Απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με την εξέταση των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων του 2022 ζήτησαν από το υπουργείο Παιδείας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και ο βουλευτής του ΚΚΕ, Ιωάννης Δελής.
Σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι δύο βουλευτές ζήτησαν να υπάρξει μεταβατική διάταξη ώστε οι υποψήφιοι παλαιότερων ετών να μπορέσουν να εξετάστουν -στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης- στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που το έχουν διδαχθεί στο σχολείο και όχι στα Λατινικά που δεν έχουν διδαχθεί.
Σημειώνεται από ότι από τις πανελλαδικές του 2022 το μάθημα των Λατινικών επιστρέφει στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, επομένως οι υποψήφιοι της ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται στα Λατινικά και όχι στην Κοινωνιολογία.
Καμιά μεταβατική διάταξη
Στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 «όσοι θα δοκιμάσουν την τύχη τους εκ νέου θα εξεταστούν στα Λατινικά». Αυτό ξεκαθάρισε μιλώντας στη Βουλή η υφυπουργός Ζέττα Μακρή, τονίζοντας με κυνικό τρόπο «πως δεν υπάρχουν περαιτέρω μεταβατικές διατάξεις για το υφιστάμενο θέμα».
«Οι περίπου 80.000 απόφοιτοι του γενικού λυκείου της χρονιάς που μας πέρασε στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου εξετάστηκαν στην Κοινωνιολογία, μάθημα το οποίο με την απόφαση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -Ανεξαρτήτων Ελλήνων αντικατέστησε τα Λατινικά για μια διετία.
Στις εξετάσεις του ’22 όσοι θα δοκιμάσουν την τύχη τους εκ νέου θα εξεταστούν στα Λατινικά.
Το ΙΕΠ, που είναι ο επιστημονικός βραχίονας του Υπουργείου μας, εισηγήθηκε το ’20 τα νέα ωρολόγια προγράμματα βάσει της πράξης 28 στις 5/6/20 του ΔΣ. Έτσι, τα ισχύοντα πλέον ωρολόγια προγράμματα του γενικού λυκείου επανακαθορίστηκαν με τον ν. 4692/20 και εξειδικεύτηκαν με τη σχετική υπουργική απόφαση που υπογράφηκε από την προκάτοχό μου, κυρία Σοφία Ζαχαράκη, δημοσιεύτηκε στις 15/6/20 στο ΦΕΚ και σύμφωνα με το άρθρο 7 του νόμου 4692 οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία και Λατινικά» απάντησε η υφυπουργός.
Φίλης: Τα παιδιά που δεν διδάχθηκαν λατινικά στο σχολείο θα πάνε φροντιστήριο;
Την άποψη ότι η απόφαση αυτή δημιουργεί διπλό πρόβλημα τόνισε από την πλευρά του ο Νίκος Φίλης.
«Φέτος με νέα προβλήματα που έχουν να κάνουν με το ζήτημα της διδασκαλίας της κοινωνιολογίας. Βγάλατε αυτό το μάθημα κι έχετε βάλει τα λατινικά. Έχετε βάλει έξι ώρες λατινικά στην Γ΄ Λυκείου και δυο ώρες στη Β΄ Λυκείου. Τα παιδιά που δεν έχουν διδαχθεί λατινικά αναγκάζονται να δώσουν λατινικά για να μπουν στις ανθρωπιστικές σχολές. Αυτό είναι κατά τη γνώμη μας διπλό πρόβλημα.
Πρώτα-πρώτα αντίκειται στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθώς οι υποψήφιοι αυτοί θα εξεταστούν σε ένα απαιτητικό μάθημα, όπως είναι τα λατινικά, που χρειάζεται οκτώ ώρες συστηματικής διδασκαλίας, όπως για δυο χρόνια βάζετε, όταν οι συνυποψήφιοί τους το διδάχθηκαν από πέρυσι. Και δεύτερον, είναι το άρθρο 16 του Συντάγματος, η ισότητα: το θεμελιώδες δικαίωμα των πολιτών να απολαμβάνουν δωρεάν εκπαίδευση» τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Και τώρα τι λέτε εσείς; Τα παιδιά που δεν διδάχθηκαν λατινικά στο σχολείο να πάνε φροντιστήριο για να τα μάθουν. Υπήρχε απλή λύση. Να δώσουν εξετάσεις, όπως είχε γίνει και παλιότερα. Να δώσουν Λατινικά ή κοινωνιολογία. Να επιλέξουν τα παιδιά. Και να μπουν στα πανεπιστήμια όσοι θα πετύχαιναν στα μαθήματα αυτά. Είχε γίνει στην προηγούμενη αλλαγή» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μακρή: Για λόγους ίσης μεταχείρισης δεν υπάρχει μεταβατική διάταξη
Σε μια προσπάθεια να υπεραμυνθεί την απόφαση του υπουργείο Παιδείας να μην υπάρξει μεταβατική διάταξη για τα παιδιά των παλαιότερων ετών που θέλουν να ξανά δώσουν πανελλαδικές, η υφυπουργός Ζέττα Μακρή ισχυρίστηκε πως «την προηγούμενη φορά το ’20 που άλλαξε το σύστημα οι υποψήφιοι είχαν κατηγοριοποιηθεί στους απόφοιτους παλαιότερων ετών που εξετάστηκαν με το προηγούμενο σύστημα και σε εκείνους με το νέο, με πολλούς -γονείς και μαθητές- να διαμαρτύρονται ότι αδικήθηκαν στην κατανομή των θέσεων στα ΑΕΙ. Τέτοια φαινόμενα δεν θέλουμε και υποθέτω δεν θέλετε κι εσείς να επαναληφθούν.
Συνεπώς, νέες νομοθετικές προβλέψεις δεν μπορούν να ληφθούν, προκειμένου οι απόφοιτοι να εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν ήδη διδαχθεί γιατί η απόφαση αυτή θα δημιουργούσε υποψηφίους δύο ταχυτήτων στην εξέταση γιατί είναι πάρα πολύ πιθανό να ανακύψει θέμα ισότητας ως προς την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εφόσον οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα με διαφορετικό θεματικό αντικείμενο.
Σημαίνει ότι τα θέματα σε ένα από τα δύο μαθήματα μπορεί να κριθούν ευκολότερα σε σχέση με το άλλο μάθημα και να φανεί πως η δοκιμασία είναι ευνοϊκότερη για κάποιους υποψήφιους έναντι των άλλων. Για λόγους ίσης μεταχείρισης, λοιπόν, θα πρέπει και οι νυν υποψήφιοι και οι απόφοιτοι να εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών. Άλλωστε, ψηφίστηκε διάταξη πριν από δύο χρόνια και είναι κάτι το οποίο ήταν γνωστό» απάντησε η υφυπουργός.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη