Πάγωσε το μυαλό τους στο Υπουργείο από τα χιόνια και έφεραν τη βαθμολόγηση των δεξιοτήτων…
Για άλλη μια φορά αποκαλύπτεται η απόσταση του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα και η παντελής αδιαφορία για τον παιδαγωγικό ρόλο που επιτελεί το σχολείο και για τις συνέπειες των μέτρων που παίρνουν στη λειτουργία του αλλά και στην ψυχολογία των μαθητών. 

Δεν έχει τέλος από ό,τι φαίνεται η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας. Έτσι, για άλλη μια φορά αιφνιδίασε εκπαιδευτικούς και μαθητές με εγκύκλιο που έστειλε στα Γυμνάσια στην οποία μέσα σε ελάχιστες γραμμές ενημέρωνε –μόνο!- για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο με την εγκύκλιο εισαγωγής του μαθήματος, όσο και σε όλες τις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθοριζόταν ότι στα εργαστήρια δεξιοτήτων «λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους» θα γινόταν περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο «απόκτησης της δεξιότητας». Μία βδομάδα μετά το τέλος του α’ τετραμήνου, καλούνται οι εκπαιδευτικοί παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα!

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

ΕΛΜΕ Κέρκυρας                                        


Πάγωσε το μυαλό τους στο Υπουργείο από τα χιόνια και έφεραν τη βαθμολόγηση των δεξιοτήτων…
Δεν έχει τέλος από ό,τι φαίνεται η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας. Έτσι, για άλλη μια φορά αιφνιδίασε εκπαιδευτικούς και μαθητές με εγκύκλιο που έστειλε στα Γυμνάσια, πολλά από αυτά κλειστά λόγω του χιονιά και των προβλημάτων που δημιούργησε η παντελής έλλειψη μέτρων για την ασφαλή λειτουργία τους. Μέσα σε ελάχιστες γραμμές ενημέρωνε –μόνο!- για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα. 

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο με την εγκύκλιο εισαγωγής του μαθήματος, όσο και σε όλες τις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθοριζόταν ότι στα εργαστήρια δεξιοτήτων «λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους» θα γινόταν περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο «απόκτησης της δεξιότητας». Μία βδομάδα μετά το τέλος του α’ τετραμήνου, καλούνται οι εκπαιδευτικοί παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα! Να αποτιμήσουν δηλαδή ένα πρόγραμμα/μάθημα που έτσι κι αλλιώς στοχεύει στην απόκτηση ήπιων δεξιοτήτων, χωρίς συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο για όλους τους μαθητές, βιβλίο και διδακτικούς στόχους, όπως γίνεται σε κάθε άλλο μάθημα. Αντί να διορθώσουν το ήδη θολό τοπίο της διεξαγωγής των εργαστηρίων, δημιουργούν ακόμα περισσότερες συγχύσεις και προβλήματα τόσο στους εκπαιδευτικούς που τα ανέλαβαν χωρίς καμία υποστήριξη, όσο και στους μαθητές στις πλάτες των οποίων «δοκιμάζονται» όλες οι δήθεν καινοτόμες πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας. 
Για άλλη μια φορά αποκαλύπτεται η απόσταση του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα και η παντελής αδιαφορία για τον παιδαγωγικό ρόλο που επιτελεί το σχολείο και για τις συνέπειες των μέτρων που παίρνουν στη λειτουργία του αλλά και στην ψυχολογία των μαθητών. 
Η απόφαση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα εξήγγειλε το Υπουργείο κατά την εισαγωγή των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Και πώς θα μπορούσαν άραγε να βαθμολογηθούν τα εργαστήρια αυτά; Πώς να αξιολογήσεις τις σκέψεις των παιδιών σε μία συζήτηση, τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους στα θέματα που αναπτύσσονται στις θεματικές των εργαστηρίων. Γιατί αυτή είναι η φιλοσοφία των εργαστηρίων, για τα οποία κόμπαζε η Υπουργός ότι ανοίγουν νέους δρόμους στην εκπαίδευση, οι οποίοι τελικά καταλήγουν στην κλασική και βαθμοθηρία. 
Δεν μας εκπλήσσει, βέβαια, η αντιεπιστημονικότητα του Υπουργείου, η υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης με τη στροφή στις δεξιότητες, που αναβαθμίζονται σε κανονικό μάθημα! Η απόφαση αυτή προκαλεί απίστευτη αναστάτωση τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς. Στους μεν μαθητές γιατί ουδέποτε είχε αναφερθεί με σαφήνεια ότι το συγκεκριμένο μάθημα θα βαθμολογηθεί και θα παίζει ρόλο στην τελική τους βαθμολογία. Και στους δε εκπαιδευτικούς γιατί μαθαίνουν τελευταία στιγμή ότι θα πρέπει να μετατρέψουν την περιγραφική αξιολόγηση σε εικοσάβαθμη αριθμητική κλίμακα! Έτσι απλά νομίζουν οι φωστήρες του Υπουργείου ότι γίνεται η αποτίμηση της μαθησιακής διαδικασίας!
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο αντί να φέρνουν νέες εγκυκλίους που δημιουργούν επιπλέον άγχος στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, οφείλουν να ασχοληθούν επιτέλους με τα επείγοντα προβλήματα των σχολείων, με την κάλυψη όλων των κενών και τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών αναγκών που δημιούργησαν τα απανωτά λοκντάουν και η τηλεκπαίδευση, να εξασφαλίσουν τη λειτουργία των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας, όπως ζητάει εδώ και δύο χρόνια όλη η εκπαιδευτική κοινότητα.
Εδώ και τώρα το Υπουργείο να αποσύρει την απαράδεκτη εγκύκλιο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xrisoxoidis
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
Οργή Χρυσοχοΐδη για την επίθεση στη Νομική – Βολές κατά των πανεπιστημιακών αρχών για αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
pinakas_ekpaideutikoi
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να πενταπλασιάσει το κόστος εγγραφής, με το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ να καταγγέλλει ότι τα πλεονάσματα χτίζονται...
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
protomagia 2025
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
Με γαρύφαλλα, υψωμένες γροθιές και συνθήματα στις συγκεντρώσεις για την Πρωτομαγιά
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
filologoi_1.jpg
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης
Μόνο οι αγώνες θα φέρουν τη λύση, δηλώνει η Ένωση, καταγγέλλοντας την υποβάθμιση σχολείων, νοσοκομείων και την απουσία μέτρων ασφάλειας στους χώρους...
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης