πασοκ
ΠΑΣΟΚ: Η ρύθμιση για τις σχολικές επιτροπές εντάσσεται στην λογική υπερσυγκεντρωτισμού που διέπει όλο το νομοσχέδιο. Η Κυβέρνηση ταυτίζει με μία λογική αυτοματισμού τον συγκεντρωτισμό με την αποτελεσματικότητα και την αύξηση της παραγωγικότητας.

Το ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε την πρόθεσή του να καταψηφίσει την διάταξη της κυβέρνησης για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.

Ο υπευθύνος ΚΤΕ Παιδείας του κόμματος κ.Στέφανος Παραστατίδης εξήγησε γιατί καταψηφίζει την σχετική διάταξη νόμου:

  • Πρακτικά το νομοσχέδιο καταργεί τις σχολικές επιτροπές ως νπδδ και συστήνει στη θέση τους δημοτικές επιτροπές. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν είναι η νομική μορφή αλλά η έλλειψη επαρκών πόρων και προσωπικό για την κάλυψη των σχετικών αναγκών των σχολικών μονάδων. Αντί λοιπόν να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα στην πραγματική του διάσταση, μετακυλίεται η “φτώχεια” από τις σχολικές επιτροπές ως νπδδ σε νέες επιτροπές που συστήνονται στο πλαίσιο λειτουργίας του δήμου. των οποίων ο ρόλος και οι αρμοδιότητες δεν προσδιορίζονται στοιχειωδώς από τις σχετικές διατάξεις.

  • Αυτό που είναι απολύτως σαφές είναι ότι οδηγούμαστε σε καθυστέρηση αν όχι αδυναμία εξυπηρέτησης των αναγκών των σχολείων μεταφέροντας στις υπηρεσίες των δήμων ένα σημαντικό διοικητικό και λογιστικό βάρος που στο πλαίσιο λειτουργίας των καταργούμενων σχολικών επιτροπών διεκπεραιώνεται από εξειδικευμένους εξωτερικούς συνεργάτες. Η εκτίμησή μας είναι ότι αυτή η μεταφορά του βάρους της γραφειοκρατικής και λογιστικής διαχείρισης στις οικονομικές υπηρεσίες των Δήμων θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα, καθώς θα προστεθεί ένας πολύ μεγάλος αριθμός παραστατικών τα οποία θα πρέπει να διεκπεραιώνονται από οικονομικές υπηρεσίες με πεπερασμένο αριθμό υπαλλήλων.

  • Η πρόβλεψη που καθιστά τους διευθυντές των σχολείων υπόλογους πάγιας προκαταβολής που διέπεται από ιδιαίτερα αυστηρό νομικό και λογιστικό πλαίσιο θα επιβαρύνει το ήδη επιβαρυμένο σε γραφειοκρατικές υποχρεώσεις σχολείο και το εκπαιδευτικό προσωπικό του με πρόσθετο διοικητικό βάρος σε βάρος προφανώς του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού τους ρόλου. Το ύψος και ο τρόπος προσδιορισμού και διαχείρισης της πάγιας προκαταβολής δεν προσδιορίζεται στο αρθρ. 28, ούτε και ο ακριβής ρόλος των (νέων) δημοτικών επιτροπών.

  • Θέλει να καταργήσει ακόμα και τα υπάρχοντα στοιχειώδη κριτήρια των σχολικών επιτροπών στην κατανομή των πιστώσεων, όπως αυτά του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., αλλά και την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων.

  • Η ρύθμιση για τις σχολικές επιτροπές εντάσσεται στην λογική υπερσυγκεντρωτισμού που διέπει όλο το νομοσχέδιο. Η Κυβέρνηση ταυτίζει με μία λογική αυτοματισμού τον συγκεντρωτισμό με την αποτελεσματικότητα και την αύξηση της παραγωγικότητας. Επιχειρεί να μεταδώσει και στην τοπική αυτοδιοίκηση ένα μοντέλο που σε κεντρικό επίπεδο αποτυγχάνει καθημερινά.

Η αντιπρότασή του ΠΑΣΟΚ

  • Προτείνουμε διατήρηση του θεσμού των σχολικών επιτροπών, την ενίσχυσή τους με πόρους και προσωπικό και την ένταξη σε αυτές του συνόλου του προσωπικού σχετίζεται με την σχολική καθημερινότητα (πχ σχολικές καθαρίστριες).

  • Προτείνουμε την δημιουργία ενός πλήρως παραμετροποιημένου μηχανισμού κατανομής των πόρων στα σχολεία στη βάση αντικειμενικών δεδομένων τα οποία θα είναι ανοιχτά και πλήρως προσβάσιμα στον καθένα, όπως αριθμός μαθητών, τμημάτων, αιθουσών, γυμναστηρίων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών, παλαιότητας κτηρίων, ειδικότερες ανάγκες σχολικών μονάδων

  • Προτείνουμε την θεσμοθέτηση υποχρεωτικής δημοσίευσης των δαπανών που διατίθενται στις σχολικές μονάδες.


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οκτα
Η Ελλάδα βυθίζεται σε ένα εργασιακό καθεστώς εξουθένωσης - Η 13ωρη εργασία γίνεται «κανονικότητα»
Πλέον, η ίδια η πολιτεία ανοίγει τον δρόμο ώστε ένας εργοδότης να έχει εργαζόμενους εγκλωβισμένους για 13 ώρες συνεχόμενα
Η Ελλάδα βυθίζεται σε ένα εργασιακό καθεστώς εξουθένωσης - Η 13ωρη εργασία γίνεται «κανονικότητα»
Σοφία Ζαχαράκη
Προβληματισμοί του Υπουργείου Παιδείας «για την υπερβαθμολόγηση μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου»
Το Υπουργείο Παιδείας αναθέτει στην ΑΔΙΠΠΔΕ μελέτη για την υπερβαθμολόγηση και την αναβάθμιση των κριτηρίων προαγωγής και αποφοίτησης μαθητών...
Προβληματισμοί του Υπουργείου Παιδείας «για την υπερβαθμολόγηση μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου»
ΑΔΕΔΥ: Απεργία στο Δημόσιο
Νέο Πειθαρχικό: Σήμερα η μεγάλη απεργία - Ποιοι συμμετέχουν στην κινητοποίηση
Σε απεργιακό κλοιό το Δημόσιο – Πανελλαδική κινητοποίηση αύριο με φόντο το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο
Νέο Πειθαρχικό: Σήμερα η μεγάλη απεργία - Ποιοι συμμετέχουν στην κινητοποίηση
εκπαιδευτικός
Ο αφόρητος οικονομικός γολγοθάς των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Μισθός για ένα 15νθήμερο, φτώχεια... και δανεικά!
Αν δεν φροντίσουμε εκείνους που κρατούν το σχολείο όρθιο, πώς θα φροντίσουν εκείνοι το μέλλον των παιδιών μας;
Ο αφόρητος οικονομικός γολγοθάς των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Μισθός για ένα 15νθήμερο, φτώχεια... και δανεικά!