sxoleia
«Άλλο ένα βήμα στην υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων»

Εκπαιδευτικοί Σύλλογοι καλούν για αντίσταση στην κατάργηση Σχολικών Επιτροπών και Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας (ΔΕΠ).

Η συγκεκριμένη πρακτική αποτελεί ένα επιπλέον βήμα προς την περαιτέρω υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων, ενώ έτσι τονίζεται και η κρατική αδιαφορία προς τις υλικοτεχνικές ανάγκες των σχολείων.

Όπως αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, η κυβέρνηση «θέλει να καταργήσει ακόμα και τα υπάρχοντα στοιχειώδη κριτήρια των σχολικών επιτροπών στην κατανομή των πιστώσεων, όπως αυτά  του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., αλλά και την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων».

Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείο έρχεται η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών των Δήμων και οι αρμοδιότητες μεταβιβάζονται (και αυτές) στους Διευθυντές των σχολείων. Παράλληλα παύει και η λειτουργία των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας και τις αρμοδιότητες αναλαμβάνουν τα δημοτικά συμβούλια.

Υποστηρίζεται ακόμα πως, «αν αυτοί οι σχεδιασμοί προχωρήσουν, τα ήδη υποχρηματοδοτούμενα σχολεία θα φτωχύνουν και άλλο, ανοίγεται ο δρόμος να μετατραπούν σε σχολεία αυτόνομες μονάδες με τους διευθυντές να πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο, να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο».

Η ανακοίνωση

«Άλλο ένα βήμα προς τη μείωση των κονδυλίων που κατευθύνονται στα σχολεία κάνει η κυβέρνηση, μέσω του νομοσχεδίου που κατατέθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών. Καταργεί τις σχολικές επιτροπές με προφανή διάθεση όχι μόνο να μην στηρίξει επαρκώς τις υλικοτεχνικές ανάγκες των σχολείων αλλά να κρύψει τις ευθύνες της και να πετάξει την μπάλα στην κερκίδα, στους διευθυντές  και στο ότι προαιρείσθε…

Φαίνεται ότι στην αντιλαϊκή πολιτική της δεν χωρά το σχήμα των οργανισμών των σχολικών επιτροπών οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση των πιστώσεων που της διατίθενται από το δήμο για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των σχολείων (καθαρισμός, θέρμανση, φωτισμός, ύδρευση, τηλέφωνο, αποχέτευση, αναλώσιμα κ.λπ.) και του κάθε είδους εξοπλισμού τους (έπιπλα, βιβλιοθήκες κα).

Η κυβέρνηση φαίνεται να ενοχλείται ακόμα και από το γεγονός ότι στις σχολικές επιτροπές συμμετέχουν με δικαίωμα ψήφου διευθυντές των σχολείων, εκπρόσωποι των γονέων και εκπρόσωποι των μαθητών, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι αλλάζει η κύρια ευθύνη του δήμου στις πιστώσεις για τα σχολεία. Ενώ κατά τις συνεδριάσεις των σχολικών επιτροπών, όταν συζητούνται θέματα τα οποία αφορούν συγκεκριμένη σχολική μονάδα, καλείται ο διευθυντής της οικείας σχολικής μονάδας, ο οποίος συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου.

Θέλει να καταργήσει ακόμα και τα υπάρχοντα στοιχειώδη κριτήρια των σχολικών επιτροπών στην κατανομή των πιστώσεων, όπως αυτά  του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., αλλά και την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων.

Σε τέτοιες συνθήκες χάνεται κάθε είδους αναλογία και ισότητα στο μοίρασμα των πιστώσεων, πράγμα που θα οδηγήσει σε αυθαιρεσίες και κάθε είδους συναλλαγές και πιέσεις προς τις διευθύνσεις των σχολείων. Καταργείται κάθε στοιχειώδης συνέχεια, διαφάνεια και έλεγχος στην κατανομή πιστώσεων που μπορούσε να αξιοποιηθεί από τους μαζικούς φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας στην διερεύνηση και αγωνιστική διεκδίκηση της κάλυψης των αναγκών των σχολείων.

Το υπουργείο φέρνει λοιπόν διάταξη όπου καταργεί τις Σχολικές  Επιτροπές  του Δήμου και μεταβιβάζει τις αρμοδιότητες τους ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ των σχολείων, δίνοντας τους ποσά που περισσότερο αντιστοιχούν σε χαρτζιλίκι σε σχέση με τις ανάγκες του σχολείου, αφήνοντας τους να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Μάλιστα τους αναθέτει να διενεργούν με απόλυτη ευθύνη τους, άπειρες αρμοδιότητες από τεχνικές βλάβες πάσης φύσεως συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού και ορίζονται ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΟΛΟΓΟΙ όλων των οικονομικών στοιχείων. Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, οι αρμοδιότητες του δήμου περιορίζονται στην προμήθεια πετρελαίου και στις επισκευές μεγάλης κλίμακας, καθότι τα σχολεία αποτελούν περιουσία του Δήμου).

Στην ίδια κατεύθυνση καταργούν τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας (ΔΕΠ) μεταβιβάζοντας τις αρμοδιότητες τους στα δημοτικά συμβούλια. Φαίνεται ότι τους ενοχλεί ακόμα και η ύπαρξη οργάνων, με ούτως η άλλως  συμβουλευτικό χαρακτήρα, που μπορούσαν να βρουν κάποια έκφραση οι θέσεις και τα αιτήματα των εργαζομένων ( π.χ. οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ όριζαν εκπρόσωπο).

Συνάδελφοι είναι φανερό ότι αν αυτοί οι σχεδιασμοί προχωρήσουν, τα ήδη υποχρηματοδοτούμενα σχολεία θα φτωχύνουν και άλλο, ανοίγεται ο δρόμος να μετατραπούν σε σχολεία αυτόνομες μονάδες με τους διευθυντές να πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο, να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η κ. Κεραμέως επιδιώκουν την επιτάχυνση της εφαρμογής του ν. 4692/20 (Κεραμέως) μέσα από τον οποίο έχουν θεσμοθετήσει τη αναζήτηση πόρων και χορηγών από την σχολική μονάδα.

Συνάδελφοι, η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται μπροστά στις ανάγκες των σχολείων και μάλιστα όταν το ματωμένο πλεόνασμα απογειώθηκε στα 5,6 δισ. για την περίοδο του Ιανουαρίου έναντι στόχου 2,314 δισ. ευρώ (!!)

  • Εναντιωνόμαστε στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών από την σκοπιά της στόχευσης και το επιδιώξεων που έχει η κυβέρνησης.
  • Διεκδικούμε την δραστική αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων.
  • Δε θα σταματήσουμε να απαιτούμε, με ευθύνη των Δήμων να υπάρχουν επιτροπές παρακολούθησης της χρηματοδότησης των σχολείων και των κατευθύνσεων της, με συμμετοχή της αντιπολίτευσης και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων.

Καλούμε τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και την Ο.Λ.Μ.Ε, τα Δ.Σ. Σ.Ε.ΠΕ και Ε.Λ.Μ.Ε να πάρουν άμεσα θέση, να καταδικάσουν τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γιαουρτι
Γιαούρτι ή τυρί cottage; Ποιο βοηθά περισσότερο στο αδυνάτισμα
Στον δρόμο προς τη ρύθμιση του βάρους, υπάρχουν δύο τρόφιμα που ξεχωρίζουν για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνη και τη χαμηλή θερμιδική τους...
Γιαούρτι ή τυρί cottage; Ποιο βοηθά περισσότερο στο αδυνάτισμα
9 «αθώες» καθημερινές συνήθειες που αφαιρούν χρόνια ζωής
Τι τρώνε για πρωινό οι Έλληνες και τι προτιμά ο υπόλοιπος κόσμος
Μια μεγάλη ανάλυση αναζητήσεων στο Google, που εξέτασε πάνω από 150 διαφορετικά πρωινά από όλο τον κόσμο, ανέδειξε τις πιο δημοφιλείς επιλογές σε...
Τι τρώνε για πρωινό οι Έλληνες και τι προτιμά ο υπόλοιπος κόσμος
mpanio-ntous
Η καθημερινή συνήθεια στο ντους που ενισχύει τη μακροζωία
Μια τόσο απλή κίνηση, που συχνά προσπαθούμε να κάνουμε σχεδόν μηχανικά κατά τη διάρκεια του μπάνιου, να συμβάλει ουσιαστικά στη διατήρηση της...
Η καθημερινή συνήθεια στο ντους που ενισχύει τη μακροζωία
ελμε κερκυρας
«Ούτε 10 λεπτά, ούτε ένα τέταρτο»: Διεκδίκηση για τα σχολεία της Κέρκυρας
Παρέμβαση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών ενάντια στο κλείσιμο σχολείων και τη μετατροπή τους σε πειραματικά
«Ούτε 10 λεπτά, ούτε ένα τέταρτο»: Διεκδίκηση για τα σχολεία της Κέρκυρας