«Ο αριθμός των Τμημάτων Ένταξης που λειτουργούν είναι αναντίστοιχος με τις πραγματικές ανάγκες» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου, τονίζοντας ότι « το έλλειμμα αυτό εκτινάσσεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα, μαθητές με ήπιες αναπηρίες να οδηγούνται στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που αφορούν στη δημοσίευση της απόφασης για ίδρυση επιπλέον Τμημάτων Ένταξης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να τοποθετηθούν οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις, αναφέρει ο Σύλλογος και προσθέτει ότι «όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς εξειδικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους».
Επίσης, αναφέρει ότι είναι σημαντικό να ολοκληρωθούν το γρηγορότερο δυνατόν, καθώς αρχές Μάρτη επίκεινται οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.
Στη συνέχεια, χαρακτηρίζει «τουλάχιστον απαράδεκτες» τις δηλώσεις του ευρωβουλευτή κ. Κυμπουρόπουλου, ο οποίος μετά τη συνάντησή του με την υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή με κεντρικό θέμα ενδεχόμενες αλλαγές στην παράλληλη στήριξη, ισχυρίστηκε ότι: «Χρειάζεται να παύσει το φαινόμενο των διαρκών κενών που δεν μπορούν να καλυφθούν εξ’ αιτίας της μη προσέλευσης εκπαιδευτικών».
«Ο υπεύθυνος για τα κενά είναι η πολιτική περικοπών του Υπουργείου Παιδείας και όχι οι εκπαιδευτικοί» υπογραμμίζει ο Σύλλογος, ενώ εκφράζει την έντονη ανησυχία του στη θετική ανταπόκριση της υφυπουργού Παιδείας στην πρόταση του ευρωβουλευτή «να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς στο σχολείο».
Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν από το ΥΠΑΙΘ να ξεκαθαρίσει τη θέση του, να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες προσλήψεις και να σταματήσει την τακτική παραπληροφόρησης ενάντια στους εκπαιδευτικούς.
Τέλος, καλούν τη ΔΟΕ να πάρει άμεσα θέση.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου:
«Σχετικά με τα τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη & τις απαράδεκτες δηλώσεις του ευρωβουλευτή κου Κυμπουρόπουλου».
Τα Τμήματα Ένταξης, ως θεσμός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που αφορά σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, επιτελούν κρίσιμο εκπαιδευτικό έργο και ως τέτοια είναι αναγκαία, για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών ώστε να μπορούν με εξατομικευμένο διδακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζοντας στην δυσκολία αυτή καθαυτή, να σημειώνουν γενικότερη μαθησιακή πρόοδο, διευκολύνοντάς την αποτελεσματικότερη ένταξή τους στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, αν και επιτελούν ένα τόσο σημαντικό έργο, ο αριθμός τους είναι αναντίστοιχος με τις πραγματικές ανάγκες, ενώ το έλλειμμα αυτό εκτινάσσεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα, μαθητές με ήπιες αναπηρίες να οδηγούνται στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Από τις 26 – 7 – 2021 έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που προβλέπονταν με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: 48132/Δ3) για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) και οι προτάσεις με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι στη διάθεση του ΥΠΑΙΘ, χωρίς ωστόσο να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που αφορούν στη δημοσίευση της απόφασης ώστε να δοθεί η δυνατότητα να τοποθετηθούν οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις.
Η ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς αφορά εκατοντάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς εξειδικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να ολοκληρωθούν το γρηγορότερο δυνατόν, με την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ, καθώς αρχές Μάρτη επίκεινται οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Με δεδομένο πως πολλοί εκπαιδευτικοί διορίστηκαν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους και τις οικογένειές τους, οι νέες οργανικές θέσεις θα μπορούσαν να δώσουν την ευκαιρία σε περισσότερους να επιστρέψουν κοντά στις οικογένειές τους.
Το ΥΠΑΙΘ πρέπει να πάρει άμεσα θέση:
Να δημιουργηθούν Τμήματα Ένταξης σε όλα τα σχολεία, έτσι ώστε κανένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες να μη μένει εκτός.
Να προχωρήσουν οι μόνιμοι, μαζικοί διορισμοί σε Ειδική και Γενική Αγωγή ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά των σχολείων.
Να ολοκληρωθεί η ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) και η δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ ώστε οι νέες οργανικές θέσεις που θα προκύψουν να συμπεριληφθούν στη διαδικασία των μεταθέσεων.
Θεωρούμε τουλάχιστον απαράδεκτες τις δηλώσεις του ευρωβουλευτή κουΚυμπουρόπουλου, ο οποίος μετά τη συνάντησή του με την υφυπουργό Παιδείας κ. Μακρή με κεντρικό θέμα ενδεχόμενες αλλαγές στην παράλληλη στήριξη, ισχυρίστηκε ότι: «Χρειάζεται να παύσει το φαινόμενο των διαρκών κενών που δεν μπορούν να καλυφθούν εξ’ αιτίας της μη προσέλευσης εκπαιδευτικών». Ο υπεύθυνος για τα κενά είναι η πολιτική περικοπών του Υπουργείου Παιδείας και όχι οι εκπαιδευτικοί. Μάλιστα ο ευρωβουλευτής προχώρησε ακόμα περισσότερο προτείνοντας:«να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς στο σχολείο»! Η είδηση ότι η Υφυπουργός Παιδείας ανταποκρίθηκε θετικά, μόνο ανησυχία μπορεί να προκαλέσει.
Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να ξεκαθαρίσει τη θέση του, να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες προσλήψεις και να σταματήσει την τακτική παραπληροφόρησης ενάντια στους εκπαιδευτικούς.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα θέση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη