Εδώ και 7 χρόνια το ειδικό δημοτικό σχολείο ΣΑΠ στα Γιάννενα αναζητά στέγη και το υπουργείο Παιδείας «νίπτει τας χείρας του».
Η Ένωση Γονέων Μαθητών του Δήμου Ιωαννιτών επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι εδώ και τρεις μήνες περίμενε απάντηση από το υπουργείο Παιδείας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΣΑΠ.
Πρόκειται για γονείς μαθητών που στερούνται της παράλληλης στήριξης και φοιτούν σε γενικά σχολεία. Οι περισσότεροι μαθητές στο φάσμα του αυτισμού με ειδικές μαθησιακές ανάγκες που (θα έπρεπε) να φοιτούν στα Τμήματα Ένταξης.
Ωστόσο, δυο μήνες μετά την κατάθεση σχετικής ερώτησης από τους βουλευτές του ΚΚΕ, Νίκου Παπαναστάση και Γιάννη Δελή, το υπουργείο συνέταξε ένα «έγγραφο – απάντηση που αποτελεί «ύβρη» για τους γονείς μαθητών αναπηρία ή/και με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, που σε συνθήκες πανδημίας βρίσκονται σε απόγνωση από τον απαξιωτικό τρόπο που η πολιτεία αντιμετωπίζει αυτούς και τα παιδιά τους. Μέσα σε 3 σελίδες ατέλειωτου βερμπαλισμού και παράθεσης νόμων και εγκυκλίων (που το ίδιο καταπατά με προκλητικό τρόπο) το Υπουργείο «νίπτει τας χείρας του» και το μόνο που αφήνει σαφώς να εννοηθεί, είναι ότι δεν πρόκειται να κάνει το παραμικρό για τη λύση των προβλημάτων».
Η υφυπουργός Ζέττα Μακρή απάντησε μεταξύ άλλων στην ερώτηση ότι «η μέριμνα για την ανέγερση των σχολικών κτηρίων εμπίπτει στις αρμοδιότητες των Δήμων». Οι γονείς ισχυρίζονται ότι «είναι πράγματι εξωφρενικό το Υπουργείο Παιδείας να υποτιμά τη νοημοσύνη μας με τέτοιου είδους απαντήσεις, να βλέπει τα παιδιά μας ως «κόστος» και «οικονομικό βάρος»».
Δείτε εδώ αναλυτικά την απάντηση της Ζέττας Μακρή.
Δείτε εδώ αναλυτικά την ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ.
Η ανακοίνωση των γονέων
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΕ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Στις αρχές του Οκτώβρη, ως Ένωση Γονέων είχαμε καταγγείλει με ανακοίνωσή μας τα μεγάλα κενά που υπήρχαν (και δυστυχώς συνεχίζουν να υπάρχουν) στα Δημόσια Ειδικά Σχολεία της πόλης, στα Τμήματα Ένταξης και στις Παράλληλες στηρίξεις. Θέταμε το ζήτημα στέγασης του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ΣΑΠ το οποίο εδώ και επτά χρόνια αναζητά μόνιμη-αξιοπρεπή στέγη, σε μια χρονική στιγμή που ο πληθυσμός των μαθητών ΑμΕΑ του συγκεκριμένου σχολείου έχει διπλασιαστεί.
Η δημοσίευση της συγκεκριμένης ανακοίνωσης στον τοπικό και Αθηναϊκό Τύπο προκάλεσε την κατάθεση της Κοινοβουλευτικής Ερώτησης με αριθμ. πρωτ. 983/8-11-2021 προς την Υπουργό Παιδείας από τους Βουλευτές του ΚΚΕ, Ν.Παπαναστάση και Γ.Δελή.
Εδώ και 3 μήνες ως Ένωση Γονέων, αλλά - κυρίως - οι γονείς, των μαθητών του ΣΑΠ, των μαθητών που στερούνται παράλληλης Στήριξης (στην πλειοψηφία παιδιά στο φάσμα του αυτισμού που φοιτούν σε γενικά σχολεία), των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες που (θα έπρεπε) να φοιτούν στα Τμήματα Ένταξης, περιμέναμε από το Υπουργείο Παιδείας μια απάντηση. Περιμέναμε να πάρει άμεσα μέτρα για την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τη λύση των προβλημάτων του ΣΑΠ.
Και η απάντηση ήρθε. Δυο μήνες (!!!) χρειάστηκε το Υπουργείο για να συντάξει ένα έγγραφο – απάντηση που αποτελεί «ύβρη» για τους γονείς μαθητών αναπηρία ή/και με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, που σε συνθήκες πανδημίας βρίσκονται σε απόγνωση από τον απαξιωτικό τρόπο που η πολιτεία αντιμετωπίζει αυτούς και τα παιδιά τους. Μέσα σε 3 σελίδες ατέλειωτου βερμπαλισμού και παράθεσης νόμων και εγκυκλίων (που το ίδιο καταπατά με προκλητικό τρόπο) το Υπουργείο «νίπτει τας χείρας του» και το μόνο που αφήνει σαφώς να εννοηθεί, είναι ότι δεν πρόκειται να κάνει το παραμικρό για τη λύση των προβλημάτων.
Παρακάτω θα αντιπαραθέσουμε τα ερωτήματα-αιτήματα που τέθηκαν και τις απαντήσεις της Υφυπουργού Παιδείας κας Μακρή. ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ:
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ | ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ |
Στις σημερινές συνθήκες, με τις ψυχοσυναισθηματικές και μαθησιακές επιπτώσεις της πανδημίας ορατές με «γυμνό μάτι», αντί να ενισχυθούν τα Ειδικά Σχολεία με το απαραίτητο προσωπικό, έναν μήνα μετά το άνοιγμά τους παραμένουν υποστελεχωμένα. Από τα Ειδικά Σχολεία των Ιωαννίνων απουσιάζουν βασικές ειδικότητες που καθιστούν τη λειτουργία τους προβληματική έως επικίνδυνη. πχ Το 4ο Ειδικό Δημοτικό σχολείο δεν έχει Σχολικό Νοσηλευτή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διαχειριστεί τους μαθητές που παίρνουν φαρμακευτική αγωγή ή έχουν σοβαρά νοσήματα. Το 2ο Ειδικό Δημ.Σχολείο δεν έχει Σχολική Φροντίστρια στο πρόγραμμα του Ολοημέρου και έτσι δεν μπορούν να υποστηριχτούν οι μαθητές στην αυτοεξυπηρέτησή τους. Λείπουν οι ειδικότητες του Φυσικοθεραπευτή, του Εργοθεραπευτή, του Ψυχολόγου, του Λογοθεραπευτή που είναι άκρως απαραίτητες για την παιδαγωγική και θεραπευτική υποστήριξη των μαθητών... Ειδικότερα, στα σχολεία Γενικής Αγωγής των Ιωαννίνων, λείπουν οκτώ (8) εκπαιδευτικοί Τμημάτων Ένταξης, τριάντα ένας (31) εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης , χωρίς να υπολογίζουμε τα 15 περίπου νέα αιτήματα που έγιναν από την αρχή του σχολικού έτους. Δηλαδή, αυτή τη στιγμή κι ενώ οδεύουμε προς το τέλος του δεύτερου μήνα λειτουργίας των σχολείων , τουλάχιστον 150 μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ή/και Ανάγκες στα Γιάννενα, δεν δέχονται καμιά εκπαιδευτική υποστήριξη και έχουν αφεθεί στη μοίρα τους… Πότε σκοπεύει (το ΥΠΑΙΘ) να τοποθετήσει όλες τις απαραίτητες ειδικότητες στα Ειδικά Σχολεία των Ιωαννίνων ώστε να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα. Πότε σκοπεύει (το ΥΠΑΙΘ) να καλύψει όλα τα κενά στα Τμήματα Ένταξης και στις εγκριμένες από το ΚΕΔΑΣΥ Παράλληλες Στηρίξεις. | «…Στην περιοχή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων για τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και την εξειδικευμένη υποστήριξη έχουν πραγματοποιηθεί, συνολικά 32 προσλήψεις αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ (ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης: 3-12-2021). Σημειώνεται ότι η διαχείριση/διάθεση του υφιστάμενου διδακτικού προσωπικού και η τοποθέτησή του σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες εμπίπτει στις αρμοδιότητες των (οικείων) Δ/νσεων Εκπ/σης. …Επισημαίνεται αφενός ότι η εμφάνιση και κάλυψη των λειτουργικών αναγκών είναι μια δυναμική διαδικασία, η οποία επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων και αφετέρου ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. έχει ως μέριμνα την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των υφιστάμενων διατάξεων και των εγκεκριμένων πιστώσεων.»
|
ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ: «Ό,τι ήταν να δώσουμε δώσαμε.» Αυτή είναι η απάντηση. Τα σχολεία λοιπόν, πρέπει να μάθουν να λειτουργούν χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και οι μαθητές χωρίς την προβλεπόμενη παιδαγωγική υποστήριξη, χωρίς δασκάλους, νοσηλευτές, κοινωνικούς φροντιστές κλπ. Και – κυριολεκτικά – ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΡΕΙ Ο ΧΑΡΟΣ…
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι, η τοποθέτηση στα σχολεία όλων αυτών των ειδικοτήτων εκπαιδευτικού προσωπικού, προβλέπονται από τους νόμους που επικαλείται το Υπουργείο, για να δικαιολογήσει… γιατί δεν τους τοποθετεί !!! Επιπλέον ρίχνει την ευθύνη στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, λες και τους διέθεσε προσωπικό και οι τελευταίοι… δεν μπορούν να το διαχειριστούν.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΕΡΩΤΗΣΗ | ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ |
Ο μαθητικός πληθυσμός στα 4 από τα 6 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία των Ιωαννίνων έχει αυξηθεί κατακόρυφα –λόγω και των περικοπών των Παράλληλων Στηρίξεων από την κυβέρνηση – με αποτέλεσμα να έχουν γεμίσει και να λειτουργούν σε συνθήκες απόλυτου συνωστισμού. Για παράδειγμα… πώς μπορούν να κάνουν καθημερινά τη δουλειά τους, το εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό του ΣΑΠ, μέσα σε 60τμ (αυτό είναι το εμβαδόν του σχολείου), στα οποία συνυπάρχουν ταυτόχρονα 30 άτομα (μαθητές και εκπαιδευτικοί); Τι μέτρα θα παρθούν για την αποσυμφόρηση των τάξεων των Ειδικών Σχολείων στα Ιωάννινα έτσι ώστε η λειτουργία τους να μην εγκυμονεί κινδύνους στους μαθητές και το προσωπικό; | «Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων ορίζεται από κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός μπορεί να μειώνεται με κατώτατο όριο τους τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης»… …Με τις διατάξεις των εν λόγω Κ.Υ.Α. προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του COVID-19 και την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας, ο προληπτικός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου για τους μη εμβολιασμένους μαθητές, η διαδικασία διαχείρισης των περιστατικών νόσησης από COVID-19, η προστασία των μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες με την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κλπ.» |
ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ: Θαυμάστε απάντηση !!! Τα παιδιά δεν χωράνε στα Ειδικά Σχολεία… σχολείο ολόκληρο με 30 άτομα λειτουργεί σε 60 τμ !!! και το Υπουργείο θα λύσει το πρόβλημά τους… με τις ΚΥΑ κατά του Covid.
Βέβαια κανένας από τους «σοφούς» του Υπουργείου, δεν έκανε τον κόπο να διαβάσει την ΚΥΑ που επικαλείται, η οποία για τους μαθητές των Ειδικών Σχολείων προβλέπει: «Για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, καθώς και εκείνους που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Γενικής Εκπαίδευσης, ο δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και διενεργείται εφόσον είναι συμβατός με τον βαθμό και το είδος της αναπηρίας ή και της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης του/της μαθητή/τριας.» Το ίδιο προβλέπεται και για τη χρήση τις μάσκας η οποία είναι προαιρετική (και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς).
ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΕΡΩΤΗΣΗ | ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ |
Στo Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο ΣΑΠ ο πληθυσμός των παιδιών διπλασιάστηκε. Ο διπλασιασμός του μαθητικού πληθυσμού εφέτος, σε συνδυασμό με το χρόνιο στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων, έχουν δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση, που θέτει σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών, που στην πλειοψηφία τους έχουν πολλαπλές αναπηρίες. Το σχολείο αυτό περιμένει μάταια από το 2015, τη μεταστέγασή του σε νέο χώρο.
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης των εργασιών στο κτήριο που κατασκευάζεται για να μεταστεγαστούν τα Ειδικά Σχολεία του ΣΑΠ. Κατά πόσο θα διασφαλιστούν όλοι οι απαραίτητοι χώροι για την λειτουργία του σχολείου με όλους τους παιδαγωγικούς όρους. Τι μέτρα θα πάρει ώστε να απαιτηθούν και διατεθούν χώροι στο υπάρχον κτήριο της ΕΛΕΠΑΠ, μέχρι να γίνει η μετεγκατάσταση στο νέο σχολείο. | …Η μέριμνα για την ανέγερση των σχολικών κτηρίων, την επισκευή, συντήρηση και τη βελτίωση των υποδομών των σχολικών μονάδων εμπίπτει στις αρμοδιότητες των Δήμων βάσει των άρθρων 75 παρ. Ι τομέας ΣΤ΄ του Ν.3463/2006, ΦΕΚ 114/Α΄ και 94 παρ.4 του Ν. 3852/2010, ΦΕΚ 87/Α΄… …Τα κτηριολογικά προγράμματα εκπονούνται κατόπιν σχετικού αιτήματος του αρμόδιου δήμου. Κατόπιν αναζήτησης στο αρχείο της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν βρέθηκε σχετικό αίτημα από τον Δήμο Ιωαννιτών για εκπόνηση κτηριολογικού προγράμματος. |
ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ: Η απάντηση θα ήταν πιο ειλικρινής αν είχε διατυπωθεί κάπως έτσι: «Αφού ο Δήμος σας δεν έκανε καλά τη δουλειά του (βεβαιωμένα)… αφού δεν βρέθηκε σχετικό αίτημα στο Υπουργείο… παρατάτε μας ήσυχους… Έχουμε πιο σπουδαία θέματα να ασχοληθούμε: Αξιολόγηση σχολείων, Τράπεζα θεμάτων και Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, εξετάσεις PISA, συμβάσεις με την Cisco κλπ…»
Αγαπητοί γονείς
Είναι πράγματι εξωφρενικό το Υπουργείο Παιδείας να υποτιμά τη νοημοσύνη μας με τέτοιου είδους απαντήσεις, να βλέπει τα παιδιά μας ως «κόστος» και «οικονομικό βάρος». Αν ενδιαφέρεται πραγματικά – όπως διατείνεται συνεχώς δημόσια η κα Κεραμέως - για την κατάσταση στα σχολεία, για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων της πανδημίας, οφείλει να πάρει υπόψη της και να ικανοποιήσει τα πολύ συγκεκριμένα αιτήματα που έχουμε καταθέσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς:
Αραίωση των μαθητών ανά τάξη. Εξεύρεση χώρων για την αποσυμφόρηση των τάξεων. Ανάκληση των φετινών συγχωνεύσεων.
Άμεσα μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, για την κάλυψη τόσο των αναγκών που ήδη υπάρχουν, όσο και αυτών που θα προκύψουν από την πιθανή νόσηση τους.
Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, με ευθύνη του ΕΟΔΥ. Δωρεάν rapid και μοριακά τεστ. Δωρεάν παροχή των μασκών αυξημένης προστασίας στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Καμπάνια εμβολιασμού επιστημονικά τεκμηριωμένη μέσα στα σχολεία. Σύνδεση των σχολείων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Ιατρική παρακολούθηση των εμβολιασμένων.
Ο δικός μας δρόμος της ευθύνης απέναντι στα παιδιά μας είναι αυτός της συλλογικής προσπάθειας και του αγώνα για ένα καλύτερο σχολείο. Ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, ένα σχολείο που θα παρέχει ΙΣΟΤΙΜΑ τη γνώση σε όλα τα παιδιά, ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ. Εκεί θα βρεθούμε ξανά τις επόμενες μέρες, όσοι αγωνιούμε και πονάμε πραγματικά για τη μόρφωση, την ψυχική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών μας.
ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 13/1 ΣΤΗ 1:30μμ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
Το Δ.Σ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη