ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΖΟΥΔΗΣ
Νέο κρούσμα σκοταδισμού στα σχολεία!

Ο Θόδωρος Αζούδης που υπηρετεί με απόσπαση στο Ελληνικό Λύκειο και Γυμνάσιο της Νυρεμβέργης, καλείται στις 29/6/2023 σε απολογία με Ε.Δ.Ε. που εντέλλεται το Υπουργείο Παιδείας και θα διεξαχθεί από το Γραφείο εκπαίδευσης Μονάχου. Η πειθαρχική του δίωξη έρχεται σε συνέχεια της προκαταρκτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε ύστερα από ανώνυμη καταγγελία σε βάρος του και από την οποία δεν προέκυψε τίποτα ενοχοποιητικό εναντίον του.

Οι «ανώνυμοι» καταγγέλλοντες στοχοποίησαν έναν εκπαιδευτικό ο οποίος είναι γνωστό (https://gelnuernberg.sch.gr/?cat=66) ότι ως φιλόλογος του σχολείου από την πρώτη στιγμή της θητείας του ίδρυσε και λειτούργησε τη σχολική βιβλιοθήκη, ανέπτυξε δράσεις φιλαναγνωσίας και οργάνωσε μαζί με  συναδέλφους του συναντήσεις μαθητών και μαθητριών με βραβευμένους συγγραφείς, των οποίων όμως τα βιβλία κάποιοι ανώνυμοι σκοταδιστικοί κύκλοι, οι οποίοι εσχάτως πρωταγωνιστούν σε βάρος των ενεργών εκπαιδευτικών, επιτίθενται και απαξιώνουν.

Στην «ανώνυμη» καταγγελία προσθέτουν χαρακτηριστικά ότι «Έχει κάνει το σχολείο ατομικό βιβλιοπωλείο. Πρόσφατα ανάγκασε όλους τους μαθητές του 7m να αγοράσουν ένα βιβλίο που το λένε κοσμοδρόμιο μιας φίλης του συγγραφέα. Τους είπε ότι είναι υποχρεωτικό για το μάθημα. Το βιβλίο της φίλης του είναι γεμάτο βρισιές και ανωμαλίες».  Ενώ σε άλλο σημείο γράφουν ότι «Δεν πρέπει όποιος έχει βύσμα να έχει κάνει δυο σχολεία μαγαζάκι του και να θησαυρίζει σε βάρος της ψυχολογικής υγείας και του μέλλοντος των παιδιών μας».

Η διαδικασία της δίωξής του, χωρίς να του έχουν γνωστοποιηθεί οι πράξεις για τις οποίες εγκαλείται και με διάφορες διαρροές, πριν ακόμα εκκινήσει η διαδικασία, περί όψιμων (;) επώνυμων καταγγελιών υπονομεύει ευθέως τη δυνατότητα να υπερασπιστεί την αθωότητά του.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΖΟΥΔΗΣ
Ο Θοδωρής Αζούδης στο μέσον σε εκδήλωση για τις σχολικές βιβλιοθήκες στη Θεσσαλονίκη

Συνταρακτικό κύμα συμπαράστασης μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, συγγραφέων και πανεπιστημιακών

Απέναντι στην απόπειρα αυτή δολοφονίας του χαρακτήρα του, από την πρώτη στιγμή εκδηλώθηκε και βρίσκεται σε εξέλιξη ένα συνταρακτικό κύμα συμπαράστασης μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, συγγραφέων και πανεπιστημιακών με τους οποίους ο Θ. Αζούδης σε μία πορεία εικοσιπέντε χρόνων στο δημόσιο σχολείο συνεργάστηκε μαζί τους, με αντικείμενο τη διάδοση του βιβλίου μέσα από ποικίλες και καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις. Οι άνθρωποι αυτοί νιώθουν την ανάγκη να εκφράσουν τόσο προς το πρόσωπο του Θ. Αζούδη όσο και προς τους διοικητικούς του προϊστάμενους την προσωπική τους εμπειρία από τη σύμπραξη μαζί του και με τους μαθητές του.

Η πολυβραβευμένη συγγραφέας Ελένη Κατσαμά, της οποίας το επίσης πολυβραβευμένο βιβλίο «Κοσμοδρόμιο» διαβάστηκε φέτος από τους μαθητές και με την οποία είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν διαδικτυακά μαζί της, σε επιστολή υποστήριξής της σημειώνει μεταξύ άλλων:

(…) Δεν έχω στο περιβάλλον μου κανέναν εκπαιδευτικό, δεν γνωρίζω προσωπικά κανέναν από τους καθηγητές που με καλούν κάθε χρόνο να συνομιλήσω με τους μαθητές τους. Όπως δεν γνώριζα τον κύριο Αζούδη. Απευθύνθηκε στον εκδοτικό οίκο που εκδίδει τα εφηβικά μου βιβλία. Με μεσολάβηση του εκδοτικού οίκου κλείστηκε ένα διαδικτυακό ραντεβού με την τάξη του. Μιλήσαμε μία φορά στο τηλέφωνο για να επιβεβαιώσουμε το ραντεβού. Γνώρισα σε αυτή τη διαδικτυακή συνάντηση πρόθυμα, αξιόλογα, δραστήρια παιδιά για τα οποία είμαι υπερήφανη.

(…) Θα ήθελα κλείνοντας να εκφράσω τον θαυμασμό μου προς όλους τους εκπαιδευτικούς που τιμούν τη θέση τους κι έχουν επίγνωση της σημαντικότητάς της. Που με το έργο τους φέρνουν κοντά τα παιδιά με τον πλούτο των βιβλίων. Που τις περισσότερες φορές βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να απολογηθούν για το έργο τους.

Θα έχουν πάντα τη συμπαράστασή μου.

Επιστολή συμπαράστασης απέστειλε ο συγγραφέας-κριτικός, Μάνος Κοντολέων, από τους πρώτους συγγραφείς τον οποίο ο Θ. Αζούδης έφερε σε επαφή με τους μαθητές του πριν δεκαπέντε σχεδόν χρόνια, ο οποίος επισημαίνει:

(…) Αυτό που εγώ προσωπικά θεωρώ ως υποχρέωσή μου να καταθέσω με αυτήν την επιστολή μου είναι πως μέσα σε ένα πρόγραμμα φιλαναγνωσίας κορυφαία και πλέον ουσιαστική στιγμή είναι εκείνη όπου οι μαθητές κρατώντας  ο καθένας στα χέρια του το βιβλίο που τους έχει προταθεί και το οποίο έχουν διαβάσει και μέσα στην τάξη συζητήσει, έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν (δια ζώσης ή διαδικτυακά) με τον/την συγγραφέα του έργου.

Υπήρξα ένα από τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου που συνέταξε ένα πλήρες πρόγραμμα φιλαναγνωσίας κι έτσι μπορώ να επιβεβαιώσω πως αυτή η μεθοδολογία ήταν η βάση του όλου προγράμματος.

Το συγκεκριμένο βιβλίο μπορεί κανείς να το αγοράσει, σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο του εκδότη του, με 6,90 ευρώ (https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/499324/vivlia-paidika--efhvika-logotexnia-cross-over/Kosmodromio/?query=%CE%9A%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF)

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να είναι κανείς ιδιαίτερος γνώστης των αριθμητικών υπολογισμών, για να συμπεράνει πόσο μπορεί να ήταν το υποτιθέμενο κέρδος του προτείνοντος το βιβλίο εκπαιδευτικού (σε 40 μαθητές) αν αφαιρεθούν τα νόμιμα ποσοστά κέρδους εκδότη και συγγραφέα.

Αλλά πέρα από αυτό, θα πρέπει να σταθώ στην απαράδεχτη κρίση της ανώνυμης καταγγελίας  πως πρόκειται για έργο «γεμάτο βρισιές και ανωμαλίες».

Ειλικρινά το συγκεκριμένο κείμενο είναι ένα σπουδαίο λογοτεχνικό έργο, απολύτως κατάλληλο για μαθητές – αναγνώστες. Και πέρα από τα Βραβεία, με τα οποία το συγκεκριμένο έργο έχει τιμηθεί, αξίζει κανείς να σημειώσει και τις θετικές κρίσεις εκ μέρους της κριτικής.

Για όλους αυτούς του παραπάνω λόγους, επαναλαμβάνω πως έχω μείνει έκπληκτος με το πως είναι δυνατόν ένα εκπαιδευτικός του επιπέδου και του ήθους του κ. Αζούδη να εγκαλείται  για να απολογηθεί επειδή βοήθησε τους μαθητές του να διαβάσουν ένα σημαντικό λογοτεχνικό κείμενο και να γνωρίσουν μια από τις πλέον σημαντικές φωνές της σύγχρονης ελληνικής εφηβικής λογοτεχνίας.

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω το γεγονός, πως κατά τη διάρκεια των  45 χρόνων  της συγγραφικής μου παρουσίας ποτέ δεν άκουσα πως έγινε μια τέτοια επαίσχυντη και -τολμώ να υποθέσω- ύποπτη καταγγελία.

Η Σοφία Μαντουβάλου, αναγνωρισμένη συγγραφέας, με την οποία συνεργάστηκε ο Θ. Αζούδης αφιλοκερδώς όπως πάντα σε δράσεις φιλαναγνωσίας, σημειώνει μεταξύ άλλων:

(…)Όσο για τις «ανωμαλίες» που περιέχει το βιβλίο της «φίλης» του κας Κατσαμά τι να πω! Ήμουν μέλος της επιτροπής η οποία βράβευσε το  συγκεκριμένο βιβλίο «Κοσμοδρόμιο» της εξαιρετικής συγγραφέως κυρίας Κατσαμά την οποία είμαι σε θέση να ξέρω πως δεν γνωρίζει προσωπικά ο κύριος Αζούδης.

Τα μικρονοϊκά μυαλά θεωρούν ότι ο εκπαιδευτικός που προτείνει ένα βιβλίο Θησαυρίζει, ότι ο συγγραφέας του οποίου παρουσιάζεται το βιβλίο «θησαυρίζει», ενώ στην πραγματικότητα θησαυρίζει το μυαλό και η καρδιά των παιδιών. Επειδή ίσως δεν το γνωρίζετε ο συγγραφέας από κάθε πώληση βιβλίου που κοστίζει 10 ευρώ παίρνει μετά από ένα χρόνο ως ποσοστό από τον εκδότη του  1.00 ευρώ. Αν ο κάθε  εκπαιδευτικός που προωθεί την λογοτεχνία ανοίγοντας κανάλια επικοινωνίας στα παιδιά, κινδυνεύει με μία καταγγελία για κερδοσκοπία τότε η φιλαναγνωσία θα παραμείνει άγνωστη λέξη.

Θεωρώ ότι τα ελληνόγλωσσα σχολεία του εξωτερικού, μεταξύ άλλων χωρίς βιβλιοθήκες και ελληνικά βιβλιοπωλεία θα πρέπει να είναι ευγνώμονα απέναντι σε  εκπαιδευτικούς σαν τον κύριο Αζούδη!

Την υποστήριξη τους εκφράζουν εξάλλου πανεπιστημιακοί καθηγητές μέχρι στιγμής από τα τμήματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας και Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.: Γεώργιος Αγγελόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Σοφία Αυγητίδου, Καθηγήτρια Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Γεώργιος Ζωγραφίδης, Καθηγητής Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Κυριάκος Μπονίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Βασιλική Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής.

Σε επιστολή τους σημειώνουν:

(…) Την εκπαιδευτική και παιδαγωγική δράση του κ. Αζούδη, την αγάπη του για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και για την προσφορά του στην ελληνική εκπαίδευση τη γνωρίζουμε εκ του σύνεγγυς, γιατί από τα πρώτα χρόνια του διορισμού του στο Λύκειο των Κ. Ποροΐων συνεργάστηκε μαζί μας ή πληροφορούμασταν το καινοτόμο παιδαγωγικό του έργο, ενώ κατόπιν, με την τοποθέτησή του σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, συνεργάστηκε άριστα με το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής ως μέντορας φοιτητριών και φοιτητών του κατά την πρακτική τους άσκηση, αλλά και με την Παιδαγωγική Σχολή σε εκπαιδευτικές δράσεις.

(…) Η αγάπη του για το βιβλίο και τη φιλαναγνωσία αποτελεί την αφετηρία πολλών εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων, αξιέπαινων, μη αμοιβόμενων, κοπιαστικών και πολύ χρήσιμων για τις μαθήτριες και τους μαθητές του, τις οποίες ανέπτυξε διαχρονικά στα σχολεία που έχει εργαστεί. Για παράδειγμα, ανάμεσα στα άλλα, διηύθυνε επί πέντε έτη και λειτούργησε τη σχολική βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ του ΓΕΛ Κ. Ποροΐων, συνέγραψε μεταπτυχιακή εργασία διεξάγοντας έρευνα δράσης στη βιβλιοθήκη αυτή, οργάνωσε σχολικές βιβλιοθήκες και λέσχες ανάγνωσης (στο 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Νυρεμβέργης), προσκάλεσε πλήθος συγγραφέων στα σχολεία φέρνοντας σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριές του με τις ίδιες και τους ίδιους τους δημιουργούς, οργάνωσε δημόσιες εκδηλώσεις με διακεκριμένους συγγραφείς ως ομιλητές για την υπεράσπιση των σχολικών βιβλιοθηκών κ.λπ.

Οι παραπάνω εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δράσεις του κ. Αζούδη δεν είναι αυτονόητες για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και γίνονται με κόπο και σε βάρος του ελεύθερου χρόνου των εκπαιδευτικών που την αναλαμβάνουν. Να σημειώσουμε επιπλέον ότι οι δράσεις αυτές συνάδουν με τα προγράμματα σπουδών, ειδικά με τα νέα, τα οποία εντάσσουν ως υποχρεωτικές πλέον δράσεις σαν κι αυτές που εθελοντικά πραγματοποιεί ο κ. Αζούδης. Μάλιστα σε πλείστα όσα σχολεία τα βιβλία που επιβάλλει το νέο πρόγραμμα σπουδών να διδάσκονται εν συνόλω οι μαθήτριες και οι μαθητές τα αγοράζουν τα ίδια τα παιδιά ή ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Συνεπώς, κατά την κρίση μας, η δράση του κ. Αζούδη μόνον άξια επιβράβευσης είναι και σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί παράπτωμα.

Τέλος, ψηφίσματα υποστήριξης έχουν εκδώσει ήδη και οι πέντε Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, στην οποία διατηρεί την οργανική του θέση, με τα οποία απαιτούν να σταματήσει άμεσα κάθε δίωξη του σ. Θ. Αζούδη. Υπογραμμίζουν:

«Ο ίδιος ως απλό μέλος, αλλά και ως τ. πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και αν. αιρετός του ΠΥΣΔΕ της Αν. Θεσ/νίκης έχει μακρά διαδρομή στους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος και τα τελευταία χρόνια στη Νυρεμβέργη συμμετέχει ενεργά στις κινητοποιήσεις ενάντια στην αξιολόγηση, αλλά και τον αφελληνισμό των ελληνόγλωσσων σχολείων της πόλης».

Η στοχοποίηση του Θ. Αζούδη για την πολύπλευρη παιδαγωγική του δράση και η απόκρυψη από τον ίδιο του κατηγορητηρίου δημιουργούν εύλογες απορίες για τα κίνητρα και τις στοχεύσεις των ανώνυμων και μη καταγγελλόντων.

Ευτυχώς όμως απέναντι στο σκοτάδι της αμάθειας και της συντήρησης, που κάποιοι θέλουν να επιβάλουν, πλήθος κόσμου από τον εκπαιδευτικό κι ευρύτερα πνευματικό χώρο εκφράζουν την αμέριστη συμπαράστασή τους σε έναν εκπαιδευτικό, ο οποίος απλά, όπως και πολλοί συνάδελφοί του, αγωνίζεται από το δικό του μετερίζι στα ελληνόγλωσσα σχολεία της Νυρεμβέργης για την υπεράσπιση και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

albanian police
Θρίλερ στην Αλβανία: Ζευγάρι ηλικιωμένων Ελλήνων βρέθηκε δολοφονημένο στο σπίτι του
Η αστυνομία της Αλβανίας ανακοίνωσε ότι το ζευγάρι εντοπίστηκε στο σπίτι του στο χωριό Μποντρις από τους γείτονές τους, οι οποίοι ειδοποίησαν τις...
Θρίλερ στην Αλβανία: Ζευγάρι ηλικιωμένων Ελλήνων βρέθηκε δολοφονημένο στο σπίτι του
Βραβεία μαθητών
Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: «Σάρωσαν» τα μετάλλια οι Έλληνες μαθητές
Ποιοι μαθητές πήραν το χρυσό, το αργυρό και τα χάλκινα μετάλλια στην 41η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα
Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: «Σάρωσαν» τα μετάλλια οι Έλληνες μαθητές