Συνεχείς αντιπαραθέσεις εξελίσσονται τις τελευταίες ημέρες στα σχολεία μεταξύ εκπαιδευτικών της τάξης και διευθυντών-στελεχών εκπαίδευσης για το θέμα της αξιολόγησης, ενόψει της πρώτης προθεσμίας μέχρι τις 12 Νοεμβρίου που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας -και επανέλαβε χθες με εγκύκλιό του ο κ.Αλ.Κόπτσης- για την ανάρτηση της «Έκθεσης Αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων». Θα ακολουθήσει δεύτερη φάση με προθεσμία έως τη Δευτέρα 29 Νοεμβρίου για τον «Συλλογικό Προγραμματισμό»
Εντύπωση προκαλεί ωστόσο, ότι την ίδια στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας πιέζει με κάθε θεμιτό αλλά και αθέμιτο τρόπο τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν τις εκθέσεις, κόντρα στην εκφρασμένη τους αντίθεση και τις οδηγίες της ΔΟΕ για ενιαία κείμενα, το Υπουργείο Εσωτερικών φέρεται να ετοιμάζει αλλαγές στην αξιολόγηση των Δημοσίων Υπαλλήλων με στόχο την αξιολόγηση των προϊσταμένων και όχι πλέον των υπαλλήλων!
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα, ότι η βαθμολόγηση των εργαζομένων από τους ανωτέρους τους πρόκειται να καταργηθεί, καθώς δεν έλυσε κανένα πρόβλημα, αφού αποδείχθηκε αναποτελεσματική και κυρίως εικονική.
Δύο μέτρα...
Εφόσον ευσταθούν οι πληροφορίες αυτές, που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα Realnews έχουμε το φαινόμενο των δύο μέτρων και σταθμών, όπου στο Δημόσιο θα αξιολογούνται πλέον μόνο οι προϊστάμενοι με την παραδοχή ότι η αξιολόγηση των υπαλλήλων δεν απέδωσε, αλλά στην δημόσια εκπαίδευση θα αξιολογούνται και οι εκπαιδευτικοί της τάξης με την προσμονή το σύστημα να αποδώσει!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν και δεν έχουν διαψευσθεί, το μεσημέρι της περασμένης Τετάρτης, ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, παρουσίασε τους βασικούς άξονες του νέου σχεδίου στον πρωθυπουργό, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ανάβει το «πράσινο φως» για μετάβαση στο νέο σύστημα, το οποίο αφορά περίπου 220.000 υπαλλήλους του στενού δημόσιου τομέα (εξαιρούνται ένστολοι, ιατροί και εκπαιδευτικοί).
Υψηλόβαθμη πηγή του υπουργείου Εσωτερικών μιλώντας στην «Realnews» έκανε λόγο για ένα σύγχρονο, «έξυπνο», λιτό και ταχύ σύστημα αξιολόγησης, το οποίο θα αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου το υπάρχον. Ο βασικός άξονας στον οποίο θα «κινηθεί» το νέο σύστημα είναι η αξιολόγηση των προϊσταμένων και όχι πλέον των υπαλλήλων. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η βαθμολόγηση των εργαζομένων από τους ανωτέρους τους πρόκειται να καταργηθεί, καθώς δεν έλυσε κανένα πρόβλημα, αφού αποδείχθηκε αναποτελεσματική και κυρίως εικονική.
"Στοχοθεσία"
Σύμφωνα με πληροφορίες βασικός άξονας του νέου συστήματος είναι η απαιτητική αξιολόγηση των προϊσταμένων, η οποία πλέον δεν θα συνδέεται μόνο με τίτλους σπουδών και προϋπηρεσία, αλλά με ένα σύστημα στοχοθεσίας για κάθε τμήμα.
Οι προϊστάμενοι θα ενδυναμωθούν και θα επαφίεται σε αυτούς η ορθή λειτουργία της οργανικής μονάδας τους, με κύριο στόχο την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί. Για τον σκοπό αυτό το νομοσχέδιο θα προβλέπει πως στη «φαρέτρα» των προϊσταμένων θα προστεθούν σημαντικά διοικητικά εργαλεία, που αναπτύσσονται αυτή την περίοδο παράλληλα με την αξιολόγηση και τη στοχοθεσία, όπως η τηλεργασία και η ανταμοιβή της αποδοτικότητας.
Επί της ουσίας, μόνο προαπαιτούμενο θα είναι η επίτευξη του στόχου, δίδοντας στον προϊστάμενο το «ελεύθερο» για την επιλογή του τρόπου με τον οποίον θα φτάσει στον στόχο. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η βαθμολόγηση των εργαζομένων πρόκειται να καταργηθεί και να αντικατασταθεί από ένα σύστημα αξιολόγησης των δεξιοτήτων, ενώ η αξιολόγηση των προϊσταμένων θα καθορίζεται κατά 50% από την επίτευξη των στόχων και κατά 50% από την αξιολόγηση των δεξιοτήτων τους, η οποία θα πραγματοποιείται από τον ιεραρχικά ανώτερό τους. Η αξιολόγηση θα πραγματοποιείται δύο φορές εντός του ίδιου έτους, ενώ δίνεται έμφαση πλέον στον προϊστάμενο, ο οποίος θα ταξινομεί και δεν θα βαθμολογεί τις δεξιότητες των υπαλλήλων του.
Και εκφοβισμοί...
Πίσω στα δικά μας τώρα, η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι εντελώς διαφορετική. Όπως έχει ήδη καταγράψει το alfavita.gr δεν είναι λίγοι οι διευθυντές που πιέζουν τους συλλόγους διδασκόντων να κάνουν ό,τι τους ζητάει το υπουργείο, ενόψει της καταληκτικής ημερομηνίας για ανάρτηση την ερχόμενη Παρασκευή.
Δε λείπουν ακόμα και προσπάθειες εκφοβισμού και καταπάτησης των συλλογικών αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων. Σε ανακοίνωσή του λχ ο ΣΕΠΕ Ιωαννίνων, καταγγέλλει τις ενέργειες στελεχών εκπαίδευσης, που προχωρούν σε αναθέσεις αρμοδιοτήτων στις ομάδες εργασίας, χωρίς συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων, μέσω «ατομικών δελτίων» τα οποία απαιτούν παράτυπα να τα υπογράψουν οι εκπαιδευτικοί.
Σύμφωνα με την Ε' ΕΛΜΕ, "το μόνο που απομένει για αυτούς που θέλουν να επιβάλουν την αξιολόγηση είναι να προχωρήσουν στην ανάθεση των ομάδων εργασίας από τους Δ/ντες. Οι ίδιοι οι Δ/ντες ορίζουν τους στόχους, τα σχέδια δράσης και τους τίτλους και προχωρούν στην ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ. Όλα αυτά περιγράφονται στην Υπουργική Απόφαση και τις οδηγίες του ΙΕΠ, εφόσον ο προγραμματισμός δεν έχει γίνει από το σύλλογο. Η αντίθεση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση είναι δεδομένη και κανείς Διευθυντής δεν μπορεί να τους πιέζει να αναλάβουν αυτά που ορίζει η Υ. Α. για τους Διευθυντές. Κανείς δεν πρέπει να συναινέσει και να συναποφασίσει στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας. Η προσπάθεια του Υπουργείου να εμφανίσει ότι οι εκπαιδευτικοί με τη θέλησή τους συμμετέχουν στην αξιολόγηση πρέπει να πέσει στο κενό".
Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τις επιθέσεις αυτές κηρύσσοντας στάσεις εργασίας και αρνούμενοι να υποκύωουν στις πιέσεις. Πολλές ΕΛΜΕ μάλιστα, ζητούν από την ΟΛΜΕ να πραγματοποιήσει έκτακτη Γενική Συνέλευση των Προέδρων μέσα στο Νοέμβριο (ενδεικτική ημερομηνία Σάββατο 20 Νοέμβριου). Ζητούν ακόμη να κηρύξει παράλληλα Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις σε όλες τις ΕΛΜΕ με θέμα της Ημερήσιας Διάταξης «Ο καθορισμός της στάσης του κλάδου και τα αγωνιστικά βήματα απέναντι στην αξιολόγηση».
Η απορία, με όλα αυτά, παραμένει εύλογη: Οι εκπαιδευτικοί είναι δημόσιοι υπάλληλοι κάποιου άλλου Θεού; Διαφορετική αξιολόγηση για τους ίδιους και διαφορετική για το υπόλοιπο Δημόσιο, με την έμμεση παραδοχή μάλιστα ότι απέτυχε η προηγούμενη, που ήταν παρόμοια με αυτή που πάει να εφαρμοστεί για τους εκπαιδευτικούς;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη