pinakas
Ακόμα δύο καταγγελίες έρχονται να προστεθούν στις προηγούμενες, επιτείνοντας την εικόνα αδιαφάνειας και ημετεροκρατίας που επιφύλαξε η κ.Κεραμέως παραμονές της αποχώρησής της

Τελειωμό δεν έχουν οι καταγγελίες εκπαιδευτικών για παρατυπίες και πριμοδότηση «ημετέρων» υποψηφίων Διευθυντών σχολείων κατά τη διαδικασία των συνεντεύξεων.

Μετά από την ηχηρή παραίτηση διευθυντή στο Ληξούρι και πάμπολλες ακόμα καταγγελίες από ενώσεις και συλλόγους εκπαιδευτικών, αλλά και μετά από τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης για φαλκίδευση της διαδικασίας και τα προβλήματα με την ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής των δηλώσεων που "σέρνονταν" ή έβγαζε error λίγο πριν από τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή προτιμήσεων σχολικών μονάδων, ακόμα δύο καταγγελίες έρχονται να προστεθούν στις προηγούμενες, επιτείνοντας την εικόνα αδιαφάνειας και ημετεροκρατίας που επιφύλαξε η κ.Κεραμέως παραμονές της αποχώρησής της...

Καταγγελία 1: Αναξιοκρατία και πριμοδότηση των ημετέρων στην Ημαθία

Ονομάζομαι (τα στοιχεία στη διάθεσή μας)  και είμαι υποψήφια στην Ημαθία.

Επιθυμώ να καταγγείλω τις παρακάτω αυθαιρεσίες του Συμβουλίου Επιλογής Ημαθίας κατά τη διαδικασία επιλογής δ/ντών στην Ημαθία.

Για το αληθές της καταγγελίας μου μπορείτε να ελέγξετε τα παρακάτω στοιχεία συγκρίνοντάς τα με τον τελικό πίνακα επιλογής διευθυντών στην Ημαθία.

Κατά τη διαδικασία της επιλογής δ/ντών στην Ημαθία παρατηρήθηκε αδιαφάνεια, πλήθος παρατυπιών και μεθοδεύσεις, ενώ υπερίσχυσε η  αναξιοκρατία και η πριμοδότηση των ημετέρων κατά τη διαδικασία της συνέντευξης.

Αρχικά και ενώ σύμφωνα με το Υπουργείο δεν επιτρεπόταν σε καμία περίπτωση τροποποίηση της αίτησης μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, τέσσερις αιτήσεις που καταχωρήθηκαν εξ αρχής ως μη δεκτές, γιατί δεν είχαν αναρτημένο πιστοποιητικό ΤΠΕ, έγιναν τελικά δεκτές, αφού το Συμβούλιο Επιλογής, σ' αυτή την περίπτωση δέχτηκε κατά παράβαση του άρθρου 2 τα εκπρόθεσμα δικαιολογητικά. Ένας εκ των υποψηφίων, όχι μόνο συμπεριλήφθηκε στον πίνακα των υποψηφίων, αλλά και  πριμοδοτήθηκε με 19,4 στη συνέντευξη, με αποτέλεσμα από τη 41η θέση στον αναμορφωμένο πίνακα να βρεθεί στη 36η θέση. Ένας άλλος, πριμοδοτήθηκε επίσης με 19 στη συνέντευξη, με αποτέλεσμα  να ανέβει από την 56η θέση στην 51η. Αντίστοιχα υπήρξαν και πολλές περιπτώσεις που το Συμβούλιο Επιλογής απέρριψε ενστάσεις υποψηφίων που αφορούσαν εξώφθαλμα προσόντα - χωρίς μάλιστα να λάβουν ποτέ αιτιολογημένη απόρριψη των ενστάσεών τους, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία   -  παραβιάζοντας έτσι την αρχή της ισοτιμίας και της ισονομίας όλων των υποψηφίων.

 Όσον αφορά στη διαδικασία της συνέντευξης, παρατηρήθηκαν μεθοδεύσεις, κατά τις οποίες προκρίθηκαν όλοι οι "ημέτεροι" και οι φίλα προσκείμενοι σε αυτούς, ενώ αδικήθηκε σημαντικός αριθμός συναδέλφων.που δεν ανήκουν στην κυβερνητική παράταξη και δεν προτίθενται να συμπορευθούν με τα σχέδια της κυβέρνησης.

Αρχικά, για πρώτη φορά στις επιλογές διευθυντών δεν ανακοινώνεται πίνακας με τα μόρια της συνέντευξης αλλά συγκεντρωτικός πίνακας με τα τελικά μόρια, Έτσι γεννάται το εύλογο ερώτημα αν υπάρχει κάτι σε σχέση με τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων που θα βόλευε να μην είναι αντιληπτό με την πρώτη ματιά ή αν είναι προτιμότερο να μην εξαχθούν συμπεράσματα σε σχέση με τη διαδικασία της συνέντευξης.

Η απάντηση είναι οφθαλμοφανής αν ρίξει κανείς μια προσεκτική ματιά στη βαθμολογία των υποψηφίων, η οποία έχει ως εξής:

Σε ένα σύνολο 90 υποψηφίων στον τελικό πίνακα

- 56 βαθμολογήθηκαν με  19 έως 20

- 15 με 18 έως  18,9

-  4 με  17  έως 17,9

-  9 με  16 έως 16,9

-  3 με  15 έως 15,9 και

-  3 με  14 έως 14,9

 75 στους 90 υποψήφιους βαθμολογήθηκαν με 17 έως 20 ( Πολύ Καλά έως Άριστα)

15 υποψήφιοι βαθμολογήθηκαν με 14-16 ( Καλά )

Όλοι οι υποψήφιοι διευθυντές που ανήκουν στη ΔΑΚΕ ή είναι φιλικά προσκείμενοι σε αυτή, βαθμολογήθηκαν με πολύ υψηλές βαθμολογίες. Το ίδιο έγινε και με στελέχη άλλων παρατάξεων (ΔΗΣΥ και Αυτόνομο Δίκτυο), Συγκεκριμένα, υποψήφιος,  με 20 στη συνέντευξη, από την 69η θέση ανέβηκε στην 58η, με πιθανότητα να πιάσει κεντρικό σχολείο της επιλογής του, ενώ με βάση τα αντικειμενικά του κριτήρια θα τοποθετούνταν στις τελευταίες του επιλογές. Άλλος υποψήφιος, με βαθμό 20,  από την 77η θέση (και χωρίς πιθανότητα να γίνει διευθυντής) ανέβηκε στην 63η.θέση.  Υποψήφιος, με 19,8 στη συνέντευξη, από την 82η θέση ανέβηκε στην 69η. Υποψήφια με βαθμό 20, από την 58η θέση ανέβηκε στην 49η.θέση. Υποψήφια με βαθμό 19,4 στη συνέντευξη, από την 94η θέση ανέβηκε στην 87η. Άλλη υποψήφια, με βαθμό 20 στη συνέντευξη, από την 90ή θέση ανέβηκε στην 79η. Υποψήφιος με βαθμολογία 19,4, από την 59η θέση ανέβηκε στην 52η. .Υποψήφια με βαθμό 19,8 από την 81η θέση και χωρίς πιθανότητα να γίνει δ/ντρια ανέβηκε στην 68η θέση, για να έχει τελικά πιθανότητες να καταλάβει θέση δ/ντριας.

Αντίθετα, υποψήφιοι που δεν ανήκουν στους συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους καθώς και υποψήφιοι με διοικητική εμπειρία και τυπικά προσόντα, που δε διατίθενται να ακολουθήσουν τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης βαθμολογήθηκαν στη συνέντευξη τόσο όσο να αποκλειστούν από σχολεία που είναι επιθυμητά από συγκεκριμένα στελέχη και ημετέρους, που σύμφωνα με τα υποτιθέμενα μετρήσιμα μόριά τους είτε δε θα τα έπιαναν, είτε δε θα γίνονταν καν διευθυντές.

Συγκεκριμένα, υποψήφια στην  54η θέση με πολλές πιθανότητες να γίνει δ/ντρια, βαθμολογήθηκε με 14,2 και κατέβηκε στην 70ή θέση, με ανύπαρκτες σχεδόν πιθανότητες να γίνει δ/ντρια.  Υποψήφιος με  βαθμό 15 κατέβηκε από την 61η θέση στην 75η, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από τη διεκδίκηση θέσης δ/ντή. Υποψήφια με 14,2 από την 64η θέση κατέβηκε στην 80ή. Υποψήφιος με 16,2 από την 65η θέση κατέβηκε στην 72η.

Υποψήφια από την 33η θέση βρέθηκε στη 40ή, γιατί βαθμολογήθηκε με 17,2, 

Το μήνυμα που για άλλη μια φορά προσπάθησαν να κάνουν σαφές όσοι υπηρετούν πιστά την κυβερνητική πολιτική,  μέσα από την απροκάλυπτα αντιδημοκρατική και απαξιωτική διαδικασία  των κρίσεων για την επιλογή των διευθυντών είναι  ότι το βασικό κριτήριο στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης είναι η υποταγή στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς και η δημιουργία ενός αντιδημοκρατικού σχολείου, το οποίο με την επιβολή της αξιολόγησης, το φόβο και τις απειλές, θα έχει στους κόλπους του υποταγμένους εκπαιδευτικούς που θα εκπαιδεύουν εξίσου υποταγμένους μαθητές.Το ερώτημα είναι αν θα τους αφήσουμε να πετύχουν τους σχεδιασμούς τους ή αν θα μπούμε εμπόδιο στα αποτρόπαια σχέδιά τους.

Καταγγελία 2: Ούτε τα προσχήματα από το Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών στη Λέσβο

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ σε συνέχεια των επισημάνσεων για την διαδικασία επιλογής Διευθυντών με την ανακοίνωση της 23/03/2023, επανέρχεται δυστυχώς μετά και την ανάρτηση των τελικών πινάκων που επιβεβαίωσαν την προειδοποίηση μας για διαδικασία που έχει μετατραπεί σε φυτώριο που μπορούν ν’ ανθίσουν κάθε είδους κεκαλυμμένες αυθαιρεσίες. Κάτι το οποίο επισημάναμε κατά την παρέμβαση του ΔΣ στο Συμβούλιο Επιλογής την πρώτη μέρα των συνεντεύξεων, προειδοποιώντας ότι θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και δυστυχώς –αλλά αναμενόμενα- επιβεβαιωθήκαμε.

Οι καταγγελίες προς το σωματείο αναφέρουν σοβαρότατες παρεμβάσεις και χειραγώγηση αποτελεσμάτων, ενώ η μελέτη του τελικού πίνακα μοριοδότησης δείχνει την βάση αυτών των καταγγελιών. Η σύγκριση της ήδη προβληματικής βαθμολόγησης -όπως είχαμε τονίσει- των τυπικών προσόντων (δεκάδες ενστάσεις και αναγνώριση σε ύστερο χρόνο, απόρριψη πραγματικών τυπικών προσόντων χωρίς αιτιολόγηση) και του τελικού βαθμού μετά τη συνέντευξη είναι εξοργιστική και βρίθει «ανεξήγητων» αποκλίσεων. Κραυγαλέες περιπτώσεις διαφοροποιήσεων στην τελική κατάταξη υποψηφίων, μπορούν να αποσαφηνιστούν και να εξηγηθούν, μόνο από τις καταγγελίες για προμελετημένη χειραγώγηση για τον διαμοιρασμό των θέσεων ευθύνης, με κριτήρια που καμία σχέση δεν έχουν με τα διοικητικά και παιδαγωγικά προσόντα των υποψηφίων.

Από την σύγκριση των πινάκων επισημαίνουμε:

-Πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν τα τυπικά προσόντα και η κατάταξη με βάση αυτά, που έγιναν ήσσονος αξίας μπροστά στην «εξέταση» μέσω συνέντευξης!

-Είναι ανεκτό να μην υπάρχουν ούτε προσχήματα σε αδιανόητα «ανεβοκατεβάσματα» των υποψηφίων στη λίστα δια της συνέντευξης που πλήττουν πολλούς από τους συμμετέχοντες σε αυτές τις κρίσεις;

 -Είναι δυνατόν να μην είναι άκυρη μια διαδικασία που εξυπηρετεί ξεκάθαρα το ψηφοδέλτιο της κυβερνητικής παράταξης απέναντι στους υπόλοιπους υποψήφιους;

 -Μία απλή αντιπαραβολή του κυβερνητικού ψηφοδελτίου (μετά των συγγενών και φίλων) με τη βαθμολογία της συνέντευξης είναι αποκαλυπτική. Ενδεικτικά -και με άριστα το 20- οι βαθμολογίες του ψηφοδελτίου ξεκινάνε από 18,4 (με μέσο όρο 19,66!) ενώ των υπολοίπων υποψηφίων από 09,25!

 -Μαγικά επίσης καλύπτονται ενίοτε διαφορές 9, 10 ή 13 βαθμών μέσω της συνέντευξης απέναντι σε υποψηφίους που «διεκδικούν» τα ίδια σχολεία ώστε να τους υπερκεράσουν για όσο χρειάζεται…0,1 ή 0,2 μόρια!

Τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων των υποψήφιων διευθυντών για τις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Λέσβου αποκάλυψαν ακόμα μια φορά το δήθεν αξιοκρατικό σύστημα με το οποίο τα ίδια τα στελέχη των κυβερνητικών παρατάξεων καταλαμβάνουν νευραλγικές για το σύστημα της εκπαίδευσης που οραματίζονται θέσεις ευθύνης (πρόεδροι και μέλη σχολικών επιτροπών, ηλεκτρονικά εκλεγμένα μέλη δοτών ΠΥΣΔΕ). Είναι το ίδιο που οι ίδιοι θα εφαρμόσουν ανερυθρίαστα προκειμένου να διασφαλίσουν μια σειρά κατάταξης που θα εξυπηρετεί ημετέρους.

Η προκλητική αυτή κατάσταση ούτε ανεκτή είναι, ούτε αποδεκτή· και για αυτό το λόγο το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου απαιτεί την ακύρωση της διαδικασίας-παρωδίας για την κατάταξη των συναδέλφων υποψηφίων.

Δεν είναι η εκπαίδευση στη Λέσβο τσιφλίκι καμίας παράταξης. Κι ενώ αντιλαμβανόμαστε την προεκλογική αγωνία του κυβερνώντος κόμματος να καταλάβει τις θέσεις που θα διασφαλίζουν προνομιακούς συνομιλητές εφαρμογής των αντιδραστικών αλλαγών που επιχειρεί - προχωρούμε σε καταγγελία της διαδικασίας και ζητούμε από την ΟΛΜΕ να παρέμβει ώστε να ακυρωθεί κάθε διαδικασία κρίσεων στην παρούσα φάση.

Το ότι η κυβερνητική ατζέντα περιλάμβανε έναν ξέφρενο αγώνα δρόμου εφαρμογής των πιο αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση όπως η κατηγοριοποίηση των σχολείων και η πειθάρχηση και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών (τη λεγόμενη από τους κυβερνητικούς υποστηρικτές «αξιολόγηση» του εκπαιδευτικού) το γνωρίζαμε. Αυτό που με έκπληξη παρακολουθεί η τοπική εκπαιδευτική κοινωνία είναι η αδυναμία του κυβερνητικού συνδικαλισμού-το μακρύ χέρι της κυβερνητικής πολιτικής- να κρατήσει έστω τα προσχήματα σε αυτό που επικαλείται ως «αριστεία» και «αξιοκρατία».

 Καλούμε τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν αυτήν την κατάσταση ως φυσιολογική, να μην διεκδικήσουν τη δικαίωση μόνο μέσω της νομικής οδού και της τιμωρίας υπαιτίων- εξιλαστήριων θυμάτων, αλλά να αναλάβουν δράση με συλλογικούς όρους για να σπάσει επιτέλους το απόστημα.

Καλούμε τους συναδέλφους -τώρα που οι μάσκες έχουν πέσει, ακόμα περισσότερο από ότι πριν- να συνταχθούν στον αγώνα για να μην περάσει η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση-χειραγώγηση-πειθάρχηση. Να απαιτήσουμε την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων χωρίς εκβιασμούς και εξευτελιστικές προϋποθέσεις.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
εκπαιδευτικός
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου
«Οι εκπαιδευτικοί θα υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας να αγωνιζόμαστε με κάθε συλλογική μορφή που επιλέγουμε, για τη διάσωση του δημόσιου σχολείου, για...
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου