Παράλληλη Στήριξη – Καταγγελία: «Μαθητής έμεινε τρεις μήνες εκτός σχολείου»
Το «μπαλάκι» στο υπουργείο Παιδείας ρίχνει η Διεύθυνση Α’ Αθήνας για την ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης - Πολλά τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης» μαζί με γονείς και μαθητές, την περασμένη Παρασκευή, έξω από την Διεύθυνση Α’ Αθήνας για τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη και την ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης.

«Απαριθμώντας τα κενά στα σχολεία σε παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και ειδικά σχολεία, έγινε ξεκάθαρο και οφθαλμοφανές το πρόβλημα που υπάρχει με την υπσοτελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής στο σύλλογό μας με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης» επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί σε ανακοίνωσή τους.

«Πολλά είναι τα τμήματα ένταξης σε δημοτικά και νηπιαγωγεία που έχουν μείνει κενά, οι παράλληλες στηρίξεις με παραδοχή της ίδια της διεύθυνσης εκπαίδευσης έχουν κατακρεουργηθεί στα νηπιαγωγεία ενώ πάρα πολλές παράλληλες είναι μοιρασμένες σε πάνω από 1 παιδί σε πολλά σχολεία του συλλόγου μας» προσθέτουν.

«Τα ειδικά σχολεία, όπως το 4ο ειδικό δημοτικό, αντιμετωπίζουν εδώ και μήνες πολλές δυσκολίες εξαιτίας των κενών, που φτάνουν σήμερα τα 4! Καταγγέλθηκαν οι πρακτικές της διεύθυνσης να μοιράζονται οι παράλληλες, να έχουν παραμείνει κενά τα Τ.Ε. αλλά και άλλες ειδικότητες (ΕΒΠ, ΖΕΠ) μέχρι το Μάρτη, το γεγονός ότι χρονίζει η μη ανέγερση ειδικών σχολείων που είναι ιδρυμένα με ανοχή και της διεύθυνσης εκπαίδευσης και των δήμων (συγκεκριμένα στη Ν. Φιλαδέλφεια και στην Καισαριανή), ενώ έγινε ερώτηση για την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης ίδρυσης των νέων τμημάτων ένταξης για να μπορούν να διεκδικηθούν από τους νεοδιόριστους στην επόμενη φάση μεταθέσεων αλλά δεν απαντήθηκε, καθώς σύμφωνα με τη διεύθυνση αυτή είναι στην ευθύνη του υπουργείου» αναφέρουν.

«Μαθητής έμεινε εκτός σχολείου για τρεις μήνες»

Στην παράσταση διαμαρτυρίας παρευρέθηκαν εκπαιδευτικοί σχολείων που περιμένουν την πλήρη στελέχωση παράλληλης στήριξης καθώς μαθητές τους έχουν μεγάλη ανάγκη την καθημερινή στήριξη από ειδικό παιδαγωγό και δεν την έχουν πάρει μέχρι σήμερα με αποκλειστική και μοναδική ευθύνη του ΥΠΑΙΘ.

«Είναι πρωτοφανής η καθυστέρηση και η ολιγωρία της Διεύθυνσης και του Υπουργείου να αποστείλουν αντικαταστάτη/τρια παραιτηθείσας συνάδελφου ΕΒΠ σε σχολείο του συλλόγου μας, με αποτέλεσμα ο μαθητής να μένει για 3 μήνες εκτός σχολείου, παρά τις αλλεπάλληλες ενέργειες του σχολείου και του σωματείου» τονίζουν.

«Επίσης, γονιός που παρευρέθηκε κατήγγειλε την ατελέσφορη διαδικασία του ΥΠΑΙΘ με τις εγκυκλίους με τις ασφυκτικές ημερομηνίες μέσα στις οποίες πρέπει να γίνουν οι αιτήσεις για παράλληλες στηρίξεις από γονείς και σχολεία. Μέχρι οι γονείς να συνειδητοποιήσουν και να ξεκινήσουν τις διαδικασίες για την αίτηση για παράλληλη στήριξη, μέχρι να κλείσει και να ολοκληρωθεί το ραντεβού από τα ΚΕΔΑΣΥ, οι ημερομηνίες μπορεί να έχουν χαθεί με αποτέλεσμα τα παιδιά να μένουν χωρίς στήριξη – παρόλο που έχουν διάγνωση- μέχρι το τέλος της χρονιάς» υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Τέλος, η αναπληρώτρια διευθύντρια δεσμεύτηκε ότι οι πιέσεις διευθυντών σε εκπαιδευτικούς Τ.Ε., παράλληλης στήριξης και ΖΕΠ να καλύψουν κενά γενικής αγωγής στα σχολεία είναι παράνομες και δεν πατάνε σε καμία δική της οδηγία.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης» για την παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Α’ Αθήνας:

Με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας τα σχολεία και οι μαθητ(ρι)ες μας έχουν μείνει μέχρι Μάρτη μήνα χωρίς εκπαιδευτικούς! Το ΥΠΑΙΘ και η Δ/νση Εκπ/σης ευθύνονται για την απουσία τους από το σχολείο! Καταπατούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και παιδιά που έχουν ανάγκη στήριξης τα αφήνουν στο σπίτι! 

Οι πιέσεις διευθυντών προς εκπαιδευτικούς Π.Σ., Τ.Ε. και ΖΕΠ για κάλυψη κενών γενικής αγωγής ΔΕΝ πατάνε σε καμία οδηγία της διεύθυνσης και είναι ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ!

Παράσταση διαμαρτυρίας του σωματείου μας πραγματοποιήθηκε σήμερα παρουσία εκπαιδευτικών του συλλόγου μας και γονέων. Απαριθμώντας τα κενά στα σχολεία σε παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και ειδικά σχολεία, έγινε ξεκάθαρο και οφθαλμοφανές το πρόβλημα που υπάρχει με την υπσοτελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής στο σύλλογό μας με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Πολλά είναι τα τμήματα ένταξης σε δημοτικά και νηπιαγωγεία που έχουν μείνει κενά, οι παράλληλες στηρίξεις με παραδοχή της ίδια της διεύθυνσης εκπαίδευσης έχουν κατακρεουργηθεί στα νηπιαγωγεία ενώ πάρα πολλές παράλληλες είναι μοιρασμένες σε πάνω από 1 παιδί σε πολλά σχολεία του συλλόγου μας. Τα ειδικά σχολεία, όπως το 4ο ειδικό δημοτικό, αντιμετωπίζουν εδώ και μήνες πολλές δυσκολίες εξαιτίας των κενών, που φτάνουν σήμερα τα 4! Καταγγέλθηκαν οι πρακτικές της διεύθυνσης να μοιράζονται οι παράλληλες, να έχουν παραμείνει κενά τα Τ.Ε. αλλά και άλλες ειδικότητες (ΕΒΠ, ΖΕΠ) μέχρι το Μάρτη, το γεγονός ότι χρονίζει η μη ανέγερση ειδικών σχολείων που είναι ιδρυμένα με ανοχή και της διεύθυνσης εκπαίδευσης και των δήμων (συγκεκριμένα στη Ν. Φιλαδέλφεια και στην Καισαριανή), ενώ έγινε ερώτηση για την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης ίδρυσης των νέων τμημάτων ένταξης για να μπορούν να διεκδικηθούν από τους νεοδιόριστους στην επόμενη φάση μεταθέσεων αλλά δεν απαντήθηκε, καθώς σύμφωνα με τη διεύθυνση αυτή είναι στην ευθύνη του υπουργείου.

Όσο αυτοί κάνουν παράνομες διώξεις στους εκπαιδευτικούς που απεργούν, τα παιδιά μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς!

Στην παράσταση διαμαρτυρίας παρευρέθηκαν εκπαιδευτικοί σχολείων που περιμένουν την πλήρη στελέχωση παράλληλης στήριξης καθώς μαθητ(ρι)ές τους έχουν μεγάλη ανάγκη την καθημερινή στήριξη από ειδικό παιδαγωγό και δεν την έχουν πάρει μέχρι σήμερα με αποκλειστική και μοναδική ευθύνη του ΥΠΑΙΘ.

Είναι πρωτοφανής η καθυστέρηση και η ολιγωρία της Διεύθυνσης και του Υπουργείου να αποστείλουν αντικαταστάτη/τρια παραιτηθείσας συνάδελφου ΕΒΠ σε σχολείο του συλλόγου μας, με αποτέλεσμα ο μαθητής να μένει για 3 μήνες εκτός σχολείου, παρά τις αλλεπάλληλες ενέργειες του σχολείου και του σωματείου.

Επίσης, γονιός που παρευρέθηκε κατήγγειλε την ατελέσφορη διαδικασία του ΥΠΑΙΘ με τις εγκυκλίους με τις ασφυκτικές ημερομηνίες μέσα στις οποίες πρέπει να γίνουν οι αιτήσεις για παράλληλες στηρίξεις από γονείς και σχολεία. Μέχρι οι γονείς να συνειδητοποιήσουν και να ξεκινήσουν τις διαδικασίες για την αίτηση για παράλληλη στήριξη, μέχρι να κλείσει και να ολοκληρωθεί το ραντεβού από τα ΚΕΔΑΣΥ, οι ημερομηνίες μπορεί να έχουν χαθεί με αποτέλεσμα τα παιδιά να μένουν χωρίς στήριξη – παρόλο που έχουν διάγνωση- μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Τέλος, η αναπληρώτρια διευθύντρια δεσμεύτηκε ότι οι πιέσεις διευθυντών σε εκπαιδευτικούς Τ.Ε., παράλληλης στήριξης και ΖΕΠ να καλύψουν κενά γενικής αγωγής στα σχολεία είναι παράνομες και δεν πατάνε σε καμία δική της οδηγία. Σαν σωματείο καταγγέλλουμε για μια ακόμη φορά τέτοιες πιέσεις που γίνονται μάλιστα πολλές φορές με την συνοδεία απειλής και εκφοβισμού αναφοράς και καταγγελίας. Απαγορεύεται από τη νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής (παράλληλες και ΤΕ) να καλύπτουν οποιαδήποτε άλλη δομή πλην αυτής στην οποία είναι τοποθετημένοι. Επίσης απαγορεύεται η υπέρβαση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών πέραν αυτού που καθορίζεται από τα χρόνια εργασίας του Ν. 2470/97. Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Οι εκφοβισμοί και οι απειλές, ειδικά προς τους/τις αναπληρώτ(ρι)ες εκπαιδευτικούς θα μας βρουν απέναντι και καλούμε κάθε έναν και κάθε μια εκπαιδευτικό να καταγγέλλει τέτοιες συμπεριφορές στο σωματείο. Αποτελούν διευθυντική αυθαιρεσία! Παραπέμπουμε στην απόφαση του σωματείου στις 9/1/22 για αναλυτική τοποθέτηση σχετικά με το θέμα των αυθαίρετων και παράνομων οδηγιών κάλυψης κενών με κλείσιμο των υποστηρικτικών δομών ή με υπερωρίες.

Η κατάσταση στην ειδική αγωγή στα σχολεία φαίνεται να έχει φτάσει σε σημείο βρασμού! Η κατάσταση είναι έκρυθμη, τα σχολεία με τα χίλια άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης να διαθέτει τον προϋπολογισμό της χώρας σε εξοπλιστικά, ξεπουλημένα ΜΜΕ και αστυνομία και όχι στην στήριξη υγείας και παιδείας, αντιμετωπίζουν για ακόμα μια χρονιά Μάρτη μήνα τα εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών!

Όσο και να προσπαθούν να πουλήσουν στην κοινή γνώμη πολιτικοί της κυβέρνησης και η ίδια η Κεραμέως το αφήγημα ότι οι εκπαιδευτικοί φταίνε για τα κενά στα σχολεία η αλήθεια είναι μια:  φταίει το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση αλλά και όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα, με την ανοχή και την στήριξη των Δ/νσεων Εκπαίδευσης, που διαιωνίζουν την λογική  της ελαστικής εργασίας, τις προσλήψεις με το σταγονόμετρο και τους μηδενικούς διορισμούς.

Προσλήψεις ΤΩΡΑ για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών σε όλα τα ΠΕ. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Μέχρι τότε, η Διεύθυνση Π. Ε. Α΄ Αθήνας να επιληφθεί του θέματος δίνοντας λύσεις στο πρόβλημα της αναπλήρωσης των ασθενούντων εκπαιδευτικών με την εφαρμογή των διατάξεων του ν.1566/1985 περί αναμόρφωσης των ωρολογίων προγραμμάτων ώστε να αντιμετωπίζονται οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Να καλυφθούν ΟΛΑ τα κενά στην ειδική αγωγή (τμήματα ένταξης και ειδικά σχολεία) και στις παράλληλες στηρίξεις με έναν εκπαιδευτικό για κάθε ένα/μια μαθητή/τρια. Να προσληφθούν οι απαιτούμενοι σχολικοί νοσηλευτές/τριες και το ΕΕΠ ΕΒΠ σε όλες τις δομές ειδικής και γενικής αγωγής.

Άμεση φάση προσλήψεων για κάλυψη ΟΛΩΝ των υπόλοιπων κενών όλων των ειδικοτήτων στα ειδικά σχολεία, στα τμήματα ένταξης και κάλυψη της παράλληλης στήριξης ένας-προς-έναν!

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί/ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία για να καλυφθούν ΤΩΡΑ όλα τα κενά! Κατάργηση εδώ και τώρα του απαράδεκτου θεσμού των ΑΜΩ και των 3μηνιαίων αναπληρωτών. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως και του νόμου Γαβρόγλου.

Να δημιουργηθούν Τμήματα Ένταξης σε όλα τα σχολεία (νηπιαγωγεία και δημοτικά) έτσι ώστε κανένα παιδί με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μη μένει εκτός.

Να ολοκληρωθεί η ίδρυση  των Τμημάτων Ένταξης ΤΕ και η δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ ώστε οι νέες οργανικές θέσεις που θα προκύψουν να συμπεριληφθούν στη διαδικασία των μεταθέσεων.

Κανένα μοίρασμα ωρών παράλληλης στήριξης

Να τοποθετήσει έναν εκπαιδευτικό σε κάθε παιδί όπως αναφέρει και η αξιολόγηση του ΚΕΔΑΣΥ

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η πρόεδρος                                      Η γραμματέας

Tόλη Πολίνα                                     Πετροπούλου Έλενα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;