ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΖΟΥΔΗΣ
Γράφει η ποιήτρια Ανδρομάχη Διαμαντοπούλου-Φιλιππίδου

Ἐν Θάσῳ 13/06/23

ΠΡΟΣ

κ. Ευάγγελο Κουρτίδη, Αν. Διευθυντή Γυμνασίου Νυρεμβέργης

κ. Αριστείδη Κουντουρά, Αν. Διευθυντή Γενικού Λυκείου Νυρεμβέργης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1. Γραφείο Εκπαίδευσης Μονάχου, κα αν. Συντονίστρια Εκπαίδευσης Μονάχου

2. Τμήμα Γ Πειθαρχικών Διαδικασιών Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

3. Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Μειονοτικών Σχολείων

4. κ. Θεόδωρο Αζούδη

Αξιότιμε κ. Κουρτίδη

Αξιότιμε κ. Κουντουρά,

Πληροφορούμαι σοκαρισμένη από ομότεχνούς μου συγγραφείς για την ανώνυμη καταγγελία και την κλήση σε Ε.Δ.Ε. σε βάρος του εκπαιδευτικού κ. Θόδωρου Αζούδη, το έργο και την πορεία του οποίου παρακολουθώ παλαιόθεν, κι έτσι αποφάσισα να σας γράψω.

Ο κ. Αζούδης, εκπαιδευτικός και συγγραφέας, φιλόλογος του Γυμνασίου και του Λυκείου της Νυρεμβέργης, γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη, την συμπρωτεύουσα στην οποία είχε και την τύχη να σπουδάζει, τελειώνοντας ένα από τα πιο απαιτητικά Πανεπιστήμια, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης..  Ο εκπαιδευτικός Θεόδωρος Αζούδης είναι φιλόλογος της παλαιάς γενιάς!! Γιατί για να μπει στο πανεπιστήμιο, έπρεπε να δώσει  πανελλήνιες εξετάσεις για δύο έτη και  να αποσπάσει βαθμολογία σε οκτώ μαθήματα από 18 μέχρι και 20. Τέτοιος φιλόλογος είναι ο εκπαιδευτικός Θεόδωρος Αζούδης, της παλαιάς γενιάς!! Άριστος γνώστης της ελληνικής γλώσσας.

Υπηρέτησε αδιάλειπτα μέχρι σήμερα το λειτούργημα του εκπαιδευτικού για είκοσι έξι συναπτά χρόνια, ξεκινώντας ως αναπληρωτής στην Βέροια, αμέσως μετά στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, ενώ ο διορισμός του ήρθε στο Σουφλί. Ακολούθως βρέθηκε στο Αχλαδοχώρι κοντά στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στο οποίο ανέπτυξε αξιόλογη δράση φιλαναγνωσίας, όπως αναγνώρισε και η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών, και στα Κ. Πορόια, τα οποία υπηρέτησε για οκτώ ολόκληρα χρόνια, κάνοντας το τρίωρο δρομολόγιο Πορόια - Θεσσαλονίκη, σαν να ήταν κάτι πολύ εύκολο! Ίσως όμως επειδή, όπως έγραψε για τον κ. Αζούδη η σπουδαία Α. Ζέη, «« Έλαβα την ανακοίνωση της Ένωσης συγγραφέων σχετικά με τις σχολικές βιβλιοθήκες και σας αναφέρω μια προσωπική μου εμπειρία. Πριν λίγα χρόνια είχα προσκληθεί στη σχολική βιβλιοθήκη του λυκείου Κάτω Ποροΐων -σύνορα Βουλγαρίας. Την βιβλιοθήκη είχε αναλάβει ο καθηγητής Θοδωρής Αζούδης. Έμεινα κατάπληκτη από την εξαιρετική δουλειά που είχε κάνει με τα παιδιά στο απομακρυσμένο αυτό μέρος. Όπως μου είπε, έπαιρνε συχνά μεταθέσεις σε λύκειο της Θεσσαλονίκης όπου ήταν ο τόπος κατοικίας του, όλο όμως το ανέβαλλε γιατί ήξερε πως , όταν θα έφευγε, το μέλλον της βιβλιοθήκης ήταν αβέβαιο».

Με υπομονή και φιλεργία, υπηρετώντας αυτό το ακριτικό μέρος, κατάφερε να κάνει το κάτι παραπάνω, το plus. Επιμορφώθηκε και κρίθηκε ως υπεύθυνος να διευθύνει την σχολική βιβλιοθήκη, με χιλιάδες τόμους βιβλίων ΕΠΕΑΕΚ του ΓΕΛ Κ. Ποροΐων, που στόχο είχε την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας στους μαθητές. Έτσι δημιουργείται μια πνευματική κυψέλη σκεπτόμενων ανθρώπων, που  δανείζονται βιβλία, παρακολουθούν βιβλιοαναγνώσεις και προβολές και ακολουθούν επισκέψεις συγγραφέων που μπολιάζουν τα παιδιά με την δημιουργική σκέψη. Όλα αυτά δείχνουν την αγάπη ενός ανθρώπου για την δουλειά του, την οποία μπορεί να την κάνει σε όποιο μέρος βρεθεί, όσο δύσκολο και ακριτικό κι αν είναι αυτό. Παράλληλα ο κ. Αζούδης συγγράφει διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία, διεξάγοντας έρευνα δράσης στη βιβλιοθήκη αυτή. Αξιέπαινη και κοπιαστική, μη αμειβόμενη η εργασία του. Στη συνέχεια στο 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, μα και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Νυρεμβέργης, συνεχίζει την άοκνη, εθελοντική του προσπάθεια, οργανώνοντας επισκέψεις συγγραφέων, προγράμματα φιλαναγνωσίας, σχολικές βιβλιοθήκης και λέσχες ανάγνωσης.

Ο Θεόδωρος Αζούδης είναι για μένα το συνώνυμο της υπομονής, της επιμονής στον πνευματικό αγώνα, της σιωπηλής φιλεργίας και προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο και ιδιαίτερα στους μαθητές του, γιατί τους αγαπά πατρικά και ο ίδιος, στους οποίους εμφύσησε πνεύμα απ΄ το πνεύμα του, αξίες από τις αξίες του, αγάπη για την ελευθερία, την καλλιτεχνία, τον κόσμο της αισθητικής και των ιδεών. Ναι ο Θ. Αζούδης δεν είναι απλός εκπαιδευτικός και ιδιαίτερα δεν είναι ο επαγγελματίας εκπαιδευτικός, αυτός που θα κλείσει την τσάντα του και θα πάει για καφέ ή για να δει τηλεόραση. Είναι από τους παλιούς εκπαιδευτικούς, του παιδαγωγούς, αυτούς που δεν βγάζουν απλά την ύλη, αλλά διδάσκουν και εκτός ύλης, θέλοντας να διευρύνουν τον πνευματικό ορίζοντα των παιδιών, με αποκλειστικό του κίνητρο να τα κάνει να σκέφτονται δημιουργικά, ευφάνταστα και ελεύθερα και όχι για να τους κάνει ιδιαίτερα φροντιστήρια ή να «θησαυρίσει», όπως ανώνυμα και συκοφαντικά κατηγορήθηκε. Για αυτό μετέχει και δωρίζει από τον ελεύθερο χρόνο του σε πολλές βιβλιοπαρουσιάσεις μεγάλων προσωπικοτήτων- που πολλοί θα ήθελαν να τους έχουν γνωρίσει από κοντά αλλά δεν μπορούν. Αυτοί για τους ανώνυμους καταγγέλλοντες είναι «οι φίλοι του», που τα βιβλία τους είναι γεμάτα «ανωμαλίες», οι συγγραφείς Άλκη Ζέη, Σώτη Τριανταφύλλου, Μάνος Κοντολέων, Πέτρος Τσατσόπουλος, Δ. Παπαχρήστου, Σοφία Μαντουβάλου και Μανώλης Γλέζος, των οποίων άλλες φορές παρουσιάζει τα βιβλία τους και άλλες το σύνολο του έργου τους στους μαθητές, κάνοντας λογοτεχνικά αφιερώματα στα πλαίσια πολιτιστικών σχολικών δραστηριοτήτων. Έτσι δημιουργεί ένα αληθινά πνευματικό μελίσσι, όπου διδάσκει και διδάσκεται.

Τα χρόνια περνούν και ακολουθεί το μεγάλο βήμα, το Ελληνικό Γυμνάσιο- Λύκειο Νυρεμβέργης, όπου σε αρμονική συνεργασία με άξιους συναδέλφους του, συνεχίζουν να μπολιάζουν τους μαθητές με Ελλάδα. Ο κ. Αζούδης δημιούργησε μια επιστημονικά άρτια σχολική δανειστική βιβλιοθήκη, οργάνωσε από κοινού με συναδέλφους του προγράμματα φιλαναγνωσίας και έφερε διακεκριμένους συγγραφείς, όπως η κα. Ε. Κατσαμά και ο κ. Κυθρεώτης, σε επαφή με τους μαθητές του. https://gelnuernberg.sch.gr/?cat=66 

Αποκορύφωμα η συναυλία, στην οποία μετείχε και ο ίδιος, παίζοντας την αγαπημένη του φυσαρμόνικα, οργανωμένη από το Γυμνάσιο και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Ελληνικού Γυμνασίου Νυρεμβέργης - αφιέρωμα στο Μίκη Θεοδωράκη με τίτλο "Ο Προμηθέας της ποίησης". Η εκδήλωση ήταν καρπός της σύμπραξης μουσικών και χορωδιακών συνόλων από το Γυμνάσιο Νυρεμβέργης και το Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης και υλοποιήθηκε μέσα στα πλαίσια  του προγράμματος Erasmus+ στο θέατρο Hubertussaal της Νυρεμβέργης. Θα παρακαλέσω πολύ αυτούς που κατηγόρησαν τον Θ. Αζούδη, να παρακολουθήσουν στο YouTube την ωραία αυτή εκδήλωση. https://www.youtube.com/watch?v=Yo6FfvbSuPY&list=RDYo6FfvbSuPY&index=1 Παρακολουθώντας αυτό το βίντεο, μπορεί κανείς να δει και να καταλάβει τι μεγάλο έργο και δύσκολο κάνουν οι εκπαιδευτικοί στο εξωτερικό, μεταγγίζοντας την ίδια την Ελλάδα μέσω της μουσικής και της διδασκαλίας στους μαθητές, που πραγματικά και αυτοί με την σειρά τους διψάνε για την πατρίδα που είναι πάντα μακριά τους.

Και είναι να απορεί κανείς για μια Ελλάδα που, αλίμονο, από παλιά συνηθίζει να τρώει τα παιδιά της, μια Ελλάδα που έκλεισε στην φυλακή τον ίδιο τον Κολοκοτρώνη, που δολοφόνησε τον Καποδίστρια, δηλητηρίασε τον Σωκράτη, πώς συνεχίζει να το κάνει ακόμα και σήμερα, όχι σε ανάξιους εκπαιδευτικούς- που και αυτοί υπάρχουν, που δεν διδάσκουν σωστά - που δεν αφιερώνουν ούτε μισή ώρα για κάτι έξτρα, που δεν μπορούν να δουν πάνω από την τσάντα τους και την διδακτέα ύλη, τίποτα παραπάνω. Αυτοί όμως φαίνεται να περνάνε καλά μιας και κανείς δεν ασχολείται με αυτούς, κανέναν δεν ενοχλούν. Η αναξιότητα γενικά δεν ενοχλεί!

Ερχόμαστε λοιπόν, αντί να ενθαρρύνουμε, να επαινέσουμε έναν εκπαιδευτικό σαν τον Θ. Αζούδη για τα εικοσιέξι συναπτά χρόνια της προσφοράς του, να τον λασπολογήσουμε, να τον ισοπεδώσουμε. Γιατί άραγε; γιατί ήταν από τους ελάχιστους εκπαιδευτικούς, τους ικανούς να γράψουν ένα βιβλίο που θα βοηθούσε τους μαθητές που διαγωνίζονται στις πανελλήνιες; Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι να γράψει κανείς το συγκεκριμένο βιβλίο - δεν το αναφέρω για να μην φανεί ότι το διαφημίζω- καρπός επιστημονικής κατάρτισης δεκαετιών και είναι αυτό το ίδιο η απόδειξη του επίλεκτου της προσωπικότητας του εκπαιδευτικού για τον οποίο μιλάμε. Δεν χρειάζεται να συνεχίσω, πιστεύω ότι τα είπα όλα.

Λυπάμαι, αλλά θα κλείσω κοινότυπα, λέγοντας ότι η Ελλάδα παντού με πληγώνει. Δεν έχετε όμως παρά να το αλλάξετε αυτό. Πως; Σχίζοντας με μιας τα χαρτιά με τις ανυπόστατες κατηγορίες που λάβατε, τις ανώνυμες- γιατί ούτε το όνομα τους δεν είχαν το θάρρος να βάλουν- πράγμα που ακυρώνει από μόνο του την δύναμη του κατηγορητηρίου, ενός κατηγορητηρίου, που μόνο στόχο έχει την σπίλωση μιας πορείας, που στηρίχθηκε στην εντιμότητα, στην εργατικότητα και στον αγώνα.

Κάντε όπως καταλαβαίνετε.

Εγώ θα σας συμβουλέψω να σταματήσετε ακυρώνοντας την όλη κατηγορία με τις ψευδείς κατηγορίες.

Καταλαβαίνω πολύ καλά και εκτιμώ το έργο του κ. Αζούδη, γιατί νοιώθω συνοδοιπόρος του, αφού κι εγώ όλα αυτά τα χρόνια έχω με την σειρά μου και εθελοντικά εργαστεί για τα παιδιά με δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών και επισκέψεις σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, μπολιάζοντας τα με την δημιουργική γραφή και την ποίηση. http://diamantopoulouandromachi.blogspot.gr/ 

Έναν αγώνα που με φέρνει κι εμένα  κοντά στον εκπαιδευτικό Θ. Αζούδη.

Ανδρομάχη Διαμαντοπούλου-Φιλιππίδου, Ποιήτρια

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αυτή την ελληνική λέξη μόνο ένας στους δέκα την λέει και την γράφει σωστά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα