κενα
Το υπουργείο Παιδείας παίρνει τα μέτρα του. Σύμφωνα με τους ορισμούς του η ύλη πρέπει να βγει και αν δεν βγαίνει πρέπει να γίνει "αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της" και όπως και να έχει για όλα ευθύνονται οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων.

Έχει γίνει πλέον μέρος της εκπαιδευτικής πολιτικής τα τελευταία χρόνια η αποστολή εγκυκλίου με την οποία καλούνται οι εκπαιδευτικοί να ολοκληρώσουν την διδακτέα-εξεταστέα ύλη μέχρι την λήξη των μαθημάτων, ενώ οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων παρακαλούνται, όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, να διευκολύνουν την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης των «γραπτώς» εξεταζομένων μαθημάτων, αναμορφώνοντας το ωρολόγιο πρόγραμμα

Συνήθως η εγκύκλιος αυτή στέλνεται στα μέσα του σχολικού έτους, φέτος στάλθηκε στις 2 Νοεμβρίου "στην προσπάθεια συμβολής στην αποτελεσματικότερη προετοιμασία των μαθητών/τριών για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις 20232024 και των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. για τις προαγωγικές εξετάσεις 2023-2024, στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας".

Έχοντας από τότε περάσει περίπου ένας μήνας γίνεται κατανοητό γιατί το υπουργείο βιάστηκε φέτος να στείλει την παραπάνω Εγκύκλιο. Προφανώς γιατί ενώ υπάρχουν πάνω από 5.000 κενά στα σχολεία και ενώ απέχουμε πλέον τρεις περίπου εβδομάδες για τις διακοπές των γιορτών, το υπουργείο έχει καθυστερήσει τις προσλήψεις των απαιτούμενων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε βαθμό τέτοιο που η μεγαλύτερη εκπαιδευτική ομοσπονδία τη χώρα, η ΔΟΕ, να χαρακτηρίσει σε ανακοίνωσή της, χθες Δευτέρα 27 Νοεμβρίου, "ανερμάτιστη την τακτική της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Αως προς την κάλυψη των κενών με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς" σημειώνοντας παράλληλα ότι «η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχει επιλέξει να καταδικάσει τα δημόσια σχολεία σε υπολειτουργία την ίδια στιγμή που προχωράει σε αλλεπάλληλες κενές περιεχομένου εξαγγελίες προς παραπλάνηση της κοινής γνώμης»

Βέβαια το υπουργείο Παιδείας παίρνει τα μέτρα του. Σύμφωνα με τους ορισμούς του η ύλη πρέπει να βγει και αν δεν βγαίνει πρέπει να γίνει "αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της" και όπως και να έχει για όλα ευθύνονται οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων.

Τι επιμελώς «ξεχνούν» οι αρχιερείς της εκπαιδευτικής κανονικότητας;

- Ότι είναι οι ίδιοι που άφησαν για μια ακόμη χρονιά τα σχολεία με υπερφορτωμένες τάξεις μια σχολική διαδικασία που προχωρούσε και προχωρά με πολλά εμπόδια λόγω των ειδικών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί. 

- Ότι είναι οι ίδιοι που άφησαν δεκάδες εκατοντάδες σχολεία και χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς για μεγάλα χρονικά διαστήματα και αυτό μπορεί κανείς εύκολα να το διαπιστώσει απλά κοιτάζοντας τις διάφορες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για να καλύψουν ισάριθμα εκπαιδευτικά κενά που «έχασκαν» μέρες και εβδομάδες.

Επί της ουσίας, επιβάλουν στα σχολεία την όπως-όπως κάλυψη της εξεταστέας ύλης ή την αναμόρφωση του προγράμματος, πολλαπλασιάζοντας τις ώρες των εξεταζόμενων μαθημάτων  εις βάρος των άλλων μαθημάτων και των μαθητών των άλλων τάξεων. Για χάρη της εξεταστέας ύλης και της Τράπεζας Θεμάτων που τροφοδοτείται από αυτήν  οι μαθητές της Α΄ και Β΄ και Γ΄ Λυκείου θα πρέπει «χωνέψουν» σε λίγο χρόνο όσα θα έπρεπε να διδαχθούν σε περισσότερο.

 Η «παιδαγωγική» φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας

Αυτή είναι λοιπόν η «παιδαγωγική» φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας. Απαιτούν να γίνει ένα πασάλειμμα σε όλες τις τάξεις, ίσα για να φαίνεται ότι βγήκε η ύλη, για να επιβάλουν την τράπεζα Θεμάτων που τρέφεται από την εξεταστέα ύλη και να θερίσουν τους αδύναμους.

Είναι φανερό ότι το «τρέξιμο» στην εξεταστέα ύλη» ήταν και παραμένει ένα μεγάλος βραχνάς. Αγνοεί το Υπουργείο Παιδείας ότι στα περισσότερα μαθήματα η εξεταστέα ύλη μόνο τυπικά μπορεί να ολοκληρωθεί λόγω του αυξημένου όγκου της; Όχι βέβαια. Φυσικά το γνωρίζει αλλά δεν το απασχολεί καθώς είναι της αντίληψης ότι «το να “βγάλεις” την ύλη είναι αξία. Το να μορφώσεις μαθητές είναι απλώς ξεπερασμένη ιδεοληψία».

Και αν το Υπουργείο Παιδείας ορίζει ότι «όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις και απολυτήριες εξετάσεις παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της», όσοι αναπνέουν την κιμωλία μέσα στην τάξη γνωρίζουν ότι η γνώση δεν είναι ένα πιάτο φαγητό που μπορεί κανείς να το φάει με μια κουταλιά αρκεί να του δοθεί μεγάλο κουτάλι.

Στοιχειώδη γνώση να έχει κάποιος για την κατάσταση στις σχολικές τάξεις και για τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της μάθησης αντιλαμβάνεται ότι η επιτάχυνση στην παράδοση της ύλης έχει καταστρεπτικές συνέπειες καθώς χιλιάδες μαθητές που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους επιβαλλόμενους εντατικούς ρυθμούς αποθαρρύνονται και ενσωματώνουν την ήττα.

Συνέπειες όμως υπάρχουν και για τον εκπαιδευτικό που μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα στην απώλεια του παιδαγωγικού του ρόλου, του δασκάλου εμψυχωτή, καθώς θα σπρώχνεται να μετεξελιχθεί σε μικρόψυχο ελεγκτή, έναν συμβολαιογράφο επιδόσεων, εξεταστή, επιτηρητή, διορθωτή, έναν κακοπληρωμένο τεχνικό χωρίς διάθεση και χαμόγελο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απα
Προσοχή! Προσπάθεια εξαπάτησης σε συνταξιούχο εκπαιδευτικό - Έβγαλαν δάνειο στο όνομά του
Οι επιτήδειοι είχαν τροποποιήσει κάποια στοιχεία του καθηγητή, όπως τη διεύθυνση κατοικίας και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου
Προσοχή! Προσπάθεια εξαπάτησης σε συνταξιούχο εκπαιδευτικό - Έβγαλαν δάνειο στο όνομά του
Παύλος Φύσσας
12 χρόνια χωρίς τον Παύλο Φύσσα: Κάλεσμα στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο μνήμης σήμερα στις 5:30μμ
Εκπαιδευτικοί στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο μνήμης για τα 12 χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα – Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου στο Κερατσίνι
12 χρόνια χωρίς τον Παύλο Φύσσα: Κάλεσμα στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο μνήμης σήμερα στις 5:30μμ
plidirio
Μούχλα στο λάστιχο του πλυντηρίου; Το φυσικό κόλπο που τη διώχνει εύκολα
Η λύση, δεν απαιτεί ακριβά ή χημικά προϊόντα. Με δύο απλά υλικά που υπάρχουν σχεδόν σε κάθε σπίτι μπορείτε να καθαρίσετε αποτελεσματικά και να...
Μούχλα στο λάστιχο του πλυντηρίου; Το φυσικό κόλπο που τη διώχνει εύκολα
φυλακη
Αθώωση της Διευθύντριας του Σχολείου Φυλακών Κέρκυρας για την υπόθεση όπλου - Ζητήθηκε συγγνώμη από το δικαστήριο
Η κυρία Δημουλή βρέθηκε κατηγορούμενη για «απόπειρα εισαγωγής όπλου» στο σωφρονιστικό κατάστημα, αλλά μετά από δίκη στις 16/9, αθωώθηκε πλήρως και...
Αθώωση της Διευθύντριας του Σχολείου Φυλακών Κέρκυρας για την υπόθεση όπλου - Ζητήθηκε συγγνώμη από το δικαστήριο