irakleio-sxoleio
Κατέρρευσε στέγαστρο σε Γυμνάσιο της Αττικής - «Δεν ήταν η κακιά στιγμή, το κτίριο είναι επισφαλές εδώ και χρόνια. Έτοιμοι οι σοβάδες να πέσουν στα κεφάλια των μαθητών» καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

Κτίρια και σχολικές τάξεις με ρωγμές, σοβάδες και ταβάνια που πέφτουν, στέγες που καταρρέουν.

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία της χώρας, με τους δήμους να κωφεύουν στις «καμπάνες» που χτυπούν οι εκπαιδευτικοί για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα πολλά σχολικά κτίρια. 

Σύμφωνα με νέα καταγγελία, αυτή τη φορά της Δ’ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής, κατά την διάρκεια των γιορτών κατέρρευσε στέγαστρο σε μια από τις πτέρυγες του 1ου Γυμνασίου στο  Ηράκλειο Αττικής, το οποίο εάν είχε πέσει σε ώρα λειτουργίας σχολείου θα θρηνούσαμε θύματα.

«Δεν υπάρχουν λόγια- Οι σοβάδες είναι έτοιμοι να πέσουν στα κεφάλια των μαθητών»

«Αυτό που αντικρύσαμε δεν εκφράζεται με λόγια» αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί και εξηγούν: 

«Η μια πτέρυγα του σχολείου είναι υπό κατάρρευση, σε άλλη πτέρυγα εκτελούνται εργολαβικά έργα αποκατάστασης των ζημιών που είχε το σχολείο από το σεισμό του 2019 και στην πτέρυγα με τις τάξεις των μαθητών υπάρχουν ρωγμές, υγρασίες - σε μια εξ΄ αυτών οι σοβάδες είναι έτοιμοι να πέσουν στα κεφάλια των μαθητών», ενώ σημειώνουν πως στην πτέρυγα όπου έπεσε το στέγαστρο, βρίσκεται οίκημα του σχολικού φύλακα που ευτυχώς απουσίαζε λόγω γιορτών

«Τα γραφεία του Συλλόγου διδασκόντων βρίσκονται ακριβώς δίπλα. Αν η κατάρρευση γινόταν σε ώρα λειτουργίας σχολείου θα είχαμε και θύματα μαθητές (που μέχρι και πριν τις γιορτές κινούνταν στον χώρο) και καθηγητές» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Παρά τις εκτεταμένες ζημιές και την ακαταλληλότητα του κτιρίου, οι μαθητές προσήλθαν στις τάξεις τους κανονικά, εκτεθειμένοι στον κίνδυνο, ενώ το μάθημα διεξάγονταν με δυσκολία λόγω των εργασιών αποκατάστασης: «Το μάθημα γινόταν με τεράστιες δυσκολίες αφού τα παιδιά προσπαθούσαν ν΄ ακούσουν τους καθηγητές εν μέσω φασαρίας που οφειλόταν στα  έργα αποκατάστασης της διπλανής πτέρυγας. Και φυσικά όπως σε κάθε σχολείο έτσι κι εδώ υπάρχουν κενά που η ΔΔΕ δεν έχει ακόμα στείλει καθηγητές για να καλυφθούν» υπογραμμίζουν. 

Η ανακοίνωση: 

Την Τρίτη 11-1-2022 το ΔΣ της Δ’ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής επισκέφθηκε το 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Αττικής για να δει από κοντά την κατάσταση που δημιουργήθηκε στο σχολείο όπου κατά την διάρκεια των γιορτών κατέρρευσε στέγαστρο σε μια από τις πτέρυγες του σχολείου.

Αυτό που αντικρύσαμε δεν εκφράζεται με λόγια. Η μια πτέρυγα του σχολείου είναι υπό κατάρρευση, σε άλλη πτέρυγα εκτελούνται εργολαβικά έργα αποκατάστασης των ζημιών που είχε το σχολείο από το σεισμό του 2019 και στην πτέρυγα με τις τάξεις των μαθητών υπάρχουν ρωγμές, υγρασίες - σε μια εξ΄ αυτών οι σοβάδες είναι έτοιμοι να πέσουν στα κεφάλια των μαθητών.

Οι περιορισμένες εργασίες αποκατάστασης, η ανυπαρξία ελέγχων  του Δήμου και της Περιφέρειας, η κακή συντήρηση των κτιρίων, η προσπάθεια συγκάλυψης και η αδιαφορία από την πλευρά των υπευθύνων  του Δήμου καθώς  και της Εκπαίδευσης, είχαν σαν αποτέλεσμα την υποτίμηση του προβλήματος και των κινδύνων που εγκυμονεί και που εξελισσόμενο οδήγησε στην πτώση του στεγάστρου ευτυχώς χωρίς συνέπειες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Στην πτέρυγα όπου έπεσε το στέγαστρο, βρίσκεται οίκημα του σχολικού φύλακα που ευτυχώς απουσίαζε λόγω γιορτών.  Τα γραφεία του Συλλόγου διδασκόντων βρίσκονται ακριβώς δίπλα. Αν η κατάρρευση γινόταν σε ώρα λειτουργίας σχολείου θα είχαμε και θύματα μαθητές (που μέχρι και πριν τις γιορτές κινούνταν στον χώρο) και καθηγητές.

Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ «Η ΚΑΚΙΑ ΣΤΙΓΜΗ» ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ.

ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΦΑΛΕΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ.

Η ΧΡΟΝΙΑ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΘΥΝΟΝΤΩΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΤΙΑ.

Σα να μην έφταναν αυτά, μετά τις γιορτές όταν άνοιξαν τα σχολεία, παρά τις εκτεταμένες ζημιές και την ακαταλληλότητα του κτιρίου, οι μαθητές ήταν στις τάξεις τους για μάθημα εκτεθειμένοι στους κινδύνους που αναφέραμε παραπάνω! !!! Υπάρχουν όμως κι άλλα: το μάθημα γινόταν με τεράστιες δυσκολίες αφού τα παιδιά προσπαθούσαν ν΄ ακούσουν τους καθηγητές εν μέσω φασαρίας που οφειλόταν στα  έργα αποκατάστασης της διπλανής πτέρυγας. Και φυσικά όπως σε κάθε σχολείο έτσι κι εδώ υπάρχουν κενά που η ΔΔΕ δεν έχει ακόμα στείλει καθηγητές για να καλυφθούν.

Συζητήσαμε με τη Διεύθυνση του σχολείου και με συναδέλφους που μας ανέδειξαν τα τεράστια προβλήματα και τους κινδύνους στους οποίους είναι εκτεθειμένοι οι  μαθητές αλλά και οι ίδιοι. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τις ανάγκες που έχουν προκύψει από την πανδημία καθώς και τα κενά σε διδακτικό προσωπικό, καταλαβαίνουμε ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί καθημερινά δίνουν τον αγώνα της γνώσης κάτω από ιδιαίτερα επικίνδυνες για τη ζωή και την υγεία τους συνθήκες.

Στις 12-1-2022 παρακολουθήσαμε διαδικτυακή σύσκεψη του Συλλόγου Γονέων του σχολείου όπου αναλύθηκε λεπτομερώς η κατάσταση και οι γονείς εξέφρασαν τους φόβους και τις αγωνίες τους για την τύχη των παιδιών τους. Αναδείχτηκε η αδιαφορία των Δημοτικών Αρχών. Έγιναν ερωτήσεις και για τα κενά που υπάρχουν στο σχολείο που κανείς δεν γνωρίζει αν και πότε θα καλυφθούν.

Ως Δ’  ΕΛΜΕ Αν. Αττικής έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

1. Το κτίριο είναι επικίνδυνο για τη στέγαση των μαθητών

2. Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο λόγω της αδιαφορίας της Πολιτείας που θεωρεί κανονικότητα την παροχή εκπαίδευσης μέσα σε υπό κατάρρευση κτίρια, που θεωρεί κόστος την ασφάλεια των μαθητών μας. Η ευθύνη συντήρησης των σχολικών κτιρίων έγινε μπαλάκι από την Πολιτεία στην ΚΤΥΠ και στους Δήμους. Στη μέση του παιχνιδιού είναι τα παιδιά μας και εμείς, οι δάσκαλοί τους.

3. Η Δημοτική Αρχή, παντελώς αδιάφορη, αντί να μεριμνήσει για την μεταφορά των μαθητών σε ασφαλείς εγκαταστάσεις εντός του Δήμου Ηρακλείου, δίνει μόνο προφορικές διαβεβαιώσεις ασφάλειας του κτιρίου. Καμία ανάληψη ευθύνης, καμία ενέργεια για ανεύρεση ασφαλούς λύσης στο πρόβλημα. Κάνει μάλιστα την πρόταση να λειτουργήσει το σχολείο στο διπλανό κτίριο απογευματινές ώρες!!!

4. Όταν οι μαθητές έκαναν κατάληψη, αντί να εισακουστούν τα δίκαια αιτήματά τους δόθηκε από την ΔΔΕ εντολή για τηλεκπαίδευση!!!! (Άραγε τι την χρειάζονται; Ούτε καθηγητές δεν έχουν στείλει ακόμα)

5. Η αδιαφορία είναι παντελής με την Πολιτεία εκτός των άλλων να έχει αφήσει το σχολείο με τεράστια  κενά σε διδακτικές ώρες. Το κερασάκι στην τούρτα είναι η επιμονή της να αξιολογήσει τις σχολικές μονάδες ενισχύοντας την «αυτονομία»  τους δηλαδή την αποποίηση των δικών της ευθυνών για τη λειτουργία τους,  εξεύρεση λύσεων- δράσεων έμμεσης χρηματοδότησης με πρωτοβουλία των συλλόγων των εκπαιδευτικών που τους μετατρέπει δια της αξιολόγησης σε κυνηγούς ιδιωτικών χορηγιών φιλάνθρωπων και ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Μετά από δυο χρόνια καραντίνας η κατάσταση έχει γίνει ασφυκτική. Η πολιτεία είχε όλο αυτό το χρονικό διάστημα στη διάθεσή της για να ελέγξει και να αποκαταστήσει οιοδήποτε πρόβλημα υπήρχε στα σχολικά κτίρια. Είχε τη δυνατότητα να βρει αίθουσες για την ασφάλεια των μαθητών. Είχε τη δυνατότητα να μελετήσει και να παρέμβει στα προβλήματα (μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά) που δημιούργησε η καραντίνα και η τηλεκπαίδευση.  Όφειλε να προχωρήσει σε πρόσληψη μονίμου προσωπικού για να καλυφθούν οι κενές διδακτικές ώρες.

Το 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου δεν είναι το μόνο σχολείο. Πριν δύο μέρες στο 3ο  Δημοτικό και το 6ο Γυμνάσιο  η ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε σε διακοπή της  παροχής ρεύματος επειδή οι ηλεκτρολογικοί πίνακες και των δύο σχολείων δεν πληρούσαν τους κανόνες ασφαλείας, με αποτέλεσμα ειδικά τα μικρά  παιδιά να παραμείνουν σε κρύες και σκοτεινές αίθουσες.  Ας μην ξεχνάμε τα πλημμυρισμένα σχολεία, τις ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες.

Φυσικά αυτά δεν πρέπει να μας εκπλήσσουν. Όταν το ποσό που είναι προϋπολογισμένο για τη συντήρηση όλων των σχολείων το  2022  είναι 132.200 ευρώ, στην εποχή  που η τεράστια παραγωγή πλούτου, η πρόοδος της επιστήμης  και της τεχνολογίας δίνει την δυνατότητα  για την κατασκευή νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολικών  κτηρίων,  η απαράδεκτη εικόνα με αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ, που στην πρώτη βροχή πλημμυρίζουν, με καταρρέοντα  στέγαστρα, με επικίνδυνους ηλεκτρολογικούς πίνακες, οι προτεραιότητες Κυβέρνησης, Περιφέρειας και δημοτικών αρχών είναι μακριά από τις λαϊκές ανάγκες

Απέναντι σε αυτή την εγκληματική πολιτική θα σταθεί το Σωματείο μας. Στεκόμαστε δίπλα στα δίκαια αιτήματα των μαθητών των γονέων και των διδασκόντων και απαιτούμε την άμεση ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους. Απαιτούμε να παρθούν μέτρα εδώ και τώρα για ασφαλή σχολεία

  • Να γίνει τώρα ουσιαστικός τεχνικός έλεγχος στις υδραυλικές και ηλεκτρολογικές τους εγκαταστάσεις  όλων των σχολικών κτιρίων με προτεραιότητα στα παλαιότερα.
  • Να γίνει σύγχρονος αντισεισμικός, αντιπυρικός και αντιπλημμυρικός  έλεγχος των σχολικών κτιρίων.
  • Άμεση αποκατάσταση όλων των ζημιών
  • Άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
amfitheatro-aei-foitites
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια
ΕΚΠΑ: Να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια