Αξιολόγηση
Τέσσερις προτάσεις αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων από την Ένωση Διευθυντών

Τέσσερις προτάσεις για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης κοινοποίησε η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την πραγματοποίηση ενημερωτικών Τηλεδιασκέψεων του ΥΠΑΙΘ-ΙΕΠ με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων όλης της χώρας για το θέμα της αυτοαξιολόγησης. 

Οι προτάσεις, όπως αναφέρουν, λαμβάνουν υπόψη τα σοβαρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την περσινή  εφαρμογή τους και μπορούν να συμβάλουν  καθοριστικά στην  ουσιαστικότερη εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης, προς όφελος των σχολικών μονάδων.

Παράλληλα, καλούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, να προχωρήσει στην άμεση υιοθέτηση των προτάσεων, για να πάψει η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων να αποτελεί «μια στείρα γραφειοκρατική διαδικασία, αλλά να  αποκτήσει πραγματική υπόσταση, όπως αυτή καθορίζεται από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, ώστε να συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Τέσσερις προτάσεις προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης(εσωτερικής αξιολόγησης ) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων για δεύτερη σχολική χρονιά, και λαμβάνοντας υπόψη τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την περσινή  εφαρμογή τους, καταθέτει προς το Υ.ΠΑΙ.Θ., τις παρακάτω τέσσερις(4)προτάσεις, που μπορούν να συμβάλουν  καθοριστικά στην  ουσιαστικότερη εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης, προς όφελος των σχολικών μονάδων: 

1.    Άμεση κατάργηση  της άχρηστης γραφειοκρατίας που συνοδεύει την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και καταπονεί τους εκπαιδευτικούς. Στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ να αναρτώνται, έως τα μέσα Οκτωβρίου, μόνο οι τίτλοι των σχεδίων δράσης, οι στόχοι τους και οι συντονιστές των ομάδων, καθώς και η τελική έκθεση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στο τέλος του Ιουνίου.

2.    Άμεση κατάργηση  της βαθμολόγησης των σχολικών μονάδων από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου με δεκάβαθμη κλίμακα(1-10), που αναπόφευκτα οδηγεί στην απαράδεκτη κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Οι ΣΕΕ, θα πρέπει να λειτουργούν ως κριτικοί φίλοι των σχολικών μονάδων και όχι ως βαθμολογητές τους,  παρακολουθώντας την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και καταθέτοντας προτάσεις προς τους Συλλόγους Διδασκόντων για τη βελτίωση των σχολικών μονάδων.

3.    Στις ιστοσελίδες τους οι  σχολικές μονάδες  να αναρτούν μόνο τα σχέδια δράσης που υλοποιούν κάθε έτος, και τίποτα περισσότερο, ώστε να αποφεύγεται κάθε προσπάθεια κατηγοριοποίησής τους.   

4.    Καμία απολύτως σύνδεση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.    

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει στην άμεση υιοθέτηση των παραπάνω προτάσεων, για να πάψει η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων να αποτελεί μια στείρα γραφειοκρατική διαδικασία, αλλά να  αποκτήσει πραγματική υπόσταση, όπως αυτή καθορίζεται από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, ώστε να συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

biskota
Μπισκότα: Ποιο είδος προσφέρει περισσότερα θρεπτικά στοιχεία;
Η έρευνα επικεντρώθηκε σε δύο δημοφιλείς κατηγορίες μπισκότων: τα κλασικά τύπου "Μαρία" και τα ευρέως διαφημιζόμενα ως πιο υγιεινά "Digestive".
Μπισκότα: Ποιο είδος προσφέρει περισσότερα θρεπτικά στοιχεία;
biskota
Μπισκότα ολικής άλεσης χωρίς ζάχαρη
Αν αναζητάτε ένα υγιεινό σνακ χωρίς προσθήκη ζάχαρης αλλά με φυσική γλύκα και πλούσια θρεπτικά συστατικά, τότε αυτά τα μπισκότα είναι ό,τι πρέπει.
Μπισκότα ολικής άλεσης χωρίς ζάχαρη
ζαχαρακη
Ζαχαράκη: Στα ζητήματα Παιδείας, η Ελλάδα του 2025 δεν έχει καμία σχέση με όσα παραλάβαμε το 2019
Από 9.882 εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης που βρήκαμε το σχολικό έτος 2019-2020, φτάσαμε στους 16.284 το 2023-2024 – αύξηση της τάξης του 65% μέσα...
Ζαχαράκη: Στα ζητήματα Παιδείας, η Ελλάδα του 2025 δεν έχει καμία σχέση με όσα παραλάβαμε το 2019