Λατινικά
Το κείμενο στο μάθημα των λατινικών προάγει την παπαγαλία στο ύψιστο επίπεδο και καλεί τους υποψηφίους να αποστηθίσουν πληροφορίες που σχετίζονται με μια ιστορική εποχή που δεν έχουν ουσιαστικά ποτέ διδαχτεί

Τα παιδιά της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης καλούνται να εξεταστούν φέτος για πρώτη φορά σε μια «εισαγωγή στη λατινική γραμματεία».

Αξίζει ειδικό έπαινο όποιος εισηγήθηκε την ένταξη του συγκεκριμένου κειμένου στην εξεταστέα ύλη. Ένα κείμενο ανερμάτιστο, χωρίς καμιά συσχέτιση με τις ανάγκες, τις γνώσεις και τις αναφορές των μαθητών. Ένα κείμενο που προάγει την παπαγαλία στο ύψιστο επίπεδο.

Καλούνται οι υποψήφιοι να αποστηθίσουν πληροφορίες που σχετίζονται με μια ιστορική εποχή που δεν έχουν ουσιαστικά ποτέ διδαχτεί. Να εντάξουν τις γνώσεις που υποτίθεται πως θα αποκτήσουν σε ένα παντελώς άγνωστο γι αυτούς πλαίσιο. Τα σημεία αναφοράς που τους δίνονται είναι η ελληνική ελεγεία, η λογοτεχνική σχολή του Καλλίμαχου, ο Εμπεδοκλής, ο Θεόκριτος, ο Ησίοδος, για τα οποία δεν έχουν διδαχτεί ποτέ τίποτα. Καλούνται να συσχετίσουν τις τομές της λατινικής λογοτεχνίας με τις ιστορικές καμπές που σηματοδοτούν οι βασιλείες του Δομιτιανού, του Τραϊανού, του Κλαύδιου. Μαθαίνουν για τον ήσυχο λόγιο Σουητώνιο, τον Κορνήλιο Φρόντωνα, τον Λεύκιο Απουλήιο και τον Μινούκιο Φήλικα!!!

Άχρηστες πληροφορίες ατάκτως ερριμμένες. Πρόκειται προφανώς για πανεπιστημιακές παραδόσεις που απευθύνονται σε φοιτητές με προχωρημένες γνώσεις στη ρωμαϊκή ιστορία και λογοτεχνία αλλά και στη συγκριτική φιλολογία. Καμιά σχέση όμως με σχολικό εγχειρίδιο. Άλλωστε το κείμενο αυτό έχει προστεθεί στο βιβλίο των λατινικών και δεν έχει γραφτεί από τους συγγραφείς του εγχειριδίου.

Πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον μια έρευνα που θα έδειχνε την αποδοχή της συγκεκριμένης εισαγωγής από διδάσκοντες και διδασκόμενους.

Προσωπικά, θα στοιχημάτιζα ότι το ποσοστό όσων βρίσκουν χρήσιμη και παιδευτικά λειτουργική τη συγκεκριμένη εισαγωγή δεν θα ξεπερνά με τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις το 0,1%. Και όμως! Επιλέχθηκε ως εξεταστέα ύλη για τους υποψήφιους στα πανεπιστήμια. Και να πει κανείς ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις; Μια ματιά σε σχολικά εγχειρίδια άλλων χωρών θα έδινε άφθονο υλικό.  Θα ήταν δυνατόν με πολύ πιο εύληπτο τρόπο να καταδειχτεί και η αξία της λατινικής γραμματείας και η συνεισφορά της στο σύγχρονο πολιτισμό, που είναι και ο στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος.

Ίσως ακόμη είναι καιρός για το ΙΕΠ και το υπουργείο να αποσύρουν ή έστω να μειώσουν την έκταση της συγκεκριμένης εισαγωγής, που σπαταλά άσκοπα πολύτιμο χρόνο από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Γιώργος Πλακίδας

Φιλόλογος στο 1ο ΓΕΛ Βύρωνα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

epitropi_peiramatika_sxoleia.jpg
Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Καθορίστηκαν οι ανάγκες για αναπληρωτές - Η απόφαση
Προσδιορισμός λειτουργικών αναγκών των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων για προσωρινούς αναπληρωτές το 2025-2026
Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Καθορίστηκαν οι ανάγκες για αναπληρωτές - Η απόφαση
τάξη
ΠΕ Τρικάλων: Κλήση για εξετάσεις απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν αίτηση έως 9 Σεπτεμβρίου και να προσέλθουν στις 10 Σεπτεμβρίου στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων
ΠΕ Τρικάλων: Κλήση για εξετάσεις απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου
peripoliko
Καμίνια: Συννελήφθη 17χρονος για αρπαγή βρέφους - «Το έκανα γιατί δεν χωνεύω τους γύφτους»
Ο 17χρονος φέρεται να ομολόγησε την πράξη του και συνδέεται με παλαιότερη υπόθεση αρπαγής βρέφους στην Αθήνα
Καμίνια: Συννελήφθη 17χρονος για αρπαγή βρέφους - «Το έκανα γιατί δεν χωνεύω τους γύφτους»