τράπεζα θεμάτων 2021
Στην πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων του ΙΕΠ αναρτήθηκαν θέματα για το μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία της Β΄ Λυκείου

Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

B΄ Λυκείου

Μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

145682021-10-241Εκφώνηση 
145672021-10-241Εκφώνηση 
145532021-10-231Εκφώνηση 
145512021-10-231Εκφώνηση 
145482021-10-231Εκφώνηση 
145472021-10-231Εκφώνηση 
145452021-10-231Εκφώνηση 
145442021-10-231Εκφώνηση

Τράπεζα Θεμάτων: Η λειτουργία της πλατφόρμας και οι κρυφοί στόχοι του Υπουργείου Παιδείας

Από τη φετινή σχολική χρονικά 2021-2022 θα εφαρμοσθεί η Τράπεζα Θεμάτων για τους 160.000 μαθητές της Α΄ Λυκείου και Β΄ Λυκείου.

Μετά τον αποκλεισμό περίπου 40.000 υποψηφίων από τα ΑΕΙ εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στις φετινές πανελλαδικές, η οποία λειτούργησε ως «κόφτης» υποψηφίων από τα δημόσια πανεπιστήμια, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής λαιμητόμου και στο Λύκειο. 

Ήδη στο ΙΕΠ έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα Θεμάτων ερωτήσεις για την Α΄ Λυκείου (Γενικού και ΕΠΑΛ) και για τη Β΄ Λυκείου.

Η δημοσιοποίηση των θεμάτων της Τ.Θ.Δ.Δ. για την Α΄ Λυκείου γίνεται εδώ

Από την Τράπεζα θα επιλεγούν με κλήρωση τα μισά από τα θέματα που θα τεθούν στις προαγωγικές εξετάσεις του λυκείου (τα άλλα μισά θα τα επιλέξει ο διδάσκων το μάθημα). Τα θέματα θα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ανέφερε ότι ο σχεδιασμός της Τράπεζας θα προχωρήσει από την Α΄ και τη Β΄ Λυκείου, χωρίς να μετρούν ωστόσο οι βαθμοί των δύο τάξεων στον καθορισμό των μονάδων των υποψηφίων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοζόταν από το  σχολικό έτος 2019-2020, αλλά ματαιώθηκε ο σχετικός προγραμματισμός, καθώς λόγω της πανδημίας αναβλήθηκαν όλες οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες  εξετάσεις.

Κατά  το  σχολικό έτος 2022-2023, θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 5787 η  βασική διαδικασία επιλογής θεμάτων περιλαμβάνει  τα εξής:

            1. Από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων που σε ποσοστό αντιστοιχούν στο 50% της γραπτής δοκιμασίας.

            2. Κάθε Λύκειο καταρτίζει το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα από την Τ.Θ.Δ.Δ., το κοινοποιεί ηλεκτρονικά μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των εξετάσεων στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και ενημερώνει τη σχετική ιστοσελίδα της Τράπεζα Θεμάτων στο Ι.Ε.Π.

            3. Προβλέπεται η αυτόνομη λειτουργία της Τράπεζα Θεμάτων για το Γενικό Λύκειο, το Λύκειο Ειδικής Αγωγής, το ΕΠΑΛ στην ίδια δικτυακή βάση.

            4. Την ημέρα των εξετάσεων, κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο Διευθυντής και οι διδάσκοντες, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο, κληρώνουν (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών), με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων του μαθήματος στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες.

Κρυφοί και φανεροί στόχοι  του υπουργείου Παιδείας

1.       Να κανοναρχήσει και να ελέγξει τη διδακτική πράξη, αναγκάζοντας τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο ενός ατσαλάκωτου ομοιομορφισμού, να προσαρμόσουν το μάθημά τους στις «τανάλιες» της εξεταστέας ύλης και στον «τύπο» των ερωτήσεων της Τράπεζας Θεμάτων, εκτρέποντας το εκπαιδευτικό έργο σε τεχνικές απομνημόνευσης πληροφοριών.

 

2.        Να βάλει την εκπαιδευτική διαδικασία στα εκπαιδευτικά φέρετρα της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης μετατρέποντας τα σχολεία σε «νησί των νεκρών», και να διευκολύνει την κατηγοριοποίησή τους με αγοραία κριτήρια.

 

3.        Να αποθαρρύνει -με την αύξηση των απορρίψεων- εκείνους τους μαθητές που δεν κουβαλάνε από το σπίτι τους οικονομικές και μορφωτικές αποσκευές, με στόχο να τους εξοστρακίσει και από το Γενικό και από το Τεχνολογικό Λύκειο, κατευθείαν στην κατάρτιση, στις δίχρονες  Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και στα «παραμάγαζα» που ιδρύουν οι επιχειρηματίες της γνώσης.

 

4.       Με την Τράπεζα Θεμάτων το υπουργείο Παιδείας θα επιχειρήσει σταδιακά να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Δημοτικά Σχολεία: Αλλάζει το ωράριο αποχώρησης των μαθητών

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xeiropedes
Κιλκίς: Προφυλακιστέοι οι δύο ανήλικοι για τη συμμετοχή τους στην απόπειρα ληστείας σε κτηνοτροφική μονάδα
Ο 54χρονος ιδιοκτήτης πυροβόλησε με κυνηγετική καραμπίνα προς το μέρος τους, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του
Κιλκίς: Προφυλακιστέοι οι δύο ανήλικοι για τη συμμετοχή τους στην απόπειρα ληστείας σε κτηνοτροφική μονάδα
Πορεία για την Παλαιστίνη
Πανεπιστημίο Οξφόρδης: Συλλήψεις φοιτητών σε καθιστική διαμαρτυρία υπέρ της Παλαιστίνης
Το πανεπιστήμιο δεν έχει σχολιάσει προς το παρόν τα σημερινά γεγονότα, αν και κατά το παρελθόν έχει πει ότι σέβεται το δικαίωμα της ελευθερίας της...
Πανεπιστημίο Οξφόρδης: Συλλήψεις φοιτητών σε καθιστική διαμαρτυρία υπέρ της Παλαιστίνης
bullying
Αγρίνιο: Άγριος ξυλοδαρμός 15χρονου - Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
Δύο άτομα φέρεται να επιτέθηκαν σε 15χρονο, για άγνωστους ακόμη λόγους, τον έδειραν με γροθιές και κλωτσιές τραυματίζοντας τον ελαφρά στο μάτι
Αγρίνιο: Άγριος ξυλοδαρμός 15χρονου - Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο