filis-nikos
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Νίκος Φίλης: «Επί 18μήνες ζητούσαμε αραίωση στις τάξεις και η υπουργός απαντούσε υποκριτικά ότι δεν υπάρχουν αίθουσες - Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν!» - Συζητείται σήμερα στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση για τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Τα μεγάλα προβλήματα που έχουν προκύψει εξαιτίας της εντολής του υπουργείου Παιδείας να συγχωνευτούν τμήματα μεσούσης της πανδημίας φέρνει στη Βουλή, ο Νίκος Φίλης. 

Συγχωνεύσεις αντί για προσλήψεις αναπληρωτών

«Επί 18 μήνες ζητούσαμε εμφατικά (όπως και ο ΕΟΔΥ και όλοι οι ειδικοί) αραίωση στις τάξεις και η υπουργός Παιδείας μας απαντούσε υποκριτικά ότι δεν υπάρχουν αίθουσες. Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν, αποκαλύπτοντας σε όλους τις ευθύνες και τα πραγματικά κίνητρά της όλο αυτό το διάστημα» τονίζει σε επίκαιρη ερώτηση που συζητείται σήμερα στη Βουλή, με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να επισημαίνει πως οι «εκατοντάδες συγχωνεύσεις διαταράσσουν την ομαλή σχολική ζωή», καθώς και ότι όλη «αυτή η αναστάτωση υφίσταται εν μέσω πανδημίας και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει τρεις και τέσσερις εβδομάδες πριν».

Ο Νίκος Φίλης κατηγορεί την υπουργό Νίκη Κεραμέως πως στόχος των συγχωνεύσεων είναι να μειώσει τις προσλήψεις των αναπληρωτών που αναμένονται στην γ' φάση προσλήψεων, και να μπαλώσεις όπως-όπως τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία.

Δείτε απευθείας τη συζήτηση στη Βουλή:

Η ερώτηση:

Σε όλη την Ελλάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, αφού το υπουργείο διατάσσει τη μαζική συγχώνευση τμημάτων, για να μην κάνει παραπάνω προσλήψεις αναπληρωτών. Εκατοντάδες συγχωνεύσεις που διαταράσσουν την ομαλή σχολική ζωή σημειώνονται σε κάθε γωνιά της χώρας. Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και άλλων κομμάτων καταθέτουν ερωτήσεις και οργισμένες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και γονέων.

Κι όλη αυτή η αναστάτωση υφίσταται εν μέσω πανδημίας και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει τρεις και τέσσερις εβδομάδες πριν. Δεύτερο κύμα μηνυμάτων, που φτάνουν επίσης από παντού: τα αιτήματα παράλληλης στήριξης δεν έχουν ικανοποιηθεί ένα μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Έτσι, μαθητές που χρειάζονται τον πρόσθετο εκπαιδευτικό δίπλα τους, προσέρχονται στο σχολείο για 1-2 ώρες ή καθόλου ή περισσότεροι του ενός μαθητές παρακολουθούνται από έναν εκπαιδευτικό, καταλύοντας την έννοια της παράλληλης στήριξης και μετατρέποντάς την σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρά τμήματα ένταξης.

Θυμίζω ότι στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το σχολικό έτος ξεκινούσε με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, ενώ παρά τους μνημονιακούς περιορισμούς αυξήθηκαν δραστικά οι εκπαιδευτικοί και οι επιστήμονες Ειδικής Αγωγής και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, πρώτη φορά μετά το 2010.

Η ασυλλόγιστη συγχώνευση τμημάτων όπως και η αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη, δημιουργεί μείζονα μαθησιακά και υγειονομικά προβλήματα. Έχει ένα και μόνο στόχο, τη μη πρόσληψη αναπληρωτών και την εμφάνιση πλασματικής εκπαιδευτικής «πληρότητας» στα σχολεία. Δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις υγειονομικές συνθήκες, ούτε την ανάγκη των μαθητών να καλύψουν τα αυξημένα κενά που προκάλεσε η πανδημία και η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση.

Επί 18 μήνες ζητούσαμε εμφατικά (όπως και ο ΕΟΔΥ και όλοι οι ειδικοί) «αραίωση στις τάξεις» και η υπουργός Παιδείας μας απαντούσε υποκριτικά «δεν υπάρχουν αίθουσες».

Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν, αποκαλύπτοντας σε όλους τις ευθύνες και τα πραγματικά κίνητρά της όλο αυτό το διάστημα.

Επειδή αυτή η απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος των μαθητών, της ελληνικής οικογένειας και του δημόσιου σχολείου δεν μπορεί να συνεχιστεί, Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

 Πόσες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων έχουν ζητηθεί και πόσες έχουν πραγματοποιηθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Πόσα τμήματα εν μέσω πανδημίας έχουν πάνω από 25 μαθητές; Πόσα αιτήματα παράλληλης στήριξης έχουν εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα και πόσα έχουν ικανοποιηθεί; Πόσες παράλληλες στηρίξεις κατανέμονται σε ένα, σε δύο ή πάνω από δύο παιδιά;

 Πόσοι αναπληρωτές έχουν προσληφθεί ως σήμερα συνολικά και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ποιος ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων; Ποιο ήταν το σύνολο των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν την περασμένη σχολική χρονιά;

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

esperino.jpg
Επιστολή εκπαιδευτικού στο alfavita.gr: «Στα Εσπερινά σχολεία εργαζόμενοι και ενήλικες μαθητές εγκαταλείπονται»
Εσπερινά Γυμνάσια: Κατάκοποι εργαζόμενοι, γονείς και ενήλικες μαθητές παλεύουν καθημερινά να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους - Οριακή η λειτουργία...
Επιστολή εκπαιδευτικού στο alfavita.gr: «Στα Εσπερινά σχολεία εργαζόμενοι και ενήλικες μαθητές εγκαταλείπονται»
ΕΟΠΠΕΠ ΔΥΠΑ
150 Πτυχία ΑΕΙ αφήνουν τις δουλειές τους και γίνονται Εκπαιδευτές Ενηλίκων
Αμοιβές που ζαλίζουν για δεκάδες χιλιάδες πτυχιούχους όλων των τμημάτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ από τώρα και για τα επόμενα πολλά χρόνια! Η εύκολη και άμεση...
150 Πτυχία ΑΕΙ αφήνουν τις δουλειές τους και γίνονται Εκπαιδευτές Ενηλίκων
Τζίμι Κίμελ και Ντόναλντ Τραμπ σε κολάζ
Ο Τραμπ “εξαφάνισε” τον Τζίμι Κίμελ μετά το σχόλιο για τη δολοφονία Κερκ
Ο Ντόναλντ Τραμπ πανηγυρίζει για τη λογοκρισία στο Jimmy Kimmel Live! – Από τον Κόλμπερτ στον Κίμελ: πώς στοχοποιούνται όσοι τον επικρίνουν στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ “εξαφάνισε” τον Τζίμι Κίμελ μετά το σχόλιο για τη δολοφονία Κερκ
ταξη
Χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας στην Κέρκυρα - Διαμαρτυρίες γονέων και εκπαιδευτικών για τα κενά στα σχολεία
Κενά εκπαιδευτικών στην Κέρκυρα: Σωματεία και γονείς ζητούν άμεσες προσλήψεις
Χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας στην Κέρκυρα - Διαμαρτυρίες γονέων και εκπαιδευτικών για τα κενά στα σχολεία