Thumbnail
Επιστολή του Συλλόγου Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (μονίμων και αναπληρωτών) σχετικά με ζητήματα αναθέσεων και διορισμών εκπαιδευτικών ΠΕ03.ΕΑΕ

Επιστολή έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr ,  από τον υπό σύσταση Επιστημονικό Σύλλογο Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (Μονίμων και Αναπληρωτών), την οποία αποστέλλει στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, σχετικά με ζητήματα αναθέσεων και διορισμών εκπαιδευτικών ειδικότητας Π03 Ε.Α.Ε. 

Ο Σύλλογος χαρακτηρίζει αντισυναδελφική την  κινητοποίηση άλλων ειδικοτήτων, «που στοχοποιούν την ειδικότητα των Μαθηματικών και εποφθαλμιούν στις θέσεις που δίνονται για την κάλυψη της Μαθηματικής εκπαίδευσης, ειδικά στην ειδική αγωγή» . Εν συνεχεία παραθέτει το νόμο 4638/2019, Άρθρο 28 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), ζητώντας την εξειδικευμένη επιστημονικά και εκπαιδευτικά ορθή αντιμετώπιση της διδακτικής των Μαθηματικών. Ακολουθεί η επιστολή Υπό σύσταση Επιστημονικός Σύλλογος Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (Μονίμων και Αναπληρωτών).

«Εν συντομία  θα  θέλαμε  να  υπενθυμίσουμε  σε  όλους  τους  εμπλεκόμενους φορείς αλλά ιδιαίτερα στους  βουλευτές  που  πήραν  θέση  χωρίς  να  έχουν επαρκή ενημέρωση ότι η κάλυψη των θέσεων των οργανικών κενών που καταρτίζει η ειδικότητα των Μαθηματικών (το ελάχιστο 12 ώρες σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο με τμήμα ένταξης της χώρας), οφείλει να γίνεται κατ’ αποκλειστικότητα από την ειδικότητα του Μαθηματικού. Παρατηρείται τα τελευταία χρόνια  έντονα  το  παρακάτω  φαινόμενο  σε  πολλά  σχολεία  της χώρας.  Το  τμήμα  ένταξης  να  στελεχώνεται  από  έναν   φιλόλογο   ειδικής αγωγής ΠΕ02 και έναν μαθηματικό ειδικής αγωγής  ΠΕ03  ή  έναν  φυσικό ΠΕ04.01 ή έναν χημικό ΠΕ04.02 ή έναν βιολόγο ΠΕ04.04  ή  έναν  γεωλόγο ΠΕ04.05 που θα διδάσκει όλα τα μαθήματα των θετικών επιστημών που πραγματοποιούνται στο τμήμα ένταξης. Σύμφωνα με το ΦΕΚ /Τεύχος Β’ 2599/03.07.2018,  «Με  τα  μαθήματα   πρώτης   (Α’)   ανάθεσης   οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο  ή καλύπτουν  εκπαιδευτικές  ανάγκες.  Οι  διδακτικές   ώρες   της   δεύτερης ανάθεσης  της  βασικής  ειδικότητας  καθώς  και   οι   διδακτικές   ώρες   της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν  το  όριο  των  έντεκα  (11)  διδακτικών   ωρών.», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά η επιστολή

Θέμα: Σχετικά με ζητήματα αναθέσεων και διορισμών εκπαιδευτικών ειδικότητας ΠE03 Ε.Α.Ε. 

Αξιότιμη κα Υπουργέ, κ. Υφυπουργοί, κ. Γενικέ, κ. Διευθυντά ειδικής αγωγής, Αξιότιμες/οι Κυρίες/Κύριοι 

Η εκπαιδευτική κοινότητα και ιδιαίτερα οι Μαθηματικοί που έχουμε υπηρετήσει για πολλά χρόνια στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δη στην Ειδική Αγωγή, χαιρετίζουμε τις αποφάσεις της ηγεσίας του Υπουργείου να επενδύει σε υψηλά εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και  να  προχωράει  τα  τελευταία  έτη σε μόνιμους διορισμούς. 

Η Ειδική αγωγή, η οποία βασιζόταν εξ ολοκλήρου στην πρόσληψη αναπληρωτών κάθε χρόνο, είναι γεγονός πως είχε δημιουργήσει δυσλειτουργίες στις  ειδικές δομές και στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιθυμούμε από την μεριά μας να συνεχίσουμε να υπηρετούμε τον ευαίσθητο αυτό κλάδο της εκπαίδευσης και να διεκδικήσουμε τις θέσεις που πραγματικά αναλογούν στον κλάδο μας σε επερχόμενες προσλήψεις, δίνοντας πάντοτε το καλύτερο μέρος του εαυτού μας στο λειτούργημα αυτό. 

Παρακολουθούμε  το  τελευταίο  διάστημα  μια  κινητοποίηση   συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων, που στοχοποιεί την ειδικότητα των Μαθηματικών και εποφθαλμιά στις θέσεις που δίνονται για την κάλυψη της Μαθηματικής εκπαίδευσης, ειδικά στην ειδική αγωγή. 

Το γεγονός αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί  τόσο  αντισυναδελφικό,  όσο  ανήθικο  και  παράλογο.  Είναι θεμιτό, όλοι οι εκπαιδευτικοί σύλλογοι ειδικοτήτων, να επιθυμούν και να διεκδικούν  μεγάλο  αριθμό  προσλήψεων,  καθώς  τα  κενά   είναι   πολλά. Επιπλέον  όμως  προς  λύπη  μας,  παρατηρήσαμε  ότι  έγινε   αναφορά   στην Βουλή,  με  σκοπό  να   ευνοηθούν  πολιτικές  αντιπαραθέσεις.  Είμαστε   κάθετοι και  κρίνουμε  αναγκαίο,  όταν   πραγματοποιούνται   ερωτήσεις   ή   αναφορές στην Βουλή, να είναι πλήρως ενημερωμένοι οι βουλευτές που ρωτάνε ή συνυπογράφουν, στο πλαίσιο της νομοθεσίας  και  της  λογικής,  εξετάζοντας τις θέσεις και  τα  επιχειρήματα  όλων  των  εμπλεκομένων.  Όταν  αυτό  δεν γίνεται, ως κλάδος που πλήττεται θα απαντάμε, έτσι ώστε να μην ενισχύεται περαιτέρω η παραπληροφόρηση. 

Εν συντομία  θα  θέλαμε  να  υπενθυμίσουμε  σε  όλους  τους  εμπλεκόμενους φορείς αλλά ιδιαίτερα στους  βουλευτές  που  πήραν  θέση  χωρίς  να  έχουν επαρκή ενημέρωση ότι η κάλυψη των θέσεων των οργανικών κενών που καταρτίζει η ειδικότητα των Μαθηματικών (το ελάχιστο 12 ώρες σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο με τμήμα ένταξης της χώρας), οφείλει να γίνεται κατ’ αποκλειστικότητα από την ειδικότητα του Μαθηματικού. Παρατηρείται τα τελευταία χρόνια  έντονα  το  παρακάτω  φαινόμενο  σε  πολλά  σχολεία  της χώρας.  Το  τμήμα  ένταξης  να  στελεχώνεται  από  έναν   φιλόλογο   ειδικής αγωγής ΠΕ02 και έναν μαθηματικό ειδικής αγωγής  ΠΕ03  ή  έναν  φυσικό ΠΕ04.01 ή έναν χημικό ΠΕ04.02 ή έναν βιολόγο ΠΕ04.04  ή  έναν  γεωλόγο ΠΕ04.05 που θα διδάσκει όλα τα μαθήματα των θετικών επιστημών που πραγματοποιούνται στο τμήμα ένταξης. Σύμφωνα με το ΦΕΚ /Τεύχος Β’ 2599/03.07.2018,  «Με  τα  μαθήματα   πρώτης   (Α’)   ανάθεσης   οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο  ή καλύπτουν  εκπαιδευτικές  ανάγκες.  Οι  διδακτικές   ώρες   της   δεύτερης ανάθεσης  της  βασικής  ειδικότητας  καθώς  και   οι   διδακτικές   ώρες   της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν  το  όριο  των  έντεκα  (11)  διδακτικών   ωρών.».  

Όπως   είναι ευκολά αντιληπτό, δεν εφαρμόζεται  στην  πράξη  αυτό  το  σημείο  του  νόμου αν αναλογιστούμε συνδυαστικά  το  ωρολόγιο  πρόγραμμα  του  Γυμνασίου  και του Λυκείου με τις αναθέσεις των μαθημάτων αντίστοιχα. Επίσης να  σημειωθεί  ότι  οι  μαθηματικοί  ΠΕ03  απασχολούνται  επίσης  σε ΕΕΕΕΚ για το μάθημα των Μαθηματικών σε αντίθεση με το σύνολο των εκπαιδευτικών ΠΕ04 οι οποίοι δεν έχουν αντικείμενο διδασκαλίας στα συγκεκριμένα σχολεία σύμφωνα με  το  ΦΕΚ  1761/2018.  Αυτό  σημαίνει  ότι το  σύνολο  των  εκπαιδευτικών  ΠΕ04  στην  ειδική  αγωγή  εργάζεται  σε ΕΝΕΕΓΥΛ και το μεγαλύτερο ποσοστό απασχολούνται στα  τμήματα  ένταξης χωρίς βέβαια να καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με τα μαθήματα Α΄ ανάθεσης όπως τους υποχρεώνει ο νόμος. Οι  ειδικότητες  που  διεκδικούν  τις ώρες μας, αγνοούν  ότι  γίνεται  εφαρμογή  της  ισχύουσας  νομοθεσίας  στην Ειδική  Αγωγή  όχι  μόνο  της  Ελλάδας  αλλά  και  άλλων   χωρών   που εφαρμόζεται η Ένταξη. Παρακάτω παραθέτουμε το Νόμο 4638/2019, Άρθρο 28 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) Στα  ΤΕ  των  σχολικών  µονάδων   της   δευτεροβάθµιας   εκπαίδευσης,   στις οποίες  φοιτούν  έως  τριακόσιοι  (300)  µαθητές,  τοποθετείται  ένας εκπαιδευτικός  κλάδου  ΠΕ02  και   ένας  εκπαιδευτικός  κλάδου  ΠΕ03,  ενώ  στα ΤΕ  των  σχολικών  µονάδων,  στις  οποίες   φοιτούν   περισσότεροι   από τριακόσιοι (300) µαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) µε διαγνωσµένη   από   αρµόδιο   δηµόσιο   φορέα   (Κέντρα    Διάγνωσης, Αξιολόγησης,  Συμβουλευτικής  και  Υποστήριξης  ατόμων  με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -ΚΕΔΑΣΥ, Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο,  Δηµόσιο Νοσοκοµείο) αναπηρία και/ή  ειδικές  εκπαιδευτικές  ανάγκες,  τοποθετούνται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση,  σε  επίπεδο  Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης,  γίνεται  σε  ποσοστό  42% για την ειδικότητα  ΠΕ04.01,  20%  για  κάθε  µία  από  τις  ειδικότητες  ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και 18% για την ειδικότητα ΠΕ04.05. Επομένως, τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν με συγκεκριμένη νομοθεσία για συγκεκριμένο  λόγο,   με   συγκεκριμένους   στόχους-σκοπούς   και   ξεκάθαρο τρόπο πρόσληψης εκπαιδευτικών με κυρίαρχο στοιχείο την Γλώσσα και τα Μαθηματικά και ουδείς αμφισβητεί κάτι  τέτοιο.  Ο  Φιλόλογος  και  ο Μαθηματικός  στο  Τμήμα  Ένταξης  υπήρχαν  από   συστάσεως   αυτών   και πρέπει να υπάρχουν, όχι γιατί το λέμε εμείς αλλά για παιδαγωγικούς κυρίως λόγους εκτός από  την πλειονότητα  των ωρών. Τα  Μαθηματικά  δεν μπορεί  να μην διδάσκονται στο Τ.Ε. από Μαθηματικούς γιατί αν τα παιδιά δεν ξέρουν Μαθηματικά δεν μπορούν να μάθουν και φυσικές επιστήμες. Επιπλέον,   στα   ΚΕΔΑΣΥ   πραγματοποιείται   η   αξιολόγηση   της   Μαθηματικής Επάρκειας των μαθητών/τριών και είναι προφανές, πως επιβάλλεται να πραγματοποιείται   κατά   προτεραιότητα   από   Μαθηματικούς.  

Το   γεγονός αυτό αποτελεί ακόμα  μία  παρανόηση  εκ  μέρους  των  εμπλεκόμενων  φορέων. Να υπενθυμίσουμε λοιπόν ότι για την εξέταση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες  εφαρμόζεται  το   Ψυχομετρικό   Κριτήριο   Μαθηματικής Επάρκειας  του  καθηγητή  του  Α.Π.Θ.   Γεώργιου   Μπάρμπα.   Δε   κατανοούμε την απόφαση αυτή ένα τέτοιο εξειδικευμένο  εργαλείο  να  εφαρμόζεται  στα παιδιά και από άλλες ειδικότητες. Δεν ζητάμε ώρες  από  κανένα  άλλο  κλάδο,  αλλά  απαιτούμε  σεβασμό  στον κλάδο μας απ’ όλους τους συναδέλφους. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να πειράξει τα κεκτημένα μας και κάνουμε  σαφές  σε  όλους  ότι  θα  είμαστε παρόντες σε οτιδήποτε προκύψει. Αυτό που θα περιμέναμε από όλους τους συναδέλφους, θα ήταν να στρατευτούμε ενωμένοι  προς  τον  κοινό  μας  στόχο που δεν  είναι  κανένας  άλλος από  τον  ίδιο τον  μαθητή  και  την  πρόοδο  αυτού. Ο κάθε  κλάδος  μπορεί  να  διεκδικεί  στο  πλαίσιο  της  λογικής,  της  τιμιότητας και της αλληλεγγύης. Ως μέλη της επιστημονικής ένωσης ζητάμε το αυτονόητο, την εξειδικευμένη επιστημονικά και εκπαιδευτικά ορθή αντιμετώπιση της διδακτικής των Μαθηματικών. Ευελπιστούμε στην άμεση  ανταπόκριση  του  υπουργείου,  για αυτό το επίκαιρο και φλέγον ζήτημα που μας απασχολεί. Με εκτίμηση Υπό σύσταση Επιστημονικός  Σύλλογος  Μαθηματικών  Ειδικής  Αγωγής (Μονίμων  και  Αναπληρωτών) 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Δεινόσαυρος χήνα
Βρέθηκε δεινόσαυρος που μοιάζει με χήνα και... πιγκουίνο! - Περίεργη η «αεροδυναμική» του
Ανακαλύφθηκε στη Μογγολία νέο είδος σαρκοβόρου δεινοσαύρου με «αεροδυναμικό» σώμα τύπου πιγκουίνου
Βρέθηκε δεινόσαυρος που μοιάζει με χήνα και... πιγκουίνο! - Περίεργη η «αεροδυναμική» του