές που αγωνίζονται ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια