Thumbnail
Οι πέντε βασικοί λόγοι που οδήγησαν στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από θέσεις Διευθυντών, κατά παραβίαση των συνταγματικών αρχών της ισότητας, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας

Η κ.Κεραμέως σε λίγο θα εγκαταλείψει τη θέση που ταλαιπώρησε όσο κανείς άλλος υπουργός Παιδείας από τη μεταπολίτευση, όμως τα προβλήματα που προκάλεσε θα βασανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς για καιρό.

Ειδικά το θέμα της επιλογής νέων Διευθυντών σχολείων, θα λυθεί από τα δικαστήρια καθώς εκατοντάδες υποψήφιοι Διευθυντές που είδαν τις υποψηφιότητές τους να καταβαραθρώνονται λόγω των μεθοδεύσεων στις συνεντεύξεις αλλά και λόγω των πολλών προβλημάτων στην όλη διαδικασία, σκοπεύουν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη προκειμένου να δικαιωθούν.

Οι εκπαιδευτικοί που αδικήθηκαν από το «ρεσάλτο των ημετέρων» στις θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης που επιφύλαξε η κ.Κεραμέως και η ΔΑΚΕ, προτίθενται να ζητήσουν άμεση αναστολή εκτέλεσης των σχετικών διοικητικών πράξεων και στη συνέχεια την ακύρωσή τους από τα αρμόδια Δικαστήρια. Προφανώς αυτό θα δημιουργήσει νέα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων, για τα οποία ωστόσο οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι οι προσφεύγοντες.

Απολύτως ενδεικτική είναι η ανακοίνωση του δικηγορικού γραφείου Φ.Χατζηφώτη για το ζήτημα: Η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρουσιάζει, εκτός των τεχνικών και οργανωτικών προβλημάτων τα οποία προκύπτουν συνεχώς, και σοβαρά ζητήματα συνταγματικότητας. Ειδικότερα, τέτοια ζητήματα εντοπίζονται τόσο στα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων που τέθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, όπως για παράδειγμα η μοριοδότηση μόνο της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και της συμμετοχής σε σεμινάρια με αδιαφανείς διαδικαστικές προϋποθέσεις, όσο και στον τρόπο αξιολόγησης των προσόντων των υποψηφίων

Πέντε λόγοι ακυρότητας της διαδικασίας

Πλήθος παρατυπιών αμφιβόλου συνταγματικότητας οι οποίες οδηγούν στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από τις συγκεκριμένες θέσεις Διευθυντών, κατά παραβίαση των συνταγματικών αρχών της ισότητας, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας εντοπίζονται ενδεικτικά:

– στην εσφαλμένη (μη) αποδοχή αναρτημένων δικαιολογητικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για την απόδειξη τυπικών προσόντων των υποψηφίων, 

– στη σύνθεση των επιτροπών για την αναγνώριση της επάρκειας γνώσης ξένων γλωσσών,

– στη συγκρότηση των συμβουλίων επιλογής,

– στον τρόπο μοριοδότησης κατά το στάδιο των συνεντεύξεων αλλά και στον τρόπο εξέτασης των ενστάσεων που προέκυψαν, καθώς και 

– στο γεγονός ότι εν/ω η διαδικασία αξιολόγησης βρισκόταν σε εξέλιξη παρέχονταν διευκρινιστικές οδηγίες από το Υπουργείο με αποτέλεσμα να υποψήφιοι που είχαν ήδη οριστικοποιήσει τις αιτήσεις τους ή αξιολογηθεί να βλάπτονται. 

Το εν λόγω δικηγορικό γραφείο εξειδικεύεται σε νομικά ζητήματα που αφορούν τόσο σε διαδικασίες πλήρωσης θέσεων προϊσταμένων, διευθυντών κ.λπ. στον Δημόσιο Τομέα (π.χ. Προκήρυξη 1ΓΔ/2014) όσο και στην εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση εκπαιδευτικών [χαρακτηριστικά, έχει χειριστεί προβλήματα που ανέκυψαν στο πλαίσιο όλων των πανελληνίων γραπτών διαγωνισμών του Υπουργείου Παιδείας (ΑΣΕΠ 1998, 2002, 2004, 2006 και 2008)] και αναλαμβάνει την δικαστική προσφυγή κατά της ανωτέρω διαδικασίας, με σκοπό την άμεση αναστολή εκτέλεσης των σχετικών διοικητικών πράξεων και στη συνέχεια την ακύρωσή τους από τα αρμόδια Δικαστήρια. 

Οι υποψήφιοι/ες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν σε δικαστικές ενέργειες μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην ακόλουθη ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής το αργότερο έως και την Παρασκευή, 21 Απριλίου 2023, ώστε στη συνέχεια να λάβουν λεπτομερή ενημέρωση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc3uxofsRLJUFQukrHokyuEXaLjQ8KmdwcvNv3B0DEDV7I_ig/viewform?usp=sf_link

Ατελείωτες οι καταγγελίες

Στο μεταξύ, εξακολουθούμε καθημερινά στο alfavita.gr να  λαμβάνουμε καταγγελίες για το ζήτημα. Ενδεικτικά, σύμφωνα με την καταγγελία των κατά τόπους ΕΛΜΕ και όπως σημειώνει η παράταξη ΣΥΝΕΚ «στη Δυτική και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, όλοι οι υποψήφιοι του ψηφοδελτίου της ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών που έβαλαν υποψηφιότητα και για διευθυντές σχολικών μονάδων πήραν στη συνέντευξη άριστα 20!!! Όλοι αναρριχήθηκαν στον τελικό πίνακα κατάταξης μέχρι και 49 θέσεις έτσι ώστε είτε να πάρουν σχολείο της αρεσκείας τους (όσοι είχαν τα μόρια) είτε να γίνουν διευθυντές (όσοι δεν τα είχαν) υπερσκελίζοντας άξιους συναδέλφους που όμως δεν ανήκαν στους ημέτερους».

Σύμφωνα με την Αγωνιστική Συσπείρωση εξάλλου, οι κρίσεις αυτές, όπως και οι προηγούμενες επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αναδεικνύουν τον ρόλο των στελεχών εκπαίδευσης, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, που θέλει το κράτος. Στελέχη που θα υλοποιούν την, διαχρονικά, (αντι)εκπαιδευτική πολιτική στα σχολεία ανεξαρτήτου κυβέρνησης. Δεν είναι τυχαίο ότι το βασικό μενού των «αμαρτωλών» συνεντεύξεων περιλάμβανε μπόλικα ερωτήματα για την εφαρμογή της «αξιολόγησης», για τη λειτουργία του σχολείου ως αυτόνομη οικονομική μονάδα, για τη «διαχείριση κρίσεων», δηλαδή για την αντιμετώπιση και κάμψη των αντιστάσεων που εμφανίζονται απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, την «αντιμετώπιση» των μαθητικών κινητοποιήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και η μοριοδότηση των αντικειμενικών κριτήριων αναδεικνύει αυτό τον ρόλο, αφού είναι προσανατολισμένο στην αναζήτηση ακριβοπληρωμένων προσόντων, άσχετα πολλές φορές με το διοικητικό – παιδαγωγικό έργο.   

Αλλες καταγγελίες διατείνονται ότι σε ορισμένες περιοχές, πολύ πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία της συνέντευξης είχε κυκλοφορήσει μέχρι και... προφορική λίστα αποτελεσμάτων που περιλάμβανε όνομα, μέχρι και σχολείο τοποθέτησης! 

Αλλες, λένε ότι δεν μοριοδοτήθηκαν τυπικά προσόντα, τίτλοι σπουδών ως έπρεπε, τα τοπικά συμβούλια επιλογής (με απουσία των αιρετών από αυτά) δεν αναγνώρισαν προϋπηρεσίες και συνεχόμενες θητείες διευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων, γιατί δεν υπήρχε το αντίστοιχο τετραγωνάκι στην πλατφόρμα, όπως επίσης δεν μοριοδοτήθηκε όπως έπρεπε το συγγραφικό-ερευνητικό έργο.

«Η εργαλειοποίηση της συνέντευξης από πολλά διορισμένα συμβούλια επιλογής μέσω των στημένων βαθμολογιών (με χειρουργική ακρίβεια σε πολλές περιπτώσεις) και οι ερωτήσεις στόχευαν στο να “δικαιολογηθεί” η χαμηλή ή η υψηλή βαθμολογία υποψήφιων», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί και προσθέτουν:

«Οι διαφορές 3-11 βαθμών στη συνέντευξη μεταξύ υποψήφιων είναι δύσκολο να εξηγηθούν από απαντήσεις σε «αυτοπαρουσίαση» και σε «μελέτη περίπτωσης». Το επιτελικό κράτος της διαπλοκής ενεργοποιήθηκε για να “ρυθμίσει” τις βαθμολογίες και κάποιοι να πάρουν ή να χάσουν όσα ακριβώς μόρια χρειάζονταν για να είναι έτοιμα τα “στελέχη εκπαίδευσης” την επόμενη μέρα των εκλογών σε κάθε περίπτωση… Παρατηρήθηκε επίσης αναπληρωματικό μέλος του συμβουλίου επιλογής να αξιολογεί επιλεκτικά υποψήφιους συμβούλους ίδιας περιφέρειας ή για να γίνουμε πιο σαφείς του ίδιου νομού. Πού βρίσκεται λοιπόν το αμερόληπτο, το αντικειμενικό και η ίση μεταχείριση;»

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι αποκαλύπτει για τον χαρακτήρα σας αν βρίζετε - ποια είναι τα οφέλη;

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apth
Θεσσαλονίκη: Επίθεση έξω από το σπίτι του κοσμήτορα της Νομικής του ΑΠΘ, Παναγιώτη Γκλαβίνη
«Κάτω τα χέρια από τις φοιτήτριες και τους φοιτητές που αγωνίζονται για δημόσια και δωρεάν Παιδεία. Ούτε σκέψη για ιδιωτικά ΑΕΙ»
Θεσσαλονίκη: Επίθεση έξω από το σπίτι του κοσμήτορα της Νομικής του ΑΠΘ, Παναγιώτη Γκλαβίνη